Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 234359 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #300 Gepost op: 27-01-2011, 22:31:02 »
Ook na aflevering 4 is Pepijn mijn mol.

Geldt voor mij ook.

Citaat
Was wel bijna van hem afgestapt toen hij expres bijna van die brug afviel en nog toe gaf ook dat dat niet echt was. "Zo makkelijk maken ze het niet", dacht ik.

En ik moest aan de opmerking van Pieter Jan uit aflevering 1 denken. Dat de Mol contact zou opnemen voor hulp. Dit zou dan een hulpmolactie kunnen zijn, of een molactie verkapt als hulpmolactie (als Pepijn zelf de Mol is, wat is dus nog denk). Maar daar dus nog niks over gehoord deze aflevering..

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #301 Gepost op: 27-01-2011, 22:41:58 »
Weer zien we Pepijn nadrukkelijk op zijn horloge kijken (begin aflevering), tijdens voorgaande afleveringen waren hier ook shots van te zien (oa inkopen doen toneelopdracht). Nou zegt dit natuurlijk niet zo heel erg veel, maar er is "iets" met zijn horloge. Want in elke opdracht draagt hij zijn horloge links, behalve bij "zoek de verschillen" en de groepsfoto's waar hij zijn horloge rechts draagt.
"Mijn Mollengeheugen en het Levend Stilleven. Zoek de verschillen tussen mij en de andere negen. Donderdag, 20:30 uur."

Daarnaast, wellicht iets dieper in de tunnel, zien we tijdens de vorige aflevering tijdens de hotelkameropdracht de klok rechtsonder van 11:34 naar 11:33 wanneer Pepijn in beeld is (32:44 van de aflevering). Tezamen met alle (11) 33/34 getallen, de verjaardag van Pepijn (34 jaar geworden in aflevering 2) vind ik het mede verdacht.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 23:43:17 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline imieb

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #302 Gepost op: 28-01-2011, 00:03:20 »
dit is mijn lijstje waarom hij verdacht is
 - bij het oh zo bekende groepsfoto met het bewerkte "do-not.."bord,, waar iedereen ART verdenkt omdat hij zijn vingers in een pistoolvorm doet.. Ik vond het meer verdacht omdat Pepijn met zijn achternaam Gunneweg heet.. als in Gun-weg/gun-away?
 - Hij heeft bij een andere foto zijn handen zo dat het lijkt alsof ie een M wilt maken.. toevallig?
 - Hij heeft iedereen door laten gaan.. Mr... waarom zou ie iemand laten zitten? dat is gleijk verdacht! en nu heeft ie iets goeds gedaan zodat ie "minder" verdacht is... mr hij heeft er geen geld of zo mee verdient...
 - Hij zei bij het spelletje met die mandjes: "Ze logen, in het laatste mandje zit WEL wat.. waarom zou je zoiets zeggen? mensen zouden voor jou geld kunnen meenemen!
 - Ook deed ie vandaag (afl. 4) heel overdreven de brug oversteken, alsof hij wilde laten merken dat het SUPER MOEILIJK WAS! dat is misschien wel reden waarom soudos en Myrianna niet ovestaken :o
wss is alles al genoemd maar toch
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 15:51:03 door Bakkertje, Reden: beledigende woorden verwijderd »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #303 Gepost op: 28-01-2011, 00:24:37 »
Geldt voor mij ook.

En ik moest aan de opmerking van Pieter Jan uit aflevering 1 denken. Dat de Mol contact zou opnemen voor hulp. Dit zou dan een hulpmolactie kunnen zijn, of een molactie verkapt als hulpmolactie (als Pepijn zelf de Mol is, wat is dus nog denk). Maar daar dus nog niks over gehoord deze aflevering..

Daar dacht ik dus ook onmiddellijk aan toen ik dat zag & hoorde.
Vreemde actie sws als kandidaat of als mol.

Als kandidaat misschien bedoeld om verdenking op zich te krijgen? Gaat wel vrij ver dan maar ja. Mensen hebben ook wel eens hoogtevrees geveinsd en dat kon hij natuurlijk sws niet met zijn werk.

Moet het nog eens terugzien. Hij is nog steeds een verdachte, miss. nog bovenaan de lijst maar ik kreeg bij zowel deze actie als het racen in de bus - althans op het eerste gezicht - eerder het idee dat het onmolse acties waren.  ::)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 07:42:19 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #304 Gepost op: 28-01-2011, 00:28:03 »
ik kreeg bij zowel deze actie als het racen in de bus - althans op het eerste gezicht - eerder het idee dat het onmolse acties waren.  ::)
Bij dat racen ging hij toch juist als een malle over dat parcours? En stond Miryanna zeer opgewonden op te jagen om die bus weer op gang te brengen? Allemaal vrij mols, aangezien de Mol die opdracht wilde winnen (want -3000).

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #305 Gepost op: 28-01-2011, 01:27:54 »
Bij dat racen ging hij toch juist als een malle over dat parcours? En stond Miryanna zeer opgewonden op te jagen om die bus weer op gang te brengen? Allemaal vrij mols, aangezien de Mol die opdracht wilde winnen (want -3000).

Racen op zich wel ja..
Maar dat was maar een onderdeel van de opdracht. Het andere onderdeel was de ballen vinden met de juiste lettertjes zodat je bij de volgende stopplek zsm je woord voor elkaar had en je verder kon met het nieuwe woord, nieuwe stuk en de nieuwe bestuurder.

Daar past het wilde racen dan weer een stuk minder in imho. (Maar moet de aflevering nogmaals bekijken voor de volledigheid).

Miryanna opjutten (samen met Art) was idd wel mols.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 01:29:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #306 Gepost op: 28-01-2011, 01:35:27 »
Ik vond hem zeer als een kandidaat in de bus hoor. Ook met dat 1e woord; Miryanna verstond vochtig maar Pepijn had al bochtig gezegd. En daarna inderdaad proberen te racen om de grote achterstand in te halen... het was weer een super-aflevering voor Pepijn als mol  ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #307 Gepost op: 28-01-2011, 09:36:03 »
Ik vond hem zeer als een kandidaat in de bus hoor [... ] het was weer een super-aflevering voor Pepijn als mol  ::ok::

Huh ? Wat is het nou, Mol of kandidaat ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #308 Gepost op: 28-01-2011, 09:54:32 »
Ik vond hem zeer als een kandidaat in de bus hoor. Ook met dat 1e woord; Miryanna verstond vochtig maar Pepijn had al bochtig gezegd. En daarna inderdaad proberen te racen om de grote achterstand in te halen... het was weer een super-aflevering voor Pepijn als mol  ::ok::

Ja tuurlijk moest dat woord goed zijn, want als mol wil je juist zo snel mogelijk de eindstreep halen!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #309 Gepost op: 28-01-2011, 10:35:40 »
De reden dat Pepijn tot nu toe mijn enige serieuze verdachte is, is dat zijn molacties vrij geraffineerd zijn. Alsof hij er van tevoren over heeft kunnen nadenken. Ze hebben ook vaak niet het effect dat hij meer verdacht wordt door de rest, dus als nepmollenacties slaan ze de plank mis. Kandidaten die de nepmol willen uithangen, doen dat immers puur voor hun medekandidaten, dus dan moet je het wel een beetje duidelijk doen.

Stel dat Pepijn had willen nepmollen bij die ravijnopdracht, wat zou hij dan gedaan hebben? Doen alsof je bang bent en weigeren was gezien zijn achtergrond geen optie. Maar hij had zich bijvoorbeeld wel echt van het koord kunnen laten vallen en op die manier de overkant niet kunnen halen. Zou hij als Mol ook hebben kunnen doen, maar het verschil is dat hij dan voor zijn medekandidaten ineens veel verdachter zou zijn geweest. Wat hij nu deed was vele malen geraffineerder: doen alsof het heel moeilijk is, in de hoop dat anderen bang worden, maar toch de overkant halen. Meer iets voor een echte Mol dus, want veel verdachter is hij er in de groep niet door geworden. En veel meer iets dat je bedenkt als je weet welke opdracht er komt en je er over hebt kunnen nadenken.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor zijn foute antwoord bij 'Zoek de verschillen'. Dat had weinig effect als nepmollenactie, want daarvoor leek het teveel op een oprechte vergissing van een kandidaat. Niet iets waarmee je je ineens ontzettend verdacht maakt in een groep waarin anderen, zoals Karin en Hanna, bij diezelfde opdracht echt overduidelijke verkeerde antwoorden geven.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #310 Gepost op: 28-01-2011, 10:43:13 »
Stel dat Pepijn had willen nepmollen bij die ravijnopdracht, wat zou hij dan gedaan hebben? Doen alsof je bang bent en weigeren was gezien zijn achtergrond geen optie. Maar hij had zich bijvoorbeeld wel echt van het koord kunnen laten vallen en op die manier de overkant niet kunnen halen. Zou hij als Mol ook hebben kunnen doen, maar het verschil is dat hij dan voor zijn medekandidaten ineens veel verdachter zou zijn geweest. Wat hij nu deed was vele malen geraffineerder: doen alsof het heel moeilijk is, in de hoop dat anderen bang worden, maar toch de overkant halen. Meer iets voor een echte Mol dus, want veel verdachter is hij er in de groep niet door geworden. En veel meer iets dat je bedenkt als je weet welke opdracht er komt en je er over hebt kunnen nadenken.

Of doen alsof je er ontzettend veel zin in hebt, het een uitdaging vindt en vervolgens maar een paar metertjes afleggen. Zo laat je de anderen zien dat het toch niet zo makkelijk is als het lijkt en bovendien maak je het ze extra moeilijk om dat er goed gemeten moet worden om totaal aan 666 meter te komen.

Ik zit in een Patrick-is-de-mol-tunnel. Valt het op? :D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #311 Gepost op: 28-01-2011, 10:53:15 »

Ik zit in een Patrick-is-de-mol-tunnel. Valt het op? :D
Yep! ;)

Maar was het eigenlijk wel zo dat ze exact 666 meter moesten afleggen? Tijdens de aflevering kreeg ik het idee dat het ook gewoon goed was geweest als Soundos of Miryanna helemaal naar de overkant waren gekomen. M.i. bedoelden ze dus minstens 666 meter.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #312 Gepost op: 28-01-2011, 11:12:14 »
Of doen alsof je er ontzettend veel zin in hebt, het een uitdaging vindt en vervolgens maar een paar metertjes afleggen. Zo laat je de anderen zien dat het toch niet zo makkelijk is als het lijkt en bovendien maak je het ze extra moeilijk om dat er goed gemeten moet worden om totaal aan 666 meter te komen.
Dat vind ik dan juist eerder weer overkomen als zo'n adhoc beslissing.

Hij is iig wel consistent erin want iedereen zit excuses voor hem te bedenken lijkt het, maar goed.
Vind dat Patrick wel vrij ver zou gaan dan als mol - weggeven van 2 jokers aan 1 kandidaat (bevooroordeling in die zin) en in tranen uitbarsten omdat je je opdracht niet gedaan krijgt.
Het kan natuurlijk maar mja. Ik vind dat juist eerder vrij spontaan overkomen, hetzij als idd zelfoverschatting hetzij als quasimol actie. Maar wie weet.  ::)

Verder ben ik het met Jayne eens, Pepijn's acties zijn doorgaans idd te subtiel om adhoc te bedenken.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #313 Gepost op: 28-01-2011, 11:16:08 »
Yep! ;)

Maar was het eigenlijk wel zo dat ze exact 666 meter moesten afleggen? Tijdens de aflevering kreeg ik het idee dat het ook gewoon goed was geweest als Soundos of Miryanna helemaal naar de overkant waren gekomen. M.i. bedoelden ze dus minstens 666 meter.

Ah dát bedoelde Molmark dus met

bovendien maak je het ze extra moeilijk om dat er goed gemeten moet worden om totaal aan 666 meter te komen.

Ik snapte hem eerst niet. Maar volgens mij ging het inderdaad om minstens, niet om precies. En ik geloof er trouwens nog steeds geen barst van dat de lengte van de brug echt precies 111 meter was.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #314 Gepost op: 28-01-2011, 11:35:31 »
Volgens mij moest het exact 666 meter zijn. Zegt Pieter Jan naar ik meen bij uitleg van de opdracht.

In de aflevering wordt gezegd dat Soundos en/of Miryanna nog 102 meter moesten afleggen. Dus stukje heen en terug. Eén keer oversteken was teveel meters.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #315 Gepost op: 28-01-2011, 13:09:02 »
Tien tien komt een paar keer voor in deze serie, zoals oa de geit; op zaterdag is op 10:10 Z@pplive en vanaf september 2010 is Pepijn de vaste presentator van dit programma naast Evelien Bosch.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #316 Gepost op: 28-01-2011, 13:11:46 »
vanaf september 2010 is Pepijn de vaste presentator

Jammer dat het niet oktober was  ;D :D :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #317 Gepost op: 28-01-2011, 14:02:31 »
Hij gaat expres zwieberen boven het ravijn, maakt de gekste capriolen, wat bijna niemand zou durven die dit niet vaak geoefend heeft. Hij wil dus zogenaamd de verdenking op zichzelf brengen, maar bovendien leidt het ertoe dat anderen niet zullen durven.
Dat is nog tot daaraantoe maar als dan bijv. Karin halverwege wil stoppen, probeert hij haar op te peppen. Als je zo je best heb gedaan het heel eng te laten lijken, waarom ga je dan anderen die niet durven oppeppen? Alsof dat nog enige zin heeft na jouw enge actie.
Een kandidaat die de verdenking op zich wil laden, zal drie meter afleggen en weer teruggaan. Zoals bijvoorbeeld Patrick. Want grote kans dat anderen wel doorgaan en er toch geld in het laatje komt, voordelig voor de winnende kandidaat. Alleen een mol laadt de verdenking op zich op een manier waardoor wordt voorkomen dat er zo weinig mogelijk geld binnenkomt.

Naast de vele aanwijzingen hierboven, zie ik nog iets anders: Pepijn is het meest alleen in de groep. Hij gaat de minste interactie aan met anderen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 14:08:22 door Run »

Offline roppie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #318 Gepost op: 28-01-2011, 14:07:47 »
waarom was het bord DIANA zoveel in beeld tijdens de bussenrace?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #319 Gepost op: 28-01-2011, 14:10:34 »
waarom was het bord DIANA zoveel in beeld tijdens de bussenrace?

Daar zijn wel interessante ideeën over in het Art-topic ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !