Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 234347 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #340 Gepost op: 1-02-2011, 14:42:27 »
Nog iets anders wat me opviel.

Soundos zegt na afloop van de bus/race-opdracht dat ze niet zeker weet of ze bij de mol in de bus zat of niet omdat Art en Pepijn nu eenmaal fanatiek zijn en willen winnen.

Even kort de opdrachten terughalend kan ik daar wat Art betreft wel inkomen gezien zijn uitspraken.

Toch heb ik niet de indruk dat Pepijn enorm fanatiek bezig is.  ::)
Wellicht edit of toch tunnelvisie of sorts, maar afgezien van in deze busopdracht heb ik hem niet echt ergens fanatiek aan mee zien doen. Meestal lijkt het juist eerder dat hij een beetje achterover leunt en aan het einde nog eens wat doet
Bij de 'plakkers' gaat hij bijvoorbeeld pas werkelijk wat doen (zo lijkt het iig) als het toch al misgelopen is gezien de proporties van het hoofd van Bea. Bij de vuurwerk opdracht komt hij niet met een idee en draagt nauwelijks iets bij. Bij de snipers gaat hij vrijwel onmiddellijk dood en geeft geen extra informatie hoewel hij de laatste kans was. Je kan hooguit zeggen dat hij bij Puerta del Diablo goed bezig was maar zelfs daar deed hij iets wat vreemd was gezien hoe makkelijk het hem in werkelijkheid afging.

Dus ik vraag me af of Soundos dit op een of andere manier toch als 'fanatiek' is gaan interpreteren of dat we door de edit een andere Pepijn te zien krijgen dan ter plaatse aanwezig was.  ;D

In ieder geval vond ik hem voor het eerst in de serie opvallend fanatiek en ineens met constructieve ideeen komen (met een B van Bernard, lege balletjes eruit gooien) terwijl we dat eigenlijk niet eerder gezien hebben van hem.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #341 Gepost op: 1-02-2011, 15:00:25 »
In ieder geval vond ik hem voor het eerst in de serie opvallend fanatiek  terwijl we dat eigenlijk niet eerder gezien hebben van hem.  ::)

Een mol probeert de opdrachten te verpesten dus zou zich niet volledig gaan inzetten voor het geld.
Echter is het bij deze opdracht dat de mol in de verliezende bus zit om geld te winnen, als mol moet je  dus proberen de race te winnen, waarschijnlijk dat hij om die reden ineens fanatiek ging meedoen??

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #342 Gepost op: 1-02-2011, 15:46:57 »
Een mol probeert de opdrachten te verpesten dus zou zich niet volledig gaan inzetten voor het geld.
Echter is het bij deze opdracht dat de mol in de verliezende bus zit om geld te winnen, als mol moet je  dus proberen de race te winnen, waarschijnlijk dat hij om die reden ineens fanatiek ging meedoen??

Ja, dat bedoelde ik dus.  ;)

Dat dit de enige opdracht was waarbij hij fanatiek uit de hoek kwam - en dit juist mols is.

Soundos beweert echter dat Art en Pepijn dit 'altijd' zijn. Dit kan ik voor Art wel plaatsen maar voor Pepijn niet.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #343 Gepost op: 1-02-2011, 17:22:56 »
Er zat twijfel in die uitlating van Soundos dus ik denk eigenlijk dat zij grote molverdenkingen heeft naar de heren. En dus blijft ze nog wel even ;)

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #344 Gepost op: 1-02-2011, 22:56:02 »
Nog een leuke hint (die op Pepijn kan slaan):
PJ zegt aan het begin: "De mol verheugd zich op een zenuwslopend wandelingetje van ruim 100 meter"

Dus:
- De mol heeft ruim 100 meter afgelegd (Dus Patrick, Soundos zijn sowieso niet de mol?)
- I.c.m. 'iets is wat het lijkt'. Pepijn had er zichtbaar lol in om zijn wandelingetje zo zenuwslopend mogelijk te maken...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #345 Gepost op: 1-02-2011, 23:39:02 »
Nog een leuke hint (die op Pepijn kan slaan):
PJ zegt aan het begin: "De mol verheugd zich op een zenuwslopend wandelingetje van ruim 100 meter"

Dus:
- De mol heeft ruim 100 meter afgelegd (Dus Patrick, Soundos zijn sowieso niet de mol?)
- I.c.m. 'iets is wat het lijkt'. Pepijn had er zichtbaar lol in om zijn wandelingetje zo zenuwslopend mogelijk te maken...

Zie deze post op de vorige pagina.  :)

Maar het zou inderdaad best een mooie 'hint' en invulling aan 'Iets is wat het lijkt' zijn denk ik.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #346 Gepost op: 1-02-2011, 23:48:45 »
Zie deze post op de vorige pagina.  :)

Maar het zou inderdaad best een mooie 'hint' en invulling aan 'Iets is wat het lijkt' zijn denk ik.  :)
Haha! Great minds think Alike zullen we maar zeggen...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #347 Gepost op: 1-02-2011, 23:52:58 »
Zie deze post op de vorige pagina.  :)

Maar het zou inderdaad best een mooie 'hint' en invulling aan 'Iets is wat het lijkt' zijn denk ik.  :)
edoch: zenuwslopend was het niet...het was slechts theatraal....
aldus de advocaat van de duivel...

Voor wie was het zenuwslopend???
Omnia vincit amor

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #348 Gepost op: 1-02-2011, 23:55:24 »
edoch: zenuwslopend was het niet...het was slechts theatraal....
aldus de advocaat van de duivel...

Voor wie was het zenuwslopend???
Als je het ziet als 'echt', is het voor de andere kandidaten wel zenuwslopend (oeioeioei een been los! Shit, hij valt!!! Nee, net niet, shit, wiebel de wiebel, het is echt wel moeilijk hoor!!!)  ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #349 Gepost op: 1-02-2011, 23:59:46 »
Als je het ziet als 'echt', is het voor de andere kandidaten wel zenuwslopend (oeioeioei een been los! Shit, hij valt!!! Nee, net niet, shit, wiebel de wiebel, het is echt wel moeilijk hoor!!!)  ;D
Dat is een waarheid als een koe!
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #350 Gepost op: 2-02-2011, 01:14:54 »
Als je het ziet als 'echt', is het voor de andere kandidaten wel zenuwslopend (oeioeioei een been los! Shit, hij valt!!! Nee, net niet, shit, wiebel de wiebel, het is echt wel moeilijk hoor!!!)  ;D

 ::rofl::

Ja ik weet niet of deze al bij de 'grappige momenten' staat, maar mol of niet, dit was absoluut hilarisch sws..  ;D

(En als mol dan nog net effe meer natuurlijk..   ::tandpastasmiley:: )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #351 Gepost op: 2-02-2011, 17:23:47 »
Bij het rode scherm van Horace hoor je Pepijn zeggen 'tjezus!' (beter te horen in bij de 'vorige week' van aflevering 4)
Wanneer Miryanna weggaat zegt ook iemand 'jezus' zeggen (weet niet wie, zou ook Pepijn kunnen zijn)
Bij het afscheid van Hanna wordt er heel veel geroepen (Huh? Nee! He? Nee! Shit! Nee!) en halverwege wordt hij gestopt.
Zou Pepijn bij iedere afvaller 'Jezus' zeggen als verwijzing naar ' El Salvador'?
Hoewel dit niet echt een hint naar de Mol is... Maar Kennis Is Macht vond ik ook niet op 'de mol' slaan.
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #352 Gepost op: 2-02-2011, 17:38:38 »
Bij het rode scherm van Horace hoor je Pepijn zeggen 'tjezus!' (beter te horen in bij de 'vorige week' van aflevering 4)
Wanneer Miryanna weggaat zegt ook iemand 'jezus' zeggen (weet niet wie, zou ook Pepijn kunnen zijn)
Bij het afscheid van Hanna wordt er heel veel geroepen (Huh? Nee! He? Nee! Shit! Nee!) en halverwege wordt hij gestopt.
Zou Pepijn bij iedere afvaller 'Jezus' zeggen als verwijzing naar ' El Salvador'?
Hoewel dit niet echt een hint naar de Mol is... Maar Kennis Is Macht vond ik ook niet op 'de mol' slaan.
Als dat zo is dan stop ik per direct met kijken van WIDM...
Beetje ongepaste hint...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #353 Gepost op: 2-02-2011, 17:38:54 »
Toch heb ik niet de indruk dat Pepijn enorm fanatiek bezig is.  ::)
Wellicht edit of toch tunnelvisie of sorts, maar afgezien van in deze busopdracht heb ik hem niet echt ergens fanatiek aan mee zien doen. Meestal lijkt het juist eerder dat hij een beetje achterover leunt en aan het einde nog eens wat doet
Bij de 'plakkers' gaat hij bijvoorbeeld pas werkelijk wat doen (zo lijkt het iig) als het toch al misgelopen is gezien de proporties van het hoofd van Bea. Bij de vuurwerk opdracht komt hij niet met een idee en draagt nauwelijks iets bij. Bij de snipers gaat hij vrijwel onmiddellijk dood en geeft geen extra informatie hoewel hij de laatste kans was. Je kan hooguit zeggen dat hij bij Puerta del Diablo goed bezig was maar zelfs daar deed hij iets wat vreemd was gezien hoe makkelijk het hem in werkelijkheid afging.

Ik vond de voorstellingsopdracht dan weer wel een opdracht waarin hij heel fanatiek was en waarin hij met veel ideeen kwam. De enige potentiele molactie daar is dat hij Jan en Art op pad stuurt voor Petroleum en hen zo van hun taak afhoudt om publiek te werven.

Door die opdracht had ik meer verdenkingen richting Art, maar dat idee stap ik meer en meer van af. Waarom zou Art namelijk als mol zijnde tijdens de voorstelling nog meer publiek gaan ronselen?


Toch is hij door zijn capriolen op het touw wel mijn hoofdverdachte geworden. Ik zie als kandidaat geen logische reden om zo te gaan stunten. En opvallend is dat deze opdracht en de touwbrugopdracht waarin hij heel fanatiek is/lijkt voor hem op maat gemaakt zijn.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2011, 17:40:49 door Qper »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #354 Gepost op: 2-02-2011, 17:45:57 »
Als dat zo is dan stop ik per direct met kijken van WIDM...
Beetje ongepaste hint...

Slaat natuurlijk nergens op. Er zitten heel veel scheldwoorden zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in WIDM al jaren, en als ik een kwartje had gekregen voor elke keer dat Eva van der Gucht in seizoen 7 haar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uitte, dan was ik gaan rentenieren. Daar heb ik jou nooit over gehoord. En nu opeens de engel uithangen? :P

Nee ik denk dat het Pepijn's authentieke reactie is, of als hij de Mol is, een goed gespeelde reactie.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #355 Gepost op: 2-02-2011, 17:48:48 »
Oei, niet bij nagedacht dat Jezus een scheldwoord is   ::schaam::
(Nooit bij nagedacht eigenlijk) (waarom is dat eigenlijk een scheldwoord)
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #356 Gepost op: 2-02-2011, 17:54:55 »
Slaat natuurlijk nergens op. Er zitten heel veel scheldwoorden zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in WIDM al jaren, en als ik een kwartje had gekregen voor elke keer dat Eva van der Gucht in seizoen 7 haar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
uitte, dan was ik gaan rentenieren. Daar heb ik jou nooit over gehoord. En nu opeens de engel uithangen? :P

Nee ik denk dat het Pepijn's authentieke reactie is, of als hij de Mol is, een goed gespeelde reactie.
Nouja ik heb al 2x
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
gehoord dit seizoen, maar als ze als hint een scheldwoord gaan gebruiken dat een kandidaat de mol is, nvm.
Dat zou het zelfde zijn als de een kandidaat de hele tijd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
zou zeggen, en dan zou de hint zijn: mollen hebben ook wel eens
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elkaar.. 8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #357 Gepost op: 2-02-2011, 17:55:55 »
Oei, niet bij nagedacht dat Jezus een scheldwoord is   ::schaam::
(Nooit bij nagedacht eigenlijk) (waarom is dat eigenlijk een scheldwoord)

Niet per se een scheldwoord maar wel het gebruik van de naam van Christus misbruiken. Is een van de tien geboden om dat niet te doen (alhoewel dat meer over God zelf ging en niet over zijn zoon).

Kan heel veel flauwe grappen maken over de 666 meter, Pepijn die Jezus zegt en zegt dat ie met vuur speelt, maar zal me inhouden.  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #358 Gepost op: 2-02-2011, 18:21:32 »
Niet per se een scheldwoord maar wel het gebruik van de naam van Christus misbruiken. Is een van de tien geboden om dat niet te doen (alhoewel dat meer over God zelf ging en niet over zijn zoon).


Maar die zijn samen met de heilige geest weer een dus om nou overal Jezus rond te roepen is ook niet de bedoeling.

als Jezus roepen een hint is zal ik ook twijfelen of ik doorkijk. Ik ben niet erg christelijk maar uit principe ben ik wel tegen vloeken. Als anderen het doen denk ik dat moet je zelf weten, maar om het als hint te gebruiken...

Ik geloof er ook niet in.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #359 Gepost op: 2-02-2011, 18:25:55 »
Kan heel veel flauwe grappen maken over de 666 meter, Pepijn die Jezus zegt en zegt dat ie met vuur speelt, maar zal me inhouden.  ;D

Jammer..  ;D

(En dan vooral in combinatie met het shirt dat 'ie daar draagt.. ::tandpastasmiley::  ::rofl:: )
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)