Auteur Topic: Molmail Quiz  (gelezen 118113 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molmail Quiz
« Reactie #280 Gepost op: 7-03-2011, 16:36:33 »
Wat een onmogelijke opdracht...
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #281 Gepost op: 7-03-2011, 16:38:49 »
Ben ik echt de enige van dit forum die 'm is gelukt of zo?
Ik ben pro!
...óf niet!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molmail Quiz
« Reactie #282 Gepost op: 7-03-2011, 16:40:39 »
Ben ik echt de enige van dit forum die 'm is gelukt of zo?
Ik ben pro!
Dat ziet er wel naar uit... De vragen lukten wel, maar de combinatie kon ik totaal niet maken...
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #283 Gepost op: 7-03-2011, 16:43:27 »
Wil degene die de quiz binnen 2 minuten heeft gehaald zich nu melden?
Anders krijg ik nog valse hoop dat ik morgen een groen scherm krijg ::tandpastasmiley:: :P
...óf niet!

Offline Rooney

  • Winnaar WIDM-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #284 Gepost op: 7-03-2011, 18:06:58 »
Ik kwam er echt niet uit deze keer. Die aanwijzingen wel, maar daarna..

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #285 Gepost op: 7-03-2011, 18:23:52 »
mij is die niet gelukt
drank is sneller op dan je lief hebt

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #286 Gepost op: 7-03-2011, 18:26:34 »
Is morgen de hele dag al je resultaat te zien of pas als de molmail komt? Ik word nou toch wel nieuwsgierig  ::rofl:: Sorry moest ff een smiley gebruiken
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molmail Quiz
« Reactie #287 Gepost op: 7-03-2011, 18:52:07 »
Ik kwam er echt niet uit deze keer. Die aanwijzingen wel, maar daarna..
Dat heb ik ook. Ik denk de aanwijzingen goed te hebben, maar heb geen idee wat ik met die laatste stap moet doen. Hopelijk weet iemand dat morgen te vertellen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #288 Gepost op: 7-03-2011, 18:54:17 »
Ik snapte de aanwijzingen al niet. ??? ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Molmail Quiz
« Reactie #289 Gepost op: 7-03-2011, 19:38:47 »
Ik had geen idee wat ik moet die aanwijzingen moest. verschillende dingen geprobeerd maar ik kwam niet op een nuttige zin uit.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Molmail Quiz
« Reactie #290 Gepost op: 8-03-2011, 09:42:30 »
Is morgen de hele dag al je resultaat te zien of pas als de molmail komt? Ik word nou toch wel nieuwsgierig  ::rofl:: Sorry moest ff een smiley gebruiken
Pas na de molmail. Ben wel benieuwd naar de oplossing, als je deze dan met ons wilt delen...

Offline Rooney

  • Winnaar WIDM-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #291 Gepost op: 8-03-2011, 11:52:39 »
Dat heb ik ook. Ik denk de aanwijzingen goed te hebben, maar heb geen idee wat ik met die laatste stap moet doen. Hopelijk weet iemand dat morgen te vertellen.

Dat hoop ik inderdaad ook. Net zoals Vieffan heb ik van alles geprobeerd, maar het lukte echt niet.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #292 Gepost op: 8-03-2011, 13:08:42 »
ik kwam niet verder dan de aanwijzingen hopelijk lukt de quiz vanavond wel
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline belg

  • Forumlid
Re: Molmail Quiz
« Reactie #293 Gepost op: 8-03-2011, 18:03:45 »
Ik ben echt benieuwd naar de oplossing van dat onuitspreekbaar, raar Russisch Tsjegisch spreekwoord.


Ben ik echt de enige van dit forum die 'm is gelukt of zo?

EDIT: kdacht, nog eens kijken naar die rare letterreeks, en wonder boven wonder: nu weet ik het antwoord! Tis echt zo 'simpel' en voorspelbaar als je het weet. Zeven dagen te laat, maar heb het toch nog gevonden. 
Dus je bent niet de enige, maar twee minuten is net iets sneller dan zeven dagen.

« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 18:17:20 door belg »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #294 Gepost op: 8-03-2011, 18:21:56 »
Hè shit, snap oik eindelijk als enige(?) van het forum iets, wordt ik nog geen weekwinnaar  :\'(
Hier volgt dan eindelijk de oplossing:
De raadsels:
De eerste weet ik niet meer maar kwam uit op 13(?) en de arabieren lezen van recht naar links.
Het Russisch-Tjegische spreekwoord was:
AVRGFVFJNGURGYVWXG
Het sloeg erop dat je alle letters 13 plaatsen naar links in het alfabet moest verplaatsen.
Toevallig heb ik dat een keer op school gehad en daardoor wist ik dat het de Caesar code heet. En omdat ik dacht een keer een hint ermee te kunnen ontdekken wist ik er ook een goede site voor.
Toen heb ik ge decodeerd met de letter N (dertien plaatsen van de 'a' vandaan.)
En daar stond: NIETSISWATHETLIJKT
Snel 'Niets is wat het lijkt' ingevuld en verstuurd.
Hoofdletter/leestekens zouden toch niet meetellen hoop ik? Straks ben ik daarmee de mist in gegaan. (Voor als de redactie van www.wieisdemol.nl dit leest en denkt: degene die wij als snelste hebben benoemd had vier minuten, maar binnen twee minuten is dus niet valsspelen: Ik mijn avro-account is 'wieisdemolfannie' ;) )
Dat van dat insect met Victoria Koblenko en Dennis Storm snapte ik niet wat je daarme moest met de oplossing.
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molmail Quiz
« Reactie #295 Gepost op: 8-03-2011, 18:38:18 »
Hè shit, snap oik eindelijk als enige(?) van het forum iets, wordt ik nog geen weekwinnaar  :\'(
Hier volgt dan eindelijk de oplossing:
De raadsels:
De eerste weet ik niet meer maar kwam uit op 13(?) en de arabieren lezen van recht naar links.
Het Russisch-Tjegische spreekwoord was:
AVRGFVFJNGURGYVWXG
Het sloeg erop dat je alle letters 13 plaatsen naar links in het alfabet moest verplaatsen.
Toevallig heb ik dat een keer op school gehad en daardoor wist ik dat het de Caesar code heet. En omdat ik dacht een keer een hint ermee te kunnen ontdekken wist ik er ook een goede site voor.
Toen heb ik ge decodeerd met de letter N (dertien plaatsen van de 'a' vandaan.)
En daar stond: NIETSISWATHETLIJKT
Snel 'Niets is wat het lijkt' ingevuld en verstuurd.
Hoofdletter/leestekens zouden toch niet meetellen hoop ik? Straks ben ik daarmee de mist in gegaan. (Voor als de redactie van www.wieisdemol.nl dit leest en denkt: degene die wij als snelste hebben benoemd had vier minuten, maar binnen twee minuten is dus niet valsspelen: Ik mijn avro-account is 'wieisdemolfannie' ;) )
Dat van dat insect met Victoria Koblenko en Dennis Storm snapte ik niet wat je daarme moest met de oplossing.
Duh! Ik heb die reeks letters omgedraait, in plaats van de +31. Verder zat ik in de goede richting te denken (maar had de letter dus +5 of -5 verplaatst in het alfabet). Die "tor" kan ik ook nog niet plaatsen.

Bedankt voor het antwoord!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Molmail Quiz
« Reactie #296 Gepost op: 8-03-2011, 18:39:58 »
Ik vraag me ook af hoe ze de antwoorden controleren.

a) een computer-programma:
maar wat moet je dan invullen bij antwoorden zoals 'namen die twee keer voorkwamen'? Er is geen sluitend antwoord op zoals deze week het geval was.
Dan is nog de vraag: spaties, hoofdletters, enkel de voornaam...?)

b) een avro-medewerker
lijkt me een erg tijdsintensieve bezigheid om allé antwoorden te controleren!

c)?

Dat van dat insect van Victoria K. en Dennis Storm begrijp ik ook niet, was 'bij' het goede antwoord: 0031 (van links naar rechts) bij ACEVXRXCXRXGXECHVJFHN (of zoiets)?    

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail Quiz
« Reactie #297 Gepost op: 8-03-2011, 18:52:39 »
Hè shit, snap oik eindelijk als enige(?) van het forum iets, wordt ik nog geen weekwinnaar  :\'(
Hier volgt dan eindelijk de oplossing:
De raadsels:
De eerste weet ik niet meer maar kwam uit op 13(?) en de arabieren lezen van recht naar links.
Het Russisch-Tjegische spreekwoord was:
AVRGFVFJNGURGYVWXG
Het sloeg erop dat je alle letters 13 plaatsen naar links in het alfabet moest verplaatsen.
Toevallig heb ik dat een keer op school gehad en daardoor wist ik dat het de Caesar code heet. En omdat ik dacht een keer een hint ermee te kunnen ontdekken wist ik er ook een goede site voor.
Toen heb ik ge decodeerd met de letter N (dertien plaatsen van de 'a' vandaan.)
En daar stond: NIETSISWATHETLIJKT
Snel 'Niets is wat het lijkt' ingevuld en verstuurd.
Hoofdletter/leestekens zouden toch niet meetellen hoop ik? Straks ben ik daarmee de mist in gegaan. (Voor als de redactie van www.wieisdemol.nl dit leest en denkt: degene die wij als snelste hebben benoemd had vier minuten, maar binnen twee minuten is dus niet valsspelen: Ik mijn avro-account is 'wieisdemolfannie' ;) )
Dat van dat insect met Victoria Koblenko en Dennis Storm snapte ik niet wat je daarme moest met de oplossing.

OOoooooh, was dat het... Ik had de reeks ook omgedraaid ipv de 31... Wat je nou met die tor moest was mij ook niet duidelijk
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Molmail Quiz
« Reactie #298 Gepost op: 8-03-2011, 18:55:22 »
Raar dat je dan niks met die tor hebt. Lijkt me dan toch niet helemaa kloppen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #299 Gepost op: 8-03-2011, 19:01:19 »
Jammer idd dat we de goede antwoorden nooit krijgen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...