Auteur Topic: Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....  (gelezen 193290 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #340 Gepost op: 3-06-2003, 14:40:33 »
Dank je voor de tips Julien! Ik had me voor Canada opgegeven, maar kwam helaas niet door de screening. Misschien, met behulp van jouw tips, lukt het een volgende keer wel (als die komt, überhaupt... ???). I let you know...







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #341 Gepost op: 3-06-2003, 15:05:16 »
ja dank je Julien, ik wilde me opgeven vorig jaar, had mn brief al klaar maar toen hoorde ik dat de opnames aanvankelijk in sept okt zouden zijn en dat was net in de periode dat ik ging trouwen en op vakantie ging dus weg plan, kan je nagaan hoe erg ik baalde toen ik hoorde dat de opnames uitgesteld waren tot november... Grrr  :'(

maar volgende keer meer geluk

Gr Linda







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #342 Gepost op: 3-06-2003, 15:18:09 »
 :-\
Wij (phil en cad) hadden vorig jaar een vriend opgegeven om mee te doen met de mol.
We hadden het idee dat hij wel gekozen zou zijn omdat hij ook niet zoveel ervaring met de mol had, maar het wel leuk vindt.
 ::)
Nu denken we dus dat het gewoon niet is gelukt omdat we te laat waren met inzenden:(

Toch blijven we ervan overtuigd dat er dit jaar bewust gekozen is voor zo veel mogelijk kandidaten die het spel wel beetje kenden en ook leuk vinden, maar toch niet echte die-hard fans zijn van de mol
Groetjes, Cad.








Mol moet, mol doet je goed!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #343 Gepost op: 3-06-2003, 15:25:34 »
Ik had dus gelezen dat 1 van de eerste deelneemsters, in haar aanmelding vermeldde wat ze allemaal NIET kon, en waar ze bang voor was.

Ze had onder meer geen rijbewijs, had hoogtevrees, en nog van die dingen, die je nou bepaald niet van pas komen bij zo'n aanmelding.En ze werd uitgekozen. :D

Inderdaad is het niet te voorspellen waar de selectiecommissie (daeftig woord), op gaat letten. Het blijk wel weer uit de 4e serie: gewone mensen, die zichzelf blijven, blijven uiteindelijk over als kandidaat.

Maar dan schieten me nog twee vragen te binnen.

1. Eén van de voorwaarden, zo werd het tenminste steeds verteld, is dat de deelnemers elkaar vantevoren niet kennen. De kans wordt met de tijd natuurlijk steeds groter, dat mensen die elkaar via dit forum kennen, zich gaan aanmelden. Ik vraag me af of dat een probleem kan vormen bij de selectie, of wellicht later in het spel zelf.

2. Ik heb me steeds afgevraagd, op deze vraag heb ik niet echt een duidelijk antwoord gekregen: wat gebeurt er als een kandidaat (mol of niet) vlak vóór of tijdens de opnames moet afhaken door wat voor oorzaak dan ook? Ik had het ooit eens over een "rampenscenario". Als ik zie wat de totale produktiekosten zijn voor het programma, dan mag je wel stellen dat het een regelrechte ramp is, als de opnames door dit soort onvoorziene gebeurtenissen wordt beïnvloed. ??? ???

Een voorbeeldje was natuurlijk dat incident met die vallende antenne, daar boven op het dak van, wat was het, Ville Marie??? :o Maar dat was dan weer aan het eind van de opnames. Zoiets kan uiteraard ook veel eerder gebeuren, en dan staat de hele groep daar. Hoe los je zoiets op, ik kan niets bedenken.







« Laatst bewerkt op: 3-06-2003, 15:30:26 door bodejosm43 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #344 Gepost op: 3-06-2003, 15:47:07 »
1. Eén van de voorwaarden, zo werd het tenminste steeds verteld, is dat de deelnemers elkaar vantevoren niet kennen. De kans wordt met de tijd natuurlijk steeds groter, dat mensen die elkaar via dit forum kennen, zich gaan aanmelden. Ik vraag me af of dat een probleem kan vormen bij de selectie, of wellicht later in het spel zelf.

Eerlijk gezegd heb ik zowiezo het idee dat het feit dat je hier als een bezetene op het forum zit niet echt in je voordeel werkt als je je aanmeldt als kandidaat.  Volgens mij heeft het toch een aantal nadelen.
- Misschien zijn ze bang dat je de mol te snel door hebt? (hoeven ze bij mij niet bang voor te zijn... :P)
- Misschien omdat ze bang zijn voor jaloerse reacties van andere forummers die niet uitverkoren zijn?
- Misschien zijn ze bang dat je zelf te veel de mol uit gaat hangen o.i.d.

- Misschien is het maar een (waan)idee van mij, en maken doorgewinterde forummers net zo veel kans als marietje op de hoek die het programma nog nooit gezien heeft... ;D







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #345 Gepost op: 3-06-2003, 15:52:04 »
Ik neem toch aan dat je je nick niet prijsgeeft als je je aan wilt melden voor een nieuwe Mol-serie? Heb ik overigens niet gedaan (maarja, ik werd ook niet uitgekozen, whaha). En als ze dan vragen of je het alle jaren gevolgd hebt, dan kan je zeggen dat je het wel volgde, maar niet zo intensief... Hoe weten zij nou welke nick bij welke naam hoort?







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #346 Gepost op: 3-06-2003, 16:22:43 »
mee eens Limone







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #347 Gepost op: 3-06-2003, 16:43:12 »
Eerlijk gezegd heb ik zowiezo het idee dat het feit dat je hier als een bezetene op het forum zit niet echt in je voordeel werkt als je je aanmeldt als kandidaat.  
Ik denk van mijzelf, maar wie ben ik, dat ik niet door de selectie heen kom. Misschien op een aantal onderdelen wel, maar op andere onderdelen vrijwel zeker niet. Hoe graag ik ook deel zou willen uitmaken van dit selecte groepje uitverkorenen, ik bekijk het liever vanaf de zijlijn. En geniet er dan nog wel het meeste van, denk ik. ::)

Aan die nicknames had ik eigenlijk nog niet eens zo gedacht, maar de mensen die hier vaak zitten, kennen elkaar uiteraard ONDERLING wel beter dan gemiddeld, en de echte die-hards kennen elkaar uiteraard van de MolFanDagen in Amersfoort, en hun gezamenlijke activiteiten daarbuiten. Ik was daar dit jaar voor het eerst, omdat ik eigenlijk pas sinds dit jaar, eh, enigszins een klein beetje molfanaat ben geworden. ;D ;D

Aan de andere kant: hoe meer antwoorden, hoe meer nieuwe vragen er opborrelen. Dat heeft iedereen wel, die hier in dit topic zijn/haar neus vaak laat zien. Ik zie dat bij andere programma's nog niet zo snel gebeuren. En dat maakt het voor mij net zo leuk.  :D









« Laatst bewerkt op: 3-06-2003, 16:46:13 door bodejosm43 »

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #348 Gepost op: 3-06-2003, 16:54:28 »
Ik heb me steeds afgevraagd, op deze vraag heb ik niet echt een duidelijk antwoord gekregen: wat gebeurt er als een kandidaat (mol of niet) vlak vóór of tijdens de opnames moet afhaken door wat voor oorzaak dan ook? Ik had het ooit eens over een "rampenscenario". Als ik zie wat de totale produktiekosten zijn voor het programma, dan mag je wel stellen dat het een regelrechte ramp is, als de opnames door dit soort onvoorziene gebeurtenissen wordt beïnvloed. ??? ???

Een voorbeeldje was natuurlijk dat incident met die vallende antenne, daar boven op het dak van, wat was het, Ville Marie??? :o Maar dat was dan weer aan het eind van de opnames. Zoiets kan uiteraard ook veel eerder gebeuren, en dan staat de hele groep daar. Hoe los je zoiets op, ik kan niets bedenken.
Goede vraag. Het ene antwoord is makkelijk: voor calamiteiten bestaat iets heel handigs: verzekeren  ;D Als de kandidaat onder de omgewaaide mast wordt geplet kan je de hele serie niet met goed fatsoen meer uitzenden (hoewel ik hier me hand voor SBS ofzo niet voor in het vuur wil steken...) De mol is verzekerd voor de totale productiekosten als iemand van de kandidaten of productie door ernstig onheil uitvalt. Daarom moesten we ook medisch worden gekeurd.

Maar wat als het spel 'mislukt' omdat Angela de mol instructies geeft terwijl de microfoon en intercom bij de andere kandidaten bijvoorbeeld nog openstaat? Of dat de mol zelf toedeledokie zegt.

Misschien is ook zoiets te verzekeren, maar dat lijkt me erg kostbaar. Een waterdichte oplossing heb ik wel bedacht, maar houd ik liever voor mezelf als een van de mol-mysteries ;-)









Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #349 Gepost op: 3-06-2003, 16:57:50 »
Er is toch altijd een reserve mol..

althans, zo ging de mythe van Dan-Nico in mol 2, in de wereld geholpen door Cosma..

 ::) :P







No Milk today???

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #350 Gepost op: 3-06-2003, 17:03:24 »
Misschien is ook zoiets te verzekeren, maar dat lijkt me erg kostbaar. Een waterdichte oplossing heb ik wel bedacht, maar houd ik liever voor mezelf als een van de mol-mysteries ;-)

Jeetje Julien, je bent nu wel heeel mysterieus!!!
En ik wil alles graag weten (ben dus niet nieuwsgierig hahaha) dus VERTEL!!!!!







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #351 Gepost op: 3-06-2003, 17:12:36 »
Maar dan schieten me nog twee vragen te binnen.
[...]
2. Ik heb me steeds afgevraagd, op deze vraag heb ik niet echt een duidelijk antwoord gekregen: wat gebeurt er als een kandidaat (mol of niet) vlak vóór of tijdens de opnames moet afhaken door wat voor oorzaak dan ook? Ik had het ooit eens over een "rampenscenario". Als ik zie wat de totale produktiekosten zijn voor het programma, dan mag je wel stellen dat het een regelrechte ramp is, als de opnames door dit soort onvoorziene gebeurtenissen wordt beïnvloed. ??? ???

Ik neem aan dat de organisatie wel een of twee reserve-deelnemers achter de hand heeft om in te vallen als een van de kandidaten plotseling afvalt. Als ik het goed heb, zou Corry (Mol III-België) ook al meedoen aan de eerste serie, maar viel ze vlak voor het begin af omdat ze zwanger bleek te zijn. Als een deelnemer tijdens de opnames door onvoorziene omstandigheden afvalt (hij breekt zijn been bijvoorbeeld) dan is de eenvoudigste manier om die aflevering door te laten gaan zonder executie.

Afvallen van de Mol geeft meer problemen en ik denk dat de organisatie zich daarvoor heeft verzekerd, net als tegen onvoorziene dingen die het programma in gevaar brengen (zoals omvallende masten).

In België moesten crew en deelnemers een contract ondertekenen, dat als zij het programma in gevaar brachten door hun mond voorbij te praten, dat ze dan aansprakelijk waren voor de totale productiekosten. Misschien was dat in Nederland ook zo.








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #352 Gepost op: 3-06-2003, 17:16:15 »
Deze is speciaal voor de helemaal niet nieuwsgierige, en helemaal niet bezeten, en volstrekt
alledaagse toevallig kijkende Laafje:

Jij bent onverbeterlijk    :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 







« Laatst bewerkt op: 4-06-2003, 11:43:21 door bodejosm43 »

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #353 Gepost op: 3-06-2003, 20:50:18 »
idd jos en helemaal niet nieuwsgierig  :P ik wil gewoon alles graag weten en dat is heeeeel wat anders  ;D







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #354 Gepost op: 3-06-2003, 22:46:07 »
René ff een vraagje voor jou:

Hoe vond je het nou om jezelf in dat gekke schortje terug te zien in het hotel???
Ik vond het iig erg lachen haha (sorry)

En toen je de letters MOL reed wist je toen dat het met Elise te maken had, aangezien ze de Ruiter met haar achternaam heet????











Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline guppy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #355 Gepost op: 4-06-2003, 00:05:08 »
eej ferdi!!!!
long time nog see!
het wordt tijd dat je je koppie weer een keer laat zien hoor.
rene begint de boel hier namelijk al behoorlijk over te nemen ;)
niet dat dat vervelend is ofzo.... ::) maar ik zou het leuk vinden als je ook weer keer kwam.

offuh.....wordt je een keer gek van al die vragen.

vraagje voor iedereen (ron, rene, ferdi, julien)
ik vind het echt top dat jullie zoveel vragen beantwoorden!!!!!
maar.....blijven jullie het na al die tijd nog steeds leuk vinden om zoveel over de mol te praten of wil je ook wel een keer weer gewoon verder met alles....op de 'normale' manier??

slaap lekker iedereen!!!!







life's beautiful

Offline guppy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #356 Gepost op: 4-06-2003, 00:10:27 »
ik kan niet slapen. het is veel te warm....
waarom zie ik hier iedereen online en hoor en zie ik van niemand iets?? :'(

eej linda ik wou nog ff zeggen dat ik je foto's echt heel leuk vind van de MFD!!!!
ik zat zelf midden in mijn examens dus ik kon er HELAAAAAS niet naartoe (balen!!!!! :( :'(
maar goed in ieder geval leuk dat je foto's hebt geplaatst!!!!
krijg ik er tenminste toch niet iétjes van mee.
thanx!!









life's beautiful

Offline rougekappje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aint Nothing But Fluff..
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #357 Gepost op: 4-06-2003, 00:50:12 »
Vraagje voor Rene:

Ik begrijp dat je niet heel concreet kan zeggen wat je in de foto van je koker zag, maar kan je zeggen of je het duidelijk vond, als hint richting je Mol ?

Ik heb hier namelijk twee tegenstrijdige berichten van twee mensen gehoord.

Trouwens erg leuk dat je er bent !!!! ;-)









« Laatst bewerkt op: 4-06-2003, 00:53:44 door rougekappje »
I'll be anything you want me to be, Mirage said to the Fool

Offline René

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #358 Gepost op: 4-06-2003, 12:06:48 »
René ff een vraagje voor jou:

Hoe vond je het nou om jezelf in dat gekke schortje terug te zien in het hotel???
Ik vond het iig erg lachen haha (sorry)

En toen je de letters MOL reed wist je toen dat het met Elise te maken had, aangezien ze de Ruiter met haar achternaam heet????




Ja, daar ben ik weer en wel voor even, want ik moet zo weer weg. Druk, druk....
Achteraf vond ik het wel erg leuk om mij terug te zien met dat rare jurkje aan. Je ziet maar weer waar toe ik in staat ben. Op het moment dat ik het aan moest trekken had ik wel twijfels, want mijn hele imago gaat op zo'n manier helemaal naar de kl.... :-X

Toen ik aan het rondrijden was, had ik wel gezien dat ik langs de letters MOL reed, maar maakte geen link naar Elise. Zij was voor mij toch al de mol, dus dit was voor mij geen extra aanwijzing.








Offline Michelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm the real slim LADY
Re:Mol/winnaar/verliezer en kandi's meld je hier.....
« Reactie #359 Gepost op: 4-06-2003, 12:08:06 »
ik denk ook dat wij meer hebben te maken, dan dat de kandidaten, daar mee bezig te zijn.







Wie is de mol ook in 2004!!