Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 488106 keer)

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #300 Gepost op: 22-01-2013, 14:22:23 »
Uitprinten en mee naar de MFD

Gaan we op de hele verzameling bieden?  ;)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #301 Gepost op: 22-01-2013, 19:05:19 »
Gaan we op de hele verzameling bieden?  ;)

Koop ik!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #302 Gepost op: 22-01-2013, 20:01:01 »
Koop ik!
heb je de postcodeloterij gewonnen of zo?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #303 Gepost op: 22-01-2013, 21:23:14 »
heb je de postcodeloterij gewonnen of zo?
Inderdaad zeg, mijn avatars zijn echt héél veel waard ::)
...óf niet!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #304 Gepost op: 22-01-2013, 21:25:38 »
En het zijn er veel

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #305 Gepost op: 23-01-2013, 12:21:39 »
LOL, deze is ook weer fantastisch Pac!   ::rofl:: ::ok::

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #306 Gepost op: 23-01-2013, 12:32:13 »
Inderdaad zeg, mijn avatars zijn echt héél veel waard ::)

Wel inlijsten he!  :P

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #307 Gepost op: 23-01-2013, 16:27:39 »
Vandaag had ik voor mijn werk een interview met één van de schrijvers van de jeugdserie SpangaS. Was echt superleuk, maar het voelde wel een beetje als vreemdgaan met een ander tv-programma, haha. Wel grappig om te merken hoeveel makkelijker het is om met iemand te praten over een gewone tv-serie. Ik heb echt zoveel spoilers gehoord over het verloop van de serie, dat zou je bij WIDM echt nooit meemaken. ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #308 Gepost op: 24-01-2013, 22:01:25 »
Dus E4 < E3; moet ik nog uitzoeken hoe dat precies zo zit...

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #309 Gepost op: 24-01-2013, 23:56:20 »
Mag ik het even zeggen? Wat een leuke groep kandidaten is er toch dit jaar. Ze gunnen elkaar dingen, lopen niet te veel te mollen (of te stoken), echt een leuke groep mensen.
Dat is in andere series wel eens anders geweest. Dan waren er einzelgangers, egoïsten en mensen in de groep die het belangrijker/leuker vonden om de opdracht te laten mislukken dan te laten slagen. Maar niet in deze groep. Hier willen mensen (behalve de mol dan) echt een opdracht laten slagen. Erg leuk om te zien  ::bravo::.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #310 Gepost op: 25-01-2013, 11:52:36 »
Mag ik het even zeggen? Wat een leuke groep kandidaten is er toch dit jaar. Ze gunnen elkaar dingen, lopen niet te veel te mollen (of te stoken), echt een leuke groep mensen.
Dat is in andere series wel eens anders geweest. Dan waren er einzelgangers, egoïsten en mensen in de groep die het belangrijker/leuker vonden om de opdracht te laten mislukken dan te laten slagen. Maar niet in deze groep. Hier willen mensen (behalve de mol dan) echt een opdracht laten slagen. Erg leuk om te zien  ::bravo::.

Dat mag jij zeggen!  ::rofl:: En ik ben het ook nog eens helemaal met je eens!  ::ok::

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #311 Gepost op: 25-01-2013, 19:24:06 »
Mag ik het even zeggen? Wat een leuke groep kandidaten is er toch dit jaar. Ze gunnen elkaar dingen, lopen niet te veel te mollen (of te stoken), echt een leuke groep mensen.
Dat is juist waar ik me echt groen en geel aan erger. Waarom elkaar alles gunnen? Je bent met een spel bezig, kom op zeg. Ik zou nooit iemand een joker of vrijstelling gunnen als ik daar zelf niet beter van zou worden.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #312 Gepost op: 25-01-2013, 19:27:26 »
Dat is juist waar ik me echt groen en geel aan erger. Waarom elkaar alles gunnen? Je bent met een spel bezig, kom op zeg. Ik zou nooit iemand een joker of vrijstelling gunnen als ik daar zelf niet beter van zou worden.

Ja vind dat eigenlijk ook  :-[ :P
Het is WIDM en het is leuker een groep te hebben die vals speelt, en uiteindelijk in de 10de aflevering leuk en lachend terugkijken op hoe ze af en toe reageren.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #313 Gepost op: 25-01-2013, 21:00:08 »
Dat is juist waar ik me echt groen en geel aan erger. Waarom elkaar alles gunnen? Je bent met een spel bezig, kom op zeg. Ik zou nooit iemand een joker of vrijstelling gunnen als ik daar zelf niet beter van zou worden.
Nou, vooruit, misschien is het 'het elkaar gunnen' niet zo'n positieve eigenschap van deze groep. Soms krijg je dan wel van die situaties dat je denkt: huh??? Je geeft iemand toch niet ZOMAAR een joker? Maar toch, het is wel leuk om te zien dat het grootste deel van de groep toch echt voor het geld gaat i.p.v. voor het vernaggelen van de opdracht.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2013, 13:40:40 »
Nou, vooruit, misschien is het 'het elkaar gunnen' niet zo'n positieve eigenschap van deze groep. Soms krijg je dan wel van die situaties dat je denkt: huh??? Je geeft iemand toch niet ZOMAAR een joker? Maar toch, het is wel leuk om te zien dat het grootste deel van de groep toch echt voor het geld gaat i.p.v. voor het vernaggelen van de opdracht.
Nah, je hebt er wel gelijk in dat er een balans moet zijn tussen de-volgende-aflevering-halen en geld-in-de-pot. Onder de BNérs is dat laatste nog wel eens ondergesneeuwd. Je kunt tussen de nep-mollen(Tim) bijna de echte mol(Kees) niet meer zien. Dat was de voorgaande jaren ook al zo.

Wat dat betreft waren de onbekende Nederlanders leuker, die lieten 1000 euro echt niet zomaar liggen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2013, 14:29:50 »
die lieten 1000 euro echt niet zomaar liggen.
En 25 euro?

Want ik moet wel zeggen dat het seizoen 2013 tot nu toe wel uitblinkt in ieniemienie geldbedragjes hoor. Waar zijn de opdrachten waar ze in een keer 2500 euro mee verdienen? Tot nog toe volgens mij alleen de foto-opdracht (2250). Verder zijn alle bedragen die worden verdiend nietig in verhouding tot wat ik gewend was van eerdere seizoenen.

Verder vind ik de groep ontzettend leuk juist en dat mekaar zomaar jokers geven vind ik ook juist wel wat hebben. Ook omdat het anders is dan anders. Het geeft juist aan dat de groep zichzelf als team ziet, in plaats van als allemaal losse spelers die tegen elkaar strijden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2013, 14:47:21 »
In de tweede opdracht van aflevering 1 was 10.000 euro te verdienen. ;) Niet echt natuurlijk, want wie verkoopt er in molsnaam een vrijstelling voor aflevering 1?!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2013, 15:28:32 »
In de tweede opdracht van aflevering 1 was 10.000 euro te verdienen. ;) Niet echt natuurlijk, want wie verkoopt er in molsnaam een vrijstelling voor aflevering 1?!

Ik probeer zelf in te schatten per opdracht wat redelijkerwijs door de kandidaten als die maximum presteren gehaald zou kunnen worden zonder mol (wat wel een beetje nattevingerwerk is, maar beter dan het theoretisch maximum nemen). Bij die vrijstellingenopdracht in aflevering 1 was dat dus, wat mij betreft, 0 euro.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2013, 15:52:17 »
Aflevering 1
1) Dropping: 100 euro per ingeleverde envelop. Max. 4000 euro te verdienen, maar de Mol verdient in principe geen geld = 3600 euro. -> zou sowieso minder worden doordat je met 1 envelop nagenoeg onmogelijk de lokatie kon vinden. Ik schat op het maximale bedrag wat in de pot zou kunnen komen op 2000.
2) Bungeejumpen: 0 euro.

Aflevering 2
1) Lasers: maximaal 3000 euro. Dit zou waarschijnlijk nooit gered zijn doordat niemand voor het maximale inzetbare bedrag zou gaan uit veiligheid.
2) Dictee: maximaal 2000 euro, maar was waarschijnlijk ook niet te halen doordat het mij echt lastig lijkt om zo weinig fouten te maken -> 1000 euro.
3) Minedumps: Geen idee hoeveel er in totaal in die enveloppen zat. Opgebracht 1750 euro in 6 enveloppen: ongeveer 290 euro per envelop. Een totaal van 9 enveloppen zou dus betekenen dat er 2610 euro verdiend zou kunnen worden.

Aflevering 3
1) Blyde River Canyon: deze opdracht was onmogelijk te halen. 0 euro dus mijn inziens.
2) Sprong: in theorie is er 8x500 euro te verdienen: 4000 euro. De Mol verdient in principe geen geld dus 3500 euro.
3) Safari: tja.. wat zit er in die kokers? 500 euro? Dan zou er 7x500 = 3500 euro te verdienen zijn.

Aflevering 4
1) Big 5: Geen idee hoeveel geld er te verdienen was.
2) Woordenopdracht: hier vond ik het wel echt hele kleine bedragen.

Ik kom dus uit dat er ±5 opdrachten zijn waaraan een goed bedrag verbonden zit, van een totaal van 10 opdrachten.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2013, 18:43:40 »
1. CD doosje van X Japan - Blue Blood openmaken
2. CD doosje is leeg!
3. Vloeken en nadenken waar het CD'tje kan zijn
4. Na half uurtje het huis doorzoeken opeens bedenken dat hij misschien los bij de CD speler in de keuken kan liggen bij de oude CD's
5. Zoeken en daar een los CD'tje vinden van Luna Sea - Mother
6. Weer een kwartiertje zoeken naar het hoesje van Luna Sea - Mother (stond niet in het CD rek)
7. Hoesje vinden tussen een stapel oude, ongesorteerde CD's
8. Hoesje openmaken
9. Tot mijn grote vreugde daar X Japan - Blue Blood CD'tje vinden.

Mag ik voor dat soort puzzels ook 2000 euro in de pot verdienen?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!