Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 487926 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1180 Gepost op: 3-06-2013, 14:03:56 »
Tuurlijk! Waarom wil je dat weten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1181 Gepost op: 3-06-2013, 14:25:10 »
Hoi molvriendjes en vriendinnetjes  ::bravo::

Ik heb een klein groot vraagje

Ik ben nu al 4 jaar molfan en ik zou het ontzettend leuk vinden om Wie is de mol? Na te spelen. Mijn vrienden kijken (geloof het of niet) GEEN wie is de mol, op 1 vriendin na.
Dus waar haal je 10 mensen vanaf?
Ik weet niet of jullie al ooit zelf widm gespeeld hebben, of ervaringen hebben met zoiets zelf organiseren. Ik weet dat er best veel bij komt kijken.
Maar aangezien we niet uit hoeven te gaan van ooit een nieuwe serie met onbekende nederlanders is het misschien leuk om met 10 man samen op avontuur te gaan.
1 week, 7 dagen. Eind van iedere dag valt iemand af en op de laatste dag zijn er 3 mensen over in de finale. Ik heb al ideeen over locaties EN ik heb vrienden met profesionele camera's. Montage en filmen is dus geen probleem.
MOet ik alleen weten of er meer mensen (in totaal 10 dus) zijn die dit leuk lijkt, mogen ook mensen zijn die jullie zelf kennen.
Laat het weten aan ons, op dit topic (als dit niet in dit topic mag, laat het even weten, ik heb geen verstand van in welk topic enzo ik dit moest plaatsen, sorry :-X )

MOcht de locatie helpen qua motivatie of zin haha,
......
......
......
......
......
In totaal heb ik 6 locaties op het oog, in het zuiden van het land. Dus we zullen niet steeds op dezelfde plek blijven. De executies zullen steeds ergens anders plaatsvinden

Wij horen het wel!
 ::bravo:: :) :) :) :) :) :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1182 Gepost op: 3-06-2013, 15:03:55 »
Ik denk dat er best animo voor is, zeker als jij alles regelt en de kandidaten dus volop kunnen genieten van de week.
Wij hebben met een groepje al een paar keer WIDM gespeeld in een stad, en dan gewoon 1 dag. Het heeft dan wel een iets andere opzet, meestal valt iedereen tegelijk af aan het einde van de dag en moet alleen de finale dan nog gespeeld worden.  Voordeel hier van is dat niemand aan het begin afvalt en dan niet meer mee kan doen.
Als je een week lang het spel speelt is het niet echt aan te raden om iedereen tot het einde mee te laten doen, dan is het leuker om met executies te doen. Maar je moet wel iets bedenken voor de afvallers (laat je ze direct naar huis gaan of kunnen ze achter de schermen mee blijven kijken). Daarnaast gaat zo'n weekje toch wat geld kosten, en je moet kijken hoe je dat regelt met deelnemers die vroeg afvallen (en dus minder geld kosten) en die er langer in blijven.

Ik heb het idee dat als je met een goed en concreet plan aankomt er hier genoeg potentiele deelnemers zijn ;). Het is denk ik wel belangrijk dat 'wij' er vertrouwen in hebben dat je het goed regelt en het goed in elkaar zit.

Ik ken trouwens ook nog wel een aantal camera/geluid/regie mensen. en een paar presentatoren (al weet ik niet of die echt geschikt zijn voor een 'programma' als dit), die het misschien wel leuk vinden om te helpen. Dus als je op dat gebied nog hulp nodig hebt kan ik je mss een paar namen doorspelen ;).

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1183 Gepost op: 3-06-2013, 15:18:45 »
Hoi molvriendjes en vriendinnetjes  ::bravo::

Ik heb een klein groot vraagje

Ik ben nu al 4 jaar molfan en ik zou het ontzettend leuk vinden om Wie is de mol? Na te spelen. Mijn vrienden kijken (geloof het of niet) GEEN wie is de mol, op 1 vriendin na.

Lijkt me erg leuk, maar wanneer wilde je dat dan doen? Daar staat of valt voor heel veel mensen alles mee, denk ik. Ik zou op zich nog wel kunnen in de zomervakantie, maar ik heb ook al een aantal dingen gepland en die ga ik niet opgeven. Buiten de vakantie kan voor mij sowieso niet.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1184 Gepost op: 3-06-2013, 15:20:10 »
Ik zit momenteel in een hoorcollege over vraagzinnen en de docent noemde net onder andere "wie is de mol" als voorbeeld van een vraagzin als een soort introductie ::oink::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1185 Gepost op: 3-06-2013, 15:21:57 »
Ik zit momenteel in een hoorcollege over vraagzinnen en de docent noemde net onder andere "wie is de mol" als voorbeeld van een vraagzin als een soort introductie ::oink::

Nice! Wat studeer je?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1186 Gepost op: 3-06-2013, 15:25:52 »
Nice! Wat studeer je?
Wat ik precies studeer zet ik liever niet op het forum omdat ik dan best makkelijk te vinden ben, maar dit is een college van een vak van Nederlands :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1187 Gepost op: 3-06-2013, 16:09:54 »
Nice! Wat studeer je?
Mollenkunde.....

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1188 Gepost op: 3-06-2013, 16:15:46 »
Ik denk dat er best animo voor is, zeker als jij alles regelt en de kandidaten dus volop kunnen genieten van de week.
Wij hebben met een groepje al een paar keer WIDM gespeeld in een stad, en dan gewoon 1 dag. Het heeft dan wel een iets andere opzet, meestal valt iedereen tegelijk af aan het einde van de dag en moet alleen de finale dan nog gespeeld worden.  Voordeel hier van is dat niemand aan het begin afvalt en dan niet meer mee kan doen.
Als je een week lang het spel speelt is het niet echt aan te raden om iedereen tot het einde mee te laten doen, dan is het leuker om met executies te doen. Maar je moet wel iets bedenken voor de afvallers (laat je ze direct naar huis gaan of kunnen ze achter de schermen mee blijven kijken). Daarnaast gaat zo'n weekje toch wat geld kosten, en je moet kijken hoe je dat regelt met deelnemers die vroeg afvallen (en dus minder geld kosten) en die er langer in blijven.

Ik heb het idee dat als je met een goed en concreet plan aankomt er hier genoeg potentiele deelnemers zijn ;). Het is denk ik wel belangrijk dat 'wij' er vertrouwen in hebben dat je het goed regelt en het goed in elkaar zit.

Ik ken trouwens ook nog wel een aantal camera/geluid/regie mensen. en een paar presentatoren (al weet ik niet of die echt geschikt zijn voor een 'programma' als dit), die het misschien wel leuk vinden om te helpen. Dus als je op dat gebied nog hulp nodig hebt kan ik je mss een paar namen doorspelen ;).

Ik heb om eerlijk te zijn nog geen concreet plan op papier, maar wel ideeen. Uiteindelijk komt er meer organisatie bij kijken dat op het begin lijkt dus ik weet niet of het haalbaar is voor deze zomervakantie (aangezien veel mensen al andere dingen gepland hebben, en moeilijk zitten buiten de vakantie)
Daarom lijkt het me iets voor in de herfstvakantie OF zomervakantie 2014. Aangezien er veel geregeld moet worden.
Het plan is dan echt om 8 dagen te gaan, met 7  dagen een afvaller en een laatste dag met een finale waarin 3 personen dan staan. Uiteraard hebben we een presentator nodig,vervoer, locaties, eten/drinken, laptops, geld etc. Ik kan hier wel heel veel van regelen maar dat gaat niet meer lukken binnen 1 maand
Bovendien lijkt het me leuk om 10 kandidaten (liefst 5 jongens/mannen, 4 meisjes/vrouwen) mee te krijgen, en dan van te voren vragenlijsten te laten invullen door alle 10 en naar iedereen te sturen. Als een soort voorbereiding.
Ik zie vaak filmpjes van molevenementen of dagen op youtube, wat allemaal harstikke leuk en spontaan is maar soms te weinig spanning. vaak omdat er niemand afvalt of het maar 1 dag duurt. Daarom zat ik te denken aan 8 dagen, met afvallers.
De afvallers kunnen evt wel achter de schermen meekijken, of gewoon naar huis. Ik denk dat dat per kandidaat anders kan zijn, wat diegene wil. ER kan altijd ruimte zijn om te blijven en mee te kijken achter de schermen en samen te eten enzo en te slapen. Buiten de opamensn gewoon gezelligheid (waar de overgebleven kandidaten dan wel evengoed het spel doorspelen)

@Vieffan zou te gek zijn as je nog mensen weet voor opname/camera/presentatie natuurlijk

Ik denk ga eerste ven hier polsen wat julie van zo'n molweek zouden vinden. Als er geen animo voor is, hoef ik al niet verder te brainstormen
Ik zat namelijk ook te denken wat leuk is qua leeftijd. Ik weet dat hier een paar molloten opzitten die boven de 40 of 50 zijn  ::tandpastasmiley:: Ik ben zelf 20 en heb echt geen idee wat mensen hun leeftijd hier is, zoveel andere molloten spreek ik niet. Dus ik durf hier geen leeftijden gaan neer te zetten, want straks is iedereen boven de 40 en zet ik hier neer leeftijd 18-28 en dan doet er niemand mee.
Dus als jullie mee willen doen, even naam en leeftijd, kan ook in prive bericht maar mag ook in dit topic.


 ::bravo::

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1189 Gepost op: 3-06-2013, 16:16:45 »
Wat ik precies studeer zet ik liever niet op het forum omdat ik dan best makkelijk te vinden ben, maar dit is een college van een vak van Nederlands :)

Ok, sorry  :-X

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1190 Gepost op: 3-06-2013, 16:19:43 »
Ik heb om eerlijk te zijn nog geen concreet plan op papier, maar wel ideeen. Uiteindelijk komt er meer organisatie bij kijken dat op het begin lijkt dus ik weet niet of het haalbaar is voor deze zomervakantie (aangezien veel mensen al andere dingen gepland hebben, en moeilijk zitten buiten de vakantie)
Daarom lijkt het me iets voor in de herfstvakantie OF zomervakantie 2014. Aangezien er veel geregeld moet worden.
Het plan is dan echt om 8 dagen te gaan, met 7  dagen een afvaller en een laatste dag met een finale waarin 3 personen dan staan. Uiteraard hebben we een presentator nodig,vervoer, locaties, eten/drinken, laptops, geld etc. Ik kan hier wel heel veel van regelen maar dat gaat niet meer lukken binnen 1 maand
Bovendien lijkt het me leuk om 10 kandidaten (liefst 5 jongens/mannen, 4 meisjes/vrouwen) mee te krijgen, en dan van te voren vragenlijsten te laten invullen door alle 10 en naar iedereen te sturen. Als een soort voorbereiding.
Ik zie vaak filmpjes van molevenementen of dagen op youtube, wat allemaal harstikke leuk en spontaan is maar soms te weinig spanning. vaak omdat er niemand afvalt of het maar 1 dag duurt. Daarom zat ik te denken aan 8 dagen, met afvallers.
De afvallers kunnen evt wel achter de schermen meekijken, of gewoon naar huis. Ik denk dat dat per kandidaat anders kan zijn, wat diegene wil. ER kan altijd ruimte zijn om te blijven en mee te kijken achter de schermen en samen te eten enzo en te slapen. Buiten de opamensn gewoon gezelligheid (waar de overgebleven kandidaten dan wel evengoed het spel doorspelen)

@Vieffan zou te gek zijn as je nog mensen weet voor opname/camera/presentatie natuurlijk

Ik denk ga eerste ven hier polsen wat julie van zo'n molweek zouden vinden. Als er geen animo voor is, hoef ik al niet verder te brainstormen
Ik zat namelijk ook te denken wat leuk is qua leeftijd. Ik weet dat hier een paar molloten opzitten die boven de 40 of 50 zijn  ::tandpastasmiley:: Ik ben zelf 20 en heb echt geen idee wat mensen hun leeftijd hier is, zoveel andere molloten spreek ik niet. Dus ik durf hier geen leeftijden gaan neer te zetten, want straks is iedereen boven de 40 en zet ik hier neer leeftijd 18-28 en dan doet er niemand mee.
Dus als jullie mee willen doen, even naam en leeftijd, kan ook in prive bericht maar mag ook in dit topic.


 ::bravo::

Ik ben 21.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1191 Gepost op: 3-06-2013, 16:25:54 »
Ik ben 13...
Ik ga eens overleggen met ouders, als het 2014 wordt ben ik ouder en is het alweer een ander verhaal.
2 dingetjes;
1) blijf je op de locatie(s) tot je eruitligt of moet je elke dag opnieuw reizen?
2) Waar precies in het zuiden? Vanuit mijdrecht is het naar het zuiden nog te doen, maar er zijn ook molloten die in het noorden wonen ;)

Ik houd het topic zeker in de gaten :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1192 Gepost op: 3-06-2013, 16:28:48 »
Ok, sorry  :-X
Maakt niet uit hoor :P Als je het echt heel graag wil weten kan ik je wel pm'en?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1193 Gepost op: 3-06-2013, 16:30:54 »
Maakt niet uit hoor :P Als je het echt heel graag wil weten kan ik je wel pm'en?

Welnee, was alleen maar benieuwd  :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1194 Gepost op: 3-06-2013, 17:03:45 »
Ik ben 13...
Ik ga eens overleggen met ouders, als het 2014 wordt ben ik ouder en is het alweer een ander verhaal.
2 dingetjes;
1) blijf je op de locatie(s) tot je eruitligt of moet je elke dag opnieuw reizen?
2) Waar precies in het zuiden? Vanuit mijdrecht is het naar het zuiden nog te doen, maar er zijn ook molloten die in het noorden wonen ;)

Ik houd het topic zeker in de gaten :)

Allereerst, leuk dat je zo enthiousiast bent!
Ik moet eerst gaan kijken naar wat de algemen leeftijd is van mensen die zich hier melden. 13 is in princiepe wat jong, maar het ligt er ook maar aan wat de leeftijd van de andere deelnemers is natuurlijk. lijkt me voor jou ook niet leuk als er 9 deelnemers van boven de 25 bijzitten. Hoe erg fan je ook bent :)

Om je vragen even te beantwoorden:
1) We reizen gezamelijk van locatie naar locatie, en als je ergens op locatie afvalt is hierboven al gezegd dat er nog besloten moet worden wat we doen met de afvallers. Of ze meereizen t/m einde van het spel naar de andere locaties, of gewoon naar huis gaan. Het is in princiepe 8 dagen dus als je bijv na 3 dagen het spel moet verlatn heb je wel al 3 moldagen gehad (in tegenstelling tot veel mol experience die in totaal maar 1 dag duren)
2) De locaties zijn bijna allemaal in het zuiden, pricieze locaties ga ik nog niet vertellen (omdat dat dat de spannig weg haalt, en ik ze zelf ook nog niet bevestigd heb voor mezelf)
De locaties zullen dus waaarschijnlijk in het zuiden plaatsvinden. Als er molloten bij zitten die uit het noorden komen is het in princiepe gewoon 1 reis naar het zuiden (met trein/auto) Je kunt ook samenrijden evt. Dat zijn dan zorgen voor later.
Maar wss zal iedereen zelf naar de locatie moeten komen, dat moeten de echte kandidaten ook. Die gaan ook zelf naar schiphol (ook al wonen ze in rotterdam, nijmegen of limburg)

Hopelijk heb ik je genoeg geinformeerd:)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1195 Gepost op: 3-06-2013, 17:10:00 »
Bij vraag 1 doelde ik eigenlijk op of je elke dag opnieuw naar het zuiden moet, of dat je dag en nacht in het zuiden blijft :)
En inderdaad, leeftijd is een hindernis (lengte ook :P )
Ik houd in iedergeval je berichten in de gaten :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1196 Gepost op: 3-06-2013, 17:10:35 »
@MijdrechtseMol. Je moet ook wel rekening houden met de prijs. Ramonmol gaat neem ik aan niet alles uit eigen zak betalen. Dus dat betekend dat de deelnemers zelf best wat bij moeten leggen. Je moet rekening houden met overnachtingen, maaltijden, reizen en eventueel kosten van spellen. Ik denk niet dat je er bent met een paar tientjes.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1197 Gepost op: 3-06-2013, 17:13:32 »
Dat snap ik, ik zorg dat ik ruim spaargeld heb... ;)
En het is nog ver weg, dus ik zeg nu wel van alles, maar als het er op aan komt dan laat ik het misschien zitten  :P

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1198 Gepost op: 3-06-2013, 17:22:28 »
@MijdrechtseMol. Je moet ook wel rekening houden met de prijs. Ramonmol gaat neem ik aan niet alles uit eigen zak betalen. Dus dat betekend dat de deelnemers zelf best wat bij moeten leggen. Je moet rekening houden met overnachtingen, maaltijden, reizen en eventueel kosten van spellen. Ik denk niet dat je er bent met een paar tientjes.

@MijdrechtseMol: Idd, zoals Vieffan al zei, worden dat overnachtingen. Het zou duurder zijn iedere dag op en neer naar locatie te moeten dan een overnachting. Het wordt echt 8 dagen volldig wie is de mol. Dus overnachtinegn, in groepen eten, 3/4 opdrachten. en executie.
Uiteraard ga ik niet alles zelf betalen, maar dat lijkt me ook vrij logisch. Uiteindelijk zal ik een berekening maken wat alles zou gaan kosten, maar ik moet weten hoeveel animo er voor is. Uiteindelijk zal iedere kandidaat zelf een bijdrage moeten doen. Tenzij jullie tevreden zijn met water en stukjes hout. Dan maken we er een soort expeditie robinson van. Is wel goedkoper  ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1199 Gepost op: 4-06-2013, 14:47:48 »
Als je niet kan wachten totdat @IkBenDeMol weer tweets gaat versturen, kun je ze HIER zelf genereren!
Citaat van: @IkBenDeMol
Over 48 uur om 20:30 uur, Ned 1 Wie ben benieuwd! Wie is een joker? Wil ik hoor het verlaten fabriek.
« Laatst bewerkt op: 4-06-2013, 14:49:43 door Pac »
...óf niet!