Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 488036 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1460 Gepost op: 19-09-2013, 19:29:47 »
Citaat van: Maurits Delchot ‏@NegaNindo
Maar al met al jullie houden nog steeds van me nu ga ik me zinnen zetten op :"WIE IS DE MOL" daar krijg je wel eten hoor ik
Nega, uit Expeditie Robinson
...óf niet!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1461 Gepost op: 19-09-2013, 19:46:21 »
Nega, uit Expeditie Robinson

 ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1462 Gepost op: 20-09-2013, 20:54:11 »
Belachelijk dat het kabinet €100 miljoen op de PO wil bezuinigen. Teken dus ook die petitie!

 niet123weg
« Laatst bewerkt op: 21-09-2013, 10:33:11 door Lukie4, Reden: link aangepast »

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1463 Gepost op: 20-09-2013, 22:21:25 »
Ik ga die petitie niet tekenen, omdat er wat mij betreft best op de publieke omroep bezuinigd mag worden. Zo kunnen we prima van 3 naar 2 publieke netten.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1464 Gepost op: 20-09-2013, 22:52:28 »
Ik ga die petitie niet tekenen, omdat er wat mij betreft best op de publieke omroep bezuinigd mag worden. Zo kunnen we prima van 3 naar 2 publieke netten.

Allemaal een beetje inleveren.... Ik ben ook van 3 dagen weekend naar 2 dagen weekend gegaan, en dat lukt best ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1465 Gepost op: 20-09-2013, 23:07:17 »
Als wie is de mol blijft bestaan maakt het me niets uit  ;)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1466 Gepost op: 21-09-2013, 08:38:47 »
Als wie is de mol blijft bestaan maakt het me niets uit  ;)

We krijgen er zelfs weer een WIDM (junior) bij!  ::dans::

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1467 Gepost op: 21-09-2013, 08:49:20 »
Ik ga die petitie niet tekenen, omdat er wat mij betreft best op de publieke omroep bezuinigd mag worden. Zo kunnen we prima van 3 naar 2 publieke netten.

Hebben ze al gedaan hoor. Totale budget was eerst 800 miljoen, toen werd daar eerst 200 miljoen vanaf gehaald, waardoor oa nu verschillende publieke omroepen met elkaar gaan fuseren. Dat hebben de omroepen allemaal zonder klagen en zeuren gedaan, omdat iedereen nu eenmaal moet bezuinigen.

Maar nu wil de regering er nogmaals 100 miljoen afhalen, waardoor je in totaal van 800 naar 500 miljoen bent gegaan, dus bijna de helft eraf. Dan kan je er niet aan ontkomen om ook programma's aan te gaan tasten en aangezien de NPO zich niet meer zo heel erg wil bezig houden met amusement en WIDM daar wel bij hoort en een duur programma is, weet je nooit wat ze ermee gaan doen. (miss commercieel?)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1468 Gepost op: 21-09-2013, 10:03:01 »
Ik ben wél tegen extra bezuinigen op de publieke omroep, en zou de petitie dan ook graag ondertekend hebben, maar de link werkt niet. Een http te veel...

Ondertekend!
« Laatst bewerkt op: 21-09-2013, 11:18:53 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1469 Gepost op: 21-09-2013, 11:57:10 »
Commercieel wie is de mol? NEE! Ik haat de reclame bij Expeditie Robinson al, en tijdens de spanning van wie is de mol? kan ik dat helemaal niet aan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1470 Gepost op: 21-09-2013, 12:21:06 »
Commercieel wie is de mol? NEE! Ik haat de reclame bij Expeditie Robinson al, en tijdens de spanning van wie is de mol? kan ik dat helemaal niet aan.


Ter verduidelijking vind ik dat WIDM altijd door de publieke omroep uitgezonden moet worden. Alleen kan er wat mij betreft best op de PO in het algemmen bezuinigd worden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1471 Gepost op: 21-09-2013, 13:08:52 »


Ter verduidelijking vind ik dat WIDM altijd door de publieke omroep uitgezonden moet worden. Alleen kan er wat mij betreft best op de PO in het algemmen bezuinigd worden.

Ik vind dit een lastige discussie. Natuurlijk kan er bij de publieke omroep wel iets bezuinigd worden, door bijvoorbeeld faciliteiten te delen (moeten alle omroepen echt een eigen kantoorpand of studio hebben?), minder gebruik te maken van liveverbindingen (het heeft weinig meerwaarde om een verslaggever boven op een Zeeuwse dijk te zetten, alleen maar om te laten zien dat je ook in Zeeland bent geweest) en managementfuncties en enorm hoge salarissen in te perken. Maar houdt dit in dat er nog 100 miljoen extra kan worden weggestreept? Nee, dat denk ik niet.

De omroepen zijn al bezig om enorme bezuinigingen door te voren. Geef ze eerst de kans om deze bezuinigingen succesvol af te ronden en ga dan eens kijken of er nog iets af kan. Nederland heeft een van de goedkoopste publieke omroepen ter wereld, terwijl wij er net zulke kwaliteit van verwachten als van bijvoorbeeld de BBC. Op een gegeven moment is de grens bereikt van wat je kunt doen met het geld.

Om een voorbeeld te noemen: we zien al dat de omroepen meer buitenlands drama inkopen, omdat er niet genoeg geld is voor eigen dramaseries. Nu kun je je afvragen of het maken van goed drama tot een taak van de overheid behoort, maar ik denk toch dat echte Nederlandse dramaseries een meerwaarde hebben. Zo stimuleert de overheid de kunst- en cultuursector en kunnen echte Nederlandse onderwerpen (bijv. de Lockheedaffaire, de Heinekenontvoering, het leven van Annie MG Schmidt) onder de aandacht worden gebracht.

Zeker op journalistiek gebied valt weinig meer te bezuinigen is mijn ervaring. Veel programma's worden nu al gemaakt door stagiaires en freelancers, die helaas onderbetaald worden (300 euro stagevergoeding is best goed als stage, maar wil je aan de bak komen moet je vaak langere tijd stages blijven lopen ook na je afstuderen). Ook originele documentaires worden niet meer zo gemakkelijk gefinancierd door de omroepen; de documentairemaker moet maar hopen genoeg geld binnen te krijgen via crowdfunding of van andere sponsors.

Ik vind het naïef om te denken dat er wel bezuinigd mag worden, maar dat WIDM wel zal blijven bestaan. Wie is de mol is een entertainmentprogramma, dat weliswaar miljoenen kijkers trekt maar toch entertainment blijft. Mensen kunnen niet veel leren van het programma en het programma geeft ook geen actuele informatie. Als je daarbij optelt dat WIDM ook nog eens heel veel geld kost om te maken, zou ik het niet raar vinden als de Avro op een gegeven moment zou besluiten WIDM niet meer te produceren. Als de Avro moet bezuinigen denk ik dat ze liever de kunst- en cultuurprogramma's of de journalistieke programma's in stand houdt dan WIDM, puur vanwege de educatieve en informerende functie van televisie. Hoe jammer dit ook zou zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2013, 13:26:18 door jolmolletje »

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1472 Gepost op: 21-09-2013, 14:22:36 »
Ik ben het met je eens jolmolletje.
Ze zouden ook op WIDM kunnen bezuinigen, door geen 10 maar 8 kandidaten mee te laten doen, reclame in de uitzending te doen (hoop ik niet!) of minder ver weg te gaan.
Als widm van de buis zal verdwijnen zal ik daar echt kapot van zijn. Het mooiste spelletje met de mooiste natuurbeelden.
Wat mij betreft kunnen programma's zoals Atlas wel weg, en daarvoor een goedkoper nederlands programma instoppen.
En als widm verdwijnt, zullen wij, molloten actie voeren. Helpt dit niet, doen we een inzamelactie om een eigen amateurserie met onbekende Nederlanders te maken en op Youtube te zetten, net zoals de echte WIDM maar dan niet op TV (weliswaar niet zo geweldig maar er kan heel wat geregeld worden!)

v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1473 Gepost op: 21-09-2013, 22:09:31 »
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met het volgende
ik was seizoen 11 aan het kijken, en op het einde lijkt het echt alsof patrick tegen art zegt dat hij de mol is. of het lijkt zo dat art dat weet en dat patrick ook weet dat art dat weet.
Stel het volgende
Art en patrick slapen samen en patrick wil het liefst dat art wint of iig in de finale komt, hij kan het toch vertellen als de camera's uitzijn.
Hoe doen ze at bij widm, tuurlijk tekenen ze contracten maar als er geen camera's of microfoons hangen kan er niets bewezen worden toch..

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1474 Gepost op: 21-09-2013, 22:34:40 »
Weet iemand hoe het eigenlijk zit met het volgende
ik was seizoen 11 aan het kijken, en op het einde lijkt het echt alsof patrick tegen art zegt dat hij de mol is. of het lijkt zo dat art dat weet en dat patrick ook weet dat art dat weet.
Stel het volgende
Art en patrick slapen samen en patrick wil het liefst dat art wint of iig in de finale komt, hij kan het toch vertellen als de camera's uitzijn.
Hoe doen ze at bij widm, tuurlijk tekenen ze contracten maar als er geen camera's of microfoons hangen kan er niets bewezen worden toch..


Waar zag je dat precies?
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1475 Gepost op: 21-09-2013, 23:21:58 »
Nja, het is geen fragment waarin ie het letterlijk zegt natuurlijk, maar juist buiten de camera's om. Ik had op het eind van de serie echt het gevoel dat patrick gewoon tegen art had gezegd dat hij de mol was om 2 redenen. Hij wou dat art zou winnen. 2. Art zou dan lang blijven en hij zou een rookgordijn hebben. Hij heeft in totaal 2 jokers aan art gegeven, en wie weet nog wel een extra vanaf afl 7. patrick heeft er daar 3 gepakt en je ziet hem nergens jokers inleveren erna, 1tje bij die opdracht van meet the mole. dus ik had meer een vermoeden, hoe zou dat gaan als iemand het gewoon zegt als alle cameras en microfoons uitzijn?
er vanuitgaande at het niet gebeurt natuurlijk, maar STEL

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1476 Gepost op: 22-09-2013, 00:15:56 »
hoe zou dat gaan als iemand [...] gewoon zegt [dat hij de mol is] als alle cameras en microfoons uitzijn?
Volgens mij is het niet zo simpel.

Stel dat jij meedoet aan WIDM en een medekandidaat zegt tegen jou "ik ben de mol".

Geloof jij dat dan? Het adagium was toch "vertrouw niemand"?

Patrick kan dat in theorie gezegd hebben, maar ik geloof er echt helemaal niks van dat ie dat ooit zou doen. Daarvoor is mol zijn veel te leuk, en niemand gaat het risico lopen dat er misschien wel ergens een microfoontje aan staat en dat aan het licht komt. En Art is ook niet dom, die had op een gegeven moment heus wel door wie de mol is, en dan maakt het helemaal niks uit wat Patrick zegt. En daarvóór verdacht ie 'm niet, en dan maakt het óók niks uit wat Patrick zegt.

Dus, stel dat het gebeurt, dan niks. Het spel gaat door.

En het jokerverhaal is volgens mij in de slotaflevering gewoon uitgelegd, dus daar hoeven we ook niet meer over te speculeren :)

Patrick zei in aflevering 8 (of 9? Weet niet meer. Bij de vulkaan in ieder geval. 9 denk ik) trouwens ook gekscherend "ik ben 't". Doet ook niemand moeilijk over. ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1477 Gepost op: 22-09-2013, 10:14:00 »
Lijkt me helemaal niet leuk als je de mol bent en het dan zeggen  ::schaam::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1478 Gepost op: 22-09-2013, 11:22:38 »
Vanmiddag ga ik naar de bioscoop voor een documentaire over het verhaal achter een serie beelden waar ik aan meegewerkt heb.
 
Wie weet mag ik me na vandaag filmster noemen! (Update: Nee dus.)
« Laatst bewerkt op: 23-09-2013, 09:29:42 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Het WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #1479 Gepost op: 22-09-2013, 14:51:33 »
Ik kwam gistermiddag in een winkel in Amsterdam deze hippe mollenrugzak tegen en bij behorende knuffels!  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)