Auteur Topic: Wie is de mol in de media  (gelezen 225576 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #340 Gepost op: 5-03-2013, 11:55:54 »
Het item van Shownieuws is hier te zien vanaf 11:10.

@Molcrazy (Andreas wordt genoemd in het item! ::ok::): Ik snap je hint nog niet helemaal. ::rofl::

Maar Kees komt wel naar de molfandag, zo begrijp ik uit de reportage?

Dat denk ik ook. Kees: "We hebben ook een fandag. (..) Ik weet nog niet hoe het er aan toegaat." (Renate: "Echt hardcore." ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 12:01:47 door Heinz »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #341 Gepost op: 5-03-2013, 12:11:22 »
"En hoeveel bedraagt de pot Kees?"
"De laatste x dat we dit gezien hebben was het zo'n 18.000 €"

Oops, klets je d'r maar uit! ;)
Omnia vincit amor

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #342 Gepost op: 5-03-2013, 12:13:39 »
Kees tegen Renate: Ja jij... (versta het niet echt goed) terwijl het gaat over haar seizoen/deelname. Ik dacht dat hij geen aflevering had gezien  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #343 Gepost op: 5-03-2013, 12:35:59 »
"En hoeveel bedraagt de pot Kees?"
"De laatste x dat we dit gezien hebben was het zo'n 18.000 €"

Oops, klets je d'r maar uit! ;)

Ik dacht eerst ook dat Kees hier een fout maakte, maar we weten niet hoeveel geld er in de trein nog verdiend is. Misschien wel 3x 750. Dan was het gewoon "gratis" geld van de barman.

edit: Volgens de officiële website is dit ook zo: "Met deze opdracht is  € 2250,- verdiend." Totaal: 18870. (Wel een beetje suf: het is meteen het hoogste bedrag dat "verdiend" is deze serie.)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 12:42:42 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #344 Gepost op: 5-03-2013, 12:51:18 »
Kees tegen Renate: Ja jij... (versta het niet echt goed) terwijl het gaat over haar seizoen/deelname. Ik dacht dat hij geen aflevering had gezien  ::)

Denk dat ze achter de schermen wel wat bijgepraat hebben

edit: Volgens de officiële website is dit ook zo: "Met deze opdracht is  € 2250,- verdiend." Totaal: 18870. (Wel een beetje suf: het is meteen het hoogste bedrag dat "verdiend" is deze serie.)

Ja en voor 3 antwoorden, waarop je bij elk stom antwoord de €250 sowieso wel kreeg.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #345 Gepost op: 5-03-2013, 12:55:00 »
Nja kunstmatig de pot een beetje opkrikken lijkt me.  :P
Ze willen in alle opzichten géén herhaling van vorig jaar. Hebben daarom mijns inziens allerlei safety-mechanismen ingebouwd om dat te voorkomen (meer 'geregisseerde' opdrachten, waarvan er met relatief weinig geld verdiend kon worden, maar vooral geen hoge pot (zodat de mol het toch 'goed' gedaan heeft wat hij ongeacht de opzet mi sws gedaan heeft... dus viel de pot waarschijnlijk een stuk lager uit dan van te voren bedacht..?) Dan maar gewoon €750 cadeau doen per kandidaat, en er een hint in verwerken qua gevouwen of niet oid. Ik weet niet maar ik kan op andere wijze er niet echt een goede reden voor bedenken.

Deze groep was sws alweer heel slecht in het verdienen van iets ongeacht mol, had mijns inziens een sterke mol en weinig gelegenheden om echt geld te verdienen. En dan krijg je dus dit - een opdracht waar nauwelijks geld verdiend werd op een touwbrug of lukraak geld verdiend bij de laatste opdracht wat als sort of mindf*ck ingezet wordt naar kandidaten en kijker maar mijns inziens vooral bedoeld is om het niet op een al te triest getal uit te laten komen. Ik kan anders iig niet veel zinnigs bedenken waarom ze wél dat geld kregen in de laatste opdracht eerlijk gezegd.  ::)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 13:18:43 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #346 Gepost op: 5-03-2013, 13:00:19 »
Nja kunstmatig de pot een beetje opkrikken lijkt me.  :P

Dat denk ik ook ja. En ook op een beetje sneaky wijze want ik heb geen geldtellertje gezien tijdens de aflevering. :P

Puntje om volgend seizoen mee te nemen voor de makers wat mij betreft: zorgen voor een manier dat het geld weer belangrijker wordt terwijl toch in de hand kan worden gehouden waar de pot ongeveer zal eindigen (het moet niet treurig worden en wel in de begroting passen), zonder dit soort kunstgrepen te hoeven toepassen.

(Inderdaad, vooral bij de touwbrug had al gewoon veel meer te verdienen moeten zijn.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #347 Gepost op: 5-03-2013, 13:03:55 »
Ander dingetje, beluisterde gisteren het interview met Kees dd 28-2 met Coen en Sander.  ;D
Hier voor de liefhebbers:


Fragmentje dat me opviel:
- Het moment dat Kees geconfronteerd wordt met het feit dat hij 'niet erg blij' keek met zijn groene scherm(en) tov hoe ze hem kennen (op +- 5:50 in het filmpje, door Sander - iets over een fles drank ofzo  ::rofl:: ). Zijn antwoord was zo caught off guard en zeer onlogisch wat mij betreft ('ja maar er hangt een groot geldbedrag aan vast'). Dat je meer in spanning zit begrijp ik dan nog, maar dan ben je toch juist des te blijer als je het wél haalt? Zeer vaag.  ::rofl::

Er viel me overigens nog iets op maar dat aan interpretatie onderhavig.  ;D
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 13:07:59 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #348 Gepost op: 5-03-2013, 13:14:00 »
Dat denk ik ook ja. En ook op een beetje sneaky wijze want ik heb geen geldtellertje gezien tijdens de aflevering. :P

Puntje om volgend seizoen mee te nemen voor de makers wat mij betreft: zorgen voor een manier dat het geld weer belangrijker wordt terwijl toch in de hand kan worden gehouden waar de pot ongeveer zal eindigen (het moet niet treurig worden en wel in de begroting passen), zonder dit soort kunstgrepen te hoeven toepassen.

(Inderdaad, vooral bij de touwbrug had al gewoon veel meer te verdienen moeten zijn.)
Er waren ook wel erg veel andere dingen te verdienen. Jokers, vrijstellingen, molboekjes, geen scherm zien, kandidaat terug, testvragen, vraag aan de mol, informatie over de mol, molboekjes, hints naar de mol en dan had je nog de kokers...
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #349 Gepost op: 5-03-2013, 13:20:35 »
Ander dingetje, beluisterde gisteren het interview met Kees dd 28-2 met Coen en Sander.  ;D

Mijn god, wat een theekransje zeg!

Kees' reactie op de opmerking over zijn gebrek aan blijdschap was inderdaad verdacht. Wat was het andere dat je opviel?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #350 Gepost op: 5-03-2013, 13:22:54 »
Ik dacht eerst ook dat Kees hier een fout maakte, maar we weten niet hoeveel geld er in de trein nog verdiend is. Misschien wel 3x 750. Dan was het gewoon "gratis" geld van de barman.

edit: Volgens de officiële website is dit ook zo: "Met deze opdracht is  € 2250,- verdiend." Totaal: 18870. (Wel een beetje suf: het is meteen het hoogste bedrag dat "verdiend" is deze serie.)
Ik doel meer op het feit dat hij spreekt over: de laatste x dat we dit gezien hebben.
En niet gewoon zegt: "De pot bedraagt zoveel euro".
Ik hoop dat er nog wat in zit voor Paulien.
Àls Kees de mol is... ;)
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #351 Gepost op: 5-03-2013, 13:25:44 »
Ik doel meer op het feit dat hij spreekt over: de laatste x dat we dit gezien hebben.
En niet gewoon zegt: "De pot bedraagt zoveel euro".
Ik hoop dat er nog wat in zit voor Paulien.
Àls Kees de mol is... ;)

Ah, op zo'n manier! Ik had even niet gerekend op een bericht van jou waarin je er vanuit gaat dat Kees de Mol is. ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #352 Gepost op: 5-03-2013, 13:32:29 »
Ah, op zo'n manier! Ik had even niet gerekend op een bericht van jou waarin je er vanuit gaat dat Kees de Mol is. ;D
Haha, ik denk ook hier mee hoor!  ;)

*rent weer terug zijn tunneltje in*
Omnia vincit amor

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #353 Gepost op: 5-03-2013, 13:38:56 »
De promo voor aflevering 10 staat hier linksboven, bij bekijk preview
http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/320483429/wie-is-de-mol/

En vind de promo beetje saai, maar dat is mijn mening.. De muziek was vorige seizoenen stuk spannender eronder.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #354 Gepost op: 5-03-2013, 13:41:52 »
Janine zit deze week - zoals ze al per tweet aankondigde - in de rubriek 'Buis & Haard' van de VARAgids.

Niet gespeend van open deuren, maar over de mol zegt ze het volgende:

Ik heb natuurlijk het afgelopen seizoen Wie is de mol? gekeken. Dat ziet er zo goed uit, daar kunnen de meeste reisprogramma's nog een puntje aan zuigen. Als deelnemer heb je trouwens wel veel sneller door wie de mol is, dan als kijker. Als deelnemer heb je veel meer interactie en de montage kan je op het verkeerde been zetten. Overigens wordt in dat programma veel minder gemanipuleerd dan mensen denken. In andere realityprogramma's vliegen de deelnemers die veel rusie maken, of love interests er vaak het laatst uit, want dat is goed voor de kijkcijfers. Wie is de mol? is wat dat betreft eerlijk, dat is echt bijzonder.

Ik vrees dat Janine werkelijk denkt dat ze het spelhad gewonnen, ware haar dodensprong minder onfortuinlijk geweest. (Ook op basis van haar tweet van vorige week (Ik weet het antwoord al sinds het ziekenhuisbezoek van de Mol. Grijnzend zat de Mol in ZA aan mijn bed) moet Kees de mol wel zijn: Paulien grijnst nooit. In die wetenschap was het overigens wel een beetje makkelijk om in januari tegen Art te zeggen dat ze gewonnen zou hebben...)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 13:47:09 door Michmol »
Woosie down?

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #355 Gepost op: 5-03-2013, 13:46:40 »
Dat denk ik ook ja. En ook op een beetje sneaky wijze want ik heb geen geldtellertje gezien tijdens de aflevering. :P

Puntje om volgend seizoen mee te nemen voor de makers wat mij betreft: zorgen voor een manier dat het geld weer belangrijker wordt terwijl toch in de hand kan worden gehouden waar de pot ongeveer zal eindigen (het moet niet treurig worden en wel in de begroting passen), zonder dit soort kunstgrepen te hoeven toepassen.

(Inderdaad, vooral bij de touwbrug had al gewoon veel meer te verdienen moeten zijn.)

Ik snap dit kunstmatig de pot spekken niet helemaal vooral na de absurd lage bedragen die de hele tijd verdiend konden worden, want dan maakt het inderdaad niet uit hoe goed of slecht de groep is qua geld. Als een groep nu zo slecht is met geld verdienen, dan vind ik ook dat ze een lagere pot 'verdienen'. Vooral omdat de kandidaten nu vaak zelf de beslissing hebben genomen voor de molinformatie te gaan ipv voor de pot. De consequentie is dan dat de pot minder gespekt wordt.

@Michmol

Het is zeker heel erg wrang zijn als Janine inderdaad als eerste op goede mol zat. Ik had haar de overwinning ook echt gegund, maar het hebben van de goede mol is nog lang niet een garantie dat je ook daadwerkelijk de serie wint (denk aan ongunstige vrijstellingen of andere kandidaten die net wat meer weten). Dus wat dat betreft vind ik het wel een beetje raar dat ze zo vaak in interviews aangeeft wel gewonnen te hebben als ze dat ongeluk niet had gehad. En ook Carolien en Paulien zaten al geruime tijd op Kees als mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #356 Gepost op: 5-03-2013, 14:03:09 »
als kees de mol is had ze de meeste kans om te winnen zij zat namelijk op aflevering 2 op kees en carolien en paulien pas aflevering 6 toen tim eruit moest in aflevering 5. het kan ook op paulien slaan zij werd het meest verdacht door kees zarayda daniel









Ik snap dit kunstmatig de pot spekken niet helemaal vooral na de absurd lage bedragen die de hele tijd verdiend konden worden, want dan maakt het inderdaad niet uit hoe goed of slecht de groep is qua geld. Als een groep nu zo slecht is met geld verdienen, dan vind ik ook dat ze een lagere pot 'verdienen'. Vooral omdat de kandidaten nu vaak zelf de beslissing hebben genomen voor de molinformatie te gaan ipv voor de pot. De consequentie is dan dat de pot minder gespekt wordt.

@Michmol

Het is zeker heel erg wrang zijn als Janine inderdaad als eerste op goede mol zat. Ik had haar de overwinning ook echt gegund, maar het hebben van de goede mol is nog lang niet een garantie dat je ook daadwerkelijk de serie wint (denk aan ongunstige vrijstellingen of andere kandidaten die net wat meer weten). Dus wat dat betreft vind ik het wel een beetje raar dat ze zo vaak in interviews aangeeft wel gewonnen te hebben als ze dat ongeluk niet had gehad. En ook Carolien en Paulien zaten al geruime tijd op Kees als mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #357 Gepost op: 5-03-2013, 14:03:26 »
De promo voor aflevering 10 staat hier linksboven, bij bekijk preview
http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/320483429/wie-is-de-mol/

En vind de promo beetje saai, maar dat is mijn mening.. De muziek was vorige seizoenen stuk spannender eronder.

Het is een promo voor BVN, de promo op televisie zal wel anders (beter) zijn denk ik.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #358 Gepost op: 5-03-2013, 14:06:32 »
@Michmol/jolmol

Mee eens. Vroeg iemand als mogelijke mol aanmerken is heel iets anders dan het tot de finale halen en ook daadwerkelijk redden. Niet in het minst omdat deze mol graag verwarring zaaide en zelfs degene die hem het vroegst verdacht van de finalisten (Paulien) in verwarring en onzekerheid bracht. Dus hoewel Janine het spel zeker goed speelde en ook een leuke en interessante kandidate was in dat opzicht was er wat mij betreft zeker geen indicatie dat ze het dan ook gewonnen zou hebben. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze dat verder laten bestaan, na wat ze heeft meegemaakt omdat het verder weinig uitmaakt.

@jolmol
Je wilt ook niet dat ze op een even triest cq laag bedrag uitkomen als in de serie waarin de mol de 'briljante move' ( ::)) heeft gemaakt al het geld kwijt te raken middels een veiling of Höfdi huis opdracht. Dus er moet wel onderscheid zijn en het moet ongeveer evenhoog komen te liggen als voorgaande series.

Punt is echter dat ze nu weinig geld-opdrachten en een actieve mol hadden dus het pakte anders uit - dan krijg je dus nog steeds een relatief lage pot zoals nu tov voorgaande jaren, maar geen in-trieste. Maar wel kunstmatig dus alsnog mijns inziens.  :)


Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de mol in de media
« Reactie #359 Gepost op: 5-03-2013, 14:06:51 »
@Michmol

Het is zeker heel erg wrang zijn als Janine inderdaad als eerste op goede mol zat. Ik had haar de overwinning ook echt gegund, maar het hebben van de goede mol is nog lang niet een garantie dat je ook daadwerkelijk de serie wint (denk aan ongunstige vrijstellingen of andere kandidaten die net wat meer weten). Dus wat dat betreft vind ik het wel een beetje raar dat ze zo vaak in interviews aangeeft wel gewonnen te hebben als ze dat ongeluk niet had gehad. En ook Carolien en Paulien zaten al geruime tijd op Kees als mol.

Dat is precies het gevoel dat ik subtiel in mijn post hoopte over te brengen. Ik weet dat Janine hier vanwege haar inderdaad bijzonder nare ongeluk met fluwelen handschoenen wordt aangevat, maar ze loopt met dit soort uitspraken wel het risico enigszins gefrustreerd over te komen. Ze had het bij die opmerking in het intermezzo met Art moeten laten, vind ik.
Woosie down?