Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 401974 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #720 Gepost op: 16-02-2013, 13:56:07 »
Nou en dan geloof ik er al helemaal niet in! Zeker niet als het er zo bovenop ligt. Net als de eerste afleveringen dat heel Nederland onderhand Tim en Tania verdachten als Mol dat lag er ook zo dik bovenop.
Nee ik geloof er niet in, Kees is de Mol en gaat echt niet naar huis!

En waarom zit nu half Nederland dan op Kees ???
Omdat dat er niet te dik bovenop ligt ???

Alleen al vanwege de priesterhint is Kees volgens mij niet de mol.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #721 Gepost op: 16-02-2013, 14:06:45 »
Dan zou hij dus naar huis moeten ???   ::joehoe::

(en niet de mol zijn  ::tandpastasmiley:: )

Kan, maar die aanwijzing ligt er wel érg dik bovenop.
De vorige aanwijzingen lieten allemaal iig wát aan interpretatie over.
Juist daarom ben ik geneigd dit niet letterlijk op te vatten (even los van tunnels en dergelijke).

Het kan dus zeker wel uiteraard, maar het zou me ook wel verbazen juist omdat hij de enige man is die nu nog over is.
Lijkt me eerder een tactiek om even wat opschudding te veroorzaken bij diegenen die het daadwerkelijk volgen (zoals wij op het forum), en die over deze hints speculeren.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #722 Gepost op: 16-02-2013, 14:31:00 »
Nu ik de tweede opdracht van aflevering 7 nog eens rustig teruggekeken heb snap ik eigenlijk niet wat Mol Kees aan het doen was. Hij deed namelijk alles prima en zo kwamen ze heel dicht bij het verdienen van 2000 euro. Had Carolien wat slimmer naar het eindpunt gerend (zigzaggend) hadden ze de opdracht gewoon gehaald.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #723 Gepost op: 16-02-2013, 14:33:40 »
Ik snap ook niet dat Kees zijn kwart vrijstelling aan Carolien geeft om naar het eindpunt te gaan: als Mol wil je toch zelf rennen, zodat je zeker weet dat je uitgeschakeld wordt?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #724 Gepost op: 16-02-2013, 14:39:03 »
Ik snap ook niet dat Kees zijn kwart vrijstelling aan Carolien geeft om naar het eindpunt te gaan: als Mol wil je toch zelf rennen, zodat je zeker weet dat je uitgeschakeld wordt?

Misschien kon hij écht niet meer en dan blijven staan met een stukje in je hand als schietschijf terwijl er nog een vrije speler is, is te verdacht.

(Maar ik zit hier ook mee hoor. Als hij de mol is, zou ik graag uitleg willen zien!)
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #725 Gepost op: 16-02-2013, 14:42:15 »
Misschien kon hij écht niet meer en dan blijven staan met een stukje in je hand als schietschijf terwijl er nog een vrije speler is, is te verdacht.

Dan had hij er voor moeten zorgen dat hij al eerder uitgeschakeld werd.

(Maar ik zit hier ook mee hoor. Als hij de mol is, zou ik graag uitleg willen zien!)

Ik ben bang dat de uitleg is: na het kokerdebacle mocht er wel eens wat geld in de pot komen, dus ik deed mijn best.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #726 Gepost op: 16-02-2013, 14:45:41 »
Dan had hij er voor moeten zorgen dat hij al eerder uitgeschakeld werd.

Hij wilde als laatste overblijven en werd overmoedig ;) (ik lul ook maar wat :P)

Ik ben bang dat de uitleg is: na het kokerdebacle mocht er wel eens wat geld in de pot komen, dus ik deed mijn best.

Zou helaasch goed kunnen. Lichte bonus voor Kees was dan dat Carolien er toch van in de war raakte..  :-\\
No Milk today???

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #727 Gepost op: 16-02-2013, 14:50:43 »
Dan had hij er voor moeten zorgen dat hij al eerder uitgeschakeld werd.

Ik ben bang dat de uitleg is: na het kokerdebacle mocht er wel eens wat geld in de pot komen, dus ik deed mijn best.


Moeilijk hé heinz, zoveel mensen op kees die eig helemaal niet molachtig is  ::ohno::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #728 Gepost op: 16-02-2013, 14:52:57 »

Moeilijk hé heinz, zoveel mensen op kees die eig helemaal niet molachtig is  ::ohno::

Ik vind Kees juist heel erg molachtig, alleen niet bij deze opdracht. 2000 euro (bijna verdiend) is een hoop geld.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #729 Gepost op: 16-02-2013, 14:57:25 »
De beste verklaring voor zijn acties zou zijn dat hij had gemerkt dat Carolien al uitgeschakeld was terwijl zij dit niet merkte. Dan zou zichzelf op deze manier laten uitschakelen een betere actie zijn dan doorrennen en te zorgen dat hij afging. Dat was opvallender geweest én er was een kans geweest dat het dan alsnog was gelukt als het Daniël niet lukte hem af te schieten. Op deze manier leek het een slimme actie om het spel te redden, terwijl je zo juist zeker weet dat het mis gaat en Carolien verdachter overkomt dan hij.

Maar ik ben bang dat de eigenlijke verklaring toch iets minder goed gaat zijn ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #730 Gepost op: 16-02-2013, 14:59:18 »
Ik denk ook dat Carolien eerder was afgeschoten dan dat de beelden ons doen geloven. Kees weet dit dan en hoeft alleen maar te zorgen dat hij ook afgeschoten wordt, dit doet hij dan onder de dekmantel van het afleiden.

We zien Daniel alleen op Carolien richten en vervolgens kleurt het beeldscherm rood. Ik kan hier niet uithalen of Daniel daarmee Carolien echt afschiet of niet. Het kan zomaar zo zijn dat de montage ons wil laten geloven dat Carolien op dat moment wordt afgeschoten, terwijl dat helemaal niet zo is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #731 Gepost op: 16-02-2013, 15:01:28 »
Het kan zomaar zo zijn dat de montage ons wil laten geloven dat Carolien op dat moment wordt afgeschoten, terwijl dat helemaal niet zo is.

Hm, dat zou ik wel flauw vinden.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #732 Gepost op: 16-02-2013, 15:07:24 »
Terwijl je Daniël zag schieten werd het beeldscherm een paar keer rood, pas als het op rood bleef staan was de kandidaat af. Bij Carolien hebben we nooit gezien dat het zo op rood bleef staan, alleen dat Daniël haar probeerde te raken. Ze wilden volgens mij sowieso voor de spanning in het midden laten of ze toen werd geraakt of niet. Het zou dus prima kunnen dat ze eerder al was geraakt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #733 Gepost op: 16-02-2013, 15:09:13 »
Ik ben bang dat de uitleg is: na het kokerdebacle mocht er wel eens wat geld in de pot komen, dus ik deed mijn best.

Ik dacht exact hetzelfde maar of dat ook zo verteld wordt weet ik niet.
Maar ik denk idd dat de productie geprobeerd heeft wat meer geld in het spel te brengen omdat een aantal dingen gewoon mislukten. Paulien en Zarayda die nergens geld hebben gespot in een (wat mij betreft zeer onduidelijke) opdracht.. De safari die maar magertjes wat opleverde.. De 'onderhandelingskokers' die bij Tim ook niet lekker liepen en erna gewoon botweg geopend werden ondanks de toch duidelijke waarschuwing.. Ook nu weer wilde men de laatste twee openen tot Art verscheen. Het enige wat ik in die zin dan niet begrijp is waarom Kees die gestolen koker toch ook opende - tenzij ze ervanuit gingen dat juist daarom die andere twee dan wel gesloten zouden blijven. Maar dat kan ik er toch ook niet helemaal mee rijmen dan..

Misschien dacht de productie dat tenminste die twee andere kokers nog dicht waren gebleven ofzo.
In ieder geval is het niet leuk te kijken naar kandidaten die nooit wat verdienen. Ik realiseer me dat dit excuustruus-achtig klinkt maar ik krijg langzamerhand wel dat idee omdat alles met de kokers niet echt gelopen lijkt te zijn zoals kennelijk voorzien was.  ::ohno::

Kortom: dat hele kokergedoe blijft vaag..  ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 15:12:00 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #734 Gepost op: 16-02-2013, 15:23:41 »
Toch blijft Kees voor 99,99% mijn mol. De 0,01% bewaar ik voor Zarayda ;)

Het punt is dat er wat mij betreft nog steeds veel meer te zeggen is voor Kees als mol dan voor de andere drie. Niet dat dat enige garantie biedt.   ::rofl::

Maar vreemd genoeg geven me de (kleine) dingen die niet helemaal rijmen juist meer het idee dat hij het is dan niet. The bigger picture and all that..? I guess.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #735 Gepost op: 16-02-2013, 15:26:32 »
Nu, is er niet ieder jaar een kandidaat waarvan veel mensen zeggen dat die het is, maar uiteindelijk toch niet is.
Ik heb de fora allemaal wel eens doorgelezen toen ik het via youtube keek.
Velen dachten toch ook dat
-Art
-Anniek
-Roderik
-Liesbeth
-...

de mol waren.
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #736 Gepost op: 16-02-2013, 15:31:19 »
Stel Kees is de mol dan ben ik benieuwd naar de uitleg over veel meer zaken:

- Aankomen in de kerk?
- Luik openen bij het laserspel?
- Envelop pakken in het veld?
- Koker in de winkel vinden?
- Helicopter-laserspel bijna doen slagen?


Ik zit met precies dezelfde punten, sommige vind ik nog wel verdedigbaar, andere minder.

- Aankomen in de kerk is maar 200 euro en kan goodwill kweken in het begin zijn

- Lasers: Carolien pakte hier geld, Zarayda en Paulien gingen allebei al voor Kees af. Sander de Heer zij het in moltalk wel treffend: De mol gaat niet als eerste, want als je af bent kun je niks meer doen. De enige mogelijke molactie die ik hier zie is eventueel tijdrekken door Zarayda. Misschien heeft Kees Carolien onder schat en dacht hij dat 1 luik openen geen kwaad kon gezien iedereen voor hem heel snel afging.

- Bij de minedump: Hij was in zijn eentje. Mogelijk kwam hij met minder terug dan oorspronkelijk in de envelop zat. (George deed ongeveer hetzelfde bij de geldwagenopdracht door met 750 terug te keren ipv 1000 )

- De koker: Mogelijk teken van voorkennis. En wie zegt dat er maar 1 koker in de winkel was te vinden? Misschien zitten er nu nog 3 in z'n tas die hij heeft gepakt voor iemand anders ze vond. En als Kees deze niet gepakt had, hadden ze trouwens ook niet ontdekt wat in de kokers had gezeten want alle anderen mislukten (behalve dan dat Art het ze zou vertellen natuurlijk). Daarnaast was Kees (net als Zarayda) ook erg voor het openen van de eerdere kokers

- Helikopter: Deze vind ik moeilijk te verdedigen. Mogelijk werkt hij een keer gewoon mee, mogelijk wist hij dat Carolien al af was en haalt hij zo de verdenking van zich af, en nog leuker zou zijn: Kees had een laserpen bij zich en schakelde zelf Carolien uit.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #737 Gepost op: 16-02-2013, 15:31:49 »
Stel Kees is de mol dan ben ik benieuwd naar de uitleg over veel meer zaken:

- Aankomen in de kerk?
- Luik openen bij het laserspel?
- Envelop pakken in het veld?
- Koker in de winkel vinden?
- Helicopter-laserspel bijna doen slagen?

We zien Kees aankomen in de kerk en dat hij enveloppen inlevert. We zien niet dat die enveloppen nog dicht waren...
Hij pakt een envelop in het veld. We zien niet of hij daar het geld uit heeft gehaald en in zijn zak heeft gestopt. We zien ook niet dat hij geld van de tafel wegneemt.
Hij moet de koker in de winkel vinden, omdat de productie weet dat alle andere kokers al geopend waren. De koker van Kees is dan het bewijs dat er inderdaad fotopapier met geldopdruk in zit.
Dat levert dramatische televisie: de kandidaten (en de kijkers) realiseren zich dat ze door hun nieuwsgierigheid veel geld verloren hebben...
Bij het laserspel krijgt Carolien nu de aandacht van het net niet lukken. Was Kees met de topito in zijn hand als laatste neergeschoten, dan had iedereen geroepen: zie je wel, dat deed hij met opzet!
Kees is er een meester in om anderen de schuld te geven of in ieder geval niet de aandacht op hem te laten vallen.

Ik begrijp niet dat nog steeds veel mensen vinden dat de mol geen geld mag verdienen voor de pot.
Als ze mij zouden vragen voor de rol van de mol, zou ik in aflevering 1 of 2 wat geld (desnoods 1000 euro) verdienen,
zodat ik zeker weet dat 90% van de mensen op dit forum ervan overtuigd is dat ik nooit de mol kan zijn. Wat zou ik dan lachen.  ::rofl::
Goede jacht!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #738 Gepost op: 16-02-2013, 15:39:48 »
- Lasers: Carolien pakte hier geld, Zarayda en Paulien gingen allebei al voor Kees af. Sander de Heer zij het in moltalk wel treffend: De mol gaat niet als eerste, want als je af bent kun je niks meer doen. De enige mogelijke molactie die ik hier zie is eventueel tijdrekken door Zarayda. Misschien heeft Kees Carolien onder schat en dacht hij dat 1 luik openen geen kwaad kon gezien iedereen voor hem heel snel afging.

Dat vond ik juist een beetje een dubieus algemeen statement eerlijk gezegd.
In sommige opdrachten is dat wel van toepassing, in andere minder lijkt me.
Het hangt er vooral van af hoe de opdracht in elkaar zit, in hoeverre men van elkaar afhankelijk is en welke rol de Mol zich aanmeet lijkt me.

In dit geval zie ik niet per se héél veel meerwaarde langer te blijven behalve tijdrekken. Maar als je dat te lang doet valt dat ook op. Langer erin blijven geeft in dat opzicht wel meer mogelijkheden daar kan ik me wel in vinden - maar dan wordt er ook navenant meer verwacht of je valt af idd.. Juist met betrekking tot de laseropdracht is de rol van Kees wat mij betreft ambivalent - het hangt er maar net van af wat hij wilde doen of hoe hij zijn taak daar invulde.

Is er een verhaal voor te bedenken, een verklaring voor te geven? Ja.
Is dat per se omdat hij langer in het spel bleef doorgaan? Nee niet per se volgens mij.
Je kan er meer een verhaal van maken wat je probeerde te doen, of je kan je gewoon snel af laten gaan als mol. (zoals Patrick bijv in soortgelijke opdracht). Ik denk dat je het vooral moet zien als verlengde van het soort rol dat je je als mol aan wilt meten en waar je je sabotages wilt doen. Patrick koos voor de gemoedelijke, vriendelijke, grote reus/vertrouweling rol. Kees zou eerder hebben gekozen voor de joviale, sociale, vriendelijke maar toch ook fanatieke en durfal-mol. Daar past een ander soort gedrag bij. Dus vanuit die optiek zou hij idd langer in het spel moeten blijven in de lasergame, en mogelijk iets positiefs neerzetten om dat stukje op te bouwen zodat men later daarvan uitgaat, en hij meer potjes kan breken zonder teveel argwaan te wekken. (Toegegeven dit is speculatie bezien vanuit dit perspectief).  :)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 15:43:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #739 Gepost op: 16-02-2013, 15:40:44 »
- De koker: Mogelijk teken van voorkennis. En wie zegt dat er maar 1 koker in de winkel was te vinden? Misschien zitten er nu nog 3 in z'n tas die hij heeft gepakt voor iemand anders ze vond. En als Kees deze niet gepakt had, hadden ze trouwens ook niet ontdekt wat in de kokers had gezeten want alle anderen mislukten (behalve dan dat Art het ze zou vertellen natuurlijk). Daarnaast was Kees (net als Zarayda) ook erg voor het openen van de eerdere kokers

Buiten het openmaken van de uit Tims zak gepikte koker was Kees juist tegen het openen van de kokers. Na de safari en na de big 5 opdracht. Maar dat zeg ik alleen maar even als verbetering, niet om te zeggen dat hij daar onverdacht is. Als enige een beetje tegenstribbelen terwijl de kokers toch wel opengaan is juist heel geraffineerd. (En strookt totaal niet met zelf een koker openen, wat dus ook weer heel verdacht is.)