Poll

Wie is de Mol NIET?

Kees
8 (20%)
Paulien
32 (80%)

Totaal aantal stemmen: 40

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol NIET?  (gelezen 60439 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #80 Gepost op: 11-01-2013, 23:08:37 »
Janine omdat dat bekend is. Carolien en Kees omdat die te veel geld binnen brengen voor de pot.

 ::jaja::

Verder ook Tim omdat hij te verdacht in beeld wordt gebracht en Daniël, beetje om dezelfde redenen, maar ook omdat hij in aflevering 1 rare acties had die de Mol nooit zou doen.

Dus Janine, Carolien, Kees, Tim en Daniël vallen af.
Dan moet de mol dus Tania, Zarayda of Paulien moeten zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #81 Gepost op: 12-01-2013, 05:15:21 »
Verder ook Tim omdat hij te verdacht in beeld wordt gebracht en Daniël, beetje om dezelfde redenen

Tim valt inderdaad voor mij ook al af. Hij had als mogelijke mol nog een streepje voor vanwege aflevering 1, maar in aflevering 2 is dat volledig teniet gedaan. Daniël gun ik het nog om niet geheel af te schrijven.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #82 Gepost op: 12-01-2013, 12:06:53 »
Janine, Zarayda, Tania en Carolien
🜃

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #83 Gepost op: 12-01-2013, 12:27:21 »
Mijns inziens niet:
- Janine: want al bekend
- Zarayda:  te veel  :o 'Soundos-reacties'. Bijvoorbeeld als vertelt wordt dat er jokers gepakt zijn. En een fantastische acrtice is ze denk ik niet
- Daniel: Pakt het meeste geld van iedereen in het veld, geeft bij de lasers goede aanwijzingen aan Tim
- Tanya: Heb ik geen harde argumenten voor, maar komt op geen enkele manier als potentiele mol over op mij.
- Tim: Al snel veel verdacht in beeld. Wordt de Art of de Liesbeth van dit seizoen en verwacht ik in de finale

Dan houdt ik inderdaad de drie 'C's over. Carolien, Cornelisse en 'Case'.

Kees is qua hints het sterkst vertegenwoordigd als verdachte, maar is in 3 opdrachten 3x medeverantwoordelijk voor geld in de pot:
- Komt op tijd in de kerk (200 euro)
- Open een luik bij de lasers
- Pakt geld in het veld

Carolien pakt nu in deze 3 opdrachten ook 2 keer geld.


De enige van hen die niks pakt is Paulien degene die ons tijdens de biecht vertelt dat we de money moeten followen

Kan ik me helemaal in vinden!
Dat dan weer wel

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2013, 23:33:15 »
Janine natuurlijk niet. Verder halen Kees, Tim, Carolien en Daniël teveel geld op.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2013, 06:58:27 »
Janine, Daniël, Carolien en Tim zijn mijns inziens niet de mol.  ::ohno::

Janine -- duidelijk.
Daniël -- teveel bombarie en gedoe, haalt hoe dan ook geld op en de enveloppen-exchange is iets wat de Mol m.i. nooit zou voorstellen. Lijkt me een pure kandidatenactie. Waarschijnlijk binnenkort exit, verwacht ik momenteel.
Carolien -- Speelt het spel heel scherp, verdiende een flinke som geld bij de kluis/laser opdracht, terwijl ze de hele uitkomst van de opdracht in handen had. Is te waakzaam naar anderen toe, hetgeen mi duidt op kandidaats gedrag.
Tim -- Had het kunnen zijn maar veel te veel nadruk en komt ook te oprecht verrast/verward over op bepaalde momenten. Tenzij hij een oscar verdient, maar nee..  ;) Wel een erg leuke kandidaat!  ::ok::

Ik ben in dubio over Zarayda..

Momenteel zijn mijn  mollen:
1. Kees
2. Tania
3. Paulien (kan haar niet negeren ondanks geen mollig gevoel..)
4. Zarayda.

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2013, 07:43:55 »
Tim, Daniël, Kees, Carolien en Janine zijn niet de Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2013, 07:57:41 »
Tim, Daniël, Kees, Carolien en Janine zijn niet de Mol.

Uit pure nieuwsgierigheid..  ::tandpastasmiley::
Waarom heb je Kees afgeschreven?
(Behalve de interactie die je ergens noemde met Tania geloof ik? i.e. het feit dat hij Tim totaal niet zou verdenken en daarom de Mol niet is omdat hij Tim ten overstaande van Tania als 'niet mol' aan zou merken?)

Ik denk namelijk dat daarvoor verschillende verklaringen mogelijk zijn..
Er werd nogal wat gepraat en gekonkeld sws in de groep vanaf moment 1.. Maar zeker ook in deze aflevering.. Kees zou geen garantie hebben gehad met wie Tania verder zou spreken..
Dus als daar in een ander gesprek een héél andere verdenking uit zou komen dan waar hij op in had gezet in diverse gesprekken zou dat zeker opgevallen zijn en ook verdacht mijns inziens..

Daarom ben ik niet bereid hem daarom alleen af te schrijven met name omdat verbonden en er middenin zitten zo'n belangrijke rol speelden (vooral na het debacle van Anne-Marie die zich afzijdig hield vorig jaar neem ik aan).

Dus, heb je andere redenen om Kees niet te verdenken?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2013, 15:20:13 »
andere redenen om Kees niet te verdenken?  :)
Uhm... ff denken... hmmm... geld, geld en geld?  ::rofl:: :P

Onbestaanbaar toch om een luikje te openen en in tal van opdrachten geld aan te dragen?

Als hij de mol is (en ik heb op zich best het molgevoel bij hem) dan is hij -tot op heden- wel een beroerde hoor. Tenminste naar mijn maatstaven (mol moet mollen en niet geld in de pot doen). Kan een dekmantel zijn voor de eerste dagen maar wel een dure dekmantel dan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2013, 15:47:58 »
Uhm... ff denken... hmmm... geld, geld en geld?  ::rofl:: :P

Onbestaanbaar toch om een luikje te openen en in tal van opdrachten geld aan te dragen?

Als hij de mol is (en ik heb op zich best het molgevoel bij hem) dan is hij -tot op heden- wel een beroerde hoor. Tenminste naar mijn maatstaven (mol moet mollen en niet geld in de pot doen). Kan een dekmantel zijn voor de eerste dagen maar wel een dure dekmantel dan.
Volgens mij is dit nog steeds onduidelijk eerlijk gezegd.
Van opdracht 1 in afl 1 mogen we aannemen dat hij idd één of twee enveloppen heeft aangedragen (althans voor zover we kunnen zien).

Dat luikje openen vind ik niet echt een reden om hem af te schrijven eerlijk gezegd. De kans dat ze het zouden halen was sws niet heel groot. Paulien, Zarayda en Tania zijn wellicht verdachter door direct af te gaan, maar eerlijk gezegd is dat ook wel weer een beetje flauw.  :-X

En voor de laatste opdracht is er niks zinnigs te zeggen over hoeveel geld hij nou wel of niet binnen heeft gebracht temeer daar er ook geld verdwenen is, naar alle waarschijnlijkheid.

Dus ik vind 'geld' in dit geval nog niet echt een heel sterk argument.
Als hij hoogspersoonlijk geld had verdiend a la Carolien waarvan ook onomstotelijk duidelijk is dat hij dat gedaan heeft dan soit. Maar een luikje openen of niet vind ik niet sterk genoeg eerlijk gezegd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2013, 15:55:20 »
Je zit al diep in de Kees tunnel Supernova!  ;)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2013, 16:02:39 »
Janine: lijkt me duidelijk
Carolien: laseropdracht
Daniel: heel fanatiek, geld bij quadopdracht en hij trilde bij de eerste aflevering bij de test. Er waren verder geen kandidaten bij en het lijkt me niet dat hij dat gaat acteren voor de camera.
Zarayda: heel enthousiast, wil te graag winnen

De rest durf ik nog niet af te schrijven. Tim is misschien wel te duidelijk en bij Kees krijg ik ondanks de priesterhint geen molgevoel. Voor mij gaat het op dit moment tussen Tania en Paulien.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2013, 16:11:15 »
Je zit al diep in de Kees tunnel Supernova!  ;)
Nee hoor.  ;)
Hij is wel mijn hoofdverdachte momenteel, maar ik vind de argumenten tegen niet sterk genoeg vooralsnog. Ik kan dat nog prima wegverklaard zien worden in een molverhaal..

Als hij daarentegen in de volgende aflevering hard geld verdient (a la Carolien bijv), dan streep ik hem onmiddellijk af. Zonder ingestorte tunnel oid.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2013, 16:13:35 »
De kans dat ze het zouden halen was sws niet heel groot.

Volgens Art was het misschien wel de simpelste opdracht...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2013, 16:15:11 »
Uit pure nieuwsgierigheid..  ::tandpastasmiley::
Waarom heb je Kees afgeschreven?

Iedereen die ik hier neer zette is sowieso maar met een dun potloodstreepje doorgestreept, maar ik verdenk Kees op dit moment niet.
Hij heeft gewoon te veel geld verdiend voor een Mol. En die actie bij Tania is opvallend, maar ik zou nooit iemand afstrepen op één actie.

Als ik Kees vergelijk met andere kandidaten die minder geld verdienen snap ik niet waarom mensen Kees verdacht kunnen vinden. In elke opdracht heeft hij wel iets gedaan waar door de opdracht deels is geslaagd of waar hij geld heeft opgehaald.

Nee, als hij de Mol is zou ik hem in de eerste twee afleveringen een heel slechte Mol vinden. Over de rest van de afleveringen kan ik nog niet oordelen, maar ik hoop niet dat Kees de Mol is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2013, 16:15:46 »
Volgens Art was het misschien wel de simpelste opdracht...
Ja.. dat bleek ook wel toen de één na de andere sneuvelde..  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2013, 17:07:01 »
idd één of twee enveloppen heeft aangedragen (althans voor zover we kunnen zien).

Dat luikje openen vind ik niet echt een reden

We verschillen voor een keertje 100% Supernova  ::rofl:: Normaal ben ik het juist helemaal met je eens.

Ik vind nu juist vooral dat luikje een beresterk argument. Aangezien er totaal maar dan ook totaal geen reden voor een mol is om daar ook maar -iets- goed te doen. Zeer gemakkelijk mollen daar, buiten het zicht van de anderen. Heerlijk gemakkelijk zoals we al zoveel series hiervoor hebben gezien.

Die enveloppen in opdracht I vind ik juist nogal twijfelachtig (precies zoals de regie wil). Immers kan hij net zo goed 4 geopende enveloppen hebben ingefrommeld.

Voor de laatste opdracht is wel duidelijk dat hij geld binnenbrengt. Al kan hij eerst geld geloosd hebben en maar met weinig zijn aangekomen. Toch kan een andere mol pronken met 0 in de pot, en alleen eruit.

Ik houd momenteel zowel Kees als Carolien nog evenzeer in het oog want bij mijn mollen heb ik totaal geen molgevoel. Kees en Carolien doen het wat mij betreft momenteel even slecht als mol. Maar geven mij wel dat gevoel. Carolien door haar specifieke 'spel'-opvatting. Zij lijkt wel te denken; nou is dit spel aan de beurt, en fijn toch, dat ik elk spel mag spelen tot aan de finale. Met Kees hetzelfde voorkennis-gevoel.

Maar vooral eens met Coneja over het dunne potloodstreepje. Ik verdenk Kees op dit moment niet. In elke opdracht heeft hij wel iets gedaan waardoor de opdracht deels is geslaagd dus een slechte Mol. Toch houd ik hem net als Carolien in het vizier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2013, 17:30:32 »
Ik vind nu juist vooral dat luikje een beresterk argument. Aangezien er totaal maar dan ook totaal geen reden voor een mol is om daar ook maar -iets- goed te doen. Zeer gemakkelijk mollen daar, buiten het zicht van de anderen. Heerlijk gemakkelijk zoals we al zoveel series hiervoor hebben gezien.

Als Kees de Mol is (wat ik denk) dan mag hij de komende opdrachten inderdaad wel iets meer mollen/geld uit de pot proberen te houden. Gelukkig denkt de Mol er afgaande op dagboek 2 ook zo over:

Citaat van: De Mol
Ik zal de komende afleveringen nóg beter mijn best doen om nóg minder geld in de pot te laten komen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2013, 20:36:15 »
Deze ronde ga ik voor 4 dames. Maar alles kan nog veranderen. Heb nog niks definitief vastgezet in mijn hoofd.

Ik stemde op Janine, Zarayda, Paulien en Tania. Carolien heeft wel veel geld binnengebracht, maar ik wil nog wat meer bevestiging dat ze echt te goed is voor deze wereld. Zoveel geld heeft ze nu ook weer niet binnengebracht.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol NIET?
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2013, 21:40:58 »
Ik denk nog steeds dat Carolien weleens heel erg aan t acteren is. Zarayda en Kees vind ik wel heel naturel overkomen. Kees is toch wel echt heel gespannen bij de executies.

wel de mol:
Paulien
Carolien
Daniel

niet de mol:
Tania
Zarayda
Tim

mss de mol maar alleen naar aanleiding van de priesterhint:
Kees