Auteur Topic: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......  (gelezen 32084 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2013, 20:30:45 »
Ik vind niet alleen de serie prachtig qua beelden en pakkend qua bijv. de treinopdracht en sommige andere opdrachten, maar we zijn dit seizoen extreem verwend met extra beelden in de MolMail en met MolTalk. Het is nu zo'n mooi programma voor de fans geworden! Je kunt er werkelijk de hele week mee bezig zijn: donderdag WIDM en Moltalk kijken, vrijdag ff hintje pakken bij Roodshow en luisteren naar afvaller, zondag Vodcast, dinsdag Molmail en dan is het alweer bijna donderdag!

Mag het maar altijd zo blijven!
+1  ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2013, 00:14:25 »
Ik schrijf deze post bewust voordat de mol echt bekend is, zodat ik de serie kan beoordelen als serie ipv als goede / slechte mol. Ik ben helaas niet zo positief als alle voorgaande molloten over deze serie. Ik vond het echt een serie met ups en downs. Om positief te beginnen: de kandidaten zijn erg leuk en goed bij elkaar gezocht. Ik heb vooral genoten van de humor van Paulien en sowieso de grappige situaties en opmerkingen van iedereen. Er waren erg mooie opdrachten bij, vooral aflevering 9 was geweldig met mijn favoriete opdracht ooit (in de stoomtrein met al die hints). Weerwolven vond ik ook erg leuk. Ook vond ik de Moltalk een geweldige toevoeging aan WIDM!

En dan de downs; er waren weinig mogelijkheden voor de kandidaten om geld te verdienen. De focus leek soms meer te liggen op het krijgen van jokers en vrijstellingen dan op het verdienen van geld. Ook waren de bedragen vaak absurd laag (vroeger kwamen de kandidaten voor 50 euro niet eens hun spreekwoordelijke bed uit). Ik vond het middendeel van de serie vrij saai; na drie safari's had ik het wel gezien.  Ook het hele kokergedoe vond ik niet bijzonder interessant eerlijk gezegd. Het ongeluk van Janine vond ik ook een dieptepunt. Ten eerste voor het programma, maar ook omdat ik al in aflevering 1 een normaal gesproken best verdachte persoon kon afstrepen als mol. Ook zag ik echt op tegen de derde aflevering waarin de bewuste sprong te zien zou zijn.

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2013, 00:31:59 »
De serie begon spetterend, met de dropping (veel beter uitgevoerd dan vorig jaar) en het psychologische spelletje met de tien vrijstellingen. Het midden vond ik toch zwak. Het springen voor het geld/jokers in aflevering 3 vond ik zwak, de kandidaten leken het niet helemaal te begrijpen en ik begrijp het eigenlijk ook nog steeds niet. Het ongeluk met Janine is natuurlijk erg jammer, en ook ik keek niet naar die aflevering uit, maar het is heel keurig in beeld gebracht. Jammer dat Janine de serie op die manier moest verlaten.

Sommige opdrachten lieten weinig over tot mollen. Bij het bungeejumpen werd er eigenlijk niet om geld gespeeld (wie verkoopt er nou een vrijstelling voor aflevering 1?), bij de testvragen in de Dakota kon er niets verdiend worden, ook niet in de kerk met de Mol achter de orgel, etc. In sommige opdrachten waren alleen kokers te verdienen, maar ik heb het idee dat dat toch anders uitpakte dan de productie had gepland. Hoewel ik het geniaal vind hoeveel verwijzingen er naar foto's werden gemaakt, vind ik dit toch jammer.

De absolute top opdrachten dit seizoen vind ik het bungeejumpen (ondanks dat er geen geld mee te verdienen viel), de drive-in, de trein en het kampvuurspel. Drie van die opdrachten bewijzen dat er geen spektakel nodig is voor een geslaagde opdracht. Hoewel ik de opdracht met het gedicht te lang vond duren, vind ik ook dat een goede opdracht. Zo iets zouden ze bij de commerciëlen niet doen.
Er had wel wat meer variatie in de opdrachten mogen zitten. Er zijn veel opdrachten met safari geweest, terwijl er eigenlijk maar weinig opdrachten in een stad zijn opgenomen. Ik neem aan dat dit een bewuste keuze is, maar ik had toch graag een mix gezien.

De groep vind ik geweldig. Ja, soms was het allemaal net wat te vriendelijk, en soms was het juist weer wat te hard (Tania en de verloren pot). De kandidaten waren erg grappig en ik heb het idee dat iedereen evenveel aandacht kreeg in de montage. Vorig jaar kwam Hadewych de eerste helft van het seizoen amper aan bod.

De executies dit jaar waren subliem. De eerste met al die vrijstellingen vond ik erg sterk; als de groep het elkaar gunt en elkaar goed in kan schatten, gaat iedereen door. Het gedoe met Tim en de kooi voelde voor mij als gestuntel om Tim in het spel te houden, maar goed. Het trekken van de kaarten en het (niet) laten zien van de schermen was erg spannend (al deed het me wel denken aan het Mastermind op het strand van seizoen 11). De finale vrijstelling in aflevering 7 was erg leuk, hoewel onfortuinlijk voor Daniel.

Deze serie vond ik erg goed. Ik heb er heel erg van genoten, het is één van mijn favoriete seizoenen. Mijn favoriete seizoen is waarschijnlijk seizoen 8, maar dit seizoen komt erg in de buurt. Ook seizoen 6 vind ik nog steeds erg goed, al komt dat vooral door de mol.
Deze serie heeft negatieve punten en positieve punten, maar uiteindelijk heb ik er een heel positief gevoel bij.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2013, 09:47:01 »
 ::ok:: Prachtig land
 ::ok:: Prachtige beelden
 ::ok:: Leuke groep
 ::ok:: Veel ijzersterke opdrachten en wendingen
 ::niet-ok:: Het ongeluk van Janine
 ::niet-ok:: Teveel safari-opdrachten te dicht op elkaar
 ::niet-ok:: Sommige kandidaten van wie ik meer hadden verwacht vielen vroeg uit
 ::niet-ok:: Wie van de twee het ook is, met de kennis van nu vind ik de Mol wat tegenvallen (maar wie weet is dat volgende week heel anders!)

Deze opsomming lijkt negatiever dan 'ie bedoeld is. Voor mij wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2013, 12:50:11 »
Seizoen 13 vond ik een superleuk seizoen  ::ok::
Leuke twists, diverse kandidatengroep, superopdrachten!
Dat maakt bij mij dit lijstje:
1: seizoen 10
2: seizoen 11
3: seizoen 13
Ook een compliment voor de prachtige muziekkeuze dit jaar, echt top!

Ps: Weet iemand hoe het muziekstuk heet als iedereen door de trein loopt (ouhoouuu hou........ ouhouuuhou...)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2013, 13:27:41 »
Finale van Cloud Atlas.

Vanaf 1.10.

Geweldig nummer ::ok:: Al is Time nog beter (ontknoping S11/12).

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #26 Gepost op: 2-03-2013, 16:56:32 »
Voor mij was dit een topseizoen. Iedere aflevering had ik weer het idee: kan het nog beter? En ja, het kon nog beter. Natuurlijk, het land werkte er helemaal aan mee, maar een topland zegt niets over het seizoen (voor mij is Mexico nog steeds een van de mindere seizoenen) Alles zat perfect in mekaar, van opdrachten tot de groep kandidaten.

Jammer bij die groep kandidaten was dan wel weer dat men soms wel erg vriendelijk met mekaar om ging. Soms leek het wel een schoolreisje. Maar stuk voor stuk leuke kandidaten. De opdrachten waren ook in de meeste gevallen top. Goed bedacht, goed in beeld gebracht; alleen jammer dat soms voor de kijker niet helemaal duidelijk was wat de bedoeling van de opdracht was. (maar dat is al een paar jaar zo) Ook zou het leuker om vantevoren (of desnoods na afloop) hoeveel geld er gewonnen had kunnen worden.

Dan Zuid Afrika: een absoluut schot in de roos! De perfecte omgeving voor de mol. Vooral het Krugerpark en de Drakensbergen waren supermooi voor de opdrachten, en ook in beeld gebracht. Gelukkig werd het geen reisverhaal, en ook bleef het gelukkig beperkt tot een relatief klein gedeelte van Zuid Afrika. (als je ook nog eens Durban, Kaapstad enz. had willen doen zou dat alleen maar rommelig zijn geworden)

Al bij al komt dit seizoen an sich zeker in mijn top 3 van de beste seizoenen. De omgeving komt absoluut op 3 na El Salvador/Nicaragua en Japan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2013, 19:59:21 »
Vet seizoen, alleen jammer van die priesterhint. Die had wat subtieler gemogen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2013, 20:20:02 »
Mijn seizoen 13 gevoel... Ik had dit jaar wat minder tijd, maar kon het in het begin toch niet laten om te veel tijd in WIDM te steken. Het was een mooi land met mooie locaties. De groep was super leuk. De opdrachten ook.

Door de priesterhint heb ik dit jaar wat minder lopen speuren, omdat het voor mij vrij duidelijk was (hoewel ondersteund door wat andere zaken), maar dat kwam mij eigenlijk wel goed uit. Ik vond het ook wel eens leuk om mensen (die daar zelf om vroegen) uit te leggen waarom ik, en andere molloten, overtuigd waren van het molschap van Kees en ze een indruk te geven hoe molloten naar dit programma kijken.
Ik ben wel benieuwd hoe snel ik Kees door had gehad zonder de priesterhint. Misschien wel helemaal niet, want hij heeft het goed gedaan.

De tweede helft van het seizoen heb ik voor het eerst in jaren elke aflevering maar één keer gekeken (door gebrek aan tijd). Het programma blijft fantastisch!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2013, 21:13:51 »
Seizoen 13 is kwa locaties 10x beter dan 12.
En,is gewoon het beste seizoen tot nu toe.
Dat komt omdat echt iedereen wel verdacht overkwam.vooral ook al bij die bungee opdracht,damn.


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2013, 11:05:25 »
Seizoen 13 is een prachtserie. De mol achter het orgel en de molfilm waren absolute hoogtepunten, kippenvel! Ik vind dit soort opdrachten fantastisch. Het maakt de mol als persoon ontzettend mysterieus. Aflevering 1 was ook geweldig. Ik zag hem tijdens de perspresentatie op een bioscoopscherm; en denk dat ik de 'preek' van de priester nooit meer ga vergeten. ;) Ik ben het wel eens met het 'inkakmoment' zo halverwege de serie en de hoeveelheid safari-opdrachten achter elkaar. Voor de afwisseling had er wel een opdracht in een stad tussen mogen zitten, maar het blijft Zuid-Afrika, en daar is het nu eenmaal niet overal even veilig. Het verbaast me ook dat ze in Johannesburg hebben gefilmd. Toen ik daar was mocht ik de bus niet eens uit vanwege de veiligheid.

Vanaf aflevering 2 zat ik wel diep in mijn Kees-tunnel. Dat maakt dat ik dit jaar minder heb gepost dan andere jaren. Het kan nog steeds zijn dat ik helemaal fout zit, maar ik had veel minder zin om uitgebreid te speuren. Elke week zag ik toch weer bevestiging van mijn mol. En als hij het is, heeft hij het volgens mij heel goed gedaan. Beter dan veel van zijn voorgangers.


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2013, 11:54:43 »
Dit seizoen! In een woord: 'Wauw'. Laat ik beginnen met het land (waar ik stiekem al jaren op aan het wachten was. Een klein beetje tegen beter weten in). Eindelijk een seizoen in het prachtige Afrika. Ik heb het hele seizoen met ontiegelijke heimwee naar Afrika zitten kijken. Wat is het daar toch verschrikkelijk mooi. Het was de ultieme combinatie van de dingen ik persoonlijk geweldig vind. Afrika, wilde dieren, natuur en wie is de mol. Kan niet beter toch?

Deze dingen maakten dit seizoen tot een van mijn favoriete seizoen. Maar er was meer. Ook de opdrachten waren weer mooi spannend en wisselden zich op de juiste manier af. Ook was er weer verwarring, bij wat we zagen, maar ook bij de vroeg gevonden hints. Hints waar we tot de laatste aflevering toch nog een zekere twijfel over konden hebben. Niets is immers wat het lijkt.

Ook de kandidaten waren dit jaar goed gekozen. Ieder had zijn eigen ding wat het erg leuk maakte om nara te kijken. De bange Zarayda, Daniel die dacht dat hij een in actiefilm terecht was gekomen, de mollende Ewout die in aflevering 1 al afviel, New Kid Tim, Zingende Tania en zo voorts. Hoe aardig ze voor elkaar waren kenmerkte dit seizoen, maar wat het ook weer allmeaal heel verwarrend maakt.

Kortom. Dit seizoen is weer helemaal geslaagd en ik zou er helemaal niks op tegen hebben als we Afrika in de toekomst van Wie is de mol nog eens terug gaan zien.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2013, 12:40:53 »
Vanaf aflevering 2 zat ik wel diep in mijn Kees-tunnel. Dat maakt dat ik dit jaar minder heb gepost dan andere jaren. Het kan nog steeds zijn dat ik helemaal fout zit, maar ik had veel minder zin om uitgebreid te speuren. Elke week zag ik toch weer bevestiging van mijn mol. En als hij het is, heeft hij het volgens mij heel goed gedaan. Beter dan veel van zijn voorgangers.
Dit vertolkt eigenlijk wel mijn gevoel bij deze serie. Ik heb daar zelf een katterig gevoel bij. Omdat voor mij toch de hoofdvraag van de serie blijft wie die mol nou is. En dat was dit seizoen wel bijzonder makkelijk (voor mij dus, en ik hoop echt dat ik toch fout zit).

Ik ben het met alle voorgaande sprekers eens hoor. Het was vrijdag complimentendag maar de serie heeft het dit jaar echt verdiend om complimenten te krijgen dus daar lag het niet aan ::love::. Zuid-Afrika is ook mijn lievelingsland dus de beelden waren super. Plus we zijn verwend met Moltalk etc.

Toch dat katterige gevoel gaf ook bij mij dat ik veel minder actief was, ik ging de beelden ook niet meer zoals voorgaande seizoen 10x nakijken en speuren naar de kleine spoilers. Wat dat betreft komt serie 13 wel in mijn top-10 maar niet in mijn top-3. Kees kan er toch weinig aan doen vind ik; hij kon flink onder de radar blijven bij de groep wat ik op zich al bijzonder knap vond. Het is dan wat mij betreft toch vooral het script rond De Vraag dat dit jaar niet helemaal top in elkaar zat.

Of misschien was Kees wel TE goed voorbereid en waren de andere kandidaten TE weinig van zins ook aan het spel deel te nemen (bijv. Zarayda die overal consequent eendimensionaal op reageerde). Dat je tot aan de finale alles deelt met de rest, Carolien dan als enige niet. Maar Kees die zowat zijn haren uit zijn hoofd trok dat iedereen maar weigerde het spelletje te spelen. Hij moest gedwongen dan ook maar capituleren en meedelen met de rest. Hoezeer hij ook probeerde wat pit in de groep te krijgen.

Kortom; topseizoen, Afrika mag zo weer, Moltalk super, er mag alleen wat gesleuteld worden aan de psyche van de serie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2013, 15:59:32 »
Ik was het molgevoel kwijt, een paar seizoenen lang en keek meer verplicht. Of meer uit gewoonte. Vorig jaar kreeg ik het gevoel al iets meer terug door de leuke kandidaten, hoewel IJsland eerst niet meehielp (maar dat was niet zo erg als Nicaragua, die régen...)
Maar dit seizoen voelt het gewoon echt weer ouderwets mollig! Mooie locatie, superleuke groep mensen, veel hints, lekker veel oneliners, leuke opdrachten. Ik heb echt genoten van deze serie! ::tandpastasmiley::
No Milk today???

Offline Keiko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2013, 18:11:27 »
Seizoen 13, een mooi seizoen, met een goede mol, een kandidaten die zich goed weten verdacht te maken  :) Heb echt veel getwijfeld, en dat doe ik nu nog steeds. Vond de opdrachten keileuk! Kortom, weer een geweldig seizoen  ::ok::
Paulien is de mol! *blijft hoe dan ook in Paulien-tunnel*

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2013, 20:13:58 »
dit was echt mijn beste mol seizoen OOIT! ::ok:: ::ok:: De kandidaten, de opdrachten, de spanning, de apparte executies en vooral de locatie AFRIKA. WAUW wat een mooie beelden zeg.
De executie in aflevering 4 vond ik echt spannend.
De big 5 opdracht vond ik erg leuk.
Meet the mole was gewoon 1 van de erge mindfucks.
De opdracht bij de school was echt heel leuk met die kleine kindjes.
Aflevering 9 was echt de mooiste finale OOIT!! Van begin tot het einde. De trein en dan de aankomst op het station prachtige montages.
En ook heeft Art het weer erg goed gedaan als presentator.
En ook weer complimenten aan Joerie van de WIDM Vodcast dat ook weer een erg succes was.
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2013, 20:24:33 »
Dit seizoen staat toch wel bovenaan mijn lijstje. Allereerst de kandidaten: Het was echt een geweldige groep. Zoals de kandidaten zelf al vertelden aan het begin van de serie zitten er geen echte klootzakken bij. Stuk voor stuk leuke mensen en daardoor zit er dit jaar veel humor in de serie.

De locaties die waren natuurlijk prachtig, maar dat kan ook niet anders in Zuid-Afrika. Ik ben het jammer genoeg ook eens met dat inkakken halverwege de serie. 3 safari's was echt te veel! in plaats daarvan hadden ze een aantal lekker mindfuck opdrachten kunnen doen, die zijn toch wel het leukst binnen de serie. Daarom ben ik ook een erg grote fan van de Orgel-Opdracht. De rest van de opdrachten was wel erg goed doordacht. Zelfs met simpel bunjee-jumpen kunnen ze er toch nog een spannende opdracht van maken. Mijn favoriete opdracht dit jaar: De Laser-Opdracht!!  ;D

Ik vind het wel erg jammer dat zo'n grote hint als de Priesterhint al in Aflevering 1 verborgen zat. Zo kan iedereen al weten dat Kees de Mol is. Zonder al de hints die op hem slaan, was ik denk ik ook niet op hem uitgekomen. Ondanks die paar minpuntjes is dit toch wel het beste seizoen ooit!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2013, 20:33:25 »
Ik vind het wel erg jammer dat zo'n grote hint als de Priesterhint al in Aflevering 1 verborgen zat. Zo kan iedereen al weten dat Kees de Mol is. Zonder al de hints die op hem slaan, was ik denk ik ook niet op hem uitgekomen. Ondanks die paar minpuntjes is dit toch wel het beste seizoen ooit!
Voor ons was die hint natuurlijk zo klaar als een klontje. Echter, voor de mensen die het enkel voor de tv volgen, en niet op internet ervoor komen, zal het toch een verrassing zijn. Anderhalve week geleden waren er op een ander forum ook nog steeds een aantal die niks van de priesterhint wisten. Stel dat dit soort sites er niet zou zijn, dan vraag ik me af hoe veel mensen deze hint hadden geweten! Ik in ieder geval niet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2013, 20:41:21 »
Stel dat dit soort sites er niet zou zijn, dan vraag ik me af hoe veel mensen deze hint hadden geweten! Ik in ieder geval niet!
Volgens mij gaat het er nou net om dat dit soort sites er wel zijn, en dat productie daar dus rekening mee kan houden. Ik kan ook zeggen, stel dat één en één drie is, tja dàn [etc.]... Maar dat is niet zo.

Maar ik ga eerlijk gezegd ook ervan uit dat productie zich wel degelijk bewust is van het wel en wee op fansites, en één van onderstaande twee dingen gedacht heeft:
  • deze hint gaan de molloten niet vinden - de hint is goed genoeg verstopt
  • deze hint gaan de molloten vinden - we zijn ons bewust van het risico, maar we nemen het omdat het voor die andere 99% van de kijkers de molervaring versterkt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Omschrijf hier je serie-13 gevoel.......
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2013, 21:37:01 »
De serie zelf vond ik gewéldig. Prachtige beelden, mooie muziek en super combinatie van die twee.

Mijn serie-13 gevoel zelf is echter minder... Ik lees er hierboven ook al over.

Ik vermijd sinds Inge Ipenburg de mol bleek te zijn opzettelijk de meeste topics op dit forum uit vrees weer een overduidelijke hint te lezen, waardoor je het al weet (toen was het de gebarentaal-hint).
Echter heb ik dit jaar wel tijd gevonden om de (overigens geweldige) vodcasts van Joeri te kijken. Maar in de 2e of 3e werd daar de priesterhint besproken en die was zo overduidelijk dat ik sindsdien zeker wist dat X de mol is. Daarnaast deed ik meespelen met het 2e scherm wat ik een leuke toevoeging vond, maar met die superspannende eliminatie waar ze groen en rode kaarten moesten trekken, kreeg je na het trekken van de eerste kaart, de vraag of er iemand zou afvallen. Ik zei van niet en kreeg daarna al meteen te zien dat ik alle vragen juist had beantwoord. Daardoor heb ik dus ook die blijkbaar ontzettend spannende eliminatie totaal niet in spanning beleefd, want ik wist al dat er niemand ging afvallen.

Volgend jaar lees ik dus geen topics meer, behalve muziek/stemwijzer/download, kijk ik de vodcast niet meer (sorry Joeri, ik kijk dan wel als de reeks afgelopen is), lees ik geen enkel column meer en delete ik iedereen op Facebook...