Auteur Topic: Wie Is De Mol in de media  (gelezen 374988 keer)

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #80 Gepost op: 30-12-2013, 17:51:31 »
 ::zwaai::
Ik snap een ding niet, iedereen van de productie hebben de kandidaten het best mee gemaakt
De man van de Montage (die het echt fantastisch monteert) heeft gezien wie het er het leukste
mee doet aan een spel en hoe ze er na zijn. En Anton durft geen keuze te maken i.v.m. kwetsen,
das vrij apart hoor. Ze willen de kijker laten beslissen wie er nu mee moet doen terwijl ze zelf
een hele selectie ronden maken.

Het zal mij echt helemaal niks verbazen dat er nu een All Star Serie van Wie is de Mol? in 2015 verschijnt. En daarbij als ik me niet vergis heeft Anton ook ontkend dat er een nieuwe serie Junior opgenomen zou worden...

Mocht er gestemd worden, dan zou ik het werkelijk geweldig vinden als Jon van Eerd mee zou doen!
« Laatst bewerkt op: 30-12-2013, 17:54:33 door vanHulst »
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #81 Gepost op: 30-12-2013, 17:52:46 »
@Tommie

Ja, dat is ook waar. ALs ik iemand uit ieder seizoen zou kiezen
Isabelle uit 2005, Richard uit 2006, Eva uit 2007, Georgina uit 2008, Anniek uit 2009, Arjen uit 2010, Karin uit 2011, Frits uit 2012, Janine uit 2013, en nog een man uit 2014 dan heb je wel een mooi lijstje.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #82 Gepost op: 30-12-2013, 17:54:27 »
@vanHulst

Ik bedenk me nu dat dit artikel wel heel erg 'wie is de mol is'
Hoe peter jan pellemans vertelt over. Net alsof ze de intentie willen wekken dat er ooit een all star seizoen komt en dan JUIST het 15e komen. aangezien van 2005 t/m 2014 10 kandidaten kunnen halen..

Verdacht als je er over na gaat denken

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #83 Gepost op: 30-12-2013, 17:56:57 »
‘Wie is de Mol kan niet naar RTL of SBS’
Geplaatst op Mon 30 Dec 2013 om 16:00


De AVRO-hit Wie is de Mol zou met geen mogelijkheid kunnen verhuizen naar een commerciële zender als RTL 4 of SBS 6. Dat zegt eindredacteur van de show Anton Jongstra vandaag in het AD. Wie is de Mol is volgens hem typisch Publieke Omroep. “Als we door bezuinigingen naar een commercieel station moeten? Dat betekent het einde van het programma. We krijgen daar nooit de vrijheid die wen u hebben waardoor het zo succesvol is en blijft“, vertelt de televisiemaker.

Jongstra wil niet van hogerhand opgelegd krijgen wat hij moet doen. “Een programma maken naar de wensen van de kijker is lariekoek. Ik blijf het maken voor mezelf, ík zie wanneer het goed is of niet. Ik moet er zelf kippenvel van krijgen.”

Regisseur Rick McCullough is het daarmee eens. Hij wil het programma bij de NPO nóg beter maken. “Ik kom wel eens in de knoop met mijn eigen ambitie. De kijkcijfers zijn prachtig, maar 3 miljoen kijkers moet gewoon lukken!”

“Het liefst schiet ik elke scène op een andere locatie. Het kan gewoon nóg beter. We zitten boven de standaard van Nederland. En toch wil ik nog tien stappen omhoog. Ja, De Mol heeft mooie beelden, maar we zijn nog geen Planet Earth.“

Bron: http://www.mediacourant.nl/?p=164838

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #84 Gepost op: 30-12-2013, 18:00:24 »
Misschien ben ik de enige hoor, maar een all-star seizoen lijkt mij eigenlijk minder leuk dan een 'normaal' seizoen met nieuwe kandidaten..  :-X
Wel leuk natuurlijk, maar minder leuk. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #85 Gepost op: 30-12-2013, 18:01:15 »
Misschien ben ik de enige hoor, maar een all-star seizoen lijkt mij eigenlijk minder leuk dan een 'normaal' seizoen met nieuwe kandidaten..  :-X
Wel leuk natuurlijk, maar minder leuk. :P
Mij lijkt het me fantastisch, de beste van de beste
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #86 Gepost op: 30-12-2013, 18:01:54 »
Waarom?

Het is toch mooi om juist de fanatieke kandidaten weer samen te brengen? Het zou weer vervreemdend zijn

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #87 Gepost op: 30-12-2013, 18:06:29 »
Ik vind nieuwe kandidaten altijd leuk, om die mensen te leren kennen enzo. Ik weet niet, het is meer een gevoel dat ik nu heb denk ik, omdat seizoen 14 bijna gaat beginnen. :P

Ik zou het trouwens wel leuker vinden als vroege afvallers een tweede kans zouden krijgen. Hanna Bervoets bijvoorbeeld, leek me een hele leuke kandidaat maar viel jammer genoeg vroeg af. Net zoals Tim Akkerman en Nicolette.  ::hypocriet::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #88 Gepost op: 30-12-2013, 18:19:56 »
Vond Hannah helemaal niet leuk, maar dat is mijn mening natuurlijk.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #89 Gepost op: 30-12-2013, 18:29:33 »
Ik zou deze 10 kiezen:
Marc Marie Huidbrechts
Peggy Vrijens
Eva Van Der Gucht
Patrick Martens
Aniek Phijfer (ofzoiets)
Anna Drijver
Arjen Lubach
Frits Huffnagel
Carolien Borgers
Tygo Gennard (ofziets)

EDIT: Sorry oftopic mischien een topic voor openen :D
#teamamaimiljaarde

Offline Frank32

  • Forumlid
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #90 Gepost op: 30-12-2013, 18:54:49 »
Het zou ook wel eerlijk zijn als Roeland en Manuel meemogen.

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #91 Gepost op: 30-12-2013, 19:07:04 »
Ik wil alstublieft

Isabelle Brinkman (2005)
Richard Groenendijk (2006)
Alex Klaasen (2007)
Patrick Martens (2008)
Jon van Eerd (2009)
Arjen Lubach (2010)
Karin de Groot (2011)  DE MOL
Liesbeth Staats (2012)
Janine Abbring (2013)
Susan Visser (2014)

 ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 30-12-2013, 19:09:40 door vanHulst »
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #92 Gepost op: 30-12-2013, 19:15:36 »
Ik zou gewoon graag alle 10 kandidaten uit 2005 weer willen zien in een serie, gewoon die serie weer overdoen, maar dan wel met een andere mol. Weer lekker bitchfighten tussen Yvonne en Victoria, en gedoe met Marc-Marie en Gijs. Kan niet wachten!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #93 Gepost op: 30-12-2013, 19:26:14 »
Iemand die het AD heeft waar het uitgebreide interview met de makers instaat?

En iemand die daar scans van in dit topic kan zetten
Voor de mensen die het ad niet ontvangen

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #94 Gepost op: 30-12-2013, 19:27:21 »
Marc-Marie, Toine van Peperstraten, Dick Jol, Patrick Martens, Sebastiaan Labrie, Tim Akkerman, Horace Cohen, Liesbeth Staats, Daniël Boissevain. Uit elke BN'r serie 1, dan zou dit ongeveer mijn lijstje zijn.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #95 Gepost op: 30-12-2013, 19:49:30 »
Ik heb het AD maar ik ben de rest van het jaar bij mijn oma dus ik kan 'm helaas niet plaatsen  ::ohno::
Wel het meest intressante stuk van alle interviews dit jaar, vind ik.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #96 Gepost op: 30-12-2013, 22:34:11 »
Makers: 3 miljoen kijkers Wie Is de Mol? haalbaar

Donderdag begint een nieuw seizoen Wie Is de Mol? De vorige reeks is het best bekeken tot nu toe met gemiddeld 2,1 miljoen kijkers. Maar de koek is nog lang niet op, denken de makers Anton Jongstra en Rick McCullough. “De kijkcijfers zijn prachtig, maar 3 miljoen kijkers moet gewoon lukken!”

De makers leggen de lat elk jaar hoger, tot groot genoegen van kijkers en kandidaten. Over het nieuwe seizoen zegt McCullough: “Het spel is harder en scherper dan ooit gespeeld.” Collega Jongstra vult aan: “Je merkt gewoon dat met elk seizoen de nieuwe kandidaten meer uitgezonden materiaal hebben om te bestuderen.”

Ook visueel gaan ze steeds verder. “Het liefst schiet ik elke scène op een andere locatie. Het kan gewoon nog beter. (…) We zitten boven de standaard van Nederland”, zegt McCullough in het AD. “En toch wil ik nog tien stappen omhoog. Ja, De Mol heeft mooie beelden, maar we zijn nog geen Planet Earth.”

Belangrijk onderdeel van Wie Is de Mol? zijn de opdrachten. Die komen tijdens het maken van een seizoen als vanzelf. “Vaak zijn de locaties belangrijke inspiratiebronnen. In Reykjavik staat ergens afgelegen een huis waar Reagan en Gorbatsjov in 1986 onderhandelden over het einde van de koude Oorlog. Dan bedenk je dus een onderhandelingsspel. Belangrijk is een goede afwisseling van grote, spectaculaire opdrachten en heel kleine”, weet Jongstra.

“We weten inmiddels zelf wat wel en niet werkt. Een leermoment was ooit een waardeloze opdracht in Japan. Iets met een brut en een helikopter. Die was zo ingewikkeld, dat we het op een gegeven moment zelf ook niet meer snapten. Een goede opdracht is meteen helder.”

Voor 2014 is er dus weer budget gevonden om een seizoen Wie Is de Mol? te maken, toch is de toekomst van de kijkcijferhit bij de publieke omroep niet gegarandeerd. “As we door bezuinigingen naar een commercieel station moeten? Dat betekent het einde van het programma”, stelt Jongstra. “We krijgen daar nooit die vrijheid die we nu hebben waardoor het zo succesvol is en blijft. Een programma maken naar de wensen van de kijker is lariekoek. Ik blijf het maken voor mezelf, ik zie wanneer het goed is of niet. Ik moet er zelf kippenvel van krijgen.”

Stukje overigens afkomstig van Zappen

 ::ok:: tof!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #97 Gepost op: 30-12-2013, 23:27:35 »
Misschien ben ik de enige hoor, maar een all-star seizoen lijkt mij eigenlijk minder leuk dan een 'normaal' seizoen met nieuwe kandidaten..  :-X
Wel leuk natuurlijk, maar minder leuk. :P
Mij ook. Ik zit helemáál niet te wachten op wat voor discussie dan ook over wie-wel en wie-niet. Want die krijg je dan. Want hoe ga je een keuze maken? De enige eerlijke manier is aselect, dus lootjes trekken. Kijk, ik heb ook wel zo mijn voorkeuren qua mensen die ik graag nog een keer in WIDM zie, zie huidige avatar (even linkje van gemaakt mocht mijn avatar veranderen), maar volgens mij is het gewoon ondoenlijk om uit honderd mensen die hun kans gehad hebben, er 10 wel en vooral, 90 niet te kiezen. Daar krijg je volgens mij scheve gezichten van. Daarnaast, iedereen heeft zijn kans gehad. Even uitzonderingen zoals Janine daargelaten, maar zelfs dan zie ik liever een nieuwe kandidaat dan iemand die het spel al live heeft meegemaakt en dus weet hoe je het moet spelen.



Wat Anton zegt over dingen maken omdat je dat zelf wil, is overigens wel waar. De mooiste dingen worden gemaakt door mensen die er gewoon zelf verliefd op worden. Ik ben blij te lezen dat het team achter WIDM dat begrijpt :)
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 23:51:15 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #98 Gepost op: 31-12-2013, 10:24:02 »
Oh bah, een All-Star serie. Ben blij dat ik niet de enige negatieve ben. Ik vind het echt niet leuk om kandidaten die al een kans hebben gehad (zie Erik) nog een keertje te zien. Nieuwe mensen nieuwe kansen. Alsjeblieft Anton, schrap die All-Star serie. Ik zie liever een normale serie met Janine Abbring als vrouw nummertje 5, of desnoods nummertje zes zoals in serie 4.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie Is De Mol in de media
« Reactie #99 Gepost op: 31-12-2013, 13:35:16 »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!