Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380697 keer)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #240 Gepost op: 6-02-2015, 22:35:42 »
Zou dat "nul euro in de pot"-gebaar dat Art steeds maakt niet gewoon een 'O' kunnen zijn. Van (zij van) Opzij?

Ehm, is dit zo veel vergezochter dan een traan in de vorm van Sri Lanka? O (euro in de Pot, zijnde de portefeuille)? Door een vrouw?

Ik wil niet zeggen dat dit klopt, maar ik zou een reactie wel gewaardeerd hebben. Al was het maar een smalend lachen.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #241 Gepost op: 7-02-2015, 00:00:58 »
O, of wordt dit weer anders geďnterpreteerd? Dat was niet de bedoeling. O van Opzij. Nul euro in de Pot. Door een vrouw (zij). En dan past Margriet zo mooi, als ze de kandidaten aanspoort op de trap in het museum (opschieten). Opzij, maak haast.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #242 Gepost op: 7-02-2015, 00:15:08 »
O, of wordt dit weer anders geďnterpreteerd? Dat was niet de bedoeling. O van Opzij. Nul euro in de Pot. Door een vrouw (zij). En dan past Margriet zo mooi, als ze de kandidaten aanspoort op de trap in het museum (opschieten). Opzij, maak haast.

Achter het 'nul euro in de pot gebaar' moet je echt niks zoeken hoor. Art deed dit in vorige seizoenen namelijk ook al. Het zal een beetje raar zijn als het na 3 seizoenen opeens een hint naar de mol is. En al is het een hint, is ie niet bepaald sterk. Het verwijst dan niet eens naar de voorletter van de mol, maar naar werk van de mol. Zo kan je de O wel aan iedereen linken.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #243 Gepost op: 7-02-2015, 12:56:08 »
Margriet = Parel, dochter van de zee..
(kan aansluiten bij waterman)
Dan heeft poster ook nog een kaart erbij met lokaties van de opdrachten (zoom in en u snapt het)...

bron: Ray026 avrotrosforum

kaart: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zHEOxtwnTcUg.kONW0_46DfRY

Edit: Sri Lanka - Parel van de Indische Oceaan.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2015, 00:40:13 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2015, 17:17:47 »
Wiki
Citaat
De gewone margriet is karakteristiek voor graslanden die gemaaid worden, zoals bermen en hooilanden. Vaak kiemt de margriet op tijdelijk open plekken in het grasland, zoals molshopen

En heb in ander topic bij raven al een link gezet van wiki over de woonplaats van Margriet waarin drie vogels op het bordje staan.

Heerlijk die tunnelvisie  ::rofl::

Offline ShakaZulu

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2015, 17:51:17 »
Margriet komt veel te weinig in molposities tot nog toe. Anderen, vooral Chris, hebben meer mogelijkheden om dingen te verknallen. (Helicopter, watervliegtuig, etc)

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #246 Gepost op: 7-02-2015, 22:16:29 »
Dank voor de reactie, DylanS. Het gebaar is inderdaad bekend uit eerdere seizoenen, maar dit jaar lijkt er wel echt de nadruk op te liggen. Ik wacht aflevering 10 maar gewoon af (vond Margriet op die trap in de tempel zo leuk: "Wij hebben ongelooflijke haast").

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #247 Gepost op: 8-02-2015, 02:41:04 »
Margriet tweet net een berichtje waarin staat 'I'M in'. Die m hoort met een kleine letter...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2015, 03:23:42 »
Ik blijf die foto van laatste bekendmaking van kandidaten gek vinden. Margriet met een zwarte capuchon op met haar rug naar ons toegekeerd. Moest meteen aan een mol denken. Verder vind ik dat de regie haar aardig uit de luwte houdt, ze wordt niet verdacht neergezet terwijl ze wel verdachte acties heeft. Ze begint op mijn mollijst te stijgen, al heb ik een andere (wens)mol...
Meer L

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #249 Gepost op: 9-02-2015, 12:07:52 »
Naast een verhaal over Chris ook Margriet:
https://www.avrotros.nl/wieisdemol/forum/viewtopic.php?f=44&t=207

Meldt trouwens ook dat er bij de extra beelden aflevering 6 'molboekjes', je iedereen ziet i.c.m. molboekjes (oof biechten/actie) behalve Margriet.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #250 Gepost op: 9-02-2015, 15:44:14 »
Vind het ook nog steeds erg opvallend dat bij elke kandidaat die een brief van de Mol ontvangt deze begint met 'Beste [voornaam]' en afsluit met 'De Mol', behalve bij Margriet: daar ontbreekt de gehele aanhef en wordt er ook niet afgesloten met 'de Mol' (kijk maar naar de test van aflevering 2).
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #251 Gepost op: 9-02-2015, 16:24:48 »
Dank voor de reactie, DylanS. Het gebaar is inderdaad bekend uit eerdere seizoenen, maar dit jaar lijkt er wel echt de nadruk op te liggen. Ik wacht aflevering 10 maar gewoon af (vond Margriet op die trap in de tempel zo leuk: "Wij hebben ongelooflijke haast").

Welke opdracht was die uitspraak?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #252 Gepost op: 9-02-2015, 16:31:24 »
Welke opdracht was die uitspraak?

Die uitspraak werd niet letterlijk gedaan volgens mij. Het was tijdens de rondleiding, kort nadat Rik zich afvroeg waar die dozen voor waren (nadat-ie er kort ervoor finaal langsgelopen was). Margriet sommeerde haar mede-kandidaten toen om op te schieten.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #253 Gepost op: 10-02-2015, 01:05:31 »


opvallend: op de kaartjes voor mensen die een joker hadden verdiend stond "gefeliciteerd + naam kandidaat"
bij margriet stond alleen gefeliciteerd...

Dit viel mij ook al op ja, onderaan ook niet de afzender De Mol, zoals we bij Viktor en Marlijn wel zagen.

 ::vergroot::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #254 Gepost op: 11-02-2015, 10:57:36 »
Aan het eind van aflevering 6 zegt Art dat ze naar een andere lokatie gaan waar verkoeling is, of iets in die trant. Daarna zegt hij "maar die kun je ook in Nederland vinden". Met de laatste letters van die zin (ERLAND VINDEN) kun je precies de naam VAN DER LINDEN vormen. Toeval?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #255 Gepost op: 11-02-2015, 11:17:52 »
Ja!  ::nieuwsgierig::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #256 Gepost op: 11-02-2015, 11:21:08 »
Denk van dezelfde strekking als dat Art de kandidaten veel wijsheid wenst bij de test in aflevering 3 en dat Margriet iedereen veel wijsheid wenst in de oud op nieuw boodschap

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #257 Gepost op: 11-02-2015, 11:32:13 »
Ja!  ::nieuwsgierig::

Net zo toevallig zeker als het feit dat je omgekeerd van de naam Van der Linden het woord Nederland kunt vormen en er in het seizoen vaak wordt gerefereerd aan Nederland?...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #258 Gepost op: 11-02-2015, 12:16:01 »
Ik denk ook toeval. Maar je houdt ook letters over...
Margriet Van Der Linden kan dan worden:
inv Nederland.
Betekenis: Zij heeft het gemaakt in Nederland (of gevonden of ontworpen doch de eerste optie is sterker..)   ???
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #259 Gepost op: 11-02-2015, 13:30:45 »
Ik denk ook toeval. Maar je houdt ook letters over...
Margriet Van Der Linden kan dan worden:
inv Nederland.
Betekenis: Zij heeft het gemaakt in Nederland (of gevonden of ontworpen doch de eerste optie is sterker..)   ???

Margriet van der Linden -> Margriet in Nederland

Dan hou je alleen nog een V over... Vijftien?