Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380700 keer)

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #300 Gepost op: 12-02-2015, 18:10:34 »
Wat ik persoonlijk onmols aan de ZV vind is dat het, strict genomen, tegen de mol werkt. Er volgt na het inzetten een schone test waarbij de slechtste kandidaat (het verste van de juiste mol) afvalt. Ik beschouw de ZV zodoende niet als een neutraal speeltje maar als een beloning voor een kandidaat op het juiste spoor.


Precies! De mol heeft er baat bij wanneer kandidaten jokers inzetten. Dit kan er namelijk voor zorgen dat iemand die de mol niet verdenkt, toch niet naar huis hoeft. Zelfde geldt voor een vrijstelling. Iemand die potentieel op de verkeerde mol zit, mag toch blijven, wellicht ten koste van iemand die de juiste mol wel op 't spoor was. Er van uit gaande dat de mol precies weet wat er in welk schaaltje ligt vind ik het dus onmols om direct het schaaltje met de ZV te kiezen en die te pakken


De mol wil dat Carolina en Chris slagen om die 2 foute kokers te pakken lijkt mij. Ze zijn toch niet voor niets aangeschreven door de mol om als hulpmol te dienen?

Het noemen van koker 17 door Margriet, en daarmee het onopvallend pakken van deze koker door Chris en Carolina onmogelijk maken, is zodoende onmols in mijn ogen.

Scherp gedacht! Je zou eerder verwachten dat de mol deze kokers met rust laat, zodat ze gevonden kunnen worden door Chris en Carolina. En dan wellicht verwarring zaaien als er discussie is over of deze nummers genoemd zijn.

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #301 Gepost op: 12-02-2015, 18:19:54 »
In eerste instantie had ik Margriet al afgeschreven vanwege haar penningmeesterschap op verzoek van de Mol en het feit dat dat zo duidelijk in beeld werd gebracht. Ook het pakken van een zwarte vrijstelling vond ik niet helemaal des Mols. Anderzijds: wat moet je anders bij de schaaltjes pakken als Mol (behalve misschien 250 euro) als je de Macht wilt behouden? En het expliciet benoemen van koker 17 kun je opvatten als een 'reminder'/verdachtmaking (hebben jullie hem wel opgemerkt/kijk eens wat zij pakken?) richting Chris/Carolina, wanneer een Mol ervan uitgaat dat kandidaten altijd jokers pakken. Ik ben nog nergens van overtuigd hoor, ik probeer ook maar overal de andere kant van in te zien...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #302 Gepost op: 12-02-2015, 18:24:52 »
Anderzijds: wat moet je anders bij de schaaltjes pakken als Mol (behalve misschien 250 euro) als je de Macht wilt behouden?

Ik zou als Mol de groene vrijstelling genomen hebben. Als Mol heb je dan het voordeel dat je niet moet acteren dat je gespannen bent bij de executie.

Of bakje 8 kon ze ook nog doen. Dan wisten wij wat er in lag. ::rofl::

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #303 Gepost op: 12-02-2015, 18:53:02 »
Misschien is Margriet wel gewoon een hele slimme mol.

Ze weet dat fanatiekelingen als Rik en Marlijn hetzelfde zullen denken als hier op het forum: Waarom zou een mol een zwarte vrijstelling pakken? Dit is voor de mol helemaal niet voordelig.
Hiermee probeert ze dan verwarring bij deze mensen te zaaien, dat ze toch weer gaan twijfelen. En de zwarte vrijstelling pakken is natuurlijk beter dan geld. (Ik zou het dan ook een enorme teleurstelling vinden als blijkt dat Chris de mol is, Marlijn is niet de mol. Maar dit terzijde.)

Of misschien dacht ze gewoon: Ach laat ik leuk de zwarte vrijstelling pakken, daar kan ik misschien wat mee.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #304 Gepost op: 12-02-2015, 18:57:38 »
@DylanS en toen ze door had dat martine deed alsof zij de zwarte vrijstelling had, ging zij natuurlijk hem inzetten, om verwarring te schoppen...

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #305 Gepost op: 12-02-2015, 19:00:31 »
@DylanS en toen ze door had dat martine deed alsof zij de zwarte vrijstelling had, ging zij natuurlijk hem inzetten, om verwarring te schoppen...

Klinkt wel logisch denk ik. Het heeft in ieder geval voor verwarring gezorgd, maar dat kwam meer door Martine...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #306 Gepost op: 12-02-2015, 19:31:57 »
Klinkt wel logisch denk ik. Het heeft in ieder geval voor verwarring gezorgd, maar dat kwam meer door Martine...

Misschien kreeg Martine een kaartje van de Mol?

"Dag Martine. Als je er morgen in slaagt de groep te doen geloven dat jij de zwarte vrijstelling hebt, verdien je 2 jokers. Maar voor wat hoort wat. Ik wens je een goede nachtrust en veel wijsheid. De Mol."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #307 Gepost op: 12-02-2015, 20:00:42 »
Ik zie nu pas dat de aller laatste pagina van het molboekje een foto van "de Mol" (logo op de jokers) tussen de bloemen is. Stiekem hintje? ::dans:: ::roos::

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #308 Gepost op: 12-02-2015, 20:09:41 »
 ::oink::

Ik zie nu pas dat de aller laatste pagina van het molboekje een foto van "de Mol" (logo op de jokers) tussen de bloemen is. Stiekem hintje? ::dans:: ::roos::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #309 Gepost op: 12-02-2015, 20:19:43 »
Net zoals dat twee jokers op een tak gefotografeerd zijn die erg lijkt op een lindetak

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #310 Gepost op: 12-02-2015, 20:30:11 »
In de reclame nog snel een aanwijzing.

In de 'vorige week' van aflevering 6 zegt Marlijn over het geld dat Margriet uit de pot heeft gestolen 'Superverdacht'! Dit zat niet in de echte uitzending 5; omdat dat haar te verdacht zou maken?
...óf niet!

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #311 Gepost op: 12-02-2015, 21:34:49 »
Eerste reactie dit seizoen. Maar ik ben er wel hoor :)

Wat mij opviel, Margriet liet deze afdeling bij het gesprek over de zwarte vrijstelling van Martine weten dat alleen Rik dat verhaal nog gelooft. Even later zegt ze dat er personen zijn die wel een joker voor die informatie over hebben. Misschien zelfs wel 2! ik dacht toen hoe zou Margriet moeten weten dat Rik 2 jokers heeft? Ok dat kon nog van de schaaltjes zijn maar in de biecht voor de executie voor de test begint Margriet over een Rik's hotline met de mol voor jokers.

Meer mensen dit opgevallen?
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #312 Gepost op: 12-02-2015, 21:44:59 »
Mij viel op dat Margriet als eerste een koffer pakte

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #313 Gepost op: 12-02-2015, 22:24:42 »
Bij wat hoelahoep op pagina 15 al zei, sluit ik me aan.

Ik zit op Chris (en dat werd deze aflevering bevestigd en ontkracht, allebei), maar aangezien al deze hints lijkt het erop alsof het Margriet is. Maar als ik dan al die bloemen zie: is het dan niet té makkelijk? Ligt het zo voor de hand? Of willen ze dit jaar een wat 'makkelijker' te raden Mol voor het 'bredere' publiek?

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #314 Gepost op: 12-02-2015, 22:28:47 »
Mij viel op dat Margriet als eerste een koffer pakte

Dit, en dat deze bij de laatste bestemming hoorde..

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #315 Gepost op: 12-02-2015, 22:33:32 »
Dit, en dat deze bij de laatste bestemming hoorde..
Maar de laatste vraag was in welke volgorde ze in de coupé's hebben gezeten. Daar kun je op dat moment niets meer aan veranderen, dus volgens mij is het niet mols om de laatste koffer te pakken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #316 Gepost op: 12-02-2015, 22:35:09 »
Bij wat hoelahoep op pagina 15 al zei, sluit ik me aan.

Ik zit op Chris (en dat werd deze aflevering bevestigd en ontkracht, allebei), maar aangezien al deze hints lijkt het erop alsof het Margriet is. Maar als ik dan al die bloemen zie: is het dan niet té makkelijk? Ligt het zo voor de hand? Of willen ze dit jaar een wat 'makkelijker' te raden Mol voor het 'bredere' publiek?

Dat had ik bij de vissers op de achtergrond die verwezen naar Suus. Om exact die reden heb ik tot aflevering 9 geweigerd om te geloven dat het Suzan de mol was.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #317 Gepost op: 12-02-2015, 22:35:23 »
Maar de laatste vraag was in welke volgorde ze in de coupé's hebben gezeten. Daar kun je op dat moment niets meer aan veranderen, dus volgens mij is het niet mols om de laatste koffer te pakken.

 ::ok:: ::jaja:: Heb ik ook in het topic over die aflevering gezet. Onmols van Margriet dus.

Hoewel het natuurlijk wel een soort groepsopdracht was, iedereen deed mee aan elkaars opdracht.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #318 Gepost op: 12-02-2015, 22:36:09 »
De titel van de aflevering is Spoorloos. Margriet zei dat ze door de bus moesten rennen en VLIEGEN. Ze zit op het spoor (in de trein), maar is spoorloos omdat ze vliegt: ze heeft niet helemaal een spoor onder haar voeten. Titelhint?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #319 Gepost op: 12-02-2015, 22:37:23 »
Maar de laatste vraag was in welke volgorde ze in de coupé's hebben gezeten. Daar kun je op dat moment niets meer aan veranderen, dus volgens mij is het niet mols om de laatste koffer te pakken.

Tenzij daar het geld in zit.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!