Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 149893 keer)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #120 Gepost op: 2-01-2015, 10:45:05 »
Je moet echt opletten bij de executie. Voordat Pieter zijn scherm krijgt begint Martine steeds meer te lachen en Martine blijft na het rode scherm bewegingloos zitten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #121 Gepost op: 2-01-2015, 10:52:23 »

Een Mol wil juist wel bij een perron met geld. Dan kan hij bijvoorbeeld mensen '' perongeluk niet herkennen'' en daardoor geld uit de pot houden.


Nou het was meteen al wel duidelijk dat dit toch een superlastige klus zou worden dus dat was volgens mij niet echt nodig.

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #122 Gepost op: 2-01-2015, 11:00:58 »

'' perongeluk niet herkennen''


Ajouad en Chris hadden juist heel veel 'perrongeluk'

Sorry heel flauw hahaha ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #123 Gepost op: 2-01-2015, 11:01:29 »
Ajouad en Chris hadden juist heel veel 'perrongeluk'

Sorry heel flauw hahaha ;D

 ::rofl:: ::rofl::

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #124 Gepost op: 2-01-2015, 11:13:25 »
Ajouad en Chris hadden juist heel veel 'perrongeluk'

Sorry heel flauw hahaha ;D
::ohno:: wat flauw,  wat flauw ;)

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #125 Gepost op: 2-01-2015, 11:15:25 »
Onzin. Als mol heb je voorkennis en weet je precies hoelaat die mensen op welk perron op de trein stappen. Door niet op het perron te lopen waar die vrijstellingen te vinden zijn, kan je er voor zorgen dat je medekandidaten die mensen met het geld niet spotten. Zo'n vrijstelling interesseert de mol helemaal niks, tenzij er geld mee te verliezen valt. Ervoor zorgen dat er geen geld wordt gevonden, is dan weer een stuk interessanter voor de mol.

Maar geld is wel interessant voor de mol?

Als mol wil je JUIST bij een perron zijn zonder geld.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #126 Gepost op: 2-01-2015, 11:22:27 »
Komen er al wat theorieën op gang  ::vergroot::

Heerlijk, we mogen weer!!!! Ik denk juist dat Ajouad en Chris het ook niet zijn doordat zij naar dit perron gaan. Chris stelde het voor? Dan valt hij al enigszins af, alhoewel niets is wat het lijkt haahah. Ik schrijf nog niemand af.....
Meer L

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #127 Gepost op: 2-01-2015, 11:26:00 »
Nieuwe theorie voor Viktor: Viktor moest als eerst van tafel om de jokers te verstoppen, want de jokers bezorgt de mol zelf. Daarom kon hij er ook geen vinden en Merlijn wel.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #128 Gepost op: 2-01-2015, 11:27:17 »
sorry hij is gay

ik zal het noteren in me molboekje.  ::joehoe::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #129 Gepost op: 2-01-2015, 11:53:48 »
Nog eens liggen nadenken over wat in dr preview gezegd is en hoe dat tot uiting komt in aflevering 1.

Voor wat betreft dat de mol in aflevering 1 meteen begint lijkt me dat daarmee bedoeld wordt dat voordat alles begint hij/zij al de brieven laat bezorgen in het hotel.

Voor wat betreft dat Marlijn zegt dat de mol duidelijk aanwezig was en dat ze daarmee pijnlijk geconfronteerd werd zal duiden dat ze de joker in zet en volgende week daarvoor 100 euro uit de pot moet houden.

Ik denk dat ik deze manier van mollen leuk ga vinden. De mol speel inderdaad een nieuw spel. De kandidaten moeten, doordat ze een joker of vrijstelling hebben gevonden zelf ook geld weg mollen en zo de mol helpen. Dus een spel in het spel. Waardoor je eigenlijk maar 1 mol hebt maar toch ook meerdere die in opdracht van de mol mollen. Daardoor ontstaat meer chaos en verdenkingen op kandidaten en wellicht niet op de mol zelf.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #130 Gepost op: 2-01-2015, 11:58:57 »
Nieuwe theorie voor Viktor: Viktor moest als eerst van tafel om de jokers te verstoppen, want de jokers bezorgt de mol zelf. Daarom kon hij er ook geen vinden en Merlijn wel.

Dat zou leuk zijn.  ::rofl::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #131 Gepost op: 2-01-2015, 11:59:07 »
Ik denk dat als het die twee lukt penningmeester te worden, dat ze van de mol geld moeten laten verdwijnen. Dan zou de mol het denk ik wel fijn vinden om zelf penningmeester te zijn en zich te verschuilen achter een zogenaamde opdracht van de mol.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Coasper

  • Forumlid
Aannwijzing? Lezen en Schrijven
« Reactie #132 Gepost op: 2-01-2015, 12:00:46 »
Lezen en schrijven : De mol schreef eerst naar de receptie van het hotel en zou de titel betekenen dat hij/zij ook een briefje vond en voorlees? Dan zijn er nog maar 4 mensen over, als is het goed heb Martine, Margriet, Marlijn en Viktor

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #133 Gepost op: 2-01-2015, 12:02:36 »
Marlijn kan zich hierdoor wel heel mooi verschuilen achter 'voor wat hoort wat'. Als zij geld uit de pot steelt, of geen geld wint, kan ze het gemakkelijk daar opgooien.
Meer L

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #134 Gepost op: 2-01-2015, 12:12:42 »
Ik vind het eerlijk gezegd maar een flauwe manier van mollen hoor. Je laat anderen mollen, zodat je zelf niets hoeft te doen, door middel van het sturen van een briefje, waarvan de afzender onmogelijk te traceren is. Tja, hoe kan je dan ooit de Mol ontdekken?  ::) Martine en Margriet krijgen nog een opdracht als het ze lukt om penningmeester te worden en daarna mag het van mij wel klaar zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #135 Gepost op: 2-01-2015, 12:21:19 »
Ik vind het eerlijk gezegd maar een flauwe manier van mollen hoor. Je laat anderen mollen, zodat je zelf niets hoeft te doen, door middel van het sturen van een briefje, waarvan de afzender onmogelijk te traceren is. Tja, hoe kan je dan ooit de Mol ontdekken?  ::) Martine en Margriet krijgen nog een opdracht als het ze lukt om penningmeester te worden en daarna mag het van mij wel klaar zijn.
Daar ben ik het wel mee eens. Moet ook niet alleen daardoor gemold worden. De mol moet wel degelijk zelf ook wat doen.

Maar ook hieruit blijkt dat de mol inderdaad wel anderen voor zich laat mollen in het idee voor wat hoort wat.
Quote uit het dagboek van de mol van gisteravond:
Citaat
Zeker als ik mijn opponenten ertoe aan kan zetten mij te helpen een historisch lage pot te realiseren dit seizoen. En ik ben aardig op weg.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #136 Gepost op: 2-01-2015, 12:44:18 »
Ook mooi, wanneer Pieter zijn rode scherm krijgt, lijken Martine, Chris en vooral Ajouad (die compleet de andere kant op kijkt) totaal niet geinteresseerd


Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #137 Gepost op: 2-01-2015, 12:45:34 »
Rik is geschokt, dat ziet er echt niet gespeeld uit
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #138 Gepost op: 2-01-2015, 12:53:13 »
Ik las het briefje dat Marlijn en Viktor op hun bed vonden en daar viel me op dat er 3 2 1 staat.
Kamer 3, 2 jokers voor aflevering 1..
Jokers zijn toch nooit voor 1 aflevering? Althans tot nu toe in ieder geval.
Verder viel me op bij de intro door Art dat hij telt op zijn vingers:
ingredienten: 1: Het eiland, 2: 9 kandidaten 3: een mol.

Ik denk dat de mol op kamer 3 moet liggen. Wie zaten er in kamer 3?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #139 Gepost op: 2-01-2015, 13:01:50 »
Kamer 3 waren Evelien en Carolina