Auteur Topic: Aflevering 1 - Lezen en schrijven  (gelezen 150071 keer)

Offline Stekkie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #140 Gepost op: 2-01-2015, 13:06:16 »
Welk cijfer heeft rik op zijn shirt staan ::tandpastasmiley::?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #141 Gepost op: 2-01-2015, 13:38:50 »
Leuke aflevering met opdrachten waarbij je meteen lekker kan puzzelen met verdacht en onverdacht gedrag van de kandidaten. Ik zit er weer helemaal in!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #142 Gepost op: 2-01-2015, 13:48:24 »
Hele fijne seizoensopening!!!!

Waarom Chris bij Ajouad op de kamer zou willen als mol? KANDIDATENGEDRAG 1 woord.

Ajouad kan niet liegen, dus hij gaat wel van mijn lijstje.

Chris is sowieso verdacht omdat hij alleen door het verlaten gebouw liep en zogenaamd niets vond.

Wat ik ook verdacht vond was dat Marlijn, die ook een tijdje niet beneden te zien was geweest, opeens naar beneden kwam en zei: De mol is aan het saboteren met die camera's. Wat nou als ze zelf boven die camera uit heeft gezet en daarna naar beneden is gelopen en dat zegt.
Art had het over een aanvallende mol, ik denk eerder dat het qua tactiek zo is dan qua meteen mollen. Marlijn was heel fanatiek bezig qua spel op het treinstation, ze werd zelfs boos. En bij het verlaten tv gebouw dus ook.

Verder vond ik het een mooie openingsaflevering, maar ik vind het jammer dat ze de laatste jaren zoveel chaos in 1 aflevering plaatsen dat je eigenlijk helemaal niks kunt opmaken.

Ik vond het wel raar dat er gedaan werd voor de aflevering dat dit DE GROOTSTE MINDFUCK aflevering ooit van widm zou worden.
Sorry, maar die van 2011 met die bus, vond ik veel meer een mindfuck

Sowieso moet de crew denk ik meer opdrachten zoals in 2011 met die mandjes doen in het begin, we hebben nu 0 overzicht wat iemand binnenhaalt en er wordt teveel in groepen en duo's gewerkt. Het is too much,

Trouwens, grappig dat mensen hier ieder jaar weer komen en het raar vinden dat er maar 2 opdrachten zijn de eerset aflevering
Dat is al heeeeel lang zo. In sommige seizoenen zaten 2 korte opdrachten en dan nog een jokerspel ofzo maar in princiepe is de 1e aflevering 2 spellen. Omdat ze ook moeten voorstellen, en de groep een beetje willen ' neerzetten' Op s11 na, maar dat was omdat er die aflevering niemand uitging.

Ik ga even terugkijken.
Voor nu, mede omdat ze nog onopvallend zijn
1. Margriet
2. Chris
3. Martine/Marlijn


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #143 Gepost op: 2-01-2015, 13:51:56 »
Welk cijfer heeft rik op zijn shirt staan ::tandpastasmiley::?

::vergroot::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #144 Gepost op: 2-01-2015, 14:00:17 »

Ik vond het wel raar dat er gedaan werd voor de aflevering dat dit DE GROOTSTE MINDFUCK aflevering ooit van widm zou worden.
Sorry, maar die van 2011 met die bus, vond ik veel meer een mindfuck


Misschien missen we iets...
 >:(
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #145 Gepost op: 2-01-2015, 14:06:59 »
Misschien missen we iets...
 >:(
Ik denk gewoon dat ze dat hebben gezegd voor de kijkcijfers

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #146 Gepost op: 2-01-2015, 14:20:13 »
::vergroot::
hmmm Chris zijn deelname is bekend gemaakt in zijn eigen programma "3 op Reis" ..

Offline Richard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #147 Gepost op: 2-01-2015, 14:53:44 »
hmmm Chris zijn deelname is bekend gemaakt in zijn eigen programma "3 op Reis" ..

Wat als in dit seizoen 3 een synoniem is voor mol. Ik ben et vaker tegen gekomen als ik zo alles door lees.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #148 Gepost op: 2-01-2015, 14:57:51 »
Wanneer Art de kandidaten wat dingen aan het vertellen is stapt hij opeens over naar het thema 'de mol'. Evelien is de enige die zodra Art over de mol begint te praten, in het rond gaat kijken. Dit begint op 5:08.  Kunnen we hier iets mee?  ::)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #149 Gepost op: 2-01-2015, 15:02:25 »

Ik denk dat ik deze manier van mollen leuk ga vinden. De mol speel inderdaad een nieuw spel. De kandidaten moeten, doordat ze een joker of vrijstelling hebben gevonden zelf ook geld weg mollen en zo de mol helpen. Dus een spel in het spel. Waardoor je eigenlijk maar 1 mol hebt maar toch ook meerdere die in opdracht van de mol mollen. Daardoor ontstaat meer chaos en verdenkingen op kandidaten en wellicht niet op de mol zelf.


Ik vind het daarentegen helemaal niets. Het is trouwens niks nieuws, ook in seizoen vijf waren er een aantal hulpmollen. Wat ik er niet leuk aan vind is dat de Mol zelf dus helemaal niets / nog minder hoeft te doen. En hij dus ook voor de medekandidaten en de kijker nog onherkenbaarder wordt. Zeker na een seizoen met heel weinig en bovendien vrij zwakker molacties was dit wat mij betreft duidelijk niet de stap die er gezet moest worden.

Ik vind het eerlijk gezegd maar een flauwe manier van mollen hoor. Je laat anderen mollen, zodat je zelf niets hoeft te doen, door middel van het sturen van een briefje, waarvan de afzender onmogelijk te traceren is. Tja, hoe kan je dan ooit de Mol ontdekken?  ::) Martine en Margriet krijgen nog een opdracht als het ze lukt om penningmeester te worden en daarna mag het van mij wel klaar zijn.

Ah kijk, jij zegt precies wat ik bedoel, veel beter verwoord :-)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 16:41:55 door Dolfie, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Dens

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #150 Gepost op: 2-01-2015, 15:11:32 »

In minuut 47:22 zie je Rik uit het molboekje van Marlijn lezen en schrijft dit daarna direct in zijn eigen mollen boekje. Dit in combinatie met de titel, lezen en schrijven. Of is Misschien iets te makkelijk gezocht...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #151 Gepost op: 2-01-2015, 15:15:02 »
Nog eens de vooruitblik uit de special aanhalende: Het is zo gemonteerd dat het lijkt alsof Victor 'al zijn voorbereidende werk in de prullenbak kon gooien' na de actie van Ajouad. Dit lijkt, nu we de aflevering hebben gezien, helemaal nergens op te slaan.

Tenzij .... Victor de Mol is die een plannetje heeft voorbereid, met het idee dat de twee die een vrijstelling hebben dat niet openbaar zullen maken, en hij daarmee dus iets kan doen (iets 'voor wat hoort wat'-achtigs ...).

Dit zou trouwens ook kunnen samenhangen met de theorie die eerder geopperd werd (paar pagina's terug) dat Ajouad d.m.v. een kaartje ofzo wist wie hij aan moest spreken, en dat dit ook een 'voor wat hoort wat'-actie is.


Ik vind, zoals altijd, aflevering 1 te druk, choatisch en te weinig om echt de Mol eruit te pikken, al had ik vorig jaar Susan wel in de smiezen om haar enigszins onnatuurlijke/gefakete doen en haar biechten. Degene die op die manier nu het meest verdacht bij mij is is ... Evelien!

Met Victor (om meerdere redenen, waaronder bovengenoemde) en Chris als voorlopige reservemollen. Volgende week weten we meer :-)


[Edit: Later toegevoegd]
In minuut 47:22 zie je Rik uit het molboekje van Marlijn lezen en schrijft dit daarna direct in zijn eigen mollen boekje. Dit in combinatie met de titel, lezen en schrijven. Of is Misschien iets te makkelijk gezocht...

Nee, zou juist een hele goede hint kunnen zijn. Goed gevonden :-)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 17:03:50 door tumtum »

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #152 Gepost op: 2-01-2015, 15:15:42 »
Jokers zijn toch nooit voor 1 aflevering? Althans tot nu toe in ieder geval.

Volgens mij wel in 2011, maar ik weet het niet zeker  :)
I will follow my inner gold

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #153 Gepost op: 2-01-2015, 15:22:16 »
Volgens mij wel in 2011, maar ik weet het niet zeker  :)

Klopt! Dat was de derde opdracht van aflevering 1 (de mandjes opdracht), daar kon men jokers verdienen, maar die waren ook slechts voor 1 aflevering geldig.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #154 Gepost op: 2-01-2015, 15:56:00 »
Hmm die kaarsjes............. Viktor Brand ?

Offline E.De mol

  • Forumlid
Re: WIDM Vodcast 2015
« Reactie #155 Gepost op: 2-01-2015, 16:17:22 »
In het dagboek van de mol schreef de mol:
'zoals jullie hebben gezien in de eerste aflevering heb ik meteen van me laten horen.'
Ik vond het eerst best veracht dat Carolina niet zo opviel en Rik vond ik ook niet heel erg, maar door deze zin in het dagboek van de mol denk ik dat we die twee wel kunnen afstrepen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #156 Gepost op: 2-01-2015, 16:35:56 »
Uit de molpost voor Victor/Marlijn en Martine/Margriet alsook uit het dagboek van De Mol blijkt dat er dit jaar weer een aantal kandidaten aangezet wordt om als hulpsint te fungeren. Het is - zoals in dit topic vaker is gezegd - te hopen dat niet iedereen zich hiervoor zal lenen. Dat hóeft natuurlijk ook helemaal niet: Marlijn en Victor hebben die jokers immers al, en kunnen dat omineuze 'voor wat hoort wat' gewoon in de wind slaan. 'Die mol kan de boom in!', zou ik als kandidaat gedacht hebben - een beetje zoals Roeland Fernhout die in 2005 'valsspeelde' in de eerste aflevering en zodoende geld voor de pot binnenhaalde.

Idem met Margriet en -tine; ook als een van hen eenmaal penningmeester is, hoeven zij zich helemaal niet als werktuig van de mol te laten gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 16:37:38 door Michmol »
Woosie down?

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #157 Gepost op: 2-01-2015, 16:39:42 »
Er vielen me een paar dingen op tijdens de executie ...
Wanneer de naam Martine word genoemd horen we een kraaiengeluid.
En wanneer Marlijn noemt dat ze Viktor verdacht vind horen we ook een kraaiengeluid.
Tenslotte horen we een kraaiengeluid wanneer Pieter vertrekt.
Misschien is dit een beetje vergezocht.. Maar misschien krijgen we telkens een kraaiengeluid te horen bij de mensen die niet de mol zijn. Ik zal op letten op de volgende executie.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM Vodcast 2015
« Reactie #158 Gepost op: 2-01-2015, 16:45:54 »
In het dagboek van de mol schreef de mol:
'zoals jullie hebben gezien in de eerste aflevering heb ik meteen van me laten horen.'
Ik vond het eerst best veracht dat Carolina niet zo opviel en Rik vond ik ook niet heel erg, maar door deze zin in het dagboek van de mol denk ik dat we die twee wel kunnen afstrepen.

Vermoedelijk gaat deze zin over de post van de mol wat in het hotel aankomt, nog voordat de kandidaten zijn aangekomen

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Lezen en schrijven
« Reactie #159 Gepost op: 2-01-2015, 17:00:21 »
Uit de molpost voor Victor/Marlijn en Martine/Margriet alsook uit het dagboek van De Mol blijkt dat er dit jaar weer een aantal kandidaten aangezet wordt om als hulpsint te fungeren. Het is - zoals in dit topic vaker is gezegd - te hopen dat niet iedereen zich hiervoor zal lenen. Dat hóeft natuurlijk ook helemaal niet: Marlijn en Victor hebben die jokers immers al, en kunnen dat omineuze 'voor wat hoort wat' gewoon in de wind slaan. 'Die mol kan de boom in!', zou ik als kandidaat gedacht hebben - een beetje zoals Roeland Fernhout die in 2005 'valsspeelde' in de eerste aflevering en zodoende geld voor de pot binnenhaalde.

Idem met Margriet en -tine; ook als een van hen eenmaal penningmeester is, hoeven zij zich helemaal niet als werktuig van de mol te laten gebruiken.

Ik vermoed dat er wel een straf op zal staan zoals extra vragen fout tijdens de test. Althans dat mag ik toch op z'n minst hopen. Vind dat hele hulpsintengedoe helemaal niks!