Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 413405 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #580 Gepost op: 26-01-2016, 23:10:05 »
Klopt hoor. Jammer dat ze niets geleerd hebben van het seizoen met Cees. Wanneer je als productie denkt dat je slimmer bent dan een paar duizend actieve speurders, overschat je jezelf een beetje. Geef gewoon één puzzelstukje per keer (zoals met het geld), maar geen hele puzzel die alleen opgelost moet worden. Erg zonde, maar kan gebeuren.
nou...dat geld had men ook binnen no time door....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #581 Gepost op: 26-01-2016, 23:12:29 »
Helemaal links het plaatje in het midden. Lijkt toch sprekend op zijn foto op het geld?
Maar misschien heb ik teveel in het topic "molgeld" gekeken en zie ik nu overal Klaasjes haha, zou zomaar kunnen hoor  ::rofl::

Zat een hele poos te kijken en zag het niet; later (nog voor jouw bericht) keek ik nog eens en zag het ineens ::vergroot::
Ik denk dat het klopt. Als alle kandidaten hier geweest zijn was dit hun aanwijzing "links" als ze zo slim waren geweest het woordenboek te nemen.

Citaat
Cees heet gewoon Kees hoor ;-)

Gut, altijd gedacht dat ie Case heette  ;) :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #582 Gepost op: 26-01-2016, 23:12:54 »
nou...dat geld had men ook binnen no time door....

Maar wel door te vertrekken van Klaas. Er was eerst de Klaaster-hint en dan pas kon er met Klaas zijn foto op het Molgeld gepuzzeld worden.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #583 Gepost op: 26-01-2016, 23:13:06 »
Helemaal links het plaatje in het midden. Lijkt toch sprekend op zijn foto op het geld?
Maar misschien heb ik teveel in het topic "molgeld" gekeken en zie ik nu overal Klaasjes haha, zou zomaar kunnen hoor  ::rofl::
Daar wordt je tureluurs van ja.  ::rofl::
Ik zie het echt niet...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #584 Gepost op: 26-01-2016, 23:23:48 »
Denk niet dat Kees het verschilt hoort tussen Cees en Kees hoor ;D

Cees Nooteboom anders wel  :P

En niet om jou of anderen aan te vallen: maar is het nou echt ZO moeilijk om de namen vd kandidaten en de mol (het zijn er maar 10 per seizoen, en kunt overal nog spieken ook) gewoon juist te spellen? Ik bedoel: zeker van molloten mag je dat verwachten toch? Die hard fans enzo?

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #585 Gepost op: 26-01-2016, 23:40:51 »
Ik lees in de comments op Facebook (post dagboek mol afl 4) dat er een portret van Klaas zou hangen tussen de briefjes die je op de muur ziet hangen in het museum (bij het maken vd test). Of iig een sterk gelijkende tekening.
Heb terug gekeken, maar dan zie ik het zo snel niet. Als ik pauzeer zijn de beelden niet scherp genoeg, dus kan het niet bevestigen dat het zo is.

Edit:
Nu heb ik hem wel gevonden, helemaal links op de foto. Lijkt wel verdacht op zijn portret op het molgeld!


Er is wel een gelijkenis. Even in photoshop naast elkaar gezet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #586 Gepost op: 27-01-2016, 00:53:54 »
Er is wel een gelijkenis. Even in photoshop naast elkaar gezet.

Fijn, dat je ze even naast elkaar hebt gezet. De gelijkenis tussen de contouren van de Klaas-foto en het tekeningetje is inderdaad duidelijk. Maar het blurry "gezicht" valt met wat moeite met iedere kandidaat in te vullen. Dat de neus hier, hoe vaag ook, heel groot en lang lijkt, is mogelijk niet per ongeluk.  ;)
Ik zag trouwens meerdere foto's van Rop en Annemieke met een ongeveer even lang lijkende neus.... belichting en hoek van opname doen veel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #587 Gepost op: 27-01-2016, 01:06:29 »

Ik zag trouwens meerdere foto's van Rop en Annemieke met een ongeveer even lang lijkende neus.... belichting en hoek van opname doen veel.


hoe hard ik ook mijn best doe Rop of Annemieke erin te zien.. Sorry lukt me niet..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #588 Gepost op: 27-01-2016, 10:07:37 »
Die foto in het museum is gewoon ook Klaas. Klaar.

Dan hebben we dus al 5 klip-en-klare-Case/Inge-niveau-supersterke-hints en is de mol gewoon al uitgekomen in aflevering 2. Met die conclusie snap ik dan deze niet:
Denk echt dat dat onzin is. Er zijn veel minder kijkers dan voorheen op de donderdagen. Het lijkt me dan sterk dat er bij die kleinere groep kijkers ineens veel 'nieuwe' kijkers zitten
Hoe verklaar je dan dat Klaas "officieel" nauwelijks in de top-3 van verdachten uitkomt? Er zijn nog maar 7 kandidaten en hij is hooguit steady middenmoter.

ALS er NIET gemanipuleerd wordt dan wijt ik het toch aan de nieuwe zaterdagavondkijker. Maar ik denk dus wel, al jaren, dat er zeer sterk gemanipuleerd wordt.

Ik heb daarom de commissie Oosting gevraagd dit mee te nemen in hun onderzoeksrapport. Helaas gaf hij aan dat het rapport pas over 2 maanden klaar is maar dan weten we het in elk geval voor de WIDM editie 2017!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Chillin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #589 Gepost op: 27-01-2016, 11:14:17 »
Veel mensen laten zich daarnaast ook goed leiden door de programma's als Moltalk, waarin deze week de gasten vertelden dat Annemieke wel veel verdachte dingen deed, en Jan-Willem als jeugdvriend van Klaas als een malle probeerde om Klaas als totaal niet verdacht neer te zetten. Ik merk dat mijn collega's dit gebruiken bij hun eigen oordeel, en dit zijn ook de mensen die op de app zitten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #590 Gepost op: 27-01-2016, 11:29:31 »


Klaas wordt wel veel besproken maar ik heb ook de indruk dat er alleen hier een collectieve Klaastunnel is ::rofl::

Ja, die indruk krijg ik inmiddels ook  ;)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #591 Gepost op: 27-01-2016, 12:53:06 »
Die foto in het museum is gewoon ook Klaas. Klaar.

Dan hebben we dus al 5 klip-en-klare-Case/Inge-niveau-supersterke-hints en is de mol gewoon al uitgekomen in aflevering 2. Met die conclusie snap ik dan deze niet:Hoe verklaar je dan dat Klaas "officieel" nauwelijks in de top-3 van verdachten uitkomt? Er zijn nog maar 7 kandidaten en hij is hooguit steady middenmoter.

ALS er NIET gemanipuleerd wordt dan wijt ik het toch aan de nieuwe zaterdagavondkijker. Maar ik denk dus wel, al jaren, dat er zeer sterk gemanipuleerd wordt.

Ik heb daarom de commissie Oosting gevraagd dit mee te nemen in hun onderzoeksrapport. Helaas gaf hij aan dat het rapport pas over 2 maanden klaar is maar dan weten we het in elk geval voor de WIDM editie 2017!!!

Heh? Waarom zou er gemanipuleerd worden? Ik heb het idee dat hier op het forum het merendeel op Klaas zit vanwege de hints e.d. maar een groot deel van Nederland krijgt die hints toch gewoon niet mee. Als die hints er niet geweest waren had ik ook niet op Klaas gezeten want veel bijster interessante dingen doet hij nu ook weer niet. Dus ik snap wel dat hij als een middenmotor uit de poll komt.
Btw in de app staat hij trouwens wel in de top 3.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #592 Gepost op: 27-01-2016, 19:08:33 »
Vorig jaar was hier klip en klaar bewijs dat het Susan Visser was, maar een aantal mensen die eenmaal in een andere tunnel zitten, onder wie ondergetekende, willen daar dan toch niet aan.
Mensen gaan ook niet uitgebreid draadjes lezen van andere kandidaten als ze eenmaal in een tunnelvisie zitten.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 07:00:36 door Run »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #593 Gepost op: 27-01-2016, 19:26:50 »
Vorig jaar was hier klip en klaar bewijs dat het Susan Visser was, maar een aantal mensen die eenmaal in een andere tunnel zitten, waaronder ondergetekende, willen daar dan toch niet aan.
Mensen gaan ook niet uitgebreid draadjes lezen van andere kandidaten als ze eenmaal in een tunnelvisie zitten.


Overtuigend bewijs van Susan Visser met dezelfde kracht als Case is the Mole of MOLCF KLAAS is er toch nooit geweest?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #594 Gepost op: 28-01-2016, 00:08:42 »
Overtuigend bewijs van Susan Visser met dezelfde kracht als Case is the Mole of MOLCF KLAAS is er toch nooit geweest?

Eens, maar toen ik vorige keer het draadje van Susan eens goed las, begreep ik wel dat ik het had kunnen weten als ik dat draadje goed gelezen had.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #595 Gepost op: 28-01-2016, 00:34:57 »
Overtuigend bewijs van Susan Visser met dezelfde kracht als Case is the Mole of MOLCF KLAAS is er toch nooit geweest?

Niet sluitend, maar hier hadden we (het forum, ik ben niet zo goed in hints vinden) alle hints die er waren wel gevonden hoor.

Offline 11elf

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #596 Gepost op: 28-01-2016, 10:36:02 »
Helaas krijg ik de foto's op mijn telefoon niet verkleind.
Dus een hint zonder beeld. Deze hint hoort denk ik hier thuis.
Aan het begin van afl 3 wordt de kaart van de Dominicaanse Republiek in beeld gebracht naast het beeld van columbus.
Columbus wijst naar een stukje van haïti links boven op de kaart.
Als je dat stuk bekijkt op een gedetailleerdere kaart vind je een plaatsje met de naam Môle st. Nicolas
Toeval??? Of een verborgen hint.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #597 Gepost op: 28-01-2016, 11:01:57 »
Helaas krijg ik de foto's op mijn telefoon niet verkleind.
Dus een hint zonder beeld. Deze hint hoort denk ik hier thuis.
Aan het begin van afl 3 wordt de kaart van de Dominicaanse Republiek in beeld gebracht naast het beeld van columbus.
Columbus wijst naar een stukje van haïti links boven op de kaart.
Als je dat stuk bekijkt op een gedetailleerdere kaart vind je een plaatsje met de naam Môle st. Nicolas
Toeval??? Of een verborgen hint.

Bij de Haïtiaanse plaats Môle-Saint-Nicolas kun je inderdaad snel een link zien met Klaas (Môle-Saint-Nicolas --> Mol Sint-Nicolaas --> Mol Sinterklaas --> Mol Klaas). ‘Môle’ lijkt op het Nederlandse ‘mol’, maar betekent ‘dam’ of ‘golfbreker’. Het Franse woord voor ‘mol’ is ‘taupe’. Bovendien klopt het wijzen ook niet 100%, zie de afbeelding. Wellicht is het een hint, hoor, maar er kunnen wel wat kanttekeningen bij geplaatst worden.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #598 Gepost op: 28-01-2016, 11:04:37 »
Ik vind het een tophint. Heel origineel! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 11:09:50 door Heinz »

Offline 11elf

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #599 Gepost op: 28-01-2016, 11:12:55 »
Mole in het Engels betekent natuurlijk wel mol.
Daarnaast zou ik Klaas niet zo snel als een saint zien.
Vind hem in WIDM nogal schijnheilig. Maar hij heeft natuurlijk behoorlijk wat EO programma's op zijn CV staan.

Columbus wijst idd wel iets zuidelijker.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 11:18:25 door 11elf »