De vroege exit op de zoutvlakte:
Het grappige is natuurlijk dat alle overgebleven kandidaten een vroege exit op de zoutvlakte hadden. Zo zie je maar dat je in het begin van de serie bent geneigd om mensen te rigoureus weg te strepen ("de mol wil aan het eind komen"), alleen maar omdat je wanhopig probeert je groep molverdachten te beperken.
Die neiging had ik in ieder geval wel en als er nu nog iemand in had gezeten die de zoutvlakte tot het eind gespeeld had, zou ik dat misschien nu nog wel als goed argument zien.
Wat de 2 proeven betreft waar de overgebleven kandidaten op gesneuveld zijn (Het Flesje en De Traan), moet ik zeggen dat ik de huil-opdracht misschien een beetje flauw zou vinden voor de Mol. Niet huilen, daar hoef je normaal gesproken toch niet veel moeite voor te doen en niemand vindt het echt verdacht als het niet lukt.
De opdracht met het flesje is tenminste nog voor 2 personen, waardoor je als Mol niet alleen zélf niet met het goede idee moet komen, maar ook moet proberen je partner van de juiste oplossing af te houden. Dat is tenminste al iets spannender. En dan net buiten de tijd toch nog wat zout (
) in de wonde wrijven door het ineens wel te weten, maakt het natuurlijk helemaal af.