Auteur Topic: Off Topic en ander huisvlijt  (gelezen 115954 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #120 Gepost op: 9-03-2016, 18:25:38 »
Als elke opdracht die niet slaagt, mollen is.  Ja dus.

Ik denk dat er soms ook geprobeerd wordt om iets te halen, maar t net niet lukt. Hoeft niet altijd mollen te zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #121 Gepost op: 9-03-2016, 18:28:57 »
Bruno heeft het toegegeven.
Hanne organiseert kinderfeestjes, die moet toch snappen dat als je 10 blokken klei van zeg 10 cm hebt en wat stokjes, je heel wat sneller een toren van 80 cm kunt bouwen. Dat was echt te dom. Stijn is ingenieur(las ik net, ik weet niet of het zo is)  Hier in Nederland heb je daar een opleiding voor nodig dan moet een torentje bouwen wel lukken.

Cathy heeft 2 mensen op het perron en gaat op 100 meter afstand de krant zitten bekijken en daar in zitten scheuren.

Geloof me, dit was molllen van 4 man. 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #122 Gepost op: 9-03-2016, 18:46:38 »
Bruno heeft het toegegeven.
Hanne organiseert kinderfeestjes, die moet toch snappen dat als je 10 blokken klei van zeg 10 cm hebt en wat stokjes, je heel wat sneller een toren van 80 cm kunt bouwen. Dat was echt te dom. Stijn is ingenieur(las ik net, ik weet niet of het zo is)  Hier in Nederland heb je daar een opleiding voor nodig dan moet een torentje bouwen wel lukken.

Cathy heeft 2 mensen op het perron en gaat op 100 meter afstand de krant zitten bekijken en daar in zitten scheuren.

Geloof me, dit was molllen van 4 man. 

 ::respect::

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #123 Gepost op: 9-03-2016, 19:10:30 »
Er is voor mij een hemelsbreed verschil tussen kandidaten die in deze eindfase van het spel tactisch beginnen te spelen om hun kansen om door te kunnen gaan te vergroten en de nepmoltraditie in WIDM. WIDM is verwaterd tot 'De Mol voor Dummies', terwijl in de Vlaamse versie de toon, de kwaliteit en de manier van spelen van de oorspronkelijke (en nooit geëvenaarde) drie reeksen gehandhaafd is.

In elke reeks zijn er kandidaten die naar het einde van het spel beginnen na te denken en zichzelf verdacht willen maken zodat ze eventueel andere kandidaten kunnen doen twijfelen. Dat hoort erbij, naïviteit brengt je immers niet ver in dit spel. De kunst is om dit subtiel te doen zodat je echt geloofwaardig zou zijn als Mol. Dus proeven doen slagen en je heel hard inzetten, maar af en toe vreemde voorstellen doen of eens iets over het hoofd te zien. Daarnaast falen er ook proeven door andere factoren zoals onkunde, chaotische toestanden, te weinig overleg voor aanvang van de proeven en miscommunicatie. Niet alles wat fout gaat is het gevolg van bewuste (nep)molacties. ;D

Dit alles is niet te vergelijken met BN'ers die een luxereis cadeau krijgen om gezellig het molletje te spelen en ook om (als het even kan) hun carrière een boost te geven. Ik zeg dit al jaren op dit forum, maar pas nu - wanneer je ze rechtstreeks met elkaar kunt vergelijken - gaan de ogen van de meeste mensen open hier.

Na het totale debacle dat S16 geworden is voor WIDM hoop ik vurig dat ze back to basic gaan. ::ok:: VIER toont dat het wel nog kan en dat het tegelijkertijd ook populair kan zijn.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #124 Gepost op: 9-03-2016, 19:13:42 »
totale debacle ::ohno:: overdrijven is een vak hoor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #125 Gepost op: 9-03-2016, 19:43:59 »
totale debacle ::ohno:: overdrijven is een vak hoor.


Bwa, laten we eens opsommen: inspiratieloze opdrachten zonder dubbele bodem (zoals in de Vlaamse reeksen), zoutloze groep, een bestemming zoals we er al veel te vaak gehad hebben in WIDM, een Mol die zowel door de kijkers thuis als door de groep vroeg verdacht werd en bovendien werd die arme stakker door de productie ook nog eens lelijk te kijk gezet (kloosterhint, duw tegen de tafel in de imitatie-opdracht die vol in beeld was). Klaas - die voor mij niet wist te overtuigen qua acteertalent/lichaamstaal - heeft dan wel zijn best gedaan om te mollen, maar hij werd in de tweede helft van het seizoen compleet buitenspel gezet door zijn medekandi's. Vandaar dat er zo weinig molacties te vinden zijn op de site uit deze fase van het spel. Ook leek er niemand van de kandi's echt verbaasd op avond van de bekendmaking.

Alles bij elkaar toch een rampzalig seizoen imho. :( En ik zeg dit echt niet graag, hoor. Ik hoop dat AVROTROS iets doet met de opbouwende kritiek die al meerdere keren werd geuit door verschillende die-hardfans. Als het ons niets kon schelen dan zouden we de moeite niet doen om onze mening te uiten.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #126 Gepost op: 10-03-2016, 11:09:39 »
wat voor nut heeft het doen van een molactie als de duw tegen de tafel achter de rug van andere kandidaten , als dit door de regie NIET in beeld zou worden gebracht.:-)

ik denk dat widm 16 een iets te opzichtige mol heeft gehad, ook zonder de kloosterhint. dat is t risico van het vak. als in de drakengrot iemand de kist had gecheckt had klaas kunnen praten als brugman, maar was hij door iedereen ontmaskerd.

een Mol serie zonder hints is niks, een mol serie zonder mol acties al helemaal niet.
alleen mag het allemaal wat subtieler, wat gelaagder.
is alsof je het italiaanse/protugese voetbal vergelijkt met nederlands elftal. zij maken smerige geniepige overtredingen en de nederlanders kregen de rode kaarten voor de reactie omdat die gewoon te duidelijk, te lomp is

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #127 Gepost op: 10-03-2016, 11:19:34 »
als in de drakengrot iemand de kist had gecheckt had klaas kunnen praten als brugman, maar was hij door iedereen ontmaskerd.


Ik wil hier nog ff op ingaan. Veel mensen op diverse fora (en in de liveuitzending werd het ook genoemd) vinden het dom dat niemand Klaas is gaan checken. Wat ik wel dom vind is dat ze Klaas alleen naar de kist hebben laten gaan, wat ik níét dom vind is dat ze niet later zijn gaan checken. Want daarmee maak je aan iedereen bekend dat hij de mol is, dus zeker voor een Tim of Annemieke, die Klaas al door hadden, zou dat geen slimme actie zijn geweest.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #128 Gepost op: 10-03-2016, 11:23:28 »
potato of potatoe we bedoelen hetzelfde. 1 man/vrouw zo n machtspositie geven is gewoon dom gedrag, zelfs al verdenkt niemand die ene persoon.

aan het begin van een nieuwe serie weet je 1 ding zeker er zijn 9 kandidaten en 1 Mol.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #129 Gepost op: 10-03-2016, 11:25:55 »
Eens met de kritiek.


een Mol serie zonder hints is niks, een mol serie zonder mol acties al helemaal niet.
alleen mag het allemaal wat subtieler, wat gelaagder.

Het is leuker als de Mol ervoor kan zorgen dat een ander de opdracht niet tot een goed einde kan brengen. Wat dat betreft gaat jouw vergelijking ook wel op, als is het in het geval van het NL elftal niet zo grappig. :P

En dan bedoel ik niet dat de Mol gewoon niks doet en afwacht tot een kandidaat de opdracht verpest, maar dat hij/zij daar wel een actieve rol in speelt. Maar de opdrachten moeten zich daar wel voor lenen en er moet dan van te voren ook wel goed over zijn nagedacht. Ik denk dat wij dat ook allemaal bedoelen als we het over 'gelaagde' opdrachten hebben. Opdrachten waar de sabotage op verschillende momenten en plekken kan hebben plaatsgevonden, zonder dat gelijk duidelijk is wanneer dan en door wie. Of dat je daar in ieder geval over kunt speculeren.

-aanvulling-
Van mij mag het fysieke molgeld ook wel weer verdwijnen uit WIDM. Heb het wel een beetje gehad met dat soort molacties. Geld weggooien, niet pakken, enzovoort... Toen George het deed was het leuk en waren we verrast, nu is het bijna flauw aan het worden, want 'te makkelijk'.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 11:34:41 door Jayne »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #130 Gepost op: 10-03-2016, 11:38:31 »
jayne: sterk punt, helemaal niet over nagedacht, maar t stoort me echt voor geen moment dat er in de mol geen geld in omloop is. dus van mij mag het er dus ook gewoon uitblijven in andere molseries.

en natuurlijk is een molactie ook een actie waardoor anderen het moeilijker hebben om de opdracht te laten slagen, of dat ze gaan twijfelen etc.

ik noem een vb -en zeg dus niet dat dit door de mol gedaan is- . hannes kookspel bij de kettingproef of de instelling van gilles bij de pasvragen. maken voor mij een wezenlijk deel uit van het heerlijke spelleke

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #131 Gepost op: 10-03-2016, 12:08:57 »
Weet je wat me ook opvalt in de Vlaamse reeks? Nog helemaal geen momenten gehad waarin er duidelijk ge(nep-)mold werd met de communicatiemiddelen! Ook wel eens een verademing dat de Mol en de kandidaten het ergens anders in zoeken.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 12:11:11 door Jayne »

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #132 Gepost op: 13-03-2016, 08:49:32 »
Grappige memes on twitter ::bravo::
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #133 Gepost op: 13-03-2016, 22:22:03 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Die laatste is zeker gemaakt door een vrouw ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #134 Gepost op: 14-03-2016, 07:11:24 »
Wat heerlijk dat het vandaag weer maandag is. ::tandpastasmiley::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #135 Gepost op: 14-03-2016, 13:58:22 »
Wat duurt het lannnggggg de week, zonder de nl-mol tussendoor. Gelukkig is het vandaag weer zover  ::ok::

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #136 Gepost op: 14-03-2016, 22:01:57 »
Heeft er iemand gewonnen met de app? Ik heb 1495 punten zou dat genoeg zijn?
#teamamaimiljaarde

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #137 Gepost op: 14-03-2016, 22:04:22 »
Heeft er iemand gewonnen met de app? Ik heb 1495 punten zou dat genoeg zijn?

Ik sta op 6680. Nu nog eens verdubbeld naar 13 560

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #138 Gepost op: 14-03-2016, 22:07:12 »
Hahaha oke ik maak dus geen schijn van kans op de 3000 tickets :p
Heb jij al een mail van VIER gehad?
#teamamaimiljaarde

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Off Topic en ander huisvlijt
« Reactie #139 Gepost op: 14-03-2016, 22:10:39 »
Nope