Auteur Topic: Persoverzicht 'Mol III'  (gelezen 111483 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #180 Gepost op: 5-03-2003, 11:43:06 »
Vandaag in 'GvA':
60.000 kijkers voor herhalingen De Mol

ANTWERPEN - Net voor de grote finale van volgende zondag herhaalt TV1 dagelijks na Het Journaal Laat alle voorgaande afleveringen van De Mol. Wie dus op zondagavond veel van huis weg was, kan meteen op één week tijd zijn schade inhalen. Maandagnacht, want de heruitzending begint pas na middernacht, keken er 60.200 kijkers naar de eerste aflevering. Naar de herhalingen van De Rode Loper, die normaal op dat uur worden uitgezonden, kijken 25.000 tot 45.000 mensen.

'Belang van Limburg':
Stijn Meuris: "Hij gaf een judaskus"

ANTWERPEN - Vanaf vandaag lichten wij hier elke dag een verdachte uit Woestijnvisprogramma 'De Mol' door. We sommen nog even op waarom hij of zij misschien wel de mol is, en laten een bekende molwatcher aan het woord. Vandaag wijst zanger Stijn Meuris in de richting van zijn naamgenoot.

1.Probeerde Bruno te overtuigen om niet over het touw te gaan in aflevering 1.
2.Slaagt er zelden in om een raadsel op te lossen, maar is toch iedere keer de raadselman van dienst.
3.Liegt dat hij zwart ziet tijdens de blufpokerronde in de vorige aflevering en kiest toch voor het geld.
4.Liet voor de bezoekaflevering zijn zus overvliegen en niet zijn lief. Ex-mol Hugo deed precies hetzelfde: hij liet zijn nichtje en niet zijn vrouw overkomen.
5.Nog vóór de laatste executie doet hij de uitspraak: "Important days ahead" (belangrijke dagen in het verschiet). Hoe kan hij dat op voorhand weten?
"Eerlijk gezegd weet ik niet wie de mol is," zegt Stijn Meuris. "Ook al werk ik bij Woestijnvis. Wie de mol is, is hier nog een beter bewaard geheim dan het Noord-Koreaanse nucleaire rakettenprogramma. Maar zelfs aan de hand van de uitzendingen weet ik het niet. Ik let veel meer op de technische aspecten van zo'n uitzending dan op de inhoud. Iedereen zegt dat het Inge is. Sommige dingen die ze doet zijn zo evident dat je denkt: Nee, dat kan niet meer. Maar aan de andere kant kan ze het daarom net wel zijn. Als ik puur op het fysieke af ga is het Marc. Er zit iets in het voorkomen en doen van Marc dat van hem een uitgekookte mol zou kunnen maken."
"Er bestaan heel veel theorieën op het internet. Sommige denksporen zijn erg gedurfd, maar dan toch weer niet. 'De Mol' is zo straf gemaakt dat alle mogelijkheden open liggen. Het zou me zelfs niet verbazen als er twee mollen zijn... Ik wil er nog één theorie aan toevoegen. In de aflevering van zondagavond zongen alle finalisten Ik Hou Van U van Noordkaap en aan het eind van het nummer gaf Stijn - een naamgenoot nota bene - een kus aan de kijkers. Dat moet een judaskus geweest zijn. Stijn is dus de mol," lacht Stijn Meuris.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #181 Gepost op: 5-03-2003, 11:46:28 »
'Het Nieuwsblad':
,,Alle verborgen tips wijzen naar Marc''

Mollenjager Terry Verbiest vindt De mol ijzersterk


Voor Terry Verbiest, mollenjager van het eerste uur, wordt het een spannende week. Ook na de voorlaatste aflevering weet hij nog niet met zekerheid wie de Mol is. Michiel Devlieger & co hebben volgens hem de sterkste reeks ooit van de thrillersoap gemaakt.
Weet je in tegenstelling tot de vorige jaren nog altijd niet wie de Mol is?
,,Stijn verdenk ik het minst, maar Sandra, Inge en Marc komen nog steeds in aanmerking. Hoewel een aantal verborgen tips allemaal in de richting van Marc wijzen''. Welke tips bedoel je?
,,In de aflevering waarbij Marc en Stijn uit allerlei enveloppen moeten kiezen, krijgen ze als prijs een plaat van Mario Lanza. Die zanger-acteur heeft ooit een rol gespeeld in de film De zeven heuvels van Rome. Toevallig of niet wordt de finale zondag in Rome gespeeld, en vertolkte Lanza in die film het personage van ene Marc. Ook is het opvallend dat bepaalde letters uit de onderschriften net iets langer dan de andere in beeld blijven. Als je al die letters in de juiste volgorde zet, dan lees je Molmarc ''. Zondag nemen er vier mensen deel aan de finale, was dat ook voor jou een verrassende wending?
,,Dat had niemand verwacht. Michiel & co konden niet op voorhand voorspellen dat de groep op zijn aanbod zou ingaan. Toch heb ik de indruk dat ze iedereen die weddenschappen organiseert een voetje voor wilden zijn. Dat er in de voorlaatste aflevering niemand zou afvallen, is dan ook de grootste verrassing uit de sterkste reeks ooit''. Een klein aantal criticasters vindt deze reeks nochtans zeer flauw. Er zouden te weinig spectaculaire proeven uitgevoerd worden.
,,Dat is gemakkelijke kritiek. De proef met de valse agenten, was zeer hoogstaand en die psychologische spelletjes maakten de voorlaatste aflevering superspannend. Ik ga dus niet akkoord met dat soort van kritiek''.


Tot zover vandaag.

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #182 Gepost op: 5-03-2003, 13:48:25 »
Humo 4 maart 2003

De finale: ex-deelnemers Hugo, Magda, Mon en Dominiek drijven de mol in het nauw.

'MARC IS DE MOL. IK WEET HET ZEKER'

It takes one to know one, dachten we, dus aan wie konden we beter vragen wie van de drie overblijvers zondag als Mol zal worden ontmaskerd dan aan de man en de vrouw die hem/haar in het sabotagewerk zijn voorgegaan: Magda Ral (Mol 1) en Hugo Doemen (Mol 2). Om de mazen van het net nog wat kleiner te maken, haalden we er nog de fijne speurneus Mon De Ridder bij, finalist bij de eerste 'Mol' , en Domi- niek Roosen, die bij de tweede 'Mol' alom verwarring stichtte.

HUMO Wie is jullie Mol?
HUGO DAEMEN « De laatste weken zie ik nogal wat mollenkwaliteiten in Marc: hij heeft behoorlijk wat in de pap te brokkelen als er opdrachten uitgedeeld moeten worden, en er willen nogal wat proeven mislukken als hij in de buurt is. Maar een echt bewijs tegen hem heb ik niet. Ik herken vooral de mollenstreken van Woestijnvis: bijna iedereen min of meer verdacht maken (lacht).»

MON DE RIDDER « Sandra is de Mol, daar ben ik zeker van. Om te beginnen heeft ze fysiek iets van Magda, onze Mol.»
HUGO « Sandra = Magda, daar zit iets in, maar als argument lijkt het me toch een beetje dun.»
MON « Maar ze is vooral mijn Mol omdat ze zo onopvallend bezig is en zich het minst van allemaal verdacht maakt. Wie veel aandacht krijgt, gaat eruit; zo is het altijd geweest. Degenen die door de mensen van Woestijnvis op de voorgrond worden geplaatst, vallen één voor één weg.»
DOMINIEK ROOSEN « Sinds enkele weken heb ik Stijn in gedachten, omdat hij zich nu eens heel op- vallend en dan weer heel onopvallend gedraagt. En ik wil Marc niet uitsluiten. Hij is overal bij
betrokken, maar als een proef tot een goed einde gebracht wordt, ligt dat zelden aan hem; en wordt hem vanuit de groep om raad gevraagd, dan reageert hij nauwelijks. Ofwel is hij een enorm goeie Mol, ofwel speelt hij het spel uitstekend.
Ik verdenk Marc toch vooral omdat hij elke zondag de afvaller een schouderklopje geeft, zo van 'sorry'. Dat deed Hugo, onze Mol, ook altijd. Maar misschien laat ik me nu te veel door mijn ervaring leiden.»

MAGDA RAL : Bij de vorige serie wist ik nog vóór het begin dat Hugo de Mol was, en nu wist ik direct dat Marc het is. Ik weet niet hoe dat bij mij opkomt, maar het is gewoon zo. Ik wilde een getuige hebben, dus heb ik dat in het begin van de serie ook tegen Hugo gezegd, en nu ben ik heel benieuwd of mijn intuïtie weer klopt. In elk geval word ik elke zondag in mijn aanvoelen bevestigd.»

HUMO Geef eens een voorbeeld van een echte mollenstreek.
MAGDA .Dat Marc te laat kwam met de fakkel in de kano: zijn horloge was zogezegd vijf minuten eerder stilgevallen. En toen de familie op bezoek kwam, zat zijn vrouw in mijn ogen duidelijk mee in het complot. Ook toen hij er als superkandidaat uitkwam, was het voor mij duidelijk {lacht). Dénk ik - ik kan ook compleet verkeerd zijn.
» Marc speelt het spel ook met een bepaalde nonchalance, alsof hij wéét dat hij er toch in blijft.»

HUMO Herken je jezelf in hem?
MAGDA. Ik herken een paar van zijn streken, en hij heeft zoals ik een bepaalde mate van naïviteit -
tot op zekere hoogte. Hij doet in de proeven heel goed mee; daardoor heeft hij veel in de hand, en tegelijk maakt hij zichzelf niet verdacht. Dat was ook bij mij zo. Ik weet nog heel goed dat de anderen zeiden: 'Magda, de Mol? Nee, dat kan niet!'












Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #183 Gepost op: 5-03-2003, 13:49:27 »
Vervolg HUMO 4 maart 2003

HUGO : Zoals hij de anderen in een bepaalde richting manoeuvreert, dat herken ik, ja. Bij de verdeling van de taken biedt hij zichzelf regelmatig aan, en dat is uiteraard typisch Mol. Neem die proef waar Stijn en Marc samen op pad worden gestuurd, terwijl de vrouwen een IKEA-kast in elkaar moeten zetten. Eén van beiden moet raadsels oplossen, de ander een praktische test afleggen. Nu weten we allemaal dat Stijn een ramp is in het oplossen van raadsels - óf hij kan het niet, óf hij wil het niet kunnen. Dat Marc de raadsels dan toch aan hem overlaat, zou weleens een mollenstreek kunnen zijn.
 
Alleman verdacht
HUMO : Mol III wemelt van de valse sporen: iedereen lijkt druk doende met zich verdacht te ma- ken.
MAGDA : Ja en nee. Je ziet toch aan de ogen en aan de reacties of mensen eerlijk zijn of niet. Neem Sandra: volgens mij is zij gewoon te open en te eerlijk om de Mol te kunnen zijn, zij spéélt het niet. Inge is al iets gewiekster, maar niet gewiekst genoeg. En Stijn ook niet. Maar Marc heeft op één of andere manier het molschap in zich.
HUGO : Ze maken zich meer verdacht dan vroeger, da's duidelijk. Sandra die mysterieus doet, Inge die zegt te kunnen paardrijden en het achteraf toch niet kan...
MON : Ik zeg net nog tegen mijn vrouw: 'Ze kunnen nu veel meer geld verdienen dan wij, en ze hebben nog niet de helft bijeengespeeld.' Ze zijn allemaal zo bezig met zelf voor Mol te spelen dat ze vergeten proeven te winnen.

HUMO Hebben jullie je eerder al laten vangen aan deelnemers die inmiddels naar huis gestuurd zijn?
HUGO : Na de eerste uitzending had ik op Nicole getipt. Maar ja, wat weet je na één uitzending? En vóór ik bij Marc uitkwam, heb ik een tijdje in striptekenaar Bruno geloofd.
MON : Ik heb ook een tijdje aan Bruno gedacht, omdat hij niet op die kabel over het ravijn durfde, en het dan toch deed. Dat deed me denken aan Magda, onze Mol, die niet durfde te bungeespringen, en het dan toch deed om alle verdenking af te wentelen. Je bent altijd geneigd terug te grijpen naar wat je kent, en dat is natuurlijk verkeerd.»
DOMINIEK « In het begin verdacht ik iedereen, van Walter de postbode tot en met Inge.
Ik vind dat Sandra heel knap aan het spelen is. Ze had de Mol kunnen zijn, maar bij de proef met de dagboeken deed ze wat al te veel haar best, vond ik. Al is het natuurlijk mogelijk dat die tactiek van tevoren was afgesproken met de mensen van Woestijnvis (zucht).»

MON « Mijn vrouw ergert zich eraan dat je praktisch alles op twee manieren kan uitleggen:sabotage van de Mol, of iemand die ons wil doen geloven dat hij de Mol is. Die Inge, die zegt dat ze kan paardrijden en dan mislukt in haar proef omdat haar paard zogezegd op hol slaat; die Quebec als hoofdstad van Australië opgeeft, en dan haar uitleg achteraf: 'Ik dacht dat die vraag een grapje was.' Komaan zeg! Dat ligt er zo dik bovenop!
En vergeet niet: Woestijnvis maakt je wijs wat ze willen, hé. Bij de tweede Mol had een krant mij gevraagd elke maandag een stukje te schrijven. In één van de eerste afleveringen had ik Marie- Rose, de slagersvrouw van Beveren-Waas of omstreken, horen zeggen: 'Ik heb gekozen voor Hugo' en ze viel uit. Dus schreef ik in de krant: 'Die Hugo mogen we al schrappen als verdachte' (lacht). Toen ik Marie-Rose later tegenkwam, zei ik: 'Gij zijt ook een knappe - zeggen 'ik kies voor den Hugo' en je ligt eruit!' 'Jamaar,' zei ze, 'ik heb gezegd: ik kies voor den Hugo óf den Dominiek óf...' Die of-of hadden ze weggeknipt. Ja, zo kun je alleman op het verkeerde been zetten. Wat niet wegneemt dat ik het plezant vind om elke zondagavond mee te spelen.»










Lowprofile

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #184 Gepost op: 5-03-2003, 13:51:08 »
Vervolg HUMO 4 maart 2003

HUMO Als dit interview verschijnt, weet heel Vlaanderen het, maar wie gaat er niet naar de finale?
MON :  Daar heb ik me niet zo mee beziggehouden, maar ik zou zeggen: Inge, omdat ze zoveel op de voorgrond is geweest.»
MAGDA : Ik denk -maar ik hoop dat ik het mis heb, want ik vind haar heel sympathiek -Sandra.
HUGO : Stijn, hoop ik, omdat mijn theorie dan bevestigd wordt. Ik zie namelijk Marc, Inge en Sandra in de finale. Al moet ik erbij zeggen dat Stijn moeilijk in te schatten is. Misschien is hij wel de joker van Woestijnvis. En ik vind dat Sandra nu meer en meer in beeld komt. Wil men haar verdacht maken om de aandacht af te leiden, of is ze dan toch de Mol?»
DOMINIEK : Voor mij mag Inge eruit. Ze speelt het veel te hard, te opvallend verdacht, een beetje zoals ik indertijd, en dat bleek niet de goede manier te zijn (lacht}. Haar 'Quebec' als hoofdstad van Australië kanje een beetje vergelijken met mijn 'pekinees' als herdershond.»


HUMO Wie rukt de Mol het masker af?
MAGDA : Stijn of Inge, dat weet ik niet zo goed. Daarheb ik minder feeling voor.»
MON : Marc. Dat ziet er een clevere kerel uit, en hij is nogal gedreven.»
HUGO : Ik kan me grandioos vergissen, maar ik denk Inge.»
DOMINIEK : Marc, tenminste als hij de Mol niet is. Anders wint Sandra: de vrouwelijke intuïtie, hé, die is toch altijd scherper dan die van de mannen.»

Het Avontuur
HUMO Zie je een verschil tussen Mol III en jullie Mol?
DOMINIEK : Onze groep was veel interessanter, veel gevarieerder samengesteld, en ze hing ook veel
meer aan elkaar, vind ik. Wij kwamen beter over op scherm en hadden een grotere uitstraling.
Woestijnvis heeft trouwens toegegeven dat wij hun beste mollengroep zijn geweest.
Dat neemt niet weg dat ik elke zondag aan het scherm gekluisterd zit: de beelden zijn dubbel zo prachtig als bij ons, en de opdrachten zijn nog spectaculairder. Al moet ik erbij zeggen dat ik de start in Venetië niet zo geweldig vond. Onze start was het beste begin dat 'De Mol' ooit gehad heeft: uit een C130 springen en dan ergens in Zwitserland een berg beklimmen!.
MON « Bij ons waren de proeven veel eenvoudiger. Nu zijn er dikwijls samengestelde proeven. Zelf heb ik daar geen moeite mee, maar ik hoor van mensen dat ze soms niet kunnen volgen.
Maar hét grote verschil is natuurlijk dat de deelnemers nu weten hoe ze het spel moeten spelen. Ik ben vertrokken met twee koffers, één met warme kleren en één met lichtere dingen: we wisten echt niet wat ons te wachten stond. Erwas zelfs nog geen sprake van 'De Mol'; de werktitel van het spel was 'Het Avontuur'. We wisten ook niet dat er geld mee te verdienen viel. Dat werd ons pas de eerste avond gezegd, en Monique, de ballonvaarster, wou al direct terug naar huis (lacht). Voor haar was het plezier eraf als er geld mee gemoeid was. .
HUGO « Er wordt nu veel meer individueel gespeeld, en ik had ook de indruk dat het niet zo'n goed team is, maar ik ben er ondertussen achtergekomen hoe dat komt. Bij ons kreeg je regelmatig een shot te zien van hoe we samen aan tafel zaten of op het strand speelden of's avonds gezellig bijeenzaten. Dat gaf de kijkers het gevoel dat we het samen goed hadden. Bij Woestijnvis heb ik gehoord dat er dit jaar geen tijd was om dat soort beelden te schieten, omdat de afstanden zo groot waren dat de crew permanent on- derweg was. Spijtig genoeg -en dat betreuren de makers zelf ook - ontbreken die beelden dus, zodat we een verkeerde indruk over deze ploeg krijgen..
MAGDA « Ik heb meer sympathie voor deze groep dan voor de vorige, al weet ik niet waarom. Bij de tweede Mol waren de deelnemers nog aan het zoeken hoe het moest. Hier voel ik dat het allemaal mensen zijn die heel content zijn dat ze mogen meedoen.

Einde Humo









Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #185 Gepost op: 5-03-2003, 15:00:35 »
Ook is het opvallend dat bepaalde letters uit de onderschriften net iets langer dan de andere in beeld blijven. Als je al die letters in de juiste volgorde zet, dan lees je Molmarc ''.

hoe hij dat doet, zou ik wel eens willen weten..  ??? :o









Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #186 Gepost op: 5-03-2003, 15:48:38 »
hoe hij dat doet, zou ik wel eens willen weten..  ??? :o


Her en der wat kruimels op een hoopje vegen en dan de verkeerde conclusies trekken... 8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

malle pietje

  • Gast
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #187 Gepost op: 5-03-2003, 18:54:52 »
hoe hij dat doet, zou ik wel eens willen weten..  ??? :o


Hij zal dat LCM ROMA anagram gezien hebben ... staat nota bene bij jou op de site zag ik..

greetz Malle Pietje








Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #188 Gepost op: 5-03-2003, 21:38:18 »
jamaar, dat was toch enkel met de "50km boven rome"?  ??? (heb die theorie ondertussen trouwens weggedaan op mijn site, omdat ik het toch te ver gezocht vind.. het klopt trouwens ook niet meer met de letters die erbij gekomen zijn enzo).








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #189 Gepost op: 6-03-2003, 11:33:49 »
Sandra Welvaert uit Oosteeklo
Slechts twee maanden ouder dan Bruno De Roover. Ze is een knappe verschijning die haar kleine winkel in de Veldstraat, in Gent, waar jongeren jeans komen kopen, leidt. Ze heeft fel zwart haar en opvallende blauwe ogen.

Sandra opvallende blauwe ogen? Ben ik nou kleurenblind ofzo? Waar haaaaalen ze dat vandaan?







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #190 Gepost op: 6-03-2003, 12:36:23 »
Vandaag in 'Belang van Limburg':
Terry Verbiest: "Omdat hij Mario Lanza is"

ANTWERPEN -In afwachting van de finale op zondag, lichten we deze week dagelijks een verdachte uit het TV1-programma De Mol door. We sommen nog even op waarom hij of zij de mol zou kunnen zijn, en we laten een bekende molwatcher aan het woord. Vandaag beschuldigt mediaduizendpoot en absolute mol-freak Terry Verbiest kandidaat Marc.

1. Neemt in aflevering 1 het initiatief om eerst te gaan schieten en sleurde daarna Corry over de klimmuur, zodat die ook de laatste tien minuten van de slapers verstoorde.
2. Tijdens een klimpalenproef staat er op de paal die Marc beklimt één pijltje richting Antwerpen en eentje richting Rome. Mogelijk een verwijzing naar de Via Aurelia, een weg die in het Oude Rome werd aangelegd door keizer 'Marcus' Aurelius.
3. Aan het eind van de vuurproef blijkt plots dat het horloge van Marc is blijven stilstaan.
4. Geeft bij elke executie nog een klopje mee aan de afvaller, alsof hij zich schuldig voelt.
5. Geeft zijn vrijstelling op zodat ze met z'n vieren de finale spelen. Als mol heeft hij natuurlijk niks te verliezen.

"Bij momenten heb ik echt gedacht: get a life", zegt mediaduizendpoot Terry Verbiest. "Ik nam de afleveringen op, spoelde fragmenten terug en bekeek ze opnieuw. In het begin heb ik zelfs alle dialogen uitgetikt om verborgen sleutels te vinden. Ik weet zeker dat die erin zitten, maar ik heb ze niet gevonden."
"Op het internet heb ik me aangesloten bij de 'Kloosterorde der Promoliaten'. Op dat forum discussieerden we over de mol, maar dan op een literair verantwoorde manier. Op een gegeven moment zat ik mee te debatteren onder twee verschillende identiteiten. Ik was dus zelf een mol. Natuurlijk geeft Woestijnvis tips weg, maar het zijn tips die uit te leggen zijn in één zin. Anders is het geen goeie televisie meer. Het is me in ieder geval opgevallen dat er veel verwijzingen naar Marc inzitten. Die plaat van Mario Lanza die hij en Stijn hebben gewonnen, bijvoorbeeld, was geen toeval."
"In 1955 speelde die Italiaanse charmezanger mee in de film Seven Hills of Rome. Hij speelt daarin een pee die Marc heet. En op een gegeven moment klimt hij op een paal waar pijltjes naar Rome en Antwerpen op getekend zijn. Volgens velen een verwijzing naar de Via Aurelia, een oude heirweg."
"Marc was wel niet mijn eerste mol. Ik had op Nicole gegokt. Nu zit ik al een tijdje bij Marc. Maar eigenlijk zijn er twee mollen: de échte mol en de monteur van Woestijnvis..."


'Het Nieuwsblad':
,,In het beroepsleven zijn er ook mollen''

,,Als ik ooit in de hemel kom, dan zou ik graag in de mollenafdeling logeren'', zegt notoir mollenfreak Eddy Overmeire (55) uit Aalter. Hij zit al weken voor de pijp van Inge te wachten tot ze de kop opsteekt en voelt zich de koning te rijk omdat hij dat moment misschien zal beleven tijdens De Mol-marathon van onze krant.
,,Ik heb de voorbije weken telkens naar de volgende zondag gehunkerd zoals we destijds deden toen Schipper naast Mathilde nog werd uitgezonden'', zegt Eddy. Wat spreekt je aan in het programma?
,,Bezig zijn met het psychologisch spel tussen mensen heeft mij altijd gefascineerd. Tot vorig jaar, toen ik mezelf heb laten afvloeien, was ik adjunct human resources manager bij de Fortisbank. De dingen die ik in mijn professionele loopbaan heb waargenomen tussen personeelsleden, merk ik ook in het spel. In het beroepsleven zijn er ook mollen en de kunst bestaat erin om ze te ontmijnen zonder ze voor het hoofd te stoten.''
,,Sandra deed mij meteen te veel aan Magda denken uit reeks 1, dus vermoedde ik dat zij het niet kon zijn. Om dezelfde reden sloot ik Mark uit. Hij had het profiel van Hugo uit reeks 2 en dus ging ik ervan uit dat Woestijnvis voor een ander karakter had gekozen. Intuïtief gokte ik op Inge, al vond ik Stijn ook een sterke kanshebber. Zo'n knappe, jonge Mol zou niet misstaan op de profielenlijst. En vreemd genoeg zijn dat precies de vier kandidaten die de finale spelen.'' Welke zijn de argumenten om nog steeds op Inge te gokken?
,,Ze doet heel hard haar best om het spel te winnen en dat lijkt mij een mooie tactiek om je niet verdacht te maken. Bovendien vond ik het voor een intelligente dame heel vreemd dat ze tijdens de zoektocht in de eerste aflevering niet eens naar het bootje op het kanaal keek waarin haar ,,prooi'' voorbij dreef. Ik merkte ook dat ze, net voor ze een paar afleveringen later zou worden aangereden, controleerde of haar gordel wel goed vast zat. Ze wist dus duidelijk dat er iets gaande was.'' Wat hangt er voor jou aan vast als dit de goede redenering is?
,,Ik heb samen met zes tennisvrienden na elke aflevering 2 euro ingezet. Dat is intussen een aardig potje geworden.''







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline imka

  • Forumlid
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #191 Gepost op: 6-03-2003, 18:45:22 »
Vanavond in De Laatste Show :
Mol1 Magda en Mol2 Hugo.








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #192 Gepost op: 6-03-2003, 19:43:03 »
Vanavond in De Laatste Show :
Mol1 Magda en Mol2 Hugo.

Hoe laat begint dat?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #193 Gepost op: 6-03-2003, 19:46:19 »
Om 22:30 :)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #194 Gepost op: 6-03-2003, 19:54:20 »
Vanavond in De Laatste Show :
Mol1 Magda en Mol2 Hugo.

Bedankt voor de tip Imka  8)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #195 Gepost op: 6-03-2003, 20:32:05 »
En nu zal ik het een keer niet vergeten  ::). Elke keer als er iemand mbt de mol komt, vergeet ik te kijken, en als ik kijk, komen er niemand! Bedankt voor de tip iig!  :D








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #196 Gepost op: 7-03-2003, 10:25:52 »
Shit, waarom lees ik dit soort berichten nou altijd een dag te laat?   ::)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #197 Gepost op: 7-03-2003, 12:25:09 »
Vandaag in 'Belang van Limburg':
"Ze blijft het meest op de achtergrond"

ANTWERPEN - In afwachting van de finale op zondag, lichten we deze week dagelijks een verdachte uit het TV1-programma De Mol door. We sommen nog even op waarom hij of zij de mol zou kunnen zijn, en we laten een molwatcher aan het woord. Vandaag beschuldigt Bart Debbaut, die in De Mol 2 als allereerste zijn boeltje moest pakken, kandidate Sandra.

1. Knoeit hopeloos met de walkie-talkies in aflevering 1.
2. Maakt een zootje van de slaapkamer-proef, moffelt schijnbaar een onderdeel weg en verzwijgt het bestaan van een grammofoon als de mannen een plaat bij hebben.
3. Speelt het (te?) slim bij de dagboekenproef, wint een vrijstelling en kost de groep geld.
4. Zit maar wat te roepen tijdens de autorit met de geblindeerde auto en vraagt zelfs nog even om van plaats te wisselen.5. Werd - net als de eerste mol Magda - erg emotioneel in de vorige aflevering. Valt het mollenwerk té zwaar?
Bart Debbaut: "Sandra is mijn mol omdat ze het meest op de achtergrond blijft en het minst belicht wordt in de montage. In de vorige reeksen was de meest bescheiden in beeld gebrachte figuur altijd de mol. Al zou het kunnen dat ze het nu net daarom andersom doen", denkt Bart Debbaut luidop na.
"Er zijn dingen met Sandra gebeurd die me hebben doen twijfelen. Eén van de opvallendste was dat Sandra tijdens een opdracht een bal ving die met een mechanisme werd bediend. Maar hoe ik mijn videorecorder ook heen en weer spoel, ze laten het moment dat Sandra de bal effectief vangt niet zien. Haar handen stonden zelfs vrij ver uit mekaar toen de bal viel."
"Volgens mij heeft Sandra de bal niet gevangen en is ze daarvan geschrokken. Want dat maakte haar extra verdacht als mol. Daarom heeft ze gedaan alsof ze die bal had gevangen. Helaas was dat moment opgenomen met een vaste camera en kon Woestijnvis die scène niet opnieuw draaien, en daarom hebben ze het ultieme vang-moment gewoon weggelaten."
"Sandra heeft zich ook zeer verdacht gemaakt tijdens het verplaatsen van de auto's. De dames achteraan zaten maar wat door mekaar te roepen, en op een bepaald moment hebben ze kostbare tijd verspild door nog even van plaats te wisselen. Dat had geen zin, tenzij je de mol bent. Trouwens, ik heb vorige week een echte mol gevangen in mijn tuin - mijn buurman zat met een mollenplaag - en ik zou gezweerd hebben dat die op Sandra leek", lacht de bankdirecteur.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #198 Gepost op: 7-03-2003, 12:28:07 »
'Het Nieuwsblad':
Student Stijn is verdachte nummer één

Tussen 60.000 en 70.000 kijkers blijven 's nachts op post om de herhalingsuitzendingen van De Mol te bekijken. Al deze mollenjagers hopen nog aanwijzingen te vinden en de saboteur van het immens populaire programma te ontmaskeren. Opvallend is dat niemand van de vier verdachten superverdacht is, al voert student Stijn met het weekend in zicht de lijstjes aan.

Stijn VANDAELE (22) Woonplaats: Mechelen Beroep: Student Poll Woestijnvis: Topverdachte met 29 procent van de stemmen. Poll Het Nieuwsblad/Het Volk: Samen met Inge topverdachte met 27 procent van de stemmen. Is de Mol omdat: een kandidaat die zich twee dagen uit het spel terugtrekt, onvoldoende informatie heeft om de Mol te ontmaskeren. Stijn laveert vlot naar de finale en dat kan dus alleen als hij zelf de Mol is. Volgens de fansites wijzen de meeste hints naar Stijn en ondernam hij bij de proeven de meeste verdachte handelingen. Is de Mol niet omdat: Woestijnvis nooit zo'n jonge Mol zou kiezen. De vorige Mollen, Magda en Hugo, hadden al heel wat levenservaring en kregen onder meer op basis daarvan de rol toebedeeld.

Inge BOERE (35) Woonplaats: Bilzen Beroep: Dierenarts Poll Woestijnvis: Tweede verdachte met 28 procent van de stemmen. Poll Het Nieuwsblad/Het Volk: Gedeeld topverdachte met 27 procent. Is de Mol omdat: het saboteren van het spel net zo goed opzichtig en keihard kan gebeuren in plaats van subtiel. Inge maakt het zo bont dat iedereen begint te twijfelen. Misleiding en omgekeerde psychologie, natuurlijk. Geloof ons maar, Inge weet wel degelijk waar Quebec ligt en kan nog steeds paardrijden. Is de Mol niet omdat: Inge het spel wil winnen. Of er nu 10.000 euro of 20.000 euro in de pot zit, maakt geen moer uit, zolang niemand anders wint.

Sandra WELVAERT (30) Woonplaats: Oosteeklo Beroep: Gerante kledingzaak Poll Woestijnvis: Met 22 procent staat Sandra derde op het verdachtenlijstje. Poll Het Nieuwsblad/HetVolk: Met 20 procent van de stemmen het minst verdacht. Is de Mol omdat: ze de minst verdachte kandidate is. Het vlotte meisje dat altijd positief is, verdenk je nooit van sabotage en is dus uitstekend Mol-materiaal. Stijn zit nog in het programma omdat hij Sandra doorheeft. Is de Mol niet omdat: op haar schoolrapporten van vroeger staat dat Sandra te veel babbelt. Loslippigheid is geen goede eigenschap van de Mol. Erg veel verdachte acties staan voorlopig niet op haar naam.

Marc SIMONS (45) Woonplaats: Overijse Beroep: Verzekeraar Poll Woestijnvis: De minst verdachte kandidaat met 21 procent van de stemmen. Poll Het Nieuwsblad/Het Volk: Derde verdachte met 26 procent. Is de Mol omdat: aandachtige televisiekijkers tientallen hints hebben gevonden die steeds opnieuw naar Marc verwijzen. De ultieme hint refereert zelfs aan De Bijbel. In Lucas, 10:5 staat: ,,Wees niet bevreesd vanaf nu zult gij mensen vangen.'' Het zijn woorden van Jezus tegen de apostel Simon. Is de Mol niet omdat: Marc altijd graag wil winnen. Hij is gemiddeld de beste kandidaat en als Mol moet je de competitiegeest dwarsbomen, wat hem niet ligt. Veel hints naar Marc zijn te catalogeren als ,,vergezocht''.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Persoverzicht 'Mol III'
« Reactie #199 Gepost op: 8-03-2003, 10:24:53 »
Vandaag in 'De Morgen':
Het aura van Mata Hari, maar dan in 'domme- blondjesversie'

De Mol? Inge natuurlijk!


De Mol-fanaten: ze halen hun handen door het haar, kraken peinzend een fles Italiaanse wijn, trekken de stekker uit het telefoontoestel en zetten hun gsm af alvorens ze het programma in real time op zondagavond bekijken. Ik geef toe dat ik zelf niet tot dat slag behoor. Meer nog: ik heb De Mol 3 vooral op video en het internet gevolgd. Maar ook daar ontsnap je niet aan de jongensachtige charme van de behendigheidsspelletjes van schoolmeester Michiel en de inzet van sympathieke mensen genre Stijn en Marc.
Je slaat dan ook al snel aan het voorspellen: wie is de Mol? Als er enige ratio bij komt kijken bij wat Woestijnvis ons toont, dan kom je meteen bij Sandra uit. Of is de dader Stijn, die verwarring zaait door zich ineens te ontpoppen tot een onvervalste kapitalist? Of Marc, die zoveel doet denken aan de vorige Mol? Maar dan gaat een mens in zijn onderbewuste wroeten. Wie zouden wij willen dat de Mol is? Wie komt er naar voren als een serpent, een bitch, een intrigante? Als de camera écht liegt, mag Inge Boere (35) de Mol niet zijn, want boven haar hangt het aura van een nieuwe Mata Hari, maar dan in 'dommeblondjesversie'. Maar dat irrationele is natuurlijk niet genoeg. Er zijn ook onbetwistbare factoren die in haar richting wijzen: zo komt ze de eerste twee afleveringen opvallend weinig in the picture, terwijl ze toch tegen vrijstellingen en 'voor het geld' (tegen de groep dus) gaat.
En dan blijkt ze ook nog eens dierenarts te zijn. Kijk, ik heb niets tegen die soort van kleine zelfstandigen, maar die mensen zijn wel complete paardengekken. Ze slapen tijdens hun opleiding bij die viervoeters, drinken paardenmelk voor ze gaan slapen... enzovoort. Om maar te zeggen dat het volslagen ongeloofwaardig is als Inge dan roept "dat ze niet kan paardrijden". Vooral als ze ergens anders beweert dat ze al vijf jaar had paardgereden. Dierenartsen zijn ook echt mensen die àlles willen weten. Is het niet over aftandse knollen, dan zitten ze wel te lezen in een van hun in leer gebonden jaargangen van National Geographic. Mij maak je dus niet wijs dat Inge als hoofdstad van Australië afkomt met.... Québec! Pure mollenstreken en zo had ze er nog wel een paar in petto. Ze heeft bijvoorbeeld last van hoogtevrees, maar een tochtje met een stuntvliegtuig ziet ze dan weer wél zitten... Ook in het 'Vang De Dief'-spelletje, uit de zesde aflevering, ging ze in de fout: Shadia riep tegen haar dat ze nog niet mocht schieten en toch knalde ze vrolijk naar Sandra en verspilde zo een heel kostbare kogel. Sandra hield er een vrijstelling aan over en de groep zag niet minder dan 4.000 euro door de neus geboord. Bedankt Inge!
Verder blijkt haar profiel op de site van de Mol wel uit een lifestyletijdschrift te komen: in haar jeugd heeft ze viool gespeeld, overdag luistert ze naar Studio Brussel, Isabel Allende is haar favoriete schrijfster, De Verborgen Geschiedenis van Donna Tartt blijkt haar favoriete boek... Kan het even? Het lijkt wel de droomdate van Michiel De Vlieger... Inge is trouwens al wekenlang voor velen de verdachte nummer één en wie zijn wij om ons niet aan te sluiten bij de vrouwelijke intuïtie van het thuisfront? Welke zieke geest gelooft dat doodbrave Marc, warhoofd Stijn of supersympathieke Sandra de Mol is? Als een van hen het is, dan bestaat de eerlijkheid niet meer, want de beeldtaal schreeuwt in alle mogelijke dialecten Inge uit. En in het andere geval zou ze beter maar in écht in een mollenpijp kruipen, want met zo'n exposure van je slecht karakter kan niemand blij zijn. Zelfs de winnaar niet.








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)