Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59442 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[KANDIDAAT] Thibaud
« Gepost op: 21-01-2016, 22:45:23 »

Thibaud leidt met succes twee bedrijven. In zijn vrije tijd houdt hij van wining en dining.



Voor meer info over Thibaud, vind je hier zijn profiel op de officiële website
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 09:46:00 door Robbieazerty »

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Ondernemer 48
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2016, 00:45:34 »


Thibaud (48, bedrijfsleider)

"Op de ene of de andere manier slaag ik er in om mensen sturing te geven, ze in een richting te duwen. Dus dacht ik: dat is misschien eens leuk om toe te passen. En als dat dan schone televisie oplevert, waarom niet?"
Lomperik..

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2016, 18:20:17 »
Mijn mol.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2016, 22:37:49 »
Mijn mol.

Je mag em meteen afstrepen. Als Mol gaan ze er geen opdracht insteken waar je van flauwvalt. Of dan weet je het op voorhand en kan je je er mentaal op voorbereiden. Dit flauwvallen fake je niet. (En al zeker niet als ze dan alsnog de opdracht laten slagen en jou gewoon buiten beschouwing laten).
Lomperik..

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2016, 23:31:16 »
Wel een beetje een rare, dat hij meteen zo zeker is van zijn mol na een halve opdracht.
Tell me what your telescope says

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2016, 23:55:05 »
Waarom afstrepen omdat ie is flauw gevallen? Zoals je zegt, dat fake je niet en ook De Mol kan flauw vallen (bvb door combinatie van zenuwen over de opdracht én over het mol zijn).

Ook hier: ik ken nog een reeks waar De Mol is flauw gevallen. toen een messenwerper messen rondom haar in een houten plaat ging gooien.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2016, 00:11:45 »
Waarom afstrepen omdat ie is flauw gevallen? Zoals je zegt, dat fake je niet en ook De Mol kan flauw vallen (bvb door combinatie van zenuwen over de opdracht én over het mol zijn).

Ook hier: ik ken nog een reeks waar De Mol is flauw gevallen. toen een messenwerper messen rondom haar in een houten plaat ging gooien.

En weet je toevallig of de proef daardoor is mislukt? Want hier had ik dit wel kunnen plaatsen bij een Mol, moest Gilles De Coster zeggen dat de opdracht niet geslaagd was omdat er geen 10 mensen gesprongen zijn. Maar nu rekenden ze het gewoon goed. Nuja het is mijn mening maar he, je moet tenslotte iemand kunnen afstrepen  ::tandpastasmiley::
Lomperik..

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2016, 00:39:08 »
Weet ik niet echt meer, maar volgens mij niet.

Tja misschien is ie de mol en zaten ze allemaal in paniek van oh jee, nu gaat ie ineens topverdachte worden, want hij is echt flauw gevallen, maar de kandidaten denken natuurlijk dat het fake gaat zijn als we de opdracht ackeuren, want die hadden allemaal een blinddoek op en konden dus niet zien of het echt was. En dan maar besloten om het goed te keuren, omdat de mol anders al meteen van aflevering 1 ontmaskerd was.

Bijvoorbeeld.  ;D

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2016, 01:05:45 »
omdat de mol anders al meteen van aflevering 1 ontmaskerd was.


Ach, ik ken ook een land waar ze zorgen dat de mol al na aflevering 2 ontmaskerd is.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #9 Gepost op: 2-02-2016, 13:44:05 »
ik vind het erg vreemd dat hij niet aan die brug hangt. Zo krijg je wel het perfecte plaatje van 9 mensen die iets doen en 1 die er niet is ( 9 kandidaten en 1 mol)

Zeker ook als je t visueel aspect van het verhangen meepakt dat uit de intro ( voor mij ) zo sterk naar voren komt.

Thibaud gaat mee in mn lijstje  verdachten

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #10 Gepost op: 2-02-2016, 13:57:01 »
Je mag em meteen afstrepen. Als Mol gaan ze er geen opdracht insteken waar je van flauwvalt. Of dan weet je het op voorhand en kan je je er mentaal op voorbereiden. Dit flauwvallen fake je niet. (En al zeker niet als ze dan alsnog de opdracht laten slagen en jou gewoon buiten beschouwing laten).
Ik vind het wel goed dat ze dat hebben gedaan. Op sommige momenten houdt het spel heel even op, en gaat de gezondheid toch echt voor.

Desnoods hadden ze kunnen zeggen: goed, we hadden gezegd dat er 5000 euro te verdienen was, hij is door omstandigheden voor 9/10e geslaagd, dus we maken er 4500 euro van. Dat zou ik dus flauw hebben gevonden, maar zou wel ervoor hebben gezorgd dat Thibaud nog volwaardig als mol gezien zou worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #11 Gepost op: 2-02-2016, 14:07:46 »
hmm. stel: thibaud heeft echt last van hoogtevrees in die mate dat hij ervan flauw kan vallen.. neem je dan als organisator dergelijke opdrachten op in je programma waarvan je weet dat je "star"niet mee kan doen.

dus de vraag blijft is thibaud aan het acteren voor het plaatje van de 9 slachtoffers onder de brug, of heeft het werkeklijk te benauwd gekregen van deze opdracht??
in het 1e geval kandidaat Mol , is het echt en geen acteerwerk zet ik er met potlood al een streep door




Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2016, 14:55:37 »
Wel een beetje een rare, dat hij meteen zo zeker is van zijn mol na een halve opdracht.

Ik dacht even: Misschien praat de mol in zijn slaap en heeft hij doordat hij heel de nacht niet geslapen had iets gehoord ;)
Of : hij is de mol en durfde niet goed te gaan slapen omdat hij bang was iets los te laten in zijn slaap. Als hij de mol is, is hij uiteraard zeker van de mol  ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2016, 16:02:22 »
Ik denk niet dat hij de mol is:

verdacht:
telt verkeerd (maar valt hard op)
gaat mee tot einde (maximale invloed)

Niet verdacht: oog voor detail (amper invloed)
klaar voor de strijd

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2016, 17:04:48 »
Hij geeft zelf in de aflevering als verklaring dat hij weinig had geslapen.

Zat eens die extra beelden door te kijken; en 'Lamaboerderij. Marc windt zich op' eindigt met de opmerking dat ze om 5u moeten opstaan. :o
Aangezien de volgende video 'Lamaboerderij. Konkelfoesclubje – deel 2' is van Thibaut die met Gilles diep in de nacht nog zit te praten..

..mwah, dan lijkt het me best plausibel dat hij nauwelijks heeft geslapen.
Zou die eenvoudige verklaring niet direct afwijzen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2016, 21:10:08 »
Ondanks het flauwvallen (wat inderdaad Mol evengoed als niet-Mol kan overkomen), dat volgens mij 100% echt was, tot nu toe mijn Mol. Er kan nog erg veel veranderen, maar bij hem het vreemdste gevoel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2016, 21:11:15 »
ik vind hem nep overkomen, maar dat kan ook door de camera's komen die hij natuurlijk niet gewend is.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2016, 21:55:29 »
Thibaud kan 2 kanten uitgaan voor mij: of hij is de mol, of hij is van bij het begin zo zeer aan het checken of het die of die niet is dat hij en tracht zoveel mogelijk een overzicht te houden en anderen te controleren. Alleen zorgt dat voor gedrag dat verdacht lijkt:

Hij neemt eerst letterlijk het voortouw hoe het touw af te meten. Maar uiteindelijk is het Bruno die voorstelt om per 2 te gaan en zo elkaar te controleren. Het is Thibaud die bij Burno aandringt om de eerste test met the Inca Cola te doen. HIermee zet hij Bruno weg. 2 x maakt hij een overduidelijke telfout. Zowel Bruno als Manuella corrigeren hem onmiddellijk. De vraag is nu of hij hen aan het aftoetsen is op nauwkeurigheid (de mol zou hem niet verbeteren bij het maken van een telfout), of hij verkeerd telt als mol. Idem met zjn "Doe jij die test maar Bruno, da's niks voor mij." Is het de mol die een controleur wil kwijt raken, of vreest hij dan dat Bruno de mol is en wil hij hem vroegtijdig isoleren in de hoop de proef te laten slagen (wat dan zwaar mislukt is), of had hij voor zichzelf Bruno reeds geëlimineerd als mogelijke mol en neemt hij de rest mee om zo Ruth en Manuella te testen. Idem dito met meegaan met Cathy bij de lama's,testen met Bruno of Stijn wel alles juist heeft doorgegeven, etc.

Het zit heel heel dubbel daar, maar voorlopig denk ik dat hij isolatie tracht te gebruiken om kandidaat mollen voor zichzelf te elimineren. Ik zie hem nog ver geraken, vooral omdat velen hem als mol gaan verdenken door dit gedrag; maar ik denk dat hij hierdoor gedrag van andere niet-mollen zal uitlokken dat hen dan weer verdacht maakt in Thibaud's ogen.

Offline Moliarty

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #18 Gepost op: 2-02-2016, 22:10:46 »
Waarom afstrepen omdat ie is flauw gevallen? Zoals je zegt, dat fake je niet en ook De Mol kan flauw vallen (bvb door combinatie van zenuwen over de opdracht én over het mol zijn).

Ook hier: ik ken nog een reeks waar De Mol is flauw gevallen. toen een messenwerper messen rondom haar in een houten plaat ging gooien.

Klopt. Dat ging over reeks 1 van The Mole US. Het productieteam had met opzet de mol niet gewaarschuwd over de opdracht zodat de angst oprecht zou lijken. Uiteindelijk heeft het team ook de opdracht gewonnen, de mol heeft zelfs niet geprobeerd dwars te liggen.

Overigens, Thibaud die flauwviel zag er zeer echt uit. Hij was zo wit als een laken. Het lijkt me een groot risico om de mol zoiets te doen faken, want makkelijk is dat niet.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #19 Gepost op: 2-02-2016, 23:37:11 »
Aangezien de mol de opdrachten kent, lijkt het minder waarschijnlijk dat je flauwvalt, maar goed, het kan je gewoon overkomen natuurlijk.
Afgezien van het flauwvallen kan hij het m.i. zeker nog zijn. Bijvoorbeeld omdat hij bij dat geblinddoekt rijden op de zoutvlakte per se dat rare kloksysteem wilde gebruiken. Gewoon 'links' en 'rechts' daar kon hij niks mee. Dat vond ik echt totaal niet geloofwaardig en Manuella kon ook weinig meer dan alleen 'twaalf, twaalf!' gillen.  ::rofl::