Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59479 keer)

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #60 Gepost op: 15-02-2016, 23:35:58 »
Mijn nieuwe mol.
Ik Vond hem helemaal niet gespannen bij de executie.
Vorige keer was het nog erger, zat daar lekker te grijnzen. Toevallig zei Gilles De Coster toen iets van "alleen de Mol zit hier op zijn gemak". Maar ik vind dat nu niet zo verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #61 Gepost op: 15-02-2016, 23:43:31 »
Mijn nieuwe mol.
Ik Vond hem helemaal niet gespannen bij de executie.

Omdat hij "weet" wie de Mol is. Man, wat heeft die Thibaud dat nu vaak al gezegd. (Of zijn juist net die paar momenten in de afleveringen gemonteerd? Kan ook natuurlijk.) ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #62 Gepost op: 15-02-2016, 23:46:59 »
Omdat hij "weet" wie de Mol is. Man, wat heeft die Thibaud dat nu vaak al gezegd. (Of zijn juist net die paar momenten in de afleveringen gemonteerd? Kan ook natuurlijk.) ::rofl::

Het begint echt irritant te worden voor mij. Sommigen zullen goed overweg kunnen met zo iemand, maar het mag echt wel wat minder.

Onvermijdelijk gaat hij nu niet de Mol zijn of de winnaar en daar heb ik wel vrede mee. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2016, 00:18:21 »
Die steen waardoor Cathy geraakt wordt door de blinde schutters, is erg Dom en opvallend.

Verder voor velen een niet zo aimabele kandidaat, Maar ik vind dat wel meevallen. Hij wil meehelpen om Ruth te bevrijden al stemt hij nee en hij laat de vrijstelling liggen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2016, 00:21:14 »
Die steen waardoor Cathy geraakt wordt door de blinde schutters, is erg Dom en opvallend.

Verder voor velen een niet zo aimabele kandidaat, Maar ik vind dat wel meevallen. Hij wil meehelpen om Ruth te bevrijden al stemt hij nee en hij laat de vrijstelling liggen.

Het is niet dat ik het niet eerder gezegd heb: maar Thibeaud *RIL*

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2016, 00:26:16 »
Het is niet dat ik het niet eerder gezegd heb: maar Thibeaud *RIL*

Same here  ::ohno::

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2016, 14:00:28 »
Met de mensen die zijn afgevallen krijgen we een heel interessante kijk op de eerste proef op de eerste dag (die van de helft van 5000 m vinden).

Van de 5 die de proef tot het einde hebben doorgezet blijven enkel Issa en Thibaud over. Met de afstand die ze ernaast zitten kunnen we concluderen dat Issa's ploeg zich 1 x mistelt heeft bij het leggen van de 42 m plakband, terwijl Thibaud's ploeg het 21 m touw 6 x te weinig hebben gelegd. Dat er reeds 1 telfout is ingeslopen vóór de eerste tussentest of de tweede is mogelijk, maar het lijkt me te zot dat de voltallige nee-ploeg zich reeds 6 x mistelt heeft terwijl ze nog voltallig waren, zeker aangezien ze een methode van dubbele controle hadden (waar Bruno op hamerde). Dus dat betekent dat naar alle waarschijnlijkheid dat 21 m touw 6 x te weinig is gelegd nadat Bruno en Hanne achter moesten blijven. Da's wel erg veel he (da's niet meer een toevallig foutje), en aangezien Manuella en Ruth afvielen, kan enkel "de man van detail" daar verantwoordelijk voor zijn, de man die Bruno zeer snel uit de weg zette om dat flesjesraadsel te doen.

Dan heb je zijn rare communicatie: witte lama met een vuile vlek (ja, zo zijn er velen), eerst een naam geven en geen beschrijving, raar krulletje op stembriefje zetten om zo te weten te komen wie hoe gestemd heeft, bij de nee-stemmers zitten maar toch antwoorden op Issa's vraag + de eigenlijke juiste vennootschapsvorm van dat bedrijf weten maar dan liegen over hoe hij dat weet (ik kom daar langs... maar als hij daar langs kwam dan zou de man met oog voor detail weten dat het PVBA is), maar Ruth mag nog geen vraag aan hem stellen. Gilles en Cathy en Bruno zeggen dat de pausnamen het belangrijkste zijn net als ze stoppen bij het eerste plaatje, afleidingssteentjes gooien terwijl er reeds 2 hebben aangetoond dat je binnen kan sluipen zolang het alarm van je helm niet afgaat. En hij blijft lang genoeg bij de slachthuis proef om wat mee in de twistpot te roeren.

Thibaud is mijn hoofdverdachte die het handig speelt - gezien als de fanatiekere kandidaat die van alles controleert en wil winnen, maar hierbij constant anderen verdacht maakt, zogenaamd behulpzaam, er vaak naast zit, maar ogenschijnlijk niet het hardst op de voorgrond komt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2016, 14:26:31 »
Wauw, wat een mooie opsomming van verdachte acties van Thibaud! Je hebt me echt aan het denken gezet, sunray.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2016, 15:09:18 »
Als we het springen van de brug en de bananenboot achterwege laten (het is daar moeilijk iets uit te besluiten voor eender welke kandidaat), dan heeft Thibaud enkel bij de lama-proef zichzelf geïsoleerd van de anderen. Maar met al die lama's en de zeer herkenbare bruine bankroetlama was de klas zowiezo erg klein dat ze een bankroet zouden nemen. Tegelijkertijd was het te winnen geld redelijk laag. Ze gingen geen 20 lama's winnen he. En de kans om het prijsbeest te vangen was even groot als de witte bankroet. Met dat lassowerpen had hij zich waarschijnlijk te veel in de kijker gezet als hij had meegedaan, dan is't beter om Cathy te vervoegen en wat achterdochtig te gaan doen:
Jij wil echt dat risico lopen he?
Even dubbel checken of Stijn dat wel heeft doorgegeven.
Dan weigert Bruno het plan om een witte te vangen, en dan moet Hanne maar aan de spreker komen.
En "wie heeft die zonder koker gevangen"?

Hij lijkt even achterdochtig als Cathy naar andere spelers, maar hij gaat wel niet zo hard eigenlijk voor het bijeen rapen van geld. Hij onthoudt wat pausnamen (doet niet terzake) en 6 eerste letters van apostelen van het laatste avondmaal (en dan nog de verkeerde kant), maar gaat niks zo hard van buiten leren. Cathy kent dan misschien niet het Ave Maria geheel van buiten, maar ze is wel constant van alles aan het herhalen, prevelen, concentreren.


Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2016, 16:42:39 »
+ de eigenlijke juiste vennootschapsvorm van dat bedrijf weten maar dan liegen over hoe hij dat weet (ik kom daar langs... maar als hij daar langs kwam dan zou de man met oog voor detail weten dat het PVBA is

Nu weet ik niet hoeveel vestigingen die Vaes en Zonen hebben, want als je erop googlet kom je op één vestiging uit (als dit de enige is, vind ik het overigens een rare vraag m.b.t. de privacy van Issabel), maar volgens Google Streetview is dit toch een andere vestiging dan die we in het shot in de aflevering zien. Wellicht dat hij vaak langs deze vestiging is gereden (deze ligt aan een hoofdweg) ... en kijk eens aan wat hier de vennotschapsvorm is:

https://www.google.nl/maps/place/Vaes+en+Zonen+nv/@50.8939891,4.8135525,3a,20.5y,308.77h,81.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZiUp-s033dGIPdl4goUQ2g!2e0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0xd0a4a49cc0c343c9!6m1!1e1

NVB - even geheel knippen/plakken want klikken op de halve link levert niet het goede beeld op.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 16:48:59 door tumtum »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2016, 18:41:46 »
Nu weet ik niet hoeveel vestigingen die Vaes en Zonen hebben, want als je erop googlet kom je op één vestiging uit (als dit de enige is, vind ik het overigens een rare vraag m.b.t. de privacy van Issabel), maar volgens Google Streetview is dit toch een andere vestiging dan die we in het shot in de aflevering zien. Wellicht dat hij vaak langs deze vestiging is gereden (deze ligt aan een hoofdweg) ... en kijk eens aan wat hier de vennotschapsvorm is:

https://www.google.nl/maps/place/Vaes+en+Zonen+nv/@50.8939891,4.8135525,3a,20.5y,308.77h,81.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZiUp-s033dGIPdl4goUQ2g!2e0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0xd0a4a49cc0c343c9!6m1!1e1

NVB - even geheel knippen/plakken want klikken op de halve link levert niet het goede beeld op.

Die had ik (en velen anderen) uiteraard ook al lang gevonden.  ;)

En inderdaad is (de huidige) rechtsvorm een NV. Wat we ook al een tijdje weten en nogal rap te vinden is  :D

Maar dit is écht het gebouw niet waar Thibeaud op doelt hoor, in de verre omgeving geen appartement(encomplex) te bekennen daar.  ::ohno::

Ik denk dat het gebouw waar het om draait (en waar naar ik gok de naam en rechtsvorm op zijn blijven staan al wordt het nu door anderen/anders gebruikt) in Leuven staat omdat Issabel daar ook kantoor houdt: http://www.damenendefre.be/
Maar ik heb dat niet uitgezocht verder.


EDIT Met dank aan user Ehlis: Gebouw staat aan de Vaartkom in Leuven en is idd al een tijdje verkocht:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-leuven/ook-gebouw-corbeels-verdwijnt-a2134424/
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 19:25:32 door Whiskers »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2016, 17:59:56 »
Na 3 afleveringen komt Thibaud bij mij over als de minst leuke deelnemer, maar dat kan natuurlijk ook een gevolg zijn van de montage (daar draait toch veel om als je het mij vraagt).

Heeft qua achtergrond het profiel van de vorige Vlaamse mol (Marc Simons): een veertiger met een verantwoordelijke functie in het bedrijfsleven.

Er zijn hierboven al veel argumenten aangehaald waarom hij de mol al dan niet kan zijn. Een aantal daarvan waren bij mij ook al opgekomen, zoals:

Kan een mol het zich veroorloven flauw te vallen tijdens een proef? Is dat, indien het gefaket zou zijn, niet wat te opvallend? Qua "low profile" blijven als mol in de eerste aflevering, is dat een dikke nul op tien.

Hij geeft zelf wel aan dat hij tot de groep behoort die echt met het spel bezig is, hij doet wel "the effort" om van alles te noteren en na te denken (blijkbaar doet hij zelfs zo erg zijn best, dat hij er naar eigen zeggen 's nachts zijn slaap voor gelaten heeft!). Tot tweemaal toe heeft hij al expliciet gezegd: ik weet wie de mol is. Is dat echt zo of is het bluf? Of spreekt hij de waarheid in aflevering 1 als hem gevraagd wordt, of hij gaat stoppen, nu hij is flauwgevallen bij de proef aan de brug: "Neen, ik ga niet stoppen, ik weet wie het is.", enkel en alleen maar omdat hij zelf de mol is?

Hij is heel rustig bij de eliminatie als zijn naam wordt afgeroepen: is dat omdat hij zo zeker is van zijn stuk of omdat hij de mol is? Bij hem zie je nog minder emotie op het gelaat en in zijn lichaamstaal dan bij Bruno, al moet ik zeggen dat ook Cathy redelijk cool bleef bij de laatste eliminatie.

Ik weet het niet, maar als ik in het produktieteam zou zitten dat de mol moet selecteren, ik zou Thibaud niet als mol kiezen.

Mocht hij het achteraf toch blijken te zijn, ik zou een beetje teleurgesteld zijn in de makers. Maar we zijn nog maar 3 weken ver, nog niet eens halverwege: verras ons, VIER! ;)

Een mol kan flauwvallen als een ander. Ik zie niet hoe dit bewijs voor of tegen is.
Een mol hoeft niet compleet low profile te zijn. De harde kernspeler spelen is evengoed een rol die de rol zich mag aanmeten. En inderdaad dat is het profiel dat Marc in de laatste De Mol reeks ook speelde. Een mol moet zijn rol geloofwaardig spelen: of het nu de rol van de verbeten speler is, de klungelaar, of de nonchalante. Ik kijk naar de proeven, en het gedrag tijdens die proeven, beweringen over zichzelf om een bepaalde taak te krijgen en of dit inderdaad ook zo klopt. Thibaud zegt dit, maar doet dat, en dat is verdacht voor mij, in een spel en in het leven.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #72 Gepost op: 18-02-2016, 18:29:47 »
Ben het grotendeels met je eens, Sunny. Ik kijk ook naar de proeven en luister naar wat hij zegt en toets dat af bij wat hij doet. Hij maakt zich inderdaad verdacht en blijkt uit wat de anderen in de groep zeggen ook fel met het spel bezig.

Maar we kunnen enkel maar oordelen op basis van wat we te zien en te horen krijgen: het hangt dus allemaal af van de montage, wat tonen de programmamakers ons en wat niet? Een aflevering duurt maar een uur, maar daarvoor kan er geput worden uit een veelvoud aan uren opname. Procentueel is wat wij te zien krijgen slechts een paar procent van alle beschikbare beelden. En daar kan je alle kanten mee op. Dat is het sterke aan het concept De Mol. Het is prachtig gemonteerd, ik vind het top-televisie.

Absoluut. Maar Hugo en Marc heb ik ook doorgekregen door logisch na te denken over de info die we op de buis kregen tijdens de proeven. Daar zitten afleidingsbeelden in, maar ook mol-beelden. Over Marc was ik zeker vanaf aflevering 4. Hugo vanaf 5. De afvallers helpen bij de eerdere mislukte proeven. Ik zet nog niet al mijn molpunten in op Thibaud, maar wel de meeste en met verdubbeling. Enkel Stijn en Hanne heb ik zeker afgeschreven als mol, en op Hanne heb ik niets ingezet, omdat ik vermoed dat ze de volgende kandidaat zal zijn die er zal uitliggen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #73 Gepost op: 18-02-2016, 19:00:23 »
ik denk dat die molpunten de APP is van VIER.
Niet iets van het forum iig
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2016, 19:51:12 »
blij dat je wel de weg hebt gevonden hier naar toe!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2016, 19:57:13 »
Ah, bon. Dat verklaart veel. Ik ben namelijk de enige Vlaming zonder smartphone en Facebook. ::rofl::

Ik heb ook geen fb.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2016, 00:05:17 »
Ah, bon. Dat verklaart veel. Ik ben namelijk de enige Vlaming zonder smartphone en Facebook. ::rofl::

Is de website demolvier.be. Kan je wekelijks 100 punten verdelen over verdachten en mogelijks reis naar Argentinië mee winnen.

Offline Moldedju

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #77 Gepost op: 19-02-2016, 15:11:17 »
Vanmiddag zag ik toevallig het gebouw met NV Vaes & Zonen waar Thibaud op doelde. Voor alle zekerheid nog even nagekeken op Google Maps. Er staat wel degelijk NV, al is het wat vaag op de foto. Hij kan het dus echt wel gezien hebben.

Let echter vooral op de linkerbovenhoek van de foto... in mooie graffiti ..... staat ... jawel, STIJN ....  ::tandpastasmiley::

Moldedju

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #78 Gepost op: 19-02-2016, 15:32:10 »
Vanmiddag zag ik toevallig het gebouw met NV Vaes & Zonen waar Thibaud op doelde. Voor alle zekerheid nog even nagekeken op Google Maps. Er staat wel degelijk NV, al is het wat vaag op de foto. Hij kan het dus echt wel gezien hebben.

Let echter vooral op de linkerbovenhoek van de foto... in mooie graffiti ..... staat ... jawel, STIJN ....  ::tandpastasmiley::

Moldedju

Dat is wel buitengewoon toevallig! Zouden de hintenmakers echt zo ver gaan? Of heeft Thibaud iedereen een poets gebakken en die naam er zelf op laten aanbrengen? Hij kwam er vaker langs, zei hij..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #79 Gepost op: 19-02-2016, 16:00:19 »
Vanmiddag zag ik toevallig het gebouw met NV Vaes & Zonen waar Thibaud op doelde. Voor alle zekerheid nog even nagekeken op Google Maps. Er staat wel degelijk NV, al is het wat vaag op de foto. Hij kan het dus echt wel gezien hebben.

Let echter vooral op de linkerbovenhoek van de foto... in mooie graffiti ..... staat ... jawel, STIJN ....  ::tandpastasmiley::

Moldedju

Die toren komt niet in beeld he? Het gaat om wat er op het bakstenen deel staat en niet wat er op het wit geverfde deel staat  ;) Op het bakstenen deel staat heel groot Vaes en Zonen PVBA


Maar wel leuk gevonden van Stijn!!! ::rofl::