Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59484 keer)

Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2016, 00:08:15 »
Aangezien de mol de opdrachten kent, lijkt het minder waarschijnlijk dat je flauwvalt, maar goed, het kan je gewoon overkomen natuurlijk.

Niet echt mijn mol om deze reden. Ik vind hem wel erg zelfverzekerd over wie hij verdenkt. Ben benieuwd..

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2016, 22:51:34 »
Tsja, niet dat hij daardoor perse mijn mol is, maar ik vind deze man de minst sympathieke kandidaat. Er klopt voor mijn gevoel ook iets niet aan hem. Ik krijg (slechte) rillingen van deze man.  :-[

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2016, 22:53:33 »
Tsja, niet dat hij daardoor perse mijn mol is, maar ik vind deze man de minst sympathieke kandidaat. Er klopt voor mijn gevoel ook iets niet aan hem. Ik krijg (slechte) rillingen van deze man.  :-[

Idem. De manier waarop hij verklaart te weten wie het is. Het mag voor mij ietsje minder, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2016, 23:08:49 »
Idem. De manier waarop hij verklaart te weten wie het is. Het mag voor mij ietsje minder, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak.

Begint me op te vallen dat we regelmatig op 1 lijn zitten (en wrsch net zo regelmatig NIET)  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2016, 23:11:48 »
Begint me op te vallen dat we regelmatig op 1 lijn zitten (en wrsch net zo regelmatig NIET)  ::rofl::

Er zijn heel veel berichten die ik typ, maar dan met backspace wis wegens nog grotere onzin die ik gewoonlijk typ. Misschien zijn dat de berichten waar je het niet eens mee zou zijn? ;D

On topic: Om de eerder aangehaalde reden hoop ik wel op een dekseltje op de neus komende aflevering. Hetzij door zijn hoofdverdachte Ruth die niet de Mol blijkt te zijn, hetzij door een exit voor hemzelf.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2016, 23:16:25 »
Er zijn heel veel berichten die ik typ, maar dan met backspace wis wegens nog grotere onzin die ik gewoonlijk typ. Misschien zijn dat de berichten waar je het niet eens mee zou zijn? ;D

On topic: Om de eerder aangehaalde reden hoop ik wel op een dekseltje op de neus komende aflevering. Hetzij door zijn hoofdverdachte Ruth die niet de Mol blijkt te zijn, hetzij door een exit voor hemzelf.
LOL  ::rofl::

En inderdaad, meneer wijsneus mag wel een klein lesje  ;D

Al zou ik wijsneus niet eens zooooo erg vinden, maar die man geeft me echt the creeps. Serieus. Heel raar, en ik zeg dat niet snel over iemand   :-[

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2016, 23:47:29 »
Deze man is gewoon stereotype van zijn beroep. Hij is een change manager, ook wel bekend als interim manager. Iemand die tijdelijk ergens gestationeerd wordt om een afdeling of bedrijf in de revisie te gooien en na gedane zaken zijn ze weer naar elders vertrokken.

Heeft hierdoor een scherpe analyse in huis, een redelijk tot zeer hoog zelf beeld en is Niet vies om zijn Handen vuil te maken. In mijn ogen zeker niet de vriendelijkste speler, Maar wel iemand die t spel goed zou moeten kunnen doorgronden.


Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2016, 23:50:35 »
Ik vond hem wel redelijk leuk eigenlijk, terwijl ik dit soort types normaal ook nooit zo vind ;D

Vind hem in ieder geval goede tv ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2016, 00:33:35 »
Je zou je afvragen of er reden tot flauwvallen is als je met blinddoek nog geen idee hebt waar je je bevindt..
De mol weet natuurlijk wel waar ie in belandt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2016, 01:39:11 »
Als iemand flauwvalt aan een koord onder een brug, armen slap en niet aanspreekbaar, wat doe je Dan als organisatie.ik zou verwachten een grondige medische check, want je hebt geen idee wat de fysiologische oorzaak of t gevolg kunnen zijn. Of dat zomaar lukt in een bootje onder een brug.??

Ik zou t risico niet willen Lopen dat er echt iets mis is, niet vanuit de visie van thibaud of vanuit de organisatie.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2016, 01:42:43 »
Als iemand flauwvalt aan een koord onder een brug, armen slap en niet aanspreekbaar, wat doe je Dan als organisatie.ik zou verwachten een grondige medische check, want je hebt geen idee wat de fysiologische oorzaak of t gevolg kunnen zijn. Of dat zomaar lukt in een bootje onder een brug.??

Ik zou t risico niet willen Lopen dat er echt iets mis is, niet vanuit de visie van thibaud of vanuit de organisatie.

Ik neem aan dat de kandidaten een grondige medische check-up krijgen voor vertrek?
Van een nacht niet slapen kan je bloedsuikerspiegel danig ontregeld raken. En als je dan iets spannends moet doen gaat dat niet goed samen.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2016, 20:47:48 »
"Je plaatst me meer uit mijn comfortzone door níet de mol te zijn", antwoordt Thibaud op de vraag of hij de Mol wil zijn. Met andere woorden - althans, zo interpreteer ik het - hij wil liever de Mol zijn dan kandidaat. Maar vervolgens zit hij wel in de 'Nee'-auto.
Vreemd  ???

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2016, 12:49:58 »
"Je plaatst me meer uit mijn comfortzone door níet de mol te zijn", antwoordt Thibaud op de vraag of hij de Mol wil zijn. Met andere woorden - althans, zo interpreteer ik het - hij wil liever de Mol zijn dan kandidaat. Maar vervolgens zit hij wel in de 'Nee'-auto.
Vreemd  ???

Wat hij me denkt te zeggen is dat hij uit zijn comfortzone wil, en dus liever geen mol is. Eigenlijk zegt hij - mol zijn is geen uitdaging voor mij, en ik wil wat uitdaging.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2016, 17:08:39 »
eh, je gaat uit vrije wil 3 weken leven en werken buiten je comfortzone? zonder dat je in een retraite-kamp of ander mindfulness/awareness zweverig ding bent beland???

Ik vind je interpretatie waarom thibaud misschien wel nee heeft gezegd op de vraag of hij de Mol wil spelen, een zeer aanvaardbare these. Ik vraag me echter wel af of je het leven buiten je comfortzone zolang voelt houdt in een spel als de Mol ( en tevens vraag ik me af hoe thibaud in real life is als de Mol zijn dagelijks, zijn comfortzone is :-)

verder een bende acteurs allemaal. wij (ollanders) denken wel dat dit tien (naja 9, er zit een Mol bij) schattige belgen zijn met een leuk dialect (en wat veel gevloek) maar toch dat ze het spel zo puur spelen. FORGET IT. Ook zij kennen de tactieken van verdeel en heers, list en intrige , keep you friends close and your enemies closer. En weten dat verdacht zijn de kans op eliminatie potentieel verkleind.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2016, 13:43:27 »
Iets wat tegen Thibaud spreekt: dat bedrijf Vaes en Zonen is intussen echt wel degelijk een NV hoor. Toen hij de naam hoorde in de vraag herkende hij het dus, en hij gaf dus eigenlijk gewoon het correcte antwoord. Dat er op die toren nog een enorm oude naam staat van het bedrijf, tja dat is logisch dat Thibaud dat niet kan weten.

Ik vond dit dus zeer verdacht maar nu ik weet dat het effectief een NV is, is dat alweer veel minder Mols.
Lomperik..

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2016, 14:19:42 »
Iets wat tegen Thibaud spreekt: dat bedrijf Vaes en Zonen is intussen echt wel degelijk een NV hoor. Toen hij de naam hoorde in de vraag herkende hij het dus, en hij gaf dus eigenlijk gewoon het correcte antwoord. Dat er op die toren nog een enorm oude naam staat van het bedrijf, tja dat is logisch dat Thibaud dat niet kan weten.

Ik vond dit dus zeer verdacht maar nu ik weet dat het effectief een NV is, is dat alweer veel minder Mols.

Maar toch liegt hij dan, aangezien hij zegt er vaak langs te rijden.

En met de bedevaarts proef zegt hij 'de pausen zijn belangrijkste' net als Gilles en Bruno stoppen bij het eerste kruisgangplaatje.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2016, 14:36:47 »
eh, je gaat uit vrije wil 3 weken leven en werken buiten je comfortzone? zonder dat je in een retraite-kamp of ander mindfulness/awareness zweverig ding bent beland???

Ik vind je interpretatie waarom thibaud misschien wel nee heeft gezegd op de vraag of hij de Mol wil spelen, een zeer aanvaardbare these. Ik vraag me echter wel af of je het leven buiten je comfortzone zolang voelt houdt in een spel als de Mol ( en tevens vraag ik me af hoe thibaud in real life is als de Mol zijn dagelijks, zijn comfortzone is :-)

verder een bende acteurs allemaal. wij (ollanders) denken wel dat dit tien (naja 9, er zit een Mol bij) schattige belgen zijn met een leuk dialect (en wat veel gevloek) maar toch dat ze het spel zo puur spelen. FORGET IT. Ook zij kennen de tactieken van verdeel en heers, list en intrige , keep you friends close and your enemies closer. En weten dat verdacht zijn de kans op eliminatie potentieel verkleind.

Comfortzone is een term die gebruikt wordt in psyxhologie en supervisie. Je hebt 3 zones: comfortzone, exploreerzone en paniekzone. Comfortzone zijn belevingen en taken waar je door en door bekend mee bent, waar je heel veel ervaring in hebt. Exploreerzone zijn belevingen en taken die nieuw zijn maar binnen een bekende context, of bekende taken in een nieuwe context. De persoon beleeft dan iets nieuws, maar heeft aanknopingspunten met de comfortzone. De paniekzone is in een situatie belanden waar je taken krijgt die je totaal onbekend zijn in een context of omgeving die je totaal onbekend is. Als iemand zich in een paniekzone bevindt dan is de enige remedie om die zo snel mogelijk terug kalm te krijgen door banale taken te laten uitvoeren. Als avontuurlijke reisbegeleider heb ik zo eens een panieksituatie gehad met een groep, die ik dan zo snel mogelijk terug naar het kamp heb begeleid, directief taken heb gegeven om dingen te dragen, te douchen en zich klaar te maken om een toeristische site te bezoeken. Het douchen was een zeer banale activiteit, maar dat doet iedereen z'n hele leven al, en dat kalmeerde. Mijn ervaringen maken ook dat ik amper een paniekzone heb en dat mijn comfortzone zeer zeer ruim is. Eigenlijk is exploreren mijn comfortzone, of slapen in een hangmat in de brousse tussen de junglebeesten. Een all-in daarentegen ligt buiten mijn comfortzone. Wat ik daar mee wil zeggen is dat je de comfortzone van een ander niet kan bepalen op basis van de jouwe. Want dat is puur gebaseerd op ervaring en interesse en dus heel individueel. 
« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 14:39:05 door sunray »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2016, 00:50:11 »
Maar toch liegt hij dan, aangezien hij zegt er vaak langs te rijden.

En met de bedevaarts proef zegt hij 'de pausen zijn belangrijkste' net als Gilles en Bruno stoppen bij het eerste kruisgangplaatje.

Voor die opmerking over die Pausnamen gaf hij m.i. wel een aannemelijke reden: de huidige opperkatholiek is immers een Argentijn. Verder was zijn rol in de fietsopdracht niet erg groot.

----
Voorts viel het me op dat hij meteen Stijn afkapte toen die opperde dat ze nog niet zeker konden weten dat Ruth de Mol niet was. Als Mol zou hij daar volgens mij niet zo resoluut op gereageerd hebben.
In theorie was die 'gijzeling' immers mogelijk doorgestoken kaart (waarbij Ruth de code gewoon wist en bij tegenwerking goed 'gegokt' zou hebben). Anders dan -kennelijk- Stijn hield Thibauld helemaal geen rekening met deze mogelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 09:01:24 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »
Woosie down?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2016, 04:11:09 »
Voor die opmerking over die Pausnamen gaf hij m.i. wel een aannemelijke reden: de huidige opperkatholiek is immers een Argentijn. Verder was zijn rol in de fietsopdracht niet erg groot.

Iedereen geeft aannemelijke redenen. Toch wel toevallig dat hij het zegt net op dat moment, alsof hij hen wil overtuigen om niet te veel aandacht aan de kruisgangprentjes te hechten. Waarom zou zijn rol groot moeten zijn? De rest moet je toch niet van buiten leren. Zodra ze zo'n prentje gemist hebben in het begin (en Gilles had inderdaad maar 1 fout gemaakt - het tweede met her derde verwisseld), en hij niet samen met hen boven aankomt kunnen ze klooien wat ze willen daarboven. 14 prentjes in de juiste volgorde leggen als je 3 prentjes niet eens hebt gezien - de kans dat daar een fout insluipt is groot, me dunkt. En ondertussen blijft hij nog eens mooi uit de kijker. Hij heeft miniem geholpen waar hij kon - met de laatste 6 eerste letters van apostelen (en Bruno had hem gevraagd de eerste 6 te doen) zeggen, waar de vraag toch niet over ging. Dat is eigenlijk alles dat Thibaud heeft van buiten geleerd - 6 letters en van de verkeerde helft dan nog. Ik dacht dat die man "oog heeft voor detail"? Maar hij weet wel dat het bedrijf dat over Issa's huis staat Vaes en zonen een NV is.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 04:15:30 door sunray »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2016, 10:19:49 »
Iedereen geeft aannemelijke redenen. Toch wel toevallig dat hij het zegt net op dat moment, alsof hij hen wil overtuigen om niet te veel aandacht aan de kruisgangprentjes te hechten. Waarom zou zijn rol groot moeten zijn? De rest moet je toch niet van buiten leren. Zodra ze zo'n prentje gemist hebben in het begin (en Gilles had inderdaad maar 1 fout gemaakt - het tweede met her derde verwisseld), en hij niet samen met hen boven aankomt kunnen ze klooien wat ze willen daarboven. 14 prentjes in de juiste volgorde leggen als je 3 prentjes niet eens hebt gezien - de kans dat daar een fout insluipt is groot, me dunkt. En ondertussen blijft hij nog eens mooi uit de kijker. Hij heeft miniem geholpen waar hij kon - met de laatste 6 eerste letters van apostelen (en Bruno had hem gevraagd de eerste 6 te doen) zeggen, waar de vraag toch niet over ging. Dat is eigenlijk alles dat Thibaud heeft van buiten geleerd - 6 letters en van de verkeerde helft dan nog. Ik dacht dat die man "oog heeft voor detail"? Maar hij weet wel dat het bedrijf dat over Issa's huis staat Vaes en zonen een NV is.

Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik bedoel te zeggen dat ik niet zo geloof in Thibaults Molschap - en zeker niet op die berg. Zijn gedachtengang - laten we op de pausen letten want dat is hier een actueel onderwerp - was logisch, en verder leek hij het grootste deel van de tocht solo te fietsen tussen de kopgroep en de achterhoede. Zijn aandeel in het mislukken van de opdracht is m.i. nihil. Daarnaast is oog voor detail hebben nog wat anders aan de avonddis dan op een mountainbike in de ijle lucht op een steile helling (dunkt me). ;)
Woosie down?