Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59329 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2016, 18:41:36 »
ik denk ook dat je als mol controle wilt houden op de eindbeslissing en dus op de top erbij wilt zijn.

Maar heb al paar keer gezien dat een kleine mol actie middenin een opdracht vaak net zo goed kan werken. Dus even zorgen dat de focus op iets anders ligt op t juiste moment zou ik een prima molactie vinden. Ik sluit thibaud dus niet uit omdat hij niet op de top was.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2016, 18:56:28 »
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik bedoel te zeggen dat ik niet zo geloof in Thibaults Molschap - en zeker niet op die berg. Zijn gedachtengang - laten we op de pausen letten want dat is hier een actueel onderwerp - was logisch, en verder leek hij het grootste deel van de tocht solo te fietsen tussen de kopgroep en de achterhoede. Zijn aandeel in het mislukken van de opdracht is m.i. nihil. Daarnaast is oog voor detail hebben nog wat anders aan de avonddis dan op een mountainbike in de ijle lucht op een steile helling (dunkt me). ;)

Stel dat hij de mol is dan is zijn aandeel
1. mensen afleiden van de prentjes (gelukt). De pausopmerking en zo missen Bruno en Cathy een prentje omdat net weer Thibaud hun aandacht houdt op Gilles die het Ave Maria aan het herhalen is voor zichzel. Je kan dat op Gilles steken, maar ook op Thibaud.
2. Zelf besteedt hij hier ook geen enkele aandacht aan: aan hem moeten ze dus al niets komen vragen over prentjes.
3. Door zijn platte band moet hij achter blijven en kan hij checken of Marc en Manuella nog boven zullen geraken. Marc besteedde bijna 0 aandacht aan alles wat proef gerelateerd langs of op de weg stond. Manuella probeerde nog, maar wanneer Marc, Thibaud inhaalt (Marc is eerder boven dan Thibaud) kan Thibaud reeds weten dat Manuella achter is gebleven en heeft opgegeven, en dat Marc van toeten of blazen weet. Dus Thibaud weet dan reeds dat er maar 3 mensen boven zijn die kunnen zwoegen op de vraag waar ze 3/13 kansen een fout kunnen maken (want 3 bordjes gemist). Dat is bijna 25% kans dat ze de fout ingaan.
4. Hij blijft lang genoeg weg van de top dat niemand aan hem iets kan vragen over de prentjes, of het toch reeds te laat is.

Ik heb van 5 proeven verdachten punten gegeven, een ranking van meest verdacht naar minst. Iedereen kreeg punten op basis van die ranking, en voor alle proeven hebben ik er verschillende meest verdacht geplaatst (omdat voor allen wel een argument gemaakt kan worden). Wie de laagste score heeft is het meest verdacht. Thibaud haalt de minste met 8, dan volgt Gilles met 13, dan Issa met 15, en de 4de en 5de plaats wordt gedeeld door Cathy en Bruno met 16. In ieder geval doet Thibaud louche dingen die niet kloppen.    

Offline david_vdb

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2016, 19:14:38 »
Feit is wel dat, puur afgaande op de afleveringen (het montagewerk dus), zowel Ruth als Marc verdachtmakingen uitten ten aanzien van Thibaut. Beiden liggen er al uit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2016, 19:29:07 »
Zou hij zelf zijn ventieltje even open hebben gezet ? Of een medekandidaat

Ik vind het raar namelijk dat je met zulke dikke mountainbikebanden op een redelijk goede weg een lekke band oploopt  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2016, 21:13:46 »
Zou hij zelf zijn ventieltje even open hebben gezet ? Of een medekandidaat

Ik vind het raar namelijk dat je met zulke dikke mountainbikebanden op een redelijk goede weg een lekke band oploopt  ::jaja::
Ik vond dat ook heel gek....Maar zou het niet helemaal snappen als mol zijnde want je wilt erbij blijven om te kunnen beïnvloeden toch?
Meer L

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2016, 22:46:52 »
Ik vond dat ook heel gek....Maar zou het niet helemaal snappen als mol zijnde want je wilt erbij blijven om te kunnen beïnvloeden toch?

Ja en aangezien ik denk dat de mol niet flauwvalt bij die brugopdracht ( Omdat hij weet wat er gaat komen ). Is Thibaud voor mij niet de mol..

Dus of het is echt dikke pech en een lekke band. Of een geniale molactie
You'll never walk alone

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2016, 23:22:42 »
Hij stemt wel neen, maar hij helpt Issabel wel (foutief)

Maar op dat moment kon hij nog niet weten dat Gilles Nokia ging zeggen.
Als hij de mol is, zou hij toch zeggen BVBA. Issabel (als ze een kandidaat is) wist het precies niet.

En dan die platte band, dat zou toch de mol met de meeste pech ooit zijn.

Geen mol volgens mij
klaar voor de strijd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #47 Gepost op: 11-02-2016, 09:02:48 »
voor mij ook niet. Wensafvaller zelfs, ik zou binnen het uur ruzie met hem kunnen hebben  :-X
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #48 Gepost op: 11-02-2016, 09:19:57 »
Ik ben ook geen fan van hem nee

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #49 Gepost op: 15-02-2016, 14:07:03 »
Hij stemt wel neen, maar hij helpt Issabel wel (foutief)

Maar op dat moment kon hij nog niet weten dat Gilles Nokia ging zeggen.
Als hij de mol is, zou hij toch zeggen BVBA. Issabel (als ze een kandidaat is) wist het precies niet.

En dan die platte band, dat zou toch de mol met de meeste pech ooit zijn.

Geen mol volgens mij


Helemaal juist. Het enige wat ik hier nog niet gelezen heb is dat Thibaut eigenlijk gelijk had toen hij zei dat het een NV was. Hoewel op het bord inderdaad PVBA staat, is dat bedrijf tegenwoordig een NV. (Een PVBA bestaat zelfs niet meer, het is oude reclame.) Thibaut is op dat vlak inderdaad niet verdacht te noemen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #50 Gepost op: 15-02-2016, 14:17:11 »

Helemaal juist. Het enige wat ik hier nog niet gelezen heb is dat Thibaut eigenlijk gelijk had toen hij zei dat het een NV was. Hoewel op het bord inderdaad PVBA staat, is dat bedrijf tegenwoordig een NV. (Een PVBA bestaat zelfs niet meer, het is oude reclame.) Thibaut is op dat vlak inderdaad niet verdacht te noemen.

Dat hangt er van af. Hij brengt wel de suggestie aan om een nummerplaat af te strepen die niet bij Issabel hoort, wat - als meerdere mensen hun vraag hadden beantwoord - misschien voor chaos zorgde.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #51 Gepost op: 15-02-2016, 14:25:34 »
Het enige wat ik hier nog niet gelezen heb is dat Thibaut eigenlijk gelijk had toen hij zei dat het een NV was. Hoewel op het bord inderdaad PVBA staat, is dat bedrijf tegenwoordig een NV. (Een PVBA bestaat zelfs niet meer, het is oude reclame.) Thibaut is op dat vlak inderdaad niet verdacht te noemen.

Thibaut geeft een goed antwoord wat fout blijkt te zijn. Maar dat vind jij niet verdacht? (Denk een stap verder!)

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #52 Gepost op: 15-02-2016, 14:33:24 »

Volgens mij was het een spontane reactie van iemand die niet de mol is. Het speelde trouwens ook geen echte rol omdat er nog 5 andere kandidaten zouden moeten overtuigd worden om mee te werken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #53 Gepost op: 15-02-2016, 14:54:29 »
Het speelde trouwens ook geen echte rol omdat er nog 5 andere kandidaten zouden moeten overtuigd worden om mee te werken.

Ja, maar Thibaud speelt misschien wel een rol, namelijk die van de Mol.

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #54 Gepost op: 15-02-2016, 15:04:21 »
Ja, maar Thibaud speelt misschien wel een rol, namelijk die van de Mol.

Misschien, misschien ook niet ;) Ik wilde gewoon zeggen dat zijn reactie volgens mij evengoed spontaan was.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #55 Gepost op: 15-02-2016, 15:11:53 »
Misschien, misschien ook niet ;) Ik wilde gewoon zeggen dat zijn reactie volgens mij evengoed spontaan was.

Het (indirecte) effect was dat er uiteindelijk 5000 euro niet verdiend werd... (En als Mol zijnde lagen er anders nog steeds kansen!)

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #56 Gepost op: 15-02-2016, 15:27:43 »
Het (indirecte) effect was dat er uiteindelijk 5000 euro niet verdiend werd... (En als Mol zijnde lagen er anders nog steeds kansen!)

Ok maar wetende dat de programma makers door de selectie van fragmenten bewust vallen zetten voor de kijkers thuis en dat een spontane fout van een van de kandidaten voor de makers mooi meegenomen is, moet elke zogenaamde mollenactie ontleed worden (Zoals je ongetwijfeld weet, doet elke deelnemer dingen die de opdracht doen mislukken, zowel bewust (de mol of een deelnemer die zich verdacht wil maken) als onbewust). En dan vind ik dit heel mager voor een mollenactie en bovendien perfect te verklaren.
Maar dat is natuurlijk maar mijn mening..



Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #57 Gepost op: 15-02-2016, 17:13:09 »
En dan vind ik dit heel mager voor een mollenactie en bovendien perfect te verklaren.

Je redeneert het antwoord is logisch, maar het antwoord überhaupt geven is al onlogisch. Het is zelfs nog fout ook! En de consequentie is dat het antwoord 'Nokia' van Gilles escaleert naar het antwoord BVBA i.p.v. NV op Issabels vraag terwijl dat niet eens de vraag was. Het ging erom wat er stond en niet wat de eigenlijke bedrijfsvorm was. Sterker nog, ik denk dat het een instinker was, PVBA ipv BVBA.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2016, 17:15:35 door Avogadro »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #58 Gepost op: 15-02-2016, 18:03:10 »
Je redeneert het antwoord is logisch, maar het antwoord überhaupt geven is al onlogisch. Het is zelfs nog fout ook! En de consequentie is dat het antwoord 'Nokia' van Gilles escaleert naar het antwoord BVBA i.p.v. NV op Issabels vraag terwijl dat niet eens de vraag was. Het ging erom wat er stond en niet wat de eigenlijke bedrijfsvorm was. Sterker nog, ik denk dat het een instinker was, PVBA ipv BVBA.

Ja, die Thibaud is een behoorlijk snelle denker en een gewiekst strateeg, volgens mij. Mede daarom niet uit te vlakken. Ik zou het in ieder geval heel vreemd vinden als hij er vanavond uit zou vliegen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2016, 22:00:47 »
Mijn nieuwe mol.
Ik Vond hem helemaal niet gespannen bij de executie.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online