Auteur Topic: [KANDIDAAT] Thibaud  (gelezen 59514 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #80 Gepost op: 19-02-2016, 16:54:49 »
Vanmiddag zag ik toevallig het gebouw met NV Vaes & Zonen waar Thibaud op doelde. Voor alle zekerheid nog even nagekeken op Google Maps. Er staat wel degelijk NV, al is het wat vaag op de foto. Hij kan het dus echt wel gezien hebben.

Let echter vooral op de linkerbovenhoek van de foto... in mooie graffiti ..... staat ... jawel, STIJN ....  ::tandpastasmiley::

Moldedju

Dit houdt dus in dat Thibaud's reactie op de vraag helemaal niet zo verdacht is. Issabel twijfelt openlijk over de naamsvermelding en Thibaud wil (ondanks dat hij Ruth niet wilde helpen) zijn positieve steentje bijdragen. Hij spreekt ook nog de waarheid! (Alleen is het niet de juiste reclame-uiting.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #81 Gepost op: 19-02-2016, 17:00:24 »
Dit houdt dus in dat Thibaud's reactie op de vraag helemaal niet zo verdacht is. Issabel twijfelt openlijk over de naamsvermelding en Thibaud wil (ondanks dat hij Ruth niet wilde helpen) zijn positieve steentje bijdragen. Hij spreekt ook nog de waarheid! (Alleen is het niet de juiste reclame-uiting.)
Nou... Dat NV staat een stuk hoger, heeft veel vagere letters en is veel moeilijker te spotten vanuit een auto indien je zelf de chauffeur bent (kijk maar eens op Google Streetview). Ik denk eerder dat hij om één of andere weet dat het huidige "Vaes en Zonen"en NV is en "ik rij er wel eens langs"gebruikt om zijn antwoord te legitimeren.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #82 Gepost op: 19-02-2016, 18:15:20 »
Mijn nr 3 op de lijst (eerder onwaarschijnlijk maar bon)

Hij schakelt Cathy uit bij de schutters
Hij roept twee wanneer hij nog niet veilig staat

Maar bij de vrijstelling is hij snel weg, dat vind ik minder mols.
klaar voor de strijd

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #83 Gepost op: 22-02-2016, 11:45:03 »
Thibaud is volgens mij iemand die het slim speelt.
Hij probeert de andere constant te testen.

vb'n:
1) Bij de lama's vraagt hij Bruno naar info die Stijn ontvangen heeft. Is het antwoord fout, dan liegt er minstens één.

2) In de zoutvlakte zegt hij tweemaal een verkeerd aantal. Checken wie hem corrigeert. Wordt gedaan door Ruth en Bruno. Te opvallend in beeld gebracht en benadrukt om een molactie te zijn.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #84 Gepost op: 22-02-2016, 12:09:38 »
Thibaud is volgens mij iemand die het slim speelt.
Hij probeert de andere constant te testen.

vb'n:
1) Bij de lama's vraagt hij Bruno naar info die Stijn ontvangen heeft. Is het antwoord fout, dan liegt er minstens één.

2) In de zoutvlakte zegt hij tweemaal een verkeerd aantal. Checken wie hem corrigeert. Wordt gedaan door Ruth en Bruno. Te opvallend in beeld gebracht en benadrukt om een molactie te zijn.


Origineel was dat mijn verklaring, maar ik hield er ook altijd rekening mee dat dit 'controleren' een strategie van een mol kan zijn om als kandidaat over te komen. Ondertussen stapelen de fouten zich op. Afchecken doet hij ineens niet meer tijdens de pelgrimstocht. Als je de kandidaatstheorie vasthoudt, dan krijg je eigenlijk een kandidaat die beter mollenwerk levert dan de mol. 

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #85 Gepost op: 22-02-2016, 12:49:50 »
Origineel was dat mijn verklaring, maar ik hield er ook altijd rekening mee dat dit 'controleren' een strategie van een mol kan zijn om als kandidaat over te komen. Ondertussen stapelen de fouten zich op. Afchecken doet hij ineens niet meer tijdens de pelgrimstocht. Als je de kandidaatstheorie vasthoudt, dan krijg je eigenlijk een kandidaat die beter mollenwerk levert dan de mol. 
Afchecken doet hij nog met de laatste 6 apostels, waar hij enkel de eerste letter van wist.
Ook kan het niet gefilmd zijn/eruit geknipt worden
Of is de inspanning te belastend om nog helder te denken, want de meest sportieve lijkt hij me niet.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #86 Gepost op: 22-02-2016, 23:24:04 »
Thibaud... Ja hij weet alwéér zeker wie de mol is... Het is hier thuis al een running gag.
Tell me what your telescope says

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #87 Gepost op: 23-02-2016, 00:14:52 »
Thibaud... Ja hij weet alwéér zeker wie de mol is... Het is hier thuis al een running gag.

Wat interessant is, is dat hij zei dat hij op een man zit. Bruno of Gilles dan waarschijnlijk?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #88 Gepost op: 23-02-2016, 00:16:08 »
Wat interessant is, is dat hij zei dat hij op een man zit. Bruno of Gilles dan waarschijnlijk?

Of hijzelf.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #89 Gepost op: 23-02-2016, 00:17:34 »
Of hijzelf.

Wow... Dat brengt me aan het denken...  ::oink::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #90 Gepost op: 23-02-2016, 00:22:24 »
Wat interessant is, is dat hij zei dat hij op een man zit. Bruno of Gilles dan waarschijnlijk?

Hij heeft het over een mol die subtiel bijstuurt, zou ik Bruno denken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #91 Gepost op: 23-02-2016, 00:24:51 »
Een voor velen vervelende speler.  Iemand die het spel soms naar zijn hand wil zetten, Maar nu weer door Stijn gecorrigeerd werd.

Zijn mantra dat hij weet wie de mol is, is nu duidelijker geworden, want zijn mol is een hij. Grote kans dat t bluf is of hij wijst naar zichzelf.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #92 Gepost op: 23-02-2016, 00:39:50 »
In de vorige aflevering zei hij dit:
"Waar kon de mol eigenlijk effectief toeslaan? Bij ons kon de mol dingen doen om sneller afgeschoten te worden waardoor je minder kans hebt om het te halen"

En tijdens de wandeltocht, net na de paintballproef zei hij:
"Ik ben de mol niet. En ik heb nu net weer gezien we de mol wél is."

Aangezien hij Cathy zelf gesaboteerd heeft bij die proef moet hij dan op Bruno of Issa gezeten hebben.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #93 Gepost op: 23-02-2016, 00:43:32 »
Afchecken doet hij nog met de laatste 6 apostels, waar hij enkel de eerste letter van wist.
Ook kan het niet gefilmd zijn/eruit geknipt worden
Of is de inspanning te belastend om nog helder te denken, want de meest sportieve lijkt hij me niet.

Hoe kan je iets afchecken als je enkel de eerste letters weet? En dan nog eens van het verkeerde rijtje. Uiteindelijk hebben Cathy en Gilles nog een discussie over de juiste naam bij de eerste letter.

Waarom zou de mol ook al die namen van buiten leren. De mol weet toch dat de vraag over de kruiswegplaatjes gaat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #94 Gepost op: 23-02-2016, 06:07:20 »
Als we echt geloven in de beste positie van de mol, moest die op de zoutvlakte bij de beslissing zijn.
Op dit moment zit er nog Maar 1 van de 5 in het spel.
Dus volgens die logica zou thibaud de mol zijn. Ik hoop toch zo dat t niet klopt.
Hij probeert steeds wel opzichtig wat te verstieren, Maar laat zich steeds buitenspel zetten (zie ruikopdracht).

Aan de Andere Kant hij weet natuurlijk echt wie de mol is als hij de mol is.verschrikkelijk als ze aan t eind zeggen dat hij t elke afdeling al had gezegd  ::ohno::


Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #95 Gepost op: 23-02-2016, 08:06:11 »
Hoe kan je iets afchecken als je enkel de eerste letters weet? En dan nog eens van het verkeerde rijtje. Uiteindelijk hebben Cathy en Gilles nog een discussie over de juiste naam bij de eerste letter.
Hij laat uitschijnen dat ie enkel de eerste letter weet, is dit werkelijk zo?

Waarom zou de mol ook al die namen van buiten leren. De mol weet toch dat de vraag over de kruiswegplaatjes gaat.
Om tijd te winnen, verwarring te zaaien, meer info te laten onthouden (dus meer kans om iets te vergeten).
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #96 Gepost op: 23-02-2016, 08:42:50 »
Fijn om iemand erbij te hebben waar je je een beetje aan kunt ergeren. Maar ik moet ook wel om hem lachen en helemaal uit te vlakken als Mol is ie niet.

Nog maar eens kijken wat Thibauds aandeel in de geurproef is. Maar dat hij niet heeft kunnen verhinderen dat die proef gelukt is zegt al best veel.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #97 Gepost op: 23-02-2016, 09:22:14 »
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Thibaud gewoon op het juiste spoor zit en de uiteindelijke winnaar is. We weten niet op wie hij zit, maar langzaam aan komen we er wel achter. Inmiddels weten we dat het een man is. Misschien geeft Thibaud ons langzaam aan het profiel van de echte Mol.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #98 Gepost op: 23-02-2016, 09:50:34 »
Toch denk ik nog steeds dat Thibaud de Mol is. Al vanaf het moment dat hij met dat onhandige kloksysteem kwam om links en rechts aan te geven bij het blind rijden op de zoutvlakte. Sindsdien heeft het gevoel me niet meer verlaten. Ondanks dat er zeker ook argumenten zijn tégen zijn molschap.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thibaud
« Reactie #99 Gepost op: 23-02-2016, 10:13:53 »
Dat kloksysteem is toch zo gek nog niet? En Thibaud slaagt in die opdracht. (Zoals eerder opgemerkt: mogelijk door onder zijn blinddoek door te piepen!)