Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol  (gelezen 35157 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2016, 11:51:46 »
Ja Hanne probeerde Cathy aan het lachen te maken en dat lukte.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2016, 11:57:26 »
Ik geloof echt niet dat de mol de kandidaten kon horen. Dat risico gaan ze echt niet nemen. Heeft geen toegevoegde waarde. Ik denk dat we ons moeten baseren op de vragenstellers. Hanne, zeer goed voorbereidt, Cathy zeer stuntelig.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2016, 12:22:49 »
Ik geloof echt niet dat de mol de kandidaten kon horen. Dat risico gaan ze echt niet nemen. Heeft geen toegevoegde waarde. Ik denk dat we ons moeten baseren op de vragenstellers. Hanne, zeer goed voorbereidt, Cathy zeer stuntelig.
Als dat zo is, krijg je hier dezelfde discussie op het gedeelte van de Nederlandse Mol: het is niet eerlijk om de kandidaten te misleiden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2016, 13:58:17 »
Ik zou gewoon moppen gaan tappen, zodat de mol wel moet lachen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2016, 14:01:01 »
Ik geloof echt niet dat de mol de kandidaten kon horen. Dat risico gaan ze echt niet nemen. Heeft geen toegevoegde waarde. Ik denk dat we ons moeten baseren op de vragenstellers. Hanne, zeer goed voorbereidt, Cathy zeer stuntelig.

Waarom zouden ze dat risico niet nemen? Als Mol weet je al 2 maanden wat er gaat gebeuren en je kan je daar een beetje op instellen. Bovendien kregen de kandidaten hilarische en minder hilarische fragmenten te horen waardoor een lach niet abnormaal was.

Neem niet weg dat jouw tactiek om te kijken naar hoe de vragen gesteld worden een goede is om toch nog iets uit de opdracht te halen als kijker.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2016, 14:20:11 »
Je kan je niet voorbereiden als mol op de vragen die ze gaan stellen. Als iemand je naam brult bv, zal je automatisch schrikken denk ik. Het is wel zo dat als de koptelefoon wel opstaat bij de mol zal die ook schrikken als een andere naam wordt genoemd en wij als kijker kijken dan natuurlijk enkel naar die persoon waarvan de naam werd genoemd. Maar dit werd niet in beeld gebracht, er werd enkel naar cathy geroepen door bruno.

--

Ik denk net iets ontdekt te hebben! Op het einde van deze proef staat cathy in de studio. Je ziet een beeld dat ze de 4 knoppen van geluid terug afzetten. Het zijn er 4. Dat wil dan zeggen dat de 4 kandidaten achter het raam allemaal hun geluid hadden opstaan??!!!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 17:30:23 door Lukie4, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 8-03-2016, 14:33:32 »
Deze opdracht lijkt mij niet echt even te oefenen voor de Mol om een stalen gezicht te houden. Daar is echt jarenlang training voor nodig lijkt mij. Ik heb specifiek op Cathy gelet, en dan valt mij het volgende op:

  • Cathy toont een duidelijke reactie bij Hannes ondervraging.
  • Cathy toont een duidelijke reactie bij Stijns ondervraging.
  • Cathy knippert heel veel met de ogen.

Update:
Ook wordt Cathy door drie van de vier als eerste op de korrel genomen, alleen Stijn bevraagt haar als tweede. (Duidt erop dat Cathy erg verdacht is in de groep.)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 14:40:25 door Avogadro »

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2016, 14:35:01 »
Ja,heb ik ook gezien, ze zit de hele tijd te knipperen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2016, 14:38:44 »
Als iemand je naam brult bv, zal je automatisch schrikken denk ik.

Alsof ze zoiets niet geanticipeerd hebben. ;D De Mol staat daar wat te staan en heeft zich voldoende voorbereid op verschillende situaties zoals het laten schrikken van de Mol of zijn/haar naam zeggen.

Het enige wat je kan proberen is een reactie uitlokken die je bijna niet kan onderdrukken door bijvoorbeeld een mop te vertellen. Niemand deed dit en dus zijn alle reacties die we in beeld krijgen voor mij waardeloos om er iets uit af te leiden.

Het is wel zo dat als de koptelefoon wel opstaat bij de mol zal die ook schrikken als een andere naam wordt genoemd en wij als kijker kijken dan natuurlijk enkel naar die persoon waarvan de naam werd genoemd. Maar dit werd niet in beeld gebracht, er werd enkel naar cathy geroepen door bruno.

Als iemand die ik niet kan zien Jef naar mij roept (ik heet trouwens niet Jef) dan gebeurt er niets met de mimiek op mijn gezicht. ;D De Mol is absoluut geen sukkelaar die ze 5 minuten voor de opdracht hebben verteld dat ie beter zijn/haar gezicht wat in de plooi kan houden. De Mol weet al lange tijd dat deze opdracht er aan komt, die heeft zich afgevraagd 'Wat zou ik doen als ik kandidaat was?' en de Mol heeft zich met dat in het achterhoofd voorbereid op verschillende scenario's.

Ik denk net iets ontdekt te hebben! Op het einde van deze proef staat cathy in de studio. Je ziet een beeld dat ze de 4 knoppen van geluid terug afzetten. Het zijn er 4. Dat wil dan zeggen dat de 4 kandidaten achter het raam allemaal hun geluid hadden opstaan??!!!

Zoals eerder te zien is, is de rechterschuifknop die voor de micro en zijn de overige 3 voor geluid van de hoofdtelefoons. Dus eerst wordt de micro gedempt en daarna de 3 hoofdtelefoons.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2016, 14:43:33 »
Ik heb het fragment ondertussen al 10 keer stopgezet en het zijn wel degelijk allemaal dezelfde knoppen.

Maar wel opvallend dat hanne als laatste haar koptelefoon afzet als ze het de anderen ook ziet doen. Zij heeft als mol geen geluid dat stopt immers?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 17:29:43 door Lukie4 »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 8-03-2016, 15:03:46 »
Ik heb het fragment ondertussen al 10 keer stopgezet en het zijn wel degelijk allemaal dezelfde knoppen.

Ik snap wat je bedoelt. Er is één ondervraging waar alle vier de koptelefoons op dezelfde manier moeten openstaan. Bij de Nederlandse WIDM monteren ze zulke dingen vaak oneigenlijk zodat je er geen conclusies aan kunt verbinden. M.a.w. het moment dat het gebeurt hoeft niet overeen te komen met het moment zoals dat in beeld komt.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 15:14:09 door Avogadro »

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 8-03-2016, 15:07:24 »
Het valt me wel op dat ze in de belgische versie veel meer hint geven die gewoon niet waar zijn. Heel die hint van radio uno met bruno zijn naam in bv is dus gewoon een dwaalspoor.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 8-03-2016, 15:20:45 »
Ik vond Hanne bijna té stoïcijns voor zich uit kijken bij deze opdracht. De anderen hadden allemaal af en toe wel íets van een reactie op wat ze hoorden - een lachje, opgetrokken wenkbrauw, hand bij de mond - maar Hanne niet. Vanuit mijn Hanne-tunnel zie ik dit als een teken dat ze flink geoefend heeft. 8)

Even los daarvan lijkt het me trouwens handig om de Mol als eerste of als laatste te laten gaan, omdat je dan minder kans hebt dat iemand zich vergist in de schuifjes. Dat niet het verhaal dat de Mol staat te vertellen achter het glas ineens toch op de koptelefoon van een kandidaat terecht komt, zeg maar.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 8-03-2016, 15:27:56 »
Het valt me wel op dat ze in de belgische versie veel meer hint geven die gewoon niet waar zijn. Heel die hint van radio uno met bruno zijn naam in bv is dus gewoon een dwaalspoor.

Of ze vonden Buenos Aires Radio Uno een goede naam voor hun fictief radio station en het zijn wij - de actieve kijkers - die denken dat het naar Bruno wijst. ;D Dat is het mooie aan het spel, dat mensen iets lijken te zien in normale zaken. ;)

Ik heb het fragment ondertussen al 10 keer stopgezet en het zijn wel degelijk allemaal dezelfde knoppen.

Op een mengpaneel zijn er dan ook geen verschillende kleuren of knoppen voor het geluid van de micro open te zetten of om het geluid van een hoofdtelefoon of geluidsbox open te zetten.

Het is volgens mij bij Bruno dat je ziet dat Gilles (de presentator) de micro open zet met de rechtse knop.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 8-03-2016, 15:31:38 »
Het valt me wel op dat ze in de belgische versie veel meer hint geven die gewoon niet waar zijn. Heel die hint van radio uno met bruno zijn naam in bv is dus gewoon een dwaalspoor.
Ik denk ook niet dat dit een 'kwaadaardig' dwaalspoor was. Waarschijnlijk gewoon toeval. Bruno had toen ook allang uit het spel kunnen liggen, natuurlijk.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2016, 18:03:41 »
Ik vond Hanne bijna té stoïcijns voor zich uit kijken bij deze opdracht. De anderen hadden allemaal af en toe wel íets van een reactie op wat ze hoorden - een lachje, opgetrokken wenkbrauw, hand bij de mond - maar Hanne niet. Vanuit mijn Hanne-tunnel zie ik dit als een teken dat ze flink geoefend heeft. 8)

Even los daarvan lijkt het me trouwens handig om de Mol als eerste of als laatste te laten gaan, omdat je dan minder kans hebt dat iemand zich vergist in de schuifjes. Dat niet het verhaal dat de Mol staat te vertellen achter het glas ineens toch op de koptelefoon van een kandidaat terecht komt, zeg maar.
Eens. Ze stond daar super krampachtig haar kaken op elkaar te klemmen. ::jaja::

Wat Cathy betreft, zou het kunnen zijn dat ze met opzet gezichten trok, zodat de kandidaat aan de microfoon haar zou gaan verdenken?
Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2016, 18:18:37 »

Wat Cathy betreft, zou het kunnen zijn dat ze met opzet gezichten trok, zodat de kandidaat aan de microfoon haar zou gaan verdenken?
Net nog eens gekeken en het lijkt er soms wel op, inderdaad.
Cathy heeft graag dat de anderen haar verdenken.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2016, 18:26:14 »
Net nog eens gekeken en het lijkt er soms wel op, inderdaad.
Cathy heeft graag dat de anderen haar verdenken.  ::jaja::

En de makers hebben ook graag dat we Cathy verdenken.

Wat ook nog kan is dat de gezichten reacties waren op de audiofragmenten. Uit het extra filmpje dat ook op de vorige pagina staat blijkt dat er rare en grappige dingen tussen zaten.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2016, 18:59:47 »
Of de productie wil dat wij allemaal denken dat het Cathy niet is omdat die te duidelijk reageert.

Luister nu nog eens naar dat liedje op het einde, voor de test, als er wordt teruggekeken op deze opdracht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2016, 19:05:59 »
Luister nu nog eens naar dat liedje op het einde, voor de test, als er wordt teruggekeken op deze opdracht.

Ja, prachtig was dat. ::bravo::