Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol  (gelezen 35155 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Gepost op: 7-03-2016, 21:55:57 »
Opdracht 2!
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2016, 22:01:41 »
Haal je niets uit. Alle reacties kunnen gegeven worden op de muziek of filmfragmenten die ze horen. Maar toch is het leuk om te zien omdat je gewoon weet dat die Mol daar staat te genieten. ;D

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2016, 22:43:38 »
Stijn was hier veruit de slimste door tegen Cathy te beginnen over haar kinderen en hoe ze er niet voor hun is nu met Sinterklaas, en hoe ze die wel niet moet missen. Dat kan je gewoon niet onderdrukken als mama als je je kinderen twee weken niet gezien hebt.
Lomperik..

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2016, 22:44:33 »
de mol is hierop voorbereid ook op sentimentele chantage door over kinderen te brengen.
Een leuke opdracht maar ik moet het met Hulpmol eens zijn. Hier kun je echt niks mee.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2016, 23:09:03 »
Op één of andere manier toch superspannend om naar te kijken. Heel goed gedaan!
Maar echt wijzer ben ik er niet van geworden, denk ik...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2016, 23:10:51 »
Cathy schoot in de lach toen Hanne begon te praten... Deed ze dat expres als kandidaat?

voor mij blijft ze de mol. Ik kreeg het idee dat zij alles hoorde.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2016, 23:17:20 »
Wat een hel moet dit geweest zijn voor de Mol! Ik vind het ongelooflijk dat hij niks weggegeven lijkt te hebben. Prachtig om naar te kijken. Ik vond wel dat de kandidaten het nog vrij braaf speelden, op Stijn na die op de emotionele toer ging. Ik had gefluisterd, dan weer gebruld, rare opmerkingen gemaakt, beschuldigingen geuit, moppen getapt, van alles wat ik maar kon bedenken om een reactie te ontlokken. ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2016, 23:18:51 »
Een hele flauwe mop vertellen, dat is ook wat in mij opkwam, ja. Maar ja, die moet je natuurlijk wel ff paraat hebben.

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2016, 23:20:11 »
Bij deze opdracht veel gelet op een eventueel spiegelbeeld tijdens de verhoring maar niets gezien, bij het begin van de opdracht was iedereen in beeld moeilijk om hier iets uit te halen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2016, 23:21:35 »
ik had denk ik van de Bruno tactiek gebruik gemaakt zoals hij deed bij het paintballen.

heel lang stil houden en dan opeens: Heel hard op de microfoon slaan of schreeuwen.

Of zou dat niet gemogen hebben?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2016, 23:25:08 »
Cathy schoot in de lach toen Hanne begon te praten... Deed ze dat expres als kandidaat?

voor mij blijft ze de mol. Ik kreeg het idee dat zij alles hoorde.

Inderdaad. En het muziekje op het einde van de aflevering suggereert dat we het inderdaad goed gezien hebben.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2016, 23:26:17 »
Wat mij opviel is dat Cathy hier het meeste beweegt, met haar hoofd, lachen, enz. De anderen meten zich een serieuze nietszeggende houding aan. Het zijn alle 4 poker-faces, maar Cathy's poging tot poker-face is het meeste gemaakt voor mij. En de vragen die ze stelde. Ze is anders altijd zo achterdochtig, fanatiek, etc... maar nu ze voluit kan gaan, kwam er eigenlijk niets meer uit dan redelijk onzinnige commentaar en wat lachen. Als ze de mol is dan is het ook moeilijk om te doen alsof je tegen iemand praat of vragen stelt, terwijl je weet dat er niemand aan de andere kant is om het te horen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2016, 23:30:42 »
Wat mij opviel is dat Cathy hier het meeste beweegt, met haar hoofd, lachen, enz. De anderen meten zich een serieuze nietszeggende houding aan. Het zijn alle 4 poker-faces, maar Cathy's poging tot poker-face is het meeste gemaakt voor mij. En de vragen die ze stelde. Ze is anders altijd zo achterdochtig, fanatiek, etc... maar nu ze voluit kan gaan, kwam er eigenlijk niets meer uit dan redelijk onzinnige commentaar en wat lachen. Als ze de mol is dan is het ook moeilijk om te doen alsof je tegen iemand praat of vragen stelt, terwijl je weet dat er niemand aan de andere kant is om het te horen.

Goed punt, ik realiseer me nu pas dat één van hen natuurlijk helemaal niet gehoord werd. Dat ga ik in gedachten houden bij het terugkijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2016, 23:45:42 »
Goed punt, ik realiseer me nu pas dat één van hen natuurlijk helemaal niet gehoord werd. Dat ga ik in gedachten houden bij het terugkijken.

De Mol heeft sowieso door die micro gebruld: 'Ik ben de Mol'

Dat geeft in aflevering 9 leuke tv. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2016, 23:49:04 »
Je ziet Gilles zijn mond bewegen nog voor Hanne tegen hem praat en ook terwijl Hanne tegen hem praat. Misschien zingt ie mee met een liedje dat hij hoort maar misschien ook zingt hij voor zichzelf een liedje als afleiding om niet op Hanne te reageren. Dat laatste lijkt me best een slimme tactiek om deze helse opdracht een beetje door te komen.

De Mol heeft sowieso door die micro gebruld: 'Ik ben de Mol'

Dat geeft in aflevering 9 leuke tv. ::rofl::

Haha, ja zou leuk zijn. Of een hele monoloog over hoe leuk het is om de Mol te zijn of iets dergelijks. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2016, 23:52:57 »
Haha, ja zou leuk zijn. Of een hele monoloog over hoe leuk het is om de Mol te zijn of iets dergelijks. ;D

"Even de Molacties overlopen: Punt 1..."  ;D

En dan voor de vorm even een halve minuut kandidaatse dingen doen voor de kijker thuis.

EDIT: In de extra's vind ik dit filmpje van belang:



Stijn weet te veel details op te noemen over de fragmenten wat hem elimineert als Mol. Gilles weet het precies maar min of meer, maar niet zo gedetailleerd.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 00:03:25 door Hulpmol »

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 8-03-2016, 00:32:52 »
Als ik kandidaat was en ik zou bv Gilles verdenken, dan zou ik geschrokken door die mic zeggen "Bruno wat doe je nou!" of iets dergelijks en kijken wie de kant van Bruno in kijkt.
Maar goed, de mol is hier natuurlijk goed op voorbereid. Op deze manier kon ik er weinig uithalen.
Ik zou het geen opdracht vinden voor Cathy als mol. Zij loopt direct rood aan en heeft absoluut geen poker-face. De rest zie ik daar allemaal wel toe in staat. Al heb ik Stijn allang afgestreept. Blijven Hanne en Gilles over. En die laatste is mijn mol vooralsnog...

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 8-03-2016, 01:42:45 »
En ik maar denken: wat heeft die Bruno toch de hele tijd een glimlach op z'n gezicht. Maar nee, puur toeval  ::rofl::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 8-03-2016, 11:46:57 »
Een hele flauwe mop vertellen, dat is ook wat in mij opkwam, ja. Maar ja, die moet je natuurlijk wel ff paraat hebben.

Of gewoon 3 minuten kei hard lachen, dan zou de mol vanzelf de slappe lach krijgen. Of toch in ieder geval een glimlach.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 8-03-2016, 11:50:32 »
Bij het verhoor reageert Cathy opvallend anders dan de rest.