Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol  (gelezen 35178 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 10-03-2016, 17:13:42 »
(of de mol weet al van tervoren wat voor fragmenten het zijn)
Dat lijkt me sowieso ::jaja:: Als Mol moet je wel een beetje weten wat de rest gehoord heeft. Probleem is dat de enige mogelijkheid voor de Mol om naar die fragmenten te luisteren waarschijnlijk vóór de reis is. Tegen aflevering zes ligt dat dan allemaal niet meer zo vers in je geheugen.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #81 Gepost op: 10-03-2016, 17:36:55 »
Dat lijkt me sowieso ::jaja:: Als Mol moet je wel een beetje weten wat de rest gehoord heeft. Probleem is dat de enige mogelijkheid voor de Mol om naar die fragmenten te luisteren waarschijnlijk vóór de reis is. Tegen aflevering zes ligt dat dan allemaal niet meer zo vers in je geheugen.

Het waren nogal vrij bekende fragmenten had ik de indruk. Onthouden was dus eigenlijk niet zo'n groot probleem denk ik.

Onder andere deze classic van dat andere Woestijnvis-programma In de Gloria zat er in ::rofl:: :


Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #82 Gepost op: 10-03-2016, 19:23:33 »
Ja, gezien.

Hij sprak in de extra's ook uitgebreid over wat hij allemaal gehoord had, met de koptelefoon op. De details die hij daarbij noemde en zijn keuze over wát hij daarbij vertelde leken er op te wijzen dat hij nu graag even ontspannen wilde lachen en ook de anderen wilde laten lachen (dat laatste lukte niet zo goed). Ontlading na de inspanning. Bovendien wilde hij (m.i.) wel erg duidelijk laten merken dat hij van alles gehoord had. Hij somde daarbij zoveel op, dat ik hem ervan begon te verdenken dat hij dit misschien wel helemaal niet op dat moment gehoord had, maar had geoefend om al deze grappige details te onthouden.



Volgens mij haal je Stijn en Gilles door elkaar. Ik hoor namelijk vrijwel alleen maar Stijn kletsen over die stukjes ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #83 Gepost op: 10-03-2016, 20:15:59 »
Dat lijkt me sowieso ::jaja:: Als Mol moet je wel een beetje weten wat de rest gehoord heeft. Probleem is dat de enige mogelijkheid voor de Mol om naar die fragmenten te luisteren waarschijnlijk vóór de reis is. Tegen aflevering zes ligt dat dan allemaal niet meer zo vers in je geheugen.
Hanne werd om 6:02u. uit bed gelicht en pas om 13:00u. bevrijdt. Ze zal heus niet 7 uur achter elkaar in de duivenkot gezeten hebben. Genoeg tijd om bandje nog een paar keer te beluisteren en het stoïcijns kijken nog even te oefenen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #84 Gepost op: 10-03-2016, 20:38:07 »
Hanne werd om 6:02u. uit bed gelicht en pas om 13:00u. bevrijdt. Ze zal heus niet 7 uur achter elkaar in de duivenkot gezeten hebben. Genoeg tijd om bandje nog een paar keer te beluisteren en het stoïcijns kijken nog even te oefenen.

Goed punt!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #85 Gepost op: 10-03-2016, 22:47:11 »
Volgens mij haal je Stijn en Gilles door elkaar. Ik hoor namelijk vrijwel alleen maar Stijn kletsen over die stukjes ;D
Ik had het ook over Stijn...  ;D

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #86 Gepost op: 11-03-2016, 21:29:18 »
Hanne werd om 6:02u. uit bed gelicht en pas om 13:00u. bevrijdt. Ze zal heus niet 7 uur achter elkaar in de duivenkot gezeten hebben. Genoeg tijd om bandje nog een paar keer te beluisteren en het stoïcijns kijken nog even te oefenen.
::vergroot::

Al zou ik het ook heel tof vinden als blijkt dat de Mol gewoon tussendoor op reis - in het bijzijn van anderen - de fragmenten heeft zitten luisteren op z'n iPod ;D
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #87 Gepost op: 11-03-2016, 23:57:54 »
::vergroot::

Al zou ik het ook heel tof vinden als blijkt dat de Mol gewoon tussendoor op reis - in het bijzijn van anderen - de fragmenten heeft zitten luisteren op z'n iPod ;D

Ja, en vooral als het dan toch de minst verdachte deelnemer blijkt te zijn met zijn onschuldige blik.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #88 Gepost op: 12-03-2016, 14:25:43 »
Ik kom net deze tweet tegen. Misschien zit er iets in?

https://twitter.com/mutantparis/status/707582667638902784






Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #89 Gepost op: 12-03-2016, 14:33:17 »
Die schuifknoppen zijn hier al eens voorbijgekomen als mogelijke manier om de Mol te achterhalen, maar momenteel zie ik er niet meer in dan dat de meest rechtse schuifknop het geluid van de microfoon open zet en de andere 3 zetten het geluid van de 3 hoofdtelefoons open. Hoe dat dan zit wanneer de Mol aan het spreken is (een schuifknop te kort) daar heb ik het raden naar. Een theorie zou kunnen zijn dat 2 hoofdtelefoons dan op hetzelfde kanaal worden aangesloten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #90 Gepost op: 12-03-2016, 15:02:26 »
Ik vind het leuk geprobeerd en ik snap dat je ermee gaat puzzelen, maar ik heb het gevoel dat er niets uit te halen is en dat het flink gemanipuleerd wordt door de montage.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #91 Gepost op: 12-03-2016, 16:49:43 »
Ik vind het leuk geprobeerd en ik snap dat je ermee gaat puzzelen, maar ik heb het gevoel dat er niets uit te halen is en dat het flink gemanipuleerd wordt door de montage.
Zelfde mening!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #92 Gepost op: 12-03-2016, 23:08:08 »
Ik kom net deze tweet tegen. Misschien zit er iets in?

https://twitter.com/mutantparis/status/707582667638902784



pffff ik moet het in 140 tekens doen ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #93 Gepost op: 14-03-2016, 17:04:37 »
Dat dit stuk van de aflevering populair zou zijn wist ik, maar al vijf pagina's vol met bedenkingen! Wow!

Fantastisch opzet, dit soort mindgames zijn zalig om te zien ... en ik meen vanalles te hebben gezien bij één kandidaat of laat ik maar zeggen Mol. Ik zag een Mol genieten van dit hele kat-en-muisspel.
Had al verwacht dat de rest iets grappigs te horen ging krijgen. De klassiekers van Woestijnvis gemixt met fragmenten uit Temptation Island had ik nu wel niet echt verwacht. ::rofl::
En eerlijk, wie zou zijn gezicht in de plooi kunnen houden als Hanne begint met "Molletje molletje ... waar zit je?"
Voor alle vijf valt er wel iets uithalen, zelfs voor Bruno maar wat wil je ook met zo'n molhoofd.

Het belangrijkste wat je er wel een beetje uit kan halen zijn de verdenkingen van sommige kandidaten. Een kandidaat zou zijn Mol als eerste of laatste aanspreken denk ik dan.

Het meest logische is als eerste.
- Cathy is de populairste en wordt door zowel Hanne, Bruno en Gilles als eerste aangesproken. Drie van de vier anderen. Zou ook een mooie tactiek kunnen zijn van de Mol als die niet eerst aan de beurt is, wat zou kunnen wijzen op Gilles. De Mol komt dan pas als derde aan de beurt en dan is Cathy al twee keer als eerste aangesproken. Als hij dan nog eens met Cathy begint versterkt dat het gevoel bij de kijker dat zij de hoofdverdachte is van de groep.
- Stijn spreekt eerst Hanne aan.
- Cathy gaat meteen voor Gilles.

Vooral interessant is wie elkaar het eerst aanspreekt en dat zijn Cathy en Gilles. Meestal verdenkt de Mol op dit punt degene die het langst op hem/haar zit, en die uiteindelijk vaak de winnaar blijkt te zijn. Hier zou dat dan zijn ... Cathy Mol - Gilles Winnaar OF Cathy Winnaar - Gilles Mol.

Degenen die als laatste worden aangesproken zijn ...
- Gilles door Hanne en Bruno
- Bruno door Gilles en Stijn
- Hanne door Cathy.

Stijn vind ik het moeilijkst te peilen in zijn verdenkingen, hij lijkt iedereen wel verdacht te vinden. Vond ook dat hij het het slimste aanpakte en de beste vragen stelde, die waren bijna allemaal te horen in het laatste stuk van de uitzending. Het leek wel alsof hij na die proef met de pizzakoeriers Gilles meer is gaan verdenken. Hij leek ook echt te verschieten van Gilles' reacties en legde toch heel erg de nadruk op Gilleke MOL. Denk wel dat hij de mol echt heeft kunnen verrassen.
Hetzelfde met Cathy, zij leek aanvankelijk ook te focussen op Gilles, daarna op Hanne. In het laatste stuk van de uitzending hoor je haar de term 'supermol' gebruiken wanneer ze Hanne aanspreekt. Bij de test noemt ze haar ook als ze zegt "geraak daar maar eens aan uit" als ze stelt dat zelfs Hanne zich verdacht aan het gedragen is. Begint ze hier echt in Hanne te geloven als Mol? Kantelmoment zou dan zijn bij de paardenrace toen ze de vrijstelling met succes verdedigde.

Cathy lijkt dus de hoofdverdachte te zijn (3x eerste), gevolgd door Gilles (1x eerste, 2x laatste) en Hanne (1x eerste, 1x laatste). Stijn wordt altijd even tussendoor aangesproken maar ook door de groep niet echt als Mol gezien. Zijn voetbalplannetje was vorige aflevering al uitgewerkt, Thibaud verdacht hem toen ook al niet meer. Maar hij zal nog iets anders moeten uitsteken vooraleer iemand in de groep nog gaat switchen.

Benieuwd of Cathy, Gilles en Hanne het ook echt schoppen tot de finale, dan was dit hele opzet toch al een kleine hint in die richting.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #94 Gepost op: 14-03-2016, 20:24:52 »
Krijg echt niet genoeg van deze proef, als je het al een proef kan noemen. Heb ook gelet op wie zich als een Mol gedraagt bij het spreken. Mijn excuses als mijn bevindingen wat lang zijn, straks weer eentje weg dus dan is het te laat.

Aanvankelijk vond ik Bruno en Gilles het koelbloedigst overkomen. Op het randje van creepy zelfs, de manier hoe zij de anderen toespraken.
Van Bruno weten we nu dat die maar iets deed, achteraf gezien vond hij dat hij het niet goed heeft aangepakt.

- Gilles komt als enige echt kalm en sluw over, gebruikt niet veel volume in zijn stem. Hij lijkt te reageren op bewegingen die hij ziet, ... slim want als hij de Mol is dan hoort niemand hem en ook de Mol moet iets zinnigs te zeggen hebben natuurlijk. Dit is echt zo'n improvisatiemoment waarbij je voor de kijker niet door de mand wil vallen.

- Van Stijn, daar ben ik wel een beetje van verschoten. Ook hij kwam nogal koelbloedig over. Zijn optreden heeft zeker molpotentieel, toch de manier waarop hij de gevoelige snaar probeert te raken bij de anderen, vooral dan gericht tegen Cathy. Als ze dat zou gehoord hebben moet dat toch wat gestoken hebben. Getuigt wel van lef dat Stijn zo de gevoelige toer opgaat. Hij heeft dan toch ergens een gemeen kantje! En toch denk ik dat hij kandidaat is die het onderste uit de kan probeert te halen bij de rest. Hij is volgens mij wel degene die de Mol het meest uit zijn tent heeft gelokt.

- Hanne vond ik dan weer haar speelse zelf. Zou kunnen wijzen op het feit dat ze helemaal geen stress heeft. Maar zo zag ze er niet uit aan de andere kant, daar was ze supergespannen. Vreemd geval. Alleen een Mol heeft geen stress achter de microfoon. Dat pleit dus net vóór Hanne als molletje. Als Hanne het is krijgen we wel een hilarisch terugkijkmoment. Moet wel toegeven, zou me ook moeilijk kunnen inhouden als Hanne zo zou beginnen.

- De enigen die ik onzeker vind overkomen zijn Cathy en ook Bruno nu ik weet dat hij het hier moeilijk had. Cathy kreeg het precies niet goed overgebracht. Echte stress als kandidaat?



Aan de andere kant van het glas is voor iedereen wel iets te zeggen, ...
- Cathy's gedrag kan ik echt het moeilijkst plaatsen. Ze lijkt ook hier zenuwachtig, wordt weer zo rood als een tomaat ... net als toen Hanne haar beschuldigde de vrijstelling te hebben. Kan natuurlijk ook zijn omdat ze nadenkt over de dingen die ze straks wil zeggen tegen haar Mol. Ze ziet er trouwens net zo uit bij het maken van de test. Alsof ze heel hard heeft moeten zwoegen om alles juist in te vullen. Issa had hier ook last van. Volgens mij is een Mol ook kalmer bij dit soort proeven.
- Hanne zie ik heel erg haar best doen om niks te laten zien. Helemaal in strijd met hoe ze zich gedraagt achter de microfoon.
- Stijn doet hetzelfde en slaagt er ook in om bijna niks te laten zien.
- Gilles lijkt met de andere kandidaten te spelen. Durft meermaals oogcontact maken. Hij weet alleszins waar hij moet kijken. Leek dat alleen maar zo of kon je daar af en toe door kijken? Voor de proef start zie je het gezicht van presentator Gilles door het glas of was dat gewoon montage?
Als Gilles de Mol is, is voor mij hier zijn masker voor een tweede keer afgevallen. Ik ben geen expert maar ik zag hier toch bepaalde micro-expressies als hij wordt aangesproken. Wanneer een andere kandidaat wordt aangesproken bv. keek hij soms meteen in hun richting om zich dan snel te corrigeren. Soms bleef hij voor zich uit staren. Hij hoefde gewoon maar naar zijn spiegelbeeld te kijken als ze hem toespraken, ze keken dan bijna recht in zijn ogen want vaak stonden ze dan recht voor hem. Precies om ze schrik aan te jagen, bij Stijn was dat heel goed te merken. Gilles lijkt in heel deze setting wat op een kat die speelt met zijn prooi.
Ofwel speelde hij dit als kandidaat zeer goed en dan verdient hij echt een Oscar, maar hij kwam op mij toch echt over als een Mol. Laat ik het zo zeggen, ik zag hem doen alsof.

Gilles kwam hier dus het verdachtst over voor mij, aan beide kanten van het glas. Hij heeft volgens mij meerdere kandidaten op stang gejaagd. Maar was het niet net de bedoeling om onverdacht te doen? Ik vind toch dat hij zich net superverdacht gedroeg. Als ik als kandidaat nu nog niet de test op hem zou maken zou ik dat door dit eenzijdig gesprek met de Mol toch serieus gaan overwegen.

Zou wel eens willen weten hoe de Mol hiervoor werd voorbereid. Hoe vaak zouden ze dat getest hebben? Want je moet het hoofd toch koel kunnen houden als je daar plots een paar beschuldigende stemmetjes in je hoofd krijgt. Dan is een extra training geen overbodige luxe, al was het maar om niet de slappe lach te krijgen, je hebt immers geen invloed op wat die aan de andere kant allemaal gaan zeggen. Daarom denk ik dat Stijn hier de grote overwinnaar was. Die wist duidelijk te verrassen achter de microfoon.

Sowieso kijk ik al uit naar het moment dat ze dit gaan behandelen in de reünie-afl.