Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol  (gelezen 35253 keer)

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 8-03-2016, 19:07:43 »
Wat bedoelen jullie met dat liedje? Hint?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 8-03-2016, 19:18:12 »
Ja, prachtig was dat. ::bravo::

Tekst ook gehoord? :-)

Wat bedoelen jullie met dat liedje? Hint?

Wellicht. Ik zoek er niet veel achter, maar je zou het zo kunnen opvatten.

Edit: sowieso geen hint in de traditionele zin, wijst niet duidelijk naar één iemand, maar zegt alleen dat we het hebben kunnen zien. Cathy is wel als laatste in beeld.

-----

Toevoeging: net de opdracht weer teruggekeken. Ik zit in een tunnel natuurlijk maar ik vind de ondervragingstechniek van Cathy wat afwijkend. Als ze de Mol is heeft ze, als laatste in de rij, gehoord hoe de rest het aanpakt en had ze daarmee ideeën kunnen opdoen. Dat spreekt dus wel tegen haar als Mol maar anderzijds is er voor haar als Mol helemaal niets te ontdekken en dus hoeft ze geen hele slimme tactiek te hebben.

Een ander dingetje dat me opviel is dat we van iedereen een close-up krijgen met de koptelefoon op en daarbij geluidsfragmenten horen die een suggestie geven van wat de niet-Mollen te horen krijgen. Tenzij ik eroverheen heb gekeken krijgen we dit van iedereen te zien, behalve van Hanne. Is dit een hint?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 19:40:15 door tumtum »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 8-03-2016, 19:44:49 »
Wat bedoelen jullie met dat liedje? Hint?

Do your actions mention, your heart's intentions,
We'll Find Out x2

Is your mind mistaken, is your conscience not at ease,
We'll Find Out x2

Do you strive to deny each kindred spirit in the room,
We'll Find Out x2

And is your highest pleasure now, the misfortune of fools,
We'll Find out x2

You hide nothing, just believe it, we all see it

oooohhhh ooh ooohh

In the basement, you did wait, wondering what they would do, and you could not accept the fate
of three thousand volts through you
and there is nothing you could say

only what you should have done
and you should have walked away
instead you're living on the run
Now it's coming forth, the sea

and it's moving through the trees
it is the wind before your hand
as its coming down upon me
you hide nothing
just believe it
We all see it
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2016, 19:46:46 »
In the basement, you did wait, wondering what they would do

Neeee, niet wéér een hint naar Hanne hè?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2016, 19:58:29 »
De tekst die we horen is:

Do your actions mention, your heart's intentions?
We'll Find Out [x2]

Is your mind mistaken? Is your conscience not at ease?
We'll Find Out [x2]

You hide nothing
Just believe it
We all see it


Iconisch is wel dat inderdaad de volgende zin (die we niet horen) is:
In the basement, you did wait, Wondering what they would do,

Was het niet Gilles die als enige in de metro (in the basement) zat en moest wachten en zich moest afvragen waar/wat de anderen (aan het doen) waren (you did wait, Wondering what they would do).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2016, 20:00:10 »
Was het niet Gilles die als enige in de metro (in the basement) zat en moest wachten en zich moest afvragen waar/wat de anderen (aan het doen) waren (you did wait, Wondering what they would do).

Haha, ik dacht bij deze zin meteen aan Hanne in het slachthuis :-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2016, 20:02:37 »
Als we iets van de muzikale aanwijzingen van WIDM geleerd hebben is dat ze altijd aan alle kandidaten te linken zijn.

Offline Dithe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 8-03-2016, 21:12:07 »
Wat mij opviel toen Hanne als eerste ging, waren de ogen van Gilles. Want toen Hanne Cathy aansprak, ging Gilles ook naar Cathy kijken in de spiegel. Toen Hanne het over Stijn had, keek Gilles in de spiegel ook naar Stijn en toen Hanne daarna naar Bruno switchte, verplaatste Gilles zijn blik ook naar Bruno. Gilles blik liep volledig synchroon met Hanne's verhaal, alsof hij precies wist tegen wie Hanne praatte  ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2016, 21:58:46 »
Ik vond/vind dat een heerlijk liedje trouwens (We'll Find Out). Bedankt voor de herinnering, even luisteren ;D

Wat mij opviel toen Hanne als eerste ging, waren de ogen van Gilles. Want toen Hanne Cathy aansprak, ging Gilles ook naar Cathy kijken in de spiegel. Toen Hanne het over Stijn had, keek Gilles in de spiegel ook naar Stijn en toen Hanne daarna naar Bruno switchte, verplaatste Gilles zijn blik ook naar Bruno. Gilles blik liep volledig synchroon met Hanne's verhaal, alsof hij precies wist tegen wie Hanne praatte  ;)

Goed opgemerkt! Gilles de mol  ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 8-03-2016, 22:15:16 »
Wat mij opviel toen Hanne als eerste ging, waren de ogen van Gilles. Want toen Hanne Cathy aansprak, ging Gilles ook naar Cathy kijken in de spiegel. Toen Hanne het over Stijn had, keek Gilles in de spiegel ook naar Stijn en toen Hanne daarna naar Bruno switchte, verplaatste Gilles zijn blik ook naar Bruno. Gilles blik liep volledig synchroon met Hanne's verhaal, alsof hij precies wist tegen wie Hanne praatte  ;)

Juist. En als Stijn tegen Gilles zegt: "Je kijkt me precies aan", draait Gilles zijn ogen weg, om meteen weer recht naar voren te kijken wanneer hij denkt dat Stijn zijn gesprekje met hem heeft afgerond.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2016, 22:21:32 »
Wat mij opviel toen Hanne als eerste ging, waren de ogen van Gilles. Want toen Hanne Cathy aansprak, ging Gilles ook naar Cathy kijken in de spiegel. Toen Hanne het over Stijn had, keek Gilles in de spiegel ook naar Stijn en toen Hanne daarna naar Bruno switchte, verplaatste Gilles zijn blik ook naar Bruno. Gilles blik liep volledig synchroon met Hanne's verhaal, alsof hij precies wist tegen wie Hanne praatte  ;)

Maar waarom zou Gilles, als hij de mol is, naar ze kijken? Zij horen dan toch andere dingen. Ik kan me voorstellen dat je als Mol oefent om juist niet teveel weg te geven in je gedrag (zoals Hanne doet).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2016, 22:25:38 »
Maar waarom zou Gilles, als hij de mol is, naar ze kijken? Zij horen dan toch andere dingen. Ik kan me voorstellen dat je als Mol oefent om juist niet teveel weg te geven in je gedrag (zoals Hanne doet).

Precies wat ik dacht... de mol gaat echt niet met het verhaal mee kijken... Moet nog steeds terugkijken of dat uberhaupt wel zo is maar zo ja gok ik eerder op toeval. Anders zou het echt heel slecht van de mol zijn dat te doen. Zeker met in gedachte houdend dat de mol deze opdracht natuurlijk al lang een keertje geoefend heeft.

Dat in de lach schieten van Cathy vind ik dan weer wel verdacht. Want dat kan je gewoon overkomen en ik moest zelf ook lachen van hoe Hanne begon te praten.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2016, 22:44:27 »
Dat in de lach schieten van Cathy vind ik dan weer wel verdacht. Want dat kan je gewoon overkomen en ik moest zelf ook lachen van hoe Hanne begon te praten.

Ik vind zelfs in deze 'iedereen maakt zichzelf verdacht'-aflevering dat je niet kunt uitsluiten dat ze erop gokte dat de anderen (die de vragen niet hoorden) zouden denken dat ze zo 'overdreven' reageerde om verdacht over te komen als kandidaat. Ze gebruikt wel veel mimiek maar ze reageert niet duidelijk op wat gezegd wordt, het zijn meer random glimlachjes en dingen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 9-03-2016, 00:30:02 »
Ik vind zelfs in deze 'iedereen maakt zichzelf verdacht'-aflevering dat je niet kunt uitsluiten dat ze erop gokte dat de anderen (die de vragen niet hoorden) zouden denken dat ze zo 'overdreven' reageerde om verdacht over te komen als kandidaat.

Dat is idd niet uit te sluiten

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 9-03-2016, 00:42:42 »
Maar waarom zou Gilles, als hij de mol is, naar ze kijken?


Mogelijk toch als reflex.

Dit was bij hem alleen te zien toen Hanne, als eerste, aan de beurt was. En zijn kijkrichting - in de spiegel - liep inderdaad, zoals Dithe al aangaf, precies telkens synchroon met de namen die Hanne noemde.
Daarna had hij zichzelf volkomen in bedwang, behalve dan dat eventjes wegkijken als (mogelijke!) reactie op Stijn.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 00:49:39 door Marisa »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 9-03-2016, 08:29:48 »
De montage heeft ons ook maar heel weinig laten zien deze opdracht. Open deur natuurlijk, maar ik bedoel meer dat we vooral pokerfaces gezien hebben terwijl uit het extra materiaal blijkt (nabespreking door Hanne, Stijn en De Coster) dat de kandidaten elkaar tijdens de opdracht ontzettend in de gaten hebben gehouden. Dat we dan wel van Cathy verdachte reacties ziet en van de rest niet of minder duidelijk sluit aan bij mijn idee dat de makers Cathy graag verdacht willen maken.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 9-03-2016, 10:16:53 »

Mogelijk toch als reflex.

Dit was bij hem alleen te zien toen Hanne, als eerste, aan de beurt was. En zijn kijkrichting - in de spiegel - liep inderdaad, zoals Dithe al aangaf, precies telkens synchroon met de namen die Hanne noemde.
Daarna had hij zichzelf volkomen in bedwang, behalve dan dat eventjes wegkijken als (mogelijke!) reactie op Stijn.


Ja dat kan ik me inderdaad best voorstellen, maar ik denk dat hij dan, als hij de Mol zou zijn, bij de eerste reflex al zou moeten denken, oei dat was niet handig, en dan bij de tweede en derde naam toch wel zichzelf zou moeten kunnen beheersen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 9-03-2016, 11:10:26 »
Bij deze opdracht heb ik toch wel een paar dingen gezien, maar of je er echt iets mee kunt?
- Gilles lijkt bij de eerste ondervraging met zijn ogen te reageren op wat Hanne zegt (hij lijkt te kijken naar de personen over wie Hanne het heeft). Naderhand zegt hij dat hij continu naar de andere drie kandidaten heeft gekeken, wat klopt, maar de volgorde is erg opvallend.
- Cathy gedraagt zich erg lacherig, heel anders dan de andere kandidaten. Cathy is slim genoeg om dit als bewuste strategie in te zetten (als ik me maar verdacht genoeg gedraag, misschien dat iemand dan op mij gaat stemmen?). Ik kan me niet voorstellen dat een mol zich zo opvallend zou gedragen, maar alles kan natuurlijk ;).
- Hanne en Stijn reageren nogal stoïcijns; daar kan ik niet vele uithalen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 9-03-2016, 11:34:39 »
Dat we dan wel van Cathy verdachte reacties ziet en van de rest niet of minder duidelijk sluit aan bij mijn idee dat de makers Cathy graag verdacht willen maken.

Lijkt mij sterk dat zij niet de hele tijd zo onrustig was (veel met de ogen knipperen, bewegen). Zij toont duidelijke reacties bij de ondervraging door Hanne en door Stijn; en dat is wel even van een andere orde dan op het niveau van met de wenkbrauwen fronzen of met de ogen bewegen. En haar ondervraging was meer een emotioneel toespraakje. Aan het einde haalde zij hoorbaar het snot uit haar neus op; zij heeft echt inwendig tranen gelaten.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 2 - Spreken met de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 9-03-2016, 11:47:31 »
Ik denk dat het geluid bij de mol zacht stond, zodat hij of zij niet kon schrikken