Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...  (gelezen 38170 keer)

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #20 Gepost op: 14-03-2016, 22:57:50 »
mij leek het omdat Hanne werd aangespoord om door te lopen (toen Gilles al binnen was), dat ze er allebei moesten zijn

Ik heb de opdracht reeds herbekeken. Gilles De Coster zegt de eend levend en wel op het domein krijgen, niet dat ze daarbij ook allebei op het domein moeten zijn.
Het is Gilles, de speler, die Hanne aanmaant. Maar dat is zowiezo een zenuwpees.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #21 Gepost op: 14-03-2016, 23:02:01 »
Het zou erg flauw zijn als de crew Cathy (in veronderstelling dat zij de mol is) zou meedelen dat Gilles en Hanne haar voorbij sluipen. Dan had hun opdracht nooit kans tot slagen.

Ja, maar dat is het spel he. De Mol weet op voorhand wat de opdrachten zijn. Als Cathy de Mol is, dan weet ze dat Gilles en Hanne op een bepaald moment voorbij komen wandelen.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #22 Gepost op: 14-03-2016, 23:06:15 »
Ik vond dat Hanne haar vogel nogal hoog hield toen ze langs Stijn en Cathy slopen.
Maar toch blijf ik bij Gilles... Denk ik....

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #23 Gepost op: 14-03-2016, 23:07:06 »
Ja, maar dat is het spel he. De Mol weet op voorhand wat de opdrachten zijn. Als Cathy de Mol is, dan weet ze dat Gilles en Hanne op een bepaald moment voorbij komen wandelen.

Inderdaad, maar niet langs waar en niet wanneer. En zoals ik zei, die rivierbedding is een goede, natuurlijke geluidsbarriere.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 23:09:24 door sunray »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #24 Gepost op: 14-03-2016, 23:15:45 »
Inderdaad, maar niet langs waar en niet wanneer. En zoals ik zei, die rivierbedding is een goede, natuurlijke geluidsbarriere.

Dat klopt en daar ben ik het ook mee eens. Maar de Mol kent de opdrachten en dat vind ik niet 'jammer' zoals Luc aangeeft. Een Mol die de opdrachten niet kent, zou interessant zijn om eens te kijken, maar ik denk dat de Mol dan snel door de mand valt.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #25 Gepost op: 14-03-2016, 23:17:59 »
Dat klopt en daar ben ik het ook mee eens. Maar de Mol kent de opdrachten en dat vind ik niet 'jammer' zoals Luc aangeeft. Een Mol die de opdrachten niet kent, zou interessant zijn om eens te kijken, maar ik denk dat de Mol dan snel door de mand valt.
Ik denk dat dat vooral zou betekenen dat de Mol alleen nog maar heel lomp kan mollen. Kennis van de opdracht maakt dat de Mol doordacht en minder obvious kan saboteren.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #26 Gepost op: 14-03-2016, 23:18:15 »
Als ze er NIET allebei hoefden te zijn had Hanne echt wel gezegd "Gilles ren jij maar door ik ga lopen" ...

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #27 Gepost op: 14-03-2016, 23:18:19 »
Hmm ja, als Cathy de Mol was, had ze Gilles en/of Hanne eigenlijk wel moeten ontdekken. Maar Gilles en Hanne hebben weer een heleboel geld in de pot gebracht.

De Mol was niet in vorm vandaag.  ::ohno::

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #28 Gepost op: 14-03-2016, 23:24:24 »
Cathy ontdekt de groep - foto van de gans +1500 euro
Cathy laat de groep lopen - geen foto +2500 euro (als ze op tijd zijn)

tjah kies maar wat het beste is dan....

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #29 Gepost op: 14-03-2016, 23:26:10 »
Ik verdenk nog eerder Hanne dan Cathy.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #30 Gepost op: 14-03-2016, 23:26:57 »
Dat klopt en daar ben ik het ook mee eens. Maar de Mol kent de opdrachten en dat vind ik niet 'jammer' zoals Luc aangeeft. Een Mol die de opdrachten niet kent, zou interessant zijn om eens te kijken, maar ik denk dat de Mol dan snel door de mand valt.

Wat Luc eigenlijk zei had ook niets met voorkennis te maken - hoe zit de opdracht in elkaar - maar met de productieploeg die Cathy zou waarschuwen dat op dat moment waar Gilles en Hanne verscholen zitten (welke weg, wanneer).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #31 Gepost op: 14-03-2016, 23:31:12 »
Wat Luc eigenlijk zei had ook niets met voorkennis te maken - hoe zit de opdracht in elkaar - maar met de productieploeg die Cathy zou waarschuwen dat op dat moment waar Gilles en Hanne verscholen zitten (welke weg, wanneer).

Oh, dan ben ik het met hem eens. Dat zou lame zijn om te vertellen aan de Mol. Dan heb ik hem verkeerd begrepen.

Het zou erg flauw zijn als de crew Cathy (in veronderstelling dat zij de mol is) zou meedelen dat Gilles en Hanne haar voorbij sluipen. Dan had hun opdracht nooit kans tot slagen.

Sorry Luc. :-[

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #32 Gepost op: 14-03-2016, 23:31:22 »
In mijn (gekleurde) beleving:

- Gilles spoort Hanne aan om verder te gaan bij het schieten omwille de tijd.
- Hanne laat een schaap ontsnappen.
- Hanne wil door het bos en Gilles langs de rivier.
- Cathy spot het duo niet.
Mijn bril heeft dezelfde kleur. :P
Maar volgens mij is dit een vrij feitelijke weergave. 8)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #33 Gepost op: 14-03-2016, 23:31:27 »
In mijn (gekleurde) beleving:

- Gilles spoort Hanne aan om verder te gaan bij het schieten omwille de tijd.
- Hanne laat een schaap ontsnappen.
- Hanne wil door het bos en Gilles langs de rivier.
- Cathy spot het duo niet.
~

Een schaap? Eerst 2 en toen alle schapen  ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #34 Gepost op: 14-03-2016, 23:34:22 »
je vergeet dat Hanne harder wilde met de paarden
Maar die van Gilles kon niet harder volgens Gilles.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #35 Gepost op: 14-03-2016, 23:41:26 »
je vergeet dat Hanne harder wilde met de paarden
Maar die van Gilles kon niet harder volgens Gilles.

WOU niet harder ;-)

Maar dat is geklets. Paarden zijn groepsdieren en als Hanne ('s paard) was gaan galopperen had het paard van Gilles dat ook gedaan..
« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 23:49:52 door Lukie4 »

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #36 Gepost op: 14-03-2016, 23:45:04 »
je vergeet dat Hanne harder wilde met de paarden
Maar die van Gilles kon niet harder volgens Gilles.

Je moet weten hoe Latijns Amerikaanse paarden aan te sporen. Wie in België leert rijden, doet dat met een bepaalde teugeltechniek, waarbij je de armen bij je lichaam houdt. In andere pas zetten doe je met je voeten. In Latijns Amerika stuur je wijd met de teugels (ver links of rechts) en zet je de pas erin door gewoon heel simpel het ritme aan te geven met je heupen. Wil je draven, dan begin je gewoon die beweging reeds te doen met je heupen. Wil je galop: opnieuw gewoon de galopbeweging met je heupen aangeven in het zadel. Maar als je niet weet dat het zo simpel is, zit je daar maar met je voeten aan te geven zonder dat het iets uithaalt. En zelfs als ze dan wat reageren, is hun draf anders dan bij die grote hoge paarden van bij ons. Het zijn kleinere paarden met een draf waar je bij in het zadel kunt blijven. Opnieuw: als je dat niet gewoon bent, zullen je heupen waarschijnlijk niet juist meewerken. Dus met je voeten geef je dan aan, "Ik wil sneller". Uiteindelijk begrijpt dat paard dan wel dat je iets wil, en zal in draf proberen. Maar je heupen werken niet mee en dus denkt dat paard dan terug: ah, die wil toch enkel stappen. En dat paard krijg je dus niet meer snel.


Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #37 Gepost op: 14-03-2016, 23:47:31 »
WOU niet harder ;-)

Maar dat is gelul. Paarden zijn groepsdieren en als Hanne ('s paard) was gaan galopperen had het paard van Gilles dat ook gedaan..

Nee, niet echt waar, niet als zijn lichaam de verkeerde signalen geeft voor dat paard. Twee paarden zijn ook niet echt een groep.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #38 Gepost op: 14-03-2016, 23:49:53 »
Nee, niet echt waar, niet als zijn lichaam de verkeerde signalen geeft voor dat paard. Twee paarden zijn ook niet echt een groep.

Ik ben met paarden opgegroeid en geloof me. Als het ene paard was gaan galopperen in deze situatie... de ander erachter aan was gegaan.

Dit omdat de ruiters geen getrainde ruiters zijn met deze paarden.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #39 Gepost op: 14-03-2016, 23:56:17 »
Ik ben met paarden opgegroeid en geloof me. Als het ene paard was gaan galopperen in deze situatie... de ander erachter aan was gegaan.

Dit omdat de ruiters geen getrainde ruiters zijn met deze paarden.

De eerste maal dat ik in Latijns Amerika ging paardrijden in een groep van 9, met de andere 8 onervaren ruiters zijnde, maar ik wel ervaren in België... de enige die NOOIT geen draf of galop voor elkaar kreeg was ik. Heel die onervaren groep ging in galop, maar de mijne? Noppes. De volgende rit in Latijns Amerika heb ik specifiek gevraagd hoe zij aanstuurden. Daarna was het een fluitje van een cent (en ben 10 jaar reisbegeleider geweest in de zomer in Latijns Amerika van Mexico tot Peru). Dus ik spreek ook van eigen ervaring. Wij hadden zelf geen paarden, maar ik ging mee naar de manege als peuter als mijn ouders wekelijks gingen rijden. En heb het als kind geleerd. Sinds mijn 19de mag ik niet meer regelmatig rijden (dus niet meer wekelijks) voor de rug, maar benut de kans telkens als die zich voordoet in het buitenland. Ik ben nu 42.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 00:01:20 door sunray »