Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...  (gelezen 38187 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #80 Gepost op: 16-03-2016, 21:28:30 »
Hm ja, dan wordt 't moeilijk om het voor Gilles goed te praten :-\\ Of toch: je kunt ontdekt worden zonder dat ze de gans spotten :D

Ja kan idd. Wat ik dacht hier is; Hanne test haar mol door de molse optie voor te stellen (ala Janine Abbring). Waarop Gilles vlak voor de finale nog even kandidaats reageert, een Margrietje.

Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #81 Gepost op: 17-03-2016, 00:47:09 »
Je kunt deze opdracht voor alle drie wel een molactie verzinnen. Naar mijn mening is de Mol in elk geval van plan paard te rijden. Dan valt niemand af. Wel waren Cathy en Hanne het snelst in hun antwoord wie er te paard wilde gaan.
- Het schieten bij de flessen is een loterij. Wanneer je die €1000 hebt, is het mols om te willen blijven hangen. Gilles wil door, Hanne blijft schieten.
- Bij het spotten laat Cathy ineens een dubbele vogel zien, waardoor ze €550 mislopen.
-De persoon die buiten adem is en bijna te laat over de finish rent, is Hanne. Als Gilles de mol was, was hij bij of achter haar gebleven (en haar zeker niet teveel aangespoord)

Voor mij is Gilles hier onverdacht. Cathy en met name Hanne zijn verdachten

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #82 Gepost op: 17-03-2016, 10:44:12 »
- Bij het spotten laat Cathy ineens een dubbele vogel zien, waardoor ze €550 mislopen.

Dat bedrag is wel terug bij elkaar gefotografeerd en zelfs verbeterd. Het lijkt me dat Cathy die dubbele foto dus heeft gemaakt op een gunstig moment om de situatie recht te trekken.

Als Mol zou ik zo'n foutje toch meer op het einde van de opdracht doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #83 Gepost op: 17-03-2016, 11:20:45 »

Als Mol zou ik zo'n foutje toch meer op het einde van de opdracht doen.

En jezelf super verdacht maken? Nee doet ze slim hoor. Het grote geld dat ze had kunnen wegspelen was toch al verloren toen ze de toss verloor

edit: en denk ook dat ze op het einde meer met Hanne en Gilles spotten bezig was dan met een dubbele foto
« Laatst bewerkt op: 17-03-2016, 11:49:01 door FS »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #84 Gepost op: 17-03-2016, 13:38:16 »
Ze lopen geen 550 euro mis, omdat een groot deel van de 700 euro die ze uiteindelijk hadden verdiend zal zijn met dezelfde vogels. (WøEen aantal vogels waren natuurlojk niet te spotten im het tweede gebied.)
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #85 Gepost op: 17-03-2016, 14:57:37 »
En jezelf super verdacht maken? Nee doet ze slim hoor. Het grote geld dat ze had kunnen wegspelen was toch al verloren toen ze de toss verloor

Sinds wanneer is zich verdacht maken een bekommernis van Cathy? ;D Nee, ik begrijp je wel hoor. Ik bedoel ook niet dat ze tot de blokhut moest wachten. Ik bekijk het gewoon zo: Je gooit 550 euro weg en je verdient er uiteindelijk 800.
Het lijkt me een iets betere molactie als je die dubbele vogel iets later laat zien en er zo misschien 700 euro uit speelt en er nog maar tijd is om 500 euro te verdienen.
Maar goed, dat is gewoon puur naar die bedragen gekeken zonder rekening te houden met de fauna en flora daar ter plekke. ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #86 Gepost op: 17-03-2016, 17:15:15 »
Sinds wanneer is zich verdacht maken een bekommernis van Cathy? ;D

Zeg dat wel: Cathy zit al sinds de eerste aflevering zo opzichtig te mollen dat de Nadja Hübscher*-trofee haar nauwelijks meer kan ontgaan. ::vergroot::


* Voor de Vlamingen: dan moeten jullie ook maar naar de Nederlandse versie kijken. :P
Woosie down?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #87 Gepost op: 17-03-2016, 21:19:26 »
Als Gilles achter het laatst overgebleven schaap aanrent, zijn als een mirakel plotseling ook de overige schapen vrij.

Het lijkt hier in eerste instantie dat Gilles dan ergens in het veld is maar even hierna lacht Hanne naar iemand buiten beeld (Gilles) en wordt gesuggereerd dat ze hierna "kom we gaan erachter" zegt en het veld inrent waarna de schapen opeens ontsnapt zijn. Het bevrijden van die schapen zou dus ook hiervoor door Gilles gedaan kunnen zijn.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #88 Gepost op: 18-03-2016, 13:42:40 »
Dat zijn paarden
You'll never walk alone

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #89 Gepost op: 18-03-2016, 22:20:03 »
Dat zijn paarden
lijken mij ook paarden
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #90 Gepost op: 18-03-2016, 22:25:06 »
Euh... Links schapen, rechts paarden.
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #91 Gepost op: 18-03-2016, 22:26:44 »
eeuh Links schapen, midden een mol, rechts paarden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #92 Gepost op: 18-03-2016, 22:52:51 »
eeuh Links schapen, midden een mol, rechts paarden.

 ::rofl::

En daarom wacht ik met smart tot het maandag is. Anders kon het voor mij nog lang niet maandag zijn (want weer werken) maar met deze zinderende finale  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #93 Gepost op: 21-03-2016, 01:58:27 »
Mooie proef. Vooral de beelden. Voor zowel de patoproef als het vogelspotten.

Ik verschoot toch ook even dat Gilles & Hanne in hun opzet slaagden. Vooral door de manier waarop. Eerst nog zo hun best doen om op te vallen. Volgens mij is deze opdracht gewoon 'per ongeluk' gelukt. Verkeerd ingeschat. Ofwel een middel om de pot nog wat de hoogte in te jagen? Vorige aflevering was er niks verdiend en de week ervoor was het ook al gene vette. Al geloof ik er zelf niet zo in dat ze zo te werk zouden gaan. Nu, zo'n ramp is dat nu ook weer niet voor een Mol. Soms lukken proeven, ook moeilijke proeven. 't Is nu ook niet zo dat ze zoveel goeds hebben uitgevoerd de laatste proeven, toch zeker Gilles niet. En als Hanne & Gilles elkaar verdenken, en een van hen is de Mol is dat mooi meegenomen om de ander te doen twijfelen. Ik merkte toch een beetje wrijving tussen de twee bij het flessen schieten. "Wie heeft die geschoten?" vroeg Hanne waarop Gilles bevestigd dat zij het was. Maar dat Hanne dat vraagt zegt wel genoeg.

Ik denk wel dat het de bedoeling was om zo op het allerlaatste moment te gaan lopen (allebei in rengalop ;D), tenminste als dat mogelijk was en als de Mol hiertussen zat. Was nu toch wel een top tv-moment dat we anders hadden moeten missen. Alleen zitten we nu misschien met een Mol die een foute inschatting maakte? Hier lag het meeste geld te rapen, dus een mol zou deze opdracht verkiezen. Meer geld om uit de pot te kunnen houden. Grappig genoeg wilden ze allemaal paardrijden.

Hanne geloofde ik wel, denk dat zij helemaal verzuurd was op het einde. Maar ik had wel de indruk dat ze allebei eerst niet hun uiterste gaven. Zowel Gilles als Hanne, maar ze herpakten zich terug. Gilles Mol zou hier dan op inspelen dat ze het waarschijnlijk gingen halen, Hanne Mol zou zien dat de gans over de eindmeet was, dus dan maar alles geven.
Fijn van Gilles dat hij dan toch even die gans van haar overnam. Die blessure speelde haar toch een beetje parten.

Dat iedereen wou paardrijden vind ik niet per se verdacht. Was zo'n opdracht waarvan als er tien mensen waren het merendeel zou willen paardrijden. Wat ik wel verdacht vind is dat van Gilles geweten was dat paardrijden niet zijn forte is. Toch belandt hij op een paard! En hij wil paardrijden terwijl hij er niet goed in is!
Hij is ook degene die weg wil van de geldboom. Schrik dat Hanne de andere 1000 euro ook nog eraf gaat schieten. Maar vanuit het perspectief van een kandidaat is dat ook te begrijpen normaal gedrag, er is 1000 verdiend, niet te veel tijd verspillen.

Het vogelspotten deed me meteen denken aan die plaat in de radiostudio 'Los Pericos & The Wailers - Runaway' (deze plaat kan je aan verschillende kandidaten linken, ik dacht eerst aan Bruno maar dat werd hem niet dus ... maar dus ook aan Gilles en Hanne, voor Cathy vind ik niet meteen een link) Los Pericos betekent 'de parkieten' waarbij ik meteen moet denken aan Hanne, die zichzelf vergelijkt met een kolibrie, veervormige oorbellen draagt, blijkbaar verkoopt ze ook nog eens sjaals met vogels in haar webshop! Misschien heeft ze er wel een aan in de serie? Ze werd opgesloten in een palomakot. En nu weer een proef met vogels. Sowieso denk ik nog dat er nog een dierenhint in zit omdat ze zichzelf met een dier moesten vergelijken in hun bio.

Maar dus Cathy & Stijn, het is Cathy die het bedrag op nul brengt. Dat ze dat toch erdoor duwde vond ik toch merkwaardig. Maar ze hebben zich daarna wel herpakt want ze hadden toch nog 800 euro bijeen gefotografeerd. Maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat deze opdracht er wel eens voor gezorgd kan hebben dat Stijn heeft gekozen om in te zetten op Cathy en niet op Gilles. En anders is het de schuld van natuurgids Fernanda, zal wel iets in de mate gedraaid hebben van Stijn. :P Cathy moest er niks van hebben. Maar Stijn leek wel heel wantrouwig naar Cathy toe als ze met een suggestie kwam. Was dit dan zijn ondergang? Misschien was hij van gedachten veranderd als hij in het ander team zat?