Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...  (gelezen 38188 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Opdracht 1!
Lomperik..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2016, 22:04:24 »
Hier kon je zo hard mollen, maar het is blijkbaar niet gelukt.

Hanne en Gilles treuzelen bij het flessen schieten.
Hanne en Gilles laten schapen lopen.
Hanne en Gilles maken enorm veel geluid bij het lopen langs Cathy en Stijn.
Hanne sleept zich naar de finish.

Cathy en Stijn hebben 1 foute foto, maar herstellen alles en halen een mooi bedrag binnen.

Hanne of Gilles is de Mol besluit ik na deze opdracht.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2016, 22:14:59 »
Gilles en Hanne hebben wel een behoorlijk bedrag in de pot gebracht (4690 euro), veel meer dan de vogelspotters (slechts 800 euro).
« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 22:23:44 door Luc »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2016, 22:17:32 »
Gilles en Hanne hebben wel een behoorlijk bedrag in de pot gebracht (bijna 5000 euro), veel meer dan de vogelspotters (slechts 800 euro).
dit, ik zou bijna van Gilles afstappen.
Is het dan toch Cathy ??? Echt veel meer geld dan nodig. En die Hanne die bleef maar praten tegen Gilles dat hij niet op takjes moest stappen. Gelukkig hoorde Cathy en Stijn niks.
Dus hanne ::oink:: ::vergroot::  nee ook teveel geld binnen gebracht nu.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2016, 22:19:49 »
Gilles en Hanne hebben wel een behoorlijk bedrag in de pot gebracht (bijna 5000 euro), veel meer dan de vogelspotters (slechts 800 euro).

De vogelspotters hadden ook geen kans om dat bedrag bij elkaar te fotograferen. Geen van beide heeft een voorliefde voor vogels en de prijzen voor de veel voorkomende vogels waren erg laag. Bovendien is de persoon die de fles van 1000 niet neer schiet voor veel minder geld verantwoordelijk.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2016, 22:21:47 »
De vogelspotters hadden ook geen kans om dat bedrag bij elkaar te fotograferen. Geen van beide heeft een voorliefde voor vogels en de prijzen voor de veel voorkomende vogels waren erg laag. Bovendien is de persoon die de fles van 1000 niet neer schiet voor veel minder geld verantwoordelijk.

De mol wil hier graag paardrijden. Zo heb je invloed op de opdracht van de vogelaars en op die van jezelf.
Dit wouden ze echter alle 3. Dus geen conclusie te trekken uit bovenstaande stelling.
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2016, 22:26:26 »
De mol wil hier graag paardrijden. Zo heb je invloed op de opdracht van de vogelaars en op die van jezelf.
Dit wouden ze echter alle 3. Dus geen conclusie te trekken uit bovenstaande stelling.

De Mol wilde paardrijden en is daar ook terecht gekomen. Als Cathy de Mol zou zijn, had ze luidruchtige Gilles en Hanne wel opgemerkt zo heel toevallig. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2016, 22:27:36 »
Ik denk ook dat de mol wilde gaan paardrijden en daarom is Cathy verdacht om zich daarvoor dadelijk op te geven. Echter, dat ging niet door omdat Gilles wilde loten (hij verdenkt haar wellicht) en daar kwamen Gilles en Hanne uit de bus.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #8 Gepost op: 14-03-2016, 22:28:33 »
maar Hanne wilde ook direct paardrijden. Dat was het enige waar ze het over eens werden. Dat ze dat allemaal wilden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #9 Gepost op: 14-03-2016, 22:32:05 »
Hier kon je zo hard mollen, maar het is blijkbaar niet gelukt.

Hanne en Gilles treuzelen bij het flessen schieten.
Hanne en Gilles laten schapen lopen.
Hanne en Gilles maken enorm veel geluid bij het lopen langs Cathy en Stijn.
Hanne sleept zich naar de finish.

Cathy en Stijn hebben 1 foute foto, maar herstellen alles en halen een mooi bedrag binnen.

Hanne of Gilles is de Mol besluit ik na deze opdracht.

Pas op! Cathy gaf zich onmiddellijk op voor het paardrijden. Het is enkel omdat ze strooike trek hebben gedaan, dat Gilles mee was gaan paardrijden. Cathy toont de dubbele vogel plots zonder overleg te plegen met Stijn... 550 euro weg.

Met die flessen hebben ze wel 1190 euro extra geschoten. Gilles is degene ook die oppert: we zijn maar voor kleine bedragen aan't schieten, kom we zijn weg. Hanne doet nog wat door, maar Gilles besluit "we zijn weg".

Schapen (1000 euro): Hanne oppert driehoeken te gebruiken, Gilles komt op het idee een zeshoek te maken. Het is Hanne die zeer actief hekken verplaatst en te onvoorzichtig is, en er dus 2 ontsnappen. Ze zegt nog de rest toe te doen, maar Gilles loopt achter één van de schapen.. Ze laat het zo, en de andere schapen ontsnappen ook.

Ondanks het lawaai zijn ze niet gezien of zelfs maar gehoord (of die gans). Gilles is ook weer diegene die het haalt met rennen (en de eend bij).

 
 

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #10 Gepost op: 14-03-2016, 22:34:19 »
Gilles is ook weer diegene die het haalt met rennen (en de eend bij).

 

Het telde pas als ze allebei binnen waren, dus ook al was Gilles al 2 min binnen, Hanne moest er ook zijn.
(zo leek het mij toch)
klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #11 Gepost op: 14-03-2016, 22:39:46 »
Ze moesten allebei binnen zijn maar omdat Gilles de eend overnam en Hanne niets meer moet dragen en dus gemakkelijker kon lopen is de opdracht (nipt) geslaagd.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #12 Gepost op: 14-03-2016, 22:42:34 »
Pas op! Cathy gaf zich onmiddellijk op voor het paardrijden. Het is enkel omdat ze strooike trek hebben gedaan, dat Gilles mee was gaan paardrijden. Cathy toont de dubbele vogel plots zonder overleg te plegen met Stijn... 550 euro weg.

Met die flessen hebben ze wel 1190 euro extra geschoten. Gilles is degene ook die oppert: we zijn maar voor kleine bedragen aan't schieten, kom we zijn weg. Hanne doet nog wat door, maar Gilles besluit "we zijn weg".

Schapen (1000 euro): Hanne oppert driehoeken te gebruiken, Gilles komt op het idee een zeshoek te maken. Het is Hanne die zeer actief hekken verplaatst en te onvoorzichtig is, en er dus 2 ontsnappen. Ze zegt nog de rest toe te doen, maar Gilles loopt achter één van de schapen.. Ze laat het zo, en de andere schapen ontsnappen ook.

Ondanks het lawaai zijn ze niet gezien of zelfs maar gehoord (of die gans). Gilles is ook weer diegene die het haalt met rennen (en de eend bij).


Bij de flessen schoot iemand meer dan 1000 euro en de andere minder dan 190 euro. Dat hoeft niemand uit te sluiten daar. Aan de 2500 euro voor het ongemerkt voorbij sluipen hebben ze alle 3 bijgedragen. Als Cathy de Mol is, merkt ze hen altijd op (denk ik dan vanuit mijn tunnel  ;) )

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #13 Gepost op: 14-03-2016, 22:46:14 »
Het telde pas als ze allebei binnen waren, dus ook al was Gilles al 2 min binnen, Hanne moest er ook zijn.
(zo leek het mij toch)

Ze moesten de eend terug op het domein krijgen. En ook Hanne lag 50 m vóór de paarden bij aankomst. Als de eend eenaam op de hacienda is, hebben ze de 1000 euro. Gilles was gewoon op zeker aan het spelen toen hij Hanne aanspoorde. Maar Gilles De Coster heeft heel duidelijk gezegd: de gans levend en wel terug op het domein krijgen, zonder te zeggen 'en allebei over de streep'.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #14 Gepost op: 14-03-2016, 22:48:49 »
Als Cathy de Mol is, merkt ze hen altijd op (denk ik dan vanuit mijn tunnel  ;) )
Nou ja, dat lijkt mij ook wel logisch, inderdaad.

Hanne deed wel erg haar best om niet op tijd binnen te komen, vond ik...  ::) ;D

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2016, 22:49:35 »
Ze moesten de eend terug op het domein krijgen. En ook Hanne lag 50 m vóór de paarden bij aankomst. Als de eend eenaam op de hacienda is, hebben ze de 1000 euro. Gilles was gewoon op zeker aan het spelen toen hij Hanne aanspoorde. Maar Gilles De Coster heeft heel duidelijk gezegd: de gans levend en wel terug op het domein krijgen, zonder te zeggen 'en allebei over de streep'.

mij leek het omdat Hanne werd aangespoord om door te lopen (toen Gilles al binnen was), dat ze er allebei moesten zijn
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2016, 22:51:17 »
Hanne deed wel erg haar best om niet op tijd binnen te komen, vond ik...  ::) ;D

Vreselijk moment als Gilles-verdenker. ;D Ik ga in ieder geval niet zeker zijn van mijn stuk in de finale. Ook eens wat anders dan bij de Nederlandse versies.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2016, 22:52:35 »
dit, ik zou bijna van Gilles afstappen.
Is het dan toch Cathy ???

Ja.. het is dan toch Cathy ...  ;)

Deze opdracht zei alles op dat gebied. De mol zou deze opdracht hebben laten mislukken. Kon erg makkelijk.. op meerdere plekken .. op meerdere manieren...

Cathy wilde ook paardrijden maar verloor de loting

Offline sunray

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2016, 22:54:56 »
Bij de flessen schoot iemand meer dan 1000 euro en de andere minder dan 190 euro. Dat hoeft niemand uit te sluiten daar. Aan de 2500 euro voor het ongemerkt voorbij sluipen hebben ze alle 3 bijgedragen. Als Cathy de Mol is, merkt ze hen altijd op (denk ik dan vanuit mijn tunnel  ;) )

Cathy kon niet zeker zijn welke route Gilles en Hanne zouden nemen. Merk op dat het inderdaad Cathy is die maar rondtuurt met de verrekijker (maar ook in de mogelijke andere korte richting ze kunnen voorbij komen), terwijl Stijn foto's neemt. Ze lijkt wel te beseffen wat er aan de hand is wanneer de 2 gaucho's voorbij komen. Als Cathy de mol is, dan weet ze dat Gilles en Hanne waarschijnlijk ongemerkt voorbij zijn geraakt.

Vanuit het standpunt van Hanne en Gilles leek het alsof ze veel lawaai maakten, maar ze zijn niet de enigen in het bos. En geluid reist niet goed naar boven toe. Die lage rivierbedding is een goede geluidsbarriere, gewoon al door het hoogteverschil. Er liepen daar ook varkentjes rond in dat bos en zo. En tijdens de regen konden ze nog niet eens de vogels horen.

Hanne heeft de 1000 euro fles geschoten. Gilles heeft de 1000 euro van de eend + geld veilig stellen gedaan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 7 - opdracht 1 - Beter 1 vogel in de hand...
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2016, 22:55:54 »
Aan de 2500 euro voor het ongemerkt voorbij sluipen hebben ze alle 3 bijgedragen. Als Cathy de Mol is, merkt ze hen altijd op (denk ik dan vanuit mijn tunnel  ;) )
Het zou erg flauw zijn als de crew Cathy (in veronderstelling dat zij de mol is) zou meedelen dat Gilles en Hanne haar voorbij sluipen. Dan had hun opdracht nooit kans tot slagen.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2016, 22:57:41 door Luc »