Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 68236 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #380 Gepost op: 25-03-2017, 16:06:23 »
Het zelfde deed Davey bij de bom. Hijzelf ging op het foute antwoord staan maar hij vroeg aan de anderen of hij er af mocht stappen. Specifiek aan Annelies vroeg hij het noģ een keer. Zo kan hij de bom af laten gaan en anderen de schuld geven. Dit zie ik iig veel liever dan een mol die de kantjes er van afloopt.

Wat betreft het geld vind ik het raar dat bij de fietsopdracht waar 4000 te verdienen was en slechts 1000 verdiend is aan Davey  2500 wordt toegerekend.  Bij de paintball opdacht wordt dezelfde vreemde rekensom gemaakt. Er zijn inderdaad mol acties mislukt of net op het nippertje geslaagd maar dat kwam hoofdzakelijk door fanatieke Robin. (Bedevaart,beestenboel, GPS ect)

Ik zie het net zo. En soms pakte die tactiek niet goed uit, zoals in de GPS opdracht, waar Hans en Robin veel minder makkelijk te manipuleren waren, en er teveel bovenop zaten om de opdracht te doen mislukken (mocht Davey het zijn). We hebben uitgebreid beschreven in het daarvoor bestemde topic wat hij allemaal uit de kast haalde om te trachten deze opdracht te mislukken.
Graag zet ik bij dergelijke opdrachten het gedrag van alledrie de overgebleven kandidaten ernaast. Annelies en Eline waren bij de GPS opdracht allerminst doorslaggevend en deden het min of meer net zo goed of slecht als de andere kandidaten.

Ik snap ook niet hoe bij de fietsproef 2500 aan davey is toegekend wanneer er maar 1000 euro is verdiend  ::ohno:: En als mol wil je toch niet alleen maar als eerste afvallen en 500 uit de pot houden? Je wilt voorkomen dat er extra geld verdiend wordt onderweg. Alles wat daar misgelopen wordt, zou ook mee moeten tellen als een molactie.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #381 Gepost op: 25-03-2017, 16:06:56 »
Je hebt gelijk dat je zeker niet alleen op het geld moet letten, maar toch speelt het een rol. Echter, wat voor mij ook een rol speelt is het geld dat dan uiteindelijk niet in de pot is gekomen, maar dat wel verdiend had kunnen worden als het net een klein beetje anders was gegaan. Ik bedoel bijv bij Davey dit: hij haalt zomaar 10 briefjes van 100 Euro van het plafond. Waarom die alle 10? Als mol wil je dat toch niet? Had je er 5 of 6 gepakt had je het ook heel goed kunnen verkopen. Uiteindelijk wist hij de groep te misleiden, maar dat wist hij niet toen hij op de stoel ging zitten. En ook bij het rugby had hij best (als hij de mol was) een paar minder juiste antwoorden kunnen geven, of langer kunnen nadenken bij de antwoorden, of de bal vaker compleet verkeerd schieten. 6 antwoorden is behoorlijk veel, en had zomaar voor 3000 Euro kunnen zorgen; had hij langer nagedacht had hij zomaar minder filmmuziek kunnen horen doordat de rugbyspelers hun blok eerder over de finish hadden gebracht; en de meeste ballen kwamen toch goed in de eindzone van het veld (dat de andere 3 er weinig mee deden is niet aan Davey te danken)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #382 Gepost op: 25-03-2017, 16:36:43 »
Je hebt gelijk dat je zeker niet alleen op het geld moet letten, maar toch speelt het een rol. Echter, wat voor mij ook een rol speelt is het geld dat dan uiteindelijk niet in de pot is gekomen, maar dat wel verdiend had kunnen worden als het net een klein beetje anders was gegaan. Ik bedoel bijv bij Davey dit: hij haalt zomaar 10 briefjes van 100 Euro van het plafond. Waarom die alle 10? Als mol wil je dat toch niet? Had je er 5 of 6 gepakt had je het ook heel goed kunnen verkopen. Uiteindelijk wist hij de groep te misleiden, maar dat wist hij niet toen hij op de stoel ging zitten. En ook bij het rugby had hij best (als hij de mol was) een paar minder juiste antwoorden kunnen geven, of langer kunnen nadenken bij de antwoorden, of de bal vaker compleet verkeerd schieten. 6 antwoorden is behoorlijk veel, en had zomaar voor 3000 Euro kunnen zorgen; had hij langer nagedacht had hij zomaar minder filmmuziek kunnen horen doordat de rugbyspelers hun blok eerder over de finish hadden gebracht; en de meeste ballen kwamen toch goed in de eindzone van het veld (dat de andere 3 er weinig mee deden is niet aan Davey te danken)

Maar zet daar telkens Eline en Annelies eens tegenover? Wat die precies deden in dezelfde opdracht. Zo bekeken vond ik Davey veel verdachter met die 4 verkeerde films, dan Annelies die één keer een bal liet vallen. En Eline die een keer langzaam was. En je hoorde de rest schreeuwen elke keer als hij het fout had, met name Robin ging echt tekeer. Dan ga je toch ook geen 8 van de 10 verkeerd doen? Een mol hoeft niet voluit te gaan om alles te verknallen wat er technisch gezien verknald kan worden. dan is er voor ons kijkers al snel niets meer aan, qua speuren.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #383 Gepost op: 25-03-2017, 17:01:34 »
Tja, zo zie je maar dat er verschillende zichtwijzen zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #384 Gepost op: 25-03-2017, 17:47:07 »
bij de gps opdracht in het begin discussieren hans ( niet de mol) en davey over rechts of links afslaan. hier is niemand vd andere deelnemers bij betrokken. met een keuze voor de verkeerde kant was de kans dat deze opdracht lukte al vele malen kleiner. juist t feit dat niemand anders dan hans en davey hier zicht op hadden maakt t voor mij erg vreemd dat een mol hier de goede kant opgaat, zeker omdat zelfs die andere persoon niet weet dat t niet de goede kant was. als je als mol bijna solo een opdracht doet en die tot een goed einde brengt, vind ik dat raar  ;D

met de waar of niet loopt davey t risico op 1000 euro in de pot, hij heeft geen enkel invloed op de stemming van de groep behalve zo goed mogelijk liegen.
bij annelies is dit risico nog altijd 800 euro, bij eline is er gewoon geen risico en niemand anders dan eline heeft daarvoor gezorgd.
dat zijn voor mij molgedragingen. hoe kan ik als mol zorgen dat de kans op een bedrag in de pot zo klein mogelijk is, zonder daarbij teveel in de picture te lopen.

soms kun je als mol niet anders dan even meespelen omdat t anders opvalt, dat is waar, maar bij sommigen gebeurt dat wel erg vaak.

Ik heb nog steeds twee opdrachten waarvan ik er niet precies achter kan komen waarom deze zo zijn gelopen. het lijkt wel of er hidden agendas zijn.
beestenbende: waarom is robin ineens wel bereid uit zijn kooi te stappen en wordt hij held van de dag.
hunger games: waarom wordt er niet overlegd op t einde wat de beste kansen voor elke kandidaat zijn. tuurlijk kun je dan als nog verraden worden, maar dat is part of the game. nu doet ieder zijn ding en minimaal 2 mensen daar zijn niet de mol. 

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #385 Gepost op: 26-03-2017, 11:55:27 »
Ik heb nog geen enkel seizoen (zelfs de eerste seizoenen die ik met een 'half oog' volgde) in de finale zo nog niet zeker geweten wie de mol was.

Voor iedereen zijn voors en tegens te vinden en mijn gevoelsmol, verstandsmol en wensmol komen totaal niet overeen, waardoor het me bij geen van drieën zou verbazen als ze de mol blijken te zijn.

Als ik moet kiezen, blijf ik bij mijn mol van het begin: Eline (al gaan mijn 'radertjes' de laatste 2 afleveringen het hardst af bij Annelies)


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #386 Gepost op: 26-03-2017, 12:23:24 »
Voor de laatste keer dan: het is Annelies. Als ze het is zit ik ongeveer precies even goed als vorig jaar, toen ik het ook na aflevering 6 eindelijk een beetje zeker dacht te weten (maar nooit helemaal).
Stom toevallig heb ik vorige week een leugendetectietest gedaan. Ik kreeg sommige antwoorden van een quiz wel en sommige niet. Vervolgens moest ik tegenover de computer - inclusief alle hartslag en ademhalingsbedradingen die je erbij voorstelt, supertof - op alle mogelijke antwoorden die voor de vragen voorbij kwamen 'nee' zeggen, ongeacht of ik dacht dat het het juiste antwoord was.

De manier waarop Annelies 'nee' tegen Gilles zei aan het begin van aflevering 4 deed me heel erg denken aan de manier waarop ik iedere keer stoïcijns 'nee' probeerde  te zeggen. ::vergroot::
Ik zou het heel mooi vinden als dit uiteindelijk blijkt te kloppen :D Toen was Annelies nog een knipperlichtverdachte van me, nu ik mijn definitieve keuze heb gemaakt valt alles mooi op zijn plek ;D
...óf niet!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #387 Gepost op: 26-03-2017, 14:15:42 »
Ik ga uiteindelijk voor Eline. Net als de afgelopen paar afleveringen.

Davey geloof ik niet in. Eigenlijk zegt mijn verstand dat het Annelies is, maar ik ga toch stug voor Eline. Ik snap zelf ook niet helemaal waarom, maar het zegt wel genoeg over mijn twijfel.

Offline Mollepakker

  • Forumlid
  • al mijn liefde gaat toe naar de kandidaten van MOL IV
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #388 Gepost op: 26-03-2017, 14:30:18 »
Ik ga uiteindelijk voor Eline. Net als de afgelopen paar afleveringen.

Davey geloof ik niet in. Eigenlijk zegt mijn verstand dat het Annelies is, maar ik ga toch stug voor Eline. Ik snap zelf ook niet helemaal waarom, maar het zegt wel genoeg over mijn twijfel.

+1!!
maar het grootste deel van mijn liefde is voor Stijn!!!!

Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #389 Gepost op: 26-03-2017, 15:10:04 »
Wensmol Davey, verstandsmol Eline, maar het is vast gewoon Annelies.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #390 Gepost op: 26-03-2017, 18:38:25 »
ANNELIES  ::pinokkio::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #391 Gepost op: 26-03-2017, 19:09:52 »
bij de gps opdracht in het begin discussieren hans ( niet de mol) en davey over rechts of links afslaan. hier is niemand vd andere deelnemers bij betrokken....


Je moet dat desnoods maar eens terugzien maar Hans laat Davey 2 keer een andere kant oprijden dan hij voorstelt. Had Hans ingestemd waren ze wellicht volledig de verkeerde kant uitgereden. Davey wil ook de eerste GPS die ze uitzetten nog even laten omdat hij niet zeker is, geeft bij de Afrikaanse woorden alleen maar foute suggesties door aan de groep en laat de groep vliegveld of vlieghaven opzoeken terwijl ze daar ook niet kunnen blijven rondrijden (en volgens mij zegt een GPS zo'n woord zelfs niet).
Ondanks dat de proef slaagt en Davey aan het stuur zit, heb ik daar nog altijd het gevoel dat Davey daar als mol zat en de groep heel veel "chance" had.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2017, 19:15:08 door Betonmol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #392 Gepost op: 26-03-2017, 21:48:27 »
Annelies, duh. Wel een minpunt van de nieuwe molreeksen dat je de Mol zo snel kunt aanwijzen. :P ::trots::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #393 Gepost op: 26-03-2017, 21:58:09 »
Of misschien zijn wij betere mollenjagers geworden na zoveel reeksen. In het begin zat ik ook wel eens naast maar de laatste 5 jaar zat ik altijd juist behalve de Vlaamse Mol vorig jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #394 Gepost op: 26-03-2017, 22:06:52 »
Of misschien zijn wij betere mollenjagers geworden na zoveel reeksen. In het begin zat ik ook wel eens naast maar de laatste 5 jaar zat ik altijd juist behalve de Vlaamse Mol vorig jaar.

Ik meende het niet zo serieus hoor. Als Annelies inderdaad de Mol is heb ik het net als bij Gilles na aflevering 2 goed maar daar zit ook geluk bij. Ten eerste dat mijn hoofdverdachte na afl. 1 Jolien in afl. 2 afviel en ten tweede dat ik niet naar Davey switchte wat ik op een haar na deed. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #395 Gepost op: 26-03-2017, 22:30:42 »

Iedereen ziet wat hij wil zien. Ik zou Alleen als mol nooit op de juiste plek zijn geeindigd.
Als je mede kandidaat iets voor stelt wat niet in je mol plan past dan kun je daarin ook niet meegaan. Zeker aangezien die persoon het ook niet zeker weet. Discussie ook een mooie vorm van tijd rekken  :D. Desnoods ga je stilstaan, zoals ze ook in t begin doen.

Hoe t Anders kan? Kijk maar eens terug naar de pizza opdracht vorig jaar hoe Stijl daar bespeeld wordt.

En over de situatie ter plaatse, sure, ik ken die niet maar als ik locaties zie die ver oostelijk van het einddoel liggen, vermoed ik dat er Andere Keuzes gemaakt Hadden kunnen worden als mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #396 Gepost op: 27-03-2017, 11:59:31 »
Toch maar bij Eline gebleven. Al ben ik nog nooit zo onzeker geweest over mijn finale keuze. Geen van de 3 zal me straks écht verbazen als hij/zij de Mol is. Toch heb ik meer het gevoel dat Davey makkelijke molacties liet liggen die hij later ook als kandidaat kon uitleggen en bij Annelies is het toch meer een gevoel dat ik dit soort tactiek om geld kwijt te raken niet van een Mol verwacht.

Bovendien kan ik toch (op een paar opdrachten na) iedere keer een molactie vinden voor Eline die (in)direct geld heeft gekost.

Maar goed, al bij al een heel sterk seizoen wat betreft de kijker in het ongewisse laten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #397 Gepost op: 27-03-2017, 13:19:54 »
Huh maar in de pool ga je al 7x op Annelies als mol??

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #398 Gepost op: 27-03-2017, 13:25:39 »
Huh maar in de pool ga je al 7x op Annelies als mol??

Ja, omdat wisselen in de pool meestal nadelig is. Het is dus 'de dood of de gladiolen'. ;)

Bovendien ben ik Eline pas na aflevering 3 gaan meenemen en is ze pas sinds aflevering 5 naar nummer 1 geklommen. Ik heb ze wel altijd in 1 adem met Annelies genoemd waardoor ik nooit echt de behoefte had om van Mol te switchen in de pool.

En zelfs vandaag zie ik ondanks de Eline-verdenking nog genoeg argumenten voor Annelies als Mol.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #399 Gepost op: 27-03-2017, 13:38:00 »
Ok, logisch. Ik heb tussendoor wel geswitcht, 1 keer naar Eline. Is inderdaad niet zo nuttig want er zijn er dan altijd wel die Eline al langer als Mol hebben, ala. Volgens mij ga jij een hele hoge ranking halen  ::jaja::.