Auteur Topic: [Aflevering 8] - 28 april  (gelezen 7503 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #40 Gepost op: 29-04-2019, 10:31:02 »
Maar de drie finalisten wilde alledrie een jurk maken, wat eigenlijk een slechtere positie is

Oh echt? Dat was mij bij het kijken niet eens direct opgevallen. In dat geval zag de mol het blijkbaar niet meteen zitten om varkentjes te moeten gaan vangen en wassen ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #41 Gepost op: 29-04-2019, 10:38:24 »
Toen duidelijk was dat de mol de modieuze opdracht ging doen, wilden de twee finalisten er graag bij zijn...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #42 Gepost op: 29-04-2019, 10:38:57 »
Maar de drie finalisten wilde alledrie een jurk maken, wat eigenlijk een slechtere positie is

Axel polst wat, maar gaat uiteindelijk vrij gemakkelijk mee in het platteland-gebeuren.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #43 Gepost op: 29-04-2019, 11:46:10 »
Maar de drie finalisten wilde alledrie een jurk maken, wat eigenlijk een slechtere positie is

Hoezo ze wilden een jurk maken? Daar was helemaal geen sprake van, er werd alleen om modieuze stadsmensen gevraagd. Bas was degene die begon over naaien, daar stond niets over in het briefje van Gilles.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #44 Gepost op: 29-04-2019, 11:56:18 »
Hoezo ze wilden een jurk maken? Daar was helemaal geen sprake van, er werd alleen om modieuze stadsmensen gevraagd. Bas was degene die begon over naaien, daar stond niets over in het briefje van Gilles.

Ik wil gewoon maar zeggen dat de mol hier niet voor de beste molpositie koos ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #45 Gepost op: 29-04-2019, 16:30:37 »
Ja sowieso raar als de briefing ook zegt van "ga bij de kunstopdracht" terwijl wij het denk ik objectief wel eens zijn dat de andere opdracht een betere molpositie was.

En oeh die promo van volgende aflevering ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #46 Gepost op: 29-04-2019, 16:35:01 »
Dit wordt echt een legendarisch seizoen als je die promo bekijkt naar de finale aflevering ::bravo:: . Niet normaal hoe goed! En ik heb zelfs nu nog geen idee wie echt de mol is! Al heb ik mijn vermoeden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #47 Gepost op: 29-04-2019, 16:56:43 »
Beste seizoen van de mol incl internationaal.
En de finale ziet er super spannend uit. Kan niet wachten  ::hyper::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #48 Gepost op: 29-04-2019, 18:55:28 »
Ik ben behoorlijk geobsedeerd dit seizoen. Fantastische opdrachten, keigoede groep, prachtige opnames. :P

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #49 Gepost op: 29-04-2019, 19:16:53 »
Ja, tot nu toe was De Mol 5 mijn favoriete "nieuwe" molreeks maar misschien vind ik deze zelfs nóg beter. Mooi ook hoe ze de negende aflevering speciaal voor de bioscoop maken alsof het een film is. Dat lijkt dit jaar zelfs nog meer het geval te zijn. 8)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #50 Gepost op: 29-04-2019, 22:31:07 »
Dit wordt echt een legendarisch seizoen als je die promo bekijkt naar de finale aflevering ::bravo::.

 ::jaja:: Dat belooft spectaculair te worden. ::bravo::

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #51 Gepost op: 30-04-2019, 13:09:56 »
Het was toch bij die laatste koffertjesvraag zo duidelijk als wat dat ze alledrie Bas verdenken? Bas is gewoon de mol.

Nee, klopt niet.
Bas moest kleur bekennen op de vraag hoeveel van de drie misschien schermen er nog in het spel zaten. Kan net zo goed zijn dat ze hem alle drie aankijken om van hem te horen dat hij niet een van de drie was. Dat antwoord is minstens zo interessant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #52 Gepost op: 1-05-2019, 18:24:05 »
Was er trouwens al ergens uitgedokterd wat er nog meer in die la ligt?
Presentjes voor de mol?

Of gewoon iets wat daar toevallig ligt..

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #53 Gepost op: 1-05-2019, 18:44:28 »
Op wieisdemol.be werd de koek opgemerkt en een link gelegd met dat Axel tegen zijn vrouw zei zo van gevulde koeken te houden. Misschien inderdaad een grappig hintje.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #54 Gepost op: 1-05-2019, 18:46:41 »
Was er trouwens al ergens uitgedokterd wat er nog meer in die la ligt?
Presentjes voor de mol?

Of gewoon iets wat daar toevallig ligt..

Volgens mij een theezakje en een koek. Vaak een standaard la-vulling in een hotelkamer. Ik had de koek vorige week al even vergeleken met de gevulde koek van Axel maar helaas, zo simpel maken ze het ons niet  ;D

Misschien is het nog ergens anders aan te linken?

Edit: @Heinz, tja het is een andere koek in een andere verpakking. Ik had het een hint gevonden was het echt dezelfde gevulde koek geweest ;)
« Laatst bewerkt op: 1-05-2019, 18:48:41 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #55 Gepost op: 2-05-2019, 10:20:00 »
Het middenste is een doosje Ricola muntjes. Denk met eucalyptus aan de kleur te zien. Iemand van de kandidaten die we al muntjes hebben zien eten?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #56 Gepost op: 2-05-2019, 15:41:32 »
Wel kauwgum  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #57 Gepost op: 3-05-2019, 00:46:23 »
Je ziet Axel echt heel erg opgelucht na de executie. Bas had de vrijstelling, en als Axel Elisabet verdenkt wist hij dat hij het op moest noemen tegen Joeri, waarschijnlijk had Axel verwacht dat hij eruit zou vliegen, vandaar die opluchting van hem.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #58 Gepost op: 3-05-2019, 16:50:55 »
Nee, klopt niet.
Bas moest kleur bekennen op de vraag hoeveel van de drie misschien schermen er nog in het spel zaten. Kan net zo goed zijn dat ze hem alle drie aankijken om van hem te horen dat hij niet een van de drie was. Dat antwoord is minstens zo interessant.

Sterker nog, als hij de mol was, had hij hier perfect over kunnen liegen. Hij mag het antwoord geven en als hij twee zegt is dat minstens zo geloofwaardig. Waarom dan toch een zeggen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2019, 16:55:35 »
Sterker nog, als hij de mol was, had hij hier perfect over kunnen liegen. Hij mag het antwoord geven en als hij twee zegt is dat minstens zo geloofwaardig. Waarom dan toch een zeggen?
Als je hier 2 zegt, geef je al bijna aan dat je zelf ook een misschien-scherm hebt gekregen. Dat maakt je wel erg verdacht meteen, hoor. Zeker als je weet dat de anderen dat misschien-scherm niet hebben gehad. En dat ook van zichzelf weten, natuurlijk.
En als je dan toch niet tegen de meerderheid op kan, het antwoord wordt 1, en alle vragen blijken goed te zijn... Dan hang je dus.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 17:11:50 door Newbie2 »