Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44540 keer)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2003, 23:14:52 »
Absoluut een hele goeie aflevering!!  8) 8) 8)

Ik heb um weer opgenomen, ff snel een x terugkijken, want er moet gewoon iets te vinden zijn!!!  :o







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2003, 23:16:07 »
Absoluut een hele goeie aflevering!!  8) 8) 8)

Ik heb um weer opgenomen, ff snel een x terugkijken, want er moet gewoon iets te vinden zijn!!!  :o

Edit: Ron zei na het springen: Een achtbaan is er niks bij!! :D :D :D (laat ik net van achtbanen houden!! ;))







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2003, 23:22:11 »
ik zat ook al te denken aan de volgorde bij de lintjesloop...

dat ferdy als eerste vertrokken is, dat geloof ik wel...
maar als hij de eerste was en er zoveel heeft meegenomen, dan is het wel erg knap dat ron nog zo snel bij (en voorbij) het huisje was...

en daarbij (ik denk nu ff hardop)
als ron ook zoveel lintjes heeft gevonden onderweg
en er vervolgens geeneen meer vindt (namelijk na het huisje) dan ga je toch rechtsomkeert lijkt mij...
en hij was met daglicht bij het huisje en komt kweet niet hoelaat in het donker aan met de auto...

dan nog chandrika en elise...
als die volgorde klopt, dan is de aankomst wel ok, maar als elise toch nog als laatste vertrokken is, en ze komt voor chandrika binnen, dan is dat wel erg verdacht...
zeker als er nog maar zo weinig lintjes te vinden zijn...









Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2003, 23:29:27 »
als ron ook zoveel lintjes heeft gevonden onderweg
en er vervolgens geeneen meer vindt (namelijk na het huisje) dan ga je toch rechtsomkeert lijkt mij...
en hij was met daglicht bij het huisje en komt kweet niet hoelaat in het donker aan met de auto...

Ja, viel mij ook op en dat vind ik ook heel verdacht. Of hij moet wel ontiegelijk verdwaald zijn, maar nog zo iets: waarom zagen we geen beelden meer van Ron nadat hij bij het huisje was geweest?

En nog iets dat me net te binnen schoot:
De kandidaten wisten niet in welke volgorde ze vertrokken, maar Elise vraagt als ze bij het huisje aankomt of Ron er nog niet is. Wist zij dan wel dat hij voor haar vertrokken was?








Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2003, 23:30:20 »
Ik heb een paar keer deze aflevering vage geluiden gehoord, waarvan ik me afvraag of het hints zijn of niet. Ik heb het niet opgenomen dus misschien kan iemand anders het terugluisteren.
Ik d8 dat ik wat hoorde toen chandrika van de brug sprong. Het kan ook zijn dat het haar stem was die was vertraagd toen ze sprong, maar dat was bij de andere kandi's ook niet het geval.

En over die tape van de mol zelf. Ook al was de stem vervormt, ik vond hem toch verd8 veel op die van aafke lijken. En die actie in de supermarkt was wel heel dom. Je hartslag kan je makkelijk omhoog halen, dus die opdr8 is heel makelijk om te laten mislukken.

Verder vind ik Ferdi en Patricia erg onsympathiek, dus denk ik niet dat die de mol zijn. Ferdi vond ik de vorige aflevering al erg nep doen, om zichzelf verdacht te maken. De echte mol gaat zich ook niet verdacht maken en dan in de camera zeggen dat ie het expres doet. Dat past niet bij de formule van het programma. Net als vorig jaar bij dat ene mens (ben d'r naam ff kwijt), die zei dat het programma het maar zonder mol moest doen als ze wegging. Dat zou de mol nooit zeggen. De mol is subtiel, zowel met zijn acties als opmerkingen.

Ik twijfel eraan of de mol nou juist wel of niet is gesprongen 1. hij/zij springt wel om zich minder verdacht te maken en om de kans te vergroten dat er iemand uit moet. 2. hij/zij springt niet om de kans te vergroten dat er niemand uit moet. Dit laatste denk ik, omdat vorige keer ook al een kans werd geboden om iedereen in de groep te houden. Dus het lijkt wel of de Avro gewoon 1 aflevering wil hebben dat er niemand uitgaat (zal wel beter uitkomen ivm planning/opdrachten ofzo). Daarnaast maakt het de mol opzich niet uit of er mensen uitgaan. Hoe meer mensen, des te meer chaos, des te moeilijker om de mol eruit te halen. Ook is het moeilijker om opdrachten te halen met meer mensen.

Als ron de mol zou zijn, had ie beter later binnen de tijd toch nog terug kunnen komen met de lintjes. Dan was er meer van de pot afgegaan. Maar opzich wist ik van tevoren als dat deze opdracht niet ging slagen. Dit loopt eigenlijk vanzelf al fout door de kandi's. Als Patricia de lintjes verkeerd had gehangen, had denk ik niemand de bestemming gevonden en was het heel erg opgevallen.








Offline Alain_Durand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 29-03-2003, 23:31:01 »
Er was een aanwijzing die Ron sterk verdacht maakt. Hij rent allereerst het huis voorbij. Ten tweede is hij niet bij het uitzenden van de videoband aanwezig (Zou deze opgenomen zijn toen hij doorgerend is???). Bij de aftiteling zien we een shot van Ron waarin hij bungelend aan zijn touwtje met zijn duim omhoog zit. Even later zie je een shot van de mensen die staan te kijken naar de laatste springer. Je ziet op dat moment ook iemand met zwarte handschoenen een duim opsteken. De rest van het lichaam zie je niet, maar het is duidelijk dat dit Ron is.

Het lijkt er dus sterk op dat dit een aanwijzing zou kunnen zijn.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2003, 23:32:01 »
* Heeft iemand bij de loop van chandrika die aanwijzingen van Ferdi gezien? Kunnen we zeker zijn van de volgorde van kandidaten?

Ik heb bij Ron, Elise én Chandrika de takken zien liggen, dus Ferdi zal wel echt als eerste zijn gegaan. Ik vond die aanwijzingen trouwens ook niet bepaald duidelijk. Wat wilde hij nu met die stronk die hij dwars op 't pad legde en er vervolgens keien op stapelde?  :-\

dan nog chandrika en elise...
als die volgorde klopt, dan is de aankomst wel ok, maar als elise toch nog als laatste vertrokken is, en ze komt voor chandrika binnen, dan is dat wel erg verdacht...
zeker als er nog maar zo weinig lintjes te vinden zijn...

Elise is als derde vertrokken en Chandrika als laatste. 't is dus niet zo vreemd dat Elise eerder bij 't eindpunt aankwam als Chandrika. Ik kreeg trouwens 't idee dat 't gewoon toeval was dat Elise nog 't huisje heeft gevonden. Ze wist ook totaal niet wat de route was en heeft denk ik gewoon wat rondgezworven in 't bos en is toen op 't licht afgegaan.  :-\








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2003, 23:35:08 »
2. hij/zij springt niet om de kans te vergroten dat er niemand uit moet. Dit laatste denk ik, omdat vorige keer ook al een kans werd geboden om iedereen in de groep te houden. Dus het lijkt wel of de Avro gewoon 1 aflevering wil hebben dat er niemand uitgaat (zal wel beter uitkomen ivm planning/opdrachten ofzo).

Dit klinkt inderdaad heel plausibel, KING2003. Alleen dat de mol die ik op het oog heb wel gesprongen is. :P








Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 29-03-2003, 23:37:01 »
whaaa! ik wordt gek geloof ik...

ik herinner me dat ferdy bij de boomstronk keien legde.
als elise er later overheen stapt liggen er helemaal geen keien meer!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2003, 23:40:15 »
ik herinner me dat ferdy bij de boomstronk keien legde.
als elise er later overheen stapt liggen er helemaal geen keien meer!

Is dat zo?? :o

Ik begin geloof ik steeds meer spijt te krijgen dat ik die film vanavond opgenomen heb i.p.v. de mol. Ron wordt steeds verdachter... Al vraag ik me ook af hoe ik zelf een stronk dwars over de weg met een paar keien geïnterpreteerd zou hebben. :-\







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 23:40:58 door Jayne »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2003, 23:42:37 »
Ik begin geloof ik steeds meer spijt te krijgen dat ik die film vanavond opgenomen heb i.p.v. de mol.

Je hebt vrijdag om 11.00 uur nog 'n herkansing Jayne. (dan is de herhaling van deze aflevering) Moet je wel nog effe 'n paar daagjes wachten, maar daarna kun je weer uitgebreid aan de slag met 't uitpluizen van deze aflevering.  ;)







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 23:43:01 door Han13 »

Offline EqYoTee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 29-03-2003, 23:53:56 »
toen (volgens mij Chandrika de brug opdracht wou gaan doen zag ik op de brug iets staan. Er stond iets van h 1d roy (of iets in die richting) kan iemand dit even nakijken wat er precies stond en of dit een hint kan zijn of dat het gewoon met graffity is gedaan? Zelf vond ik het trouwens ook zeer verdacht dat ik Patricia een lintje zag weghalen, maar dat kan ook montage zijn geweest.







uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden niet op tijd, maar op rails.....

Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 29-03-2003, 23:55:41 »
Dagboek Angela:

"zitten met 6 man opgesloten in een onverwarmd houten hutje. Door de gordijnen zien we Ron twee uur later voorbij rennen. Bijna alle kandidaten raken verdwaald in het donkere bos en de opdracht kost ze veel geld. "

Zat angela bij rene en patricia in het hutje of niet? Anders hadden ze ron wel even kunnen roepen lijkt me (rene en patricia dan). Tenzij rene en patricia ron niet zagen lopen (lijkt me sterk).

Mja ron bleef idd wel erg lang weg, das wel verdacht opzich. En als je doorloopt en je komt niks meer tegen, dan ga je toch terug naar dat hutje lijkt me. Maar hij dacht natuurlijk dat de eindbestemming verder weg was (Ferdi kwam ook erg snel aan)...

En ik vond het ook vreemd dat hij niet echt kwaad was dat hij de tape niet had gezien. Aangezien je aan het tempo van spreken, woordgebruik etc. toch wel wat extra informatie over de mol kan halen lijkt me.









Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 29-03-2003, 23:59:51 »
Zelf vond ik het trouwens ook zeer verdacht dat ik Patricia een lintje zag weghalen, maar dat kan ook montage zijn geweest.

Later zag je haar d8 ik weer een lintje ophangen. Ze heeft denk ik wat lintjes verplaatst. Ze liep immers achter rene aan om te kijken of de lintjes goed te zien waren. En Ferdi kon de weg goed vinden, dus haar actie zou dan mislukt zijn.

Weet iemand of het aantal lintjes van de kandi's klopte met het totaal aantal lintjes in het begin. Want er is natuurlijk een mogelijkheid dat patricia lintjes weg heeft gepakt, om zo geld achter te houden.








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2003, 00:52:23 »
Wat een aflevering zeg.
Ruzie,geen Executie en veel mollen streken of toch niet.

Chandrika,Rene,Ron en Astrid hebben gesprongen en een van hun had de vragen het slechts gemaakt dus,bleek dus iets later.
Ik dacht nog steeds dat dat Ron was.
Chandrika had ik als Winaar aangewezen.
De vraag op: Heeft de Mol gesprongen ? is dat andwoord ja dan is Astrid of Rene de mol.
Zo nee,dan is Elise,Aaafke,Patricia of Ferdi de mol.

Mijn verdacht mol Patricia had behoorlijk wat streken uitgevoerd.
Ferdi is aan de enen kant een soort Sandra uit de Belgiese reeks waardoor je hem minder snel zou gaan verdenken,maar aan de andere kant is dat meschien de ideaalen positie voor de mol.
Elise en het zelfde geld voor Aafke ze hebben weinig mollen streken gedaan volgens mijn gevoel en Elise en Aafke zijn ook te lief.








Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re:Aflevering 3
« Reactie #55 Gepost op: 30-03-2003, 00:55:00 »
Helemaal mee eens! En Ferdi wordt nu ook heeeel irritant! En ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat dit niet het gedrag van de mol is.
Marc (in België) zei dat hij vaak gedrag 'kopieerde'. Zo was hij niet verdacht, want hij begon niet, maar kreeg hij wel wat hij wilde.

Iets dergelijks kan er ook aan de hand zijn bij Patricia en Ferdi op de brug. De een kan het gedrag van de ander hebben gekopieerd. Met welk doel dan ook...







Achteloos...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2003, 09:38:20 »
mijn gedeeltelijke analyse:

rene en patricia hebben een enorme hekel aan elkaar. Patricia vind dat rene het werk maar moet doen en wil checken of hij de lintjes wel goed ophangt. Vervolgens zien we haar een lintje weghalen MAAR ook weer terughangen. Ze is ook heel gestresst of het wel goed lukt met de lintjes en oprecht pissig als lintjes blijken te missen of dat ferdi er teveel heeft weggehaald. Niet mols.

Dan zie je Ferdi er zoveel weghalen en "intelligente" richtingaanwijzers neerleggen. Tsja, is hij daardoor de mol? Hij zegt later dat hij wist dat het sowieso zou gaan mislukken dus dan maar veel linten weghalen. Waardoor er dus veel van de pot afgaat omdat meneer zoveel linten bij zich had. Voegt toe dat het is om zich zelf verdacht te maken. Als hij de mol was zou hij dan richtingaanwijzingen maken, hoe vaag ook? gewoon linten weghalen en doorlopen is toch veel efficienter?

Daarna komt Ron rennend (waarom rennend?) en hij loopt feilloos de route, alsof hij die al weet. Je ziet hem bij zo'n tak bij de driesprong zonder aarzelen rechtsaf gaan, later zie je elise daar rechtdoorlopen, wat op zich logisch is, als je lintjes zoekt loop je gewoon rechtdoor en je gaat niet zomaar rechtsaf als daar een tak ligt.

later klaagt ron dat de aanwijzingen van ferdi zo onduidelijk waren! terwijl hij er geen problemen mee had zo te zien.

elise is oprecht aan het zoeken en vind het uiteindelijk binnen de tijd ook nog. Als mol is het toch veel makkelijker om het niet te vinden of net te laat binnen te komen? genoeg redenen om geloofwaardig het niet gevonden te hebben.

Dan de molstape.
ze krijgen een doos met apparatuur. Dan roept ferdi aafke en zegt: we hebben een aanwijzing! een echte!
Hoe weet hij dat het een aanwijzing is? misschien is het wel angela die op tape een nieuwe opdracht komt geven? vind ik vreemd.

Ron slaapt "toevallig" en niemand maakt hem wakker. De rest sliep niet en werd erbij gehaald. In het dagboek vd mol staat: ik wist precies wanneer de tape bij de kandidaten binnenzou komen en kon me dus uitgebreid verkneukelen. In bed zeker! Zien ze je ook niet raar een zenuwachtig rondlopen.

Alle kandi's kijken ingespannen naar de tape om iets te kunnen ontmaskeren of snappen, en m.i. duidelijk dat ze dat echt voor het eerst zien. Alleen aafke kijkt een beetje vaag met een lachje, alsof ze het al kent?

"jullie zijn nu al een aantal dagen bij elkaar, alleen ik heb een andere opdracht - de boel saboteren. Tot nu toe ......... als ik een keer in mijn vingers knip gaat het goed, als ik twee keer in mijn vingers knip ......" (en nog wat meer maar dit weet ik nog zo uit mijn hoofd)

Is er iemand die dit op kan nemen en dan door allerlei geluidsfilters kan halen zodat de stem duidelijker wordt?

Later bij de biecht vind ferdi dat het er zo dik bovenop lag dat die molstape zo naar hem wees. Was dat zo? ik vond nl helemaal niet dat het naar hem wees maar goed.

meerdere kandi's klagen vandaag dat "het er te dik bovenop lag". Aafke over Ferdi en ferdi over chandrika ("slechte b acteur in gtst").

goed hier laat ik het even bij  ;)








Groenenman

  • Gast
Re:Aflevering 3
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2003, 09:59:41 »
Het was weer een hele enerverende aflevering. Voor mij kunnen er nu door deze aflevering wel meer mollen zijn. Het is in ieder geval erg verwarrend allemaal  :-\








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2003, 09:59:48 »
Dagboek Angela:

"zitten met 6 man opgesloten in een onverwarmd houten hutje. Door de gordijnen zien we Ron twee uur later voorbij rennen. Bijna alle kandidaten raken verdwaald in het donkere bos en de opdracht kost ze veel geld. "

Zat angela bij rene en patricia in het hutje of niet? Anders hadden ze ron wel even kunnen roepen lijkt me (rene en patricia dan). Tenzij rene en patricia ron niet zagen lopen (lijkt me sterk).

Ik denk dat je 't dagboek van Angela niet helemaal goed gelezen hebt. Er staat namelijk dit:

Na een half uur door adembenemende natuur gereden te hebben, stappen we -nu diepgevroren-  uit. De Hearst lodge verwelkomt ons met een haardvuur, heerlijk!!! Maar niet voor ons. Na twee minuten worden we door Marieke, onze andere regisseur, eruit gemieterd want "wie weet komen de kandidaten er zo aan".  We zitten met 6 man opgesloten in een onverwarmd houten hutje.

Angela zit dus met 'n aantal andere crewleden in 'n ander houten hutje dichtbij de Heart Lodge waar 't eindpunt van de opdracht was om zo onopvallend 'n oogje op de aankomst van de kandi's te kunnen houden.  :)


toen (volgens mij Chandrika de brug opdracht wou gaan doen zag ik op de brug iets staan. Er stond iets van h 1d roy (of iets in die richting) kan iemand dit even nakijken wat er precies stond en of dit een hint kan zijn of dat het gewoon met graffity is gedaan?

Ik heb 't ook zien staan, maar ik zag er meer 'Hi Boy' of zoiets in. Straks tijdens 't herbekijken van de aflevering nog maar 'ns goed bestuderen.  :-\

't was iig iets van graffity, maar dat betekent nog niet dat 't geen aanwijzing kan zijn natuurlijk.  ;)







« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 10:06:37 door Han13 »

Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2003, 10:40:52 »

elise is oprecht aan het zoeken en vind het uiteindelijk binnen de tijd ook nog. Als mol is het toch veel makkelijker om het niet te vinden of net te laat binnen te komen?

Ja, maar door op tijd binnen te komen moeten ze wel extre geld inleveren.