Auteur Topic: Julien's verhaal  (gelezen 37935 keer)

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2005, 12:08:47 »
Ook ik blijf enthousiast en ook ik blijf elke week weer herhalen dat ik het echt fantastisch vind om te lezen! Nogmaal dank voor het feit dat je ons mee laat lezen met jouw ervaringen. :D :D

Feit is wel dat je beeld van de serie veranderd door jouw verhalen te lezen, aan de andere kant is het ook wel logisch dat die dingen zo gaan. Het is best naief om te denken dat een opdracht altijd in de laatste minuut net wel of net niet gehaald wordt. En zo wordt het over het algemeen wel in beeld gebracht.

Ik kan niet w88 tot het laatste deel hier verschijnt! Om te lezen hoe je alles bij mekaar nu terugkijkt op deze unieke ervaring! :)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #81 Gepost op: 15-03-2005, 16:56:33 »
Is er al bekend wanneer het laatste deel komt?
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #82 Gepost op: 15-03-2005, 19:07:40 »
We hebben 't nog niet ontvangen van Julien Ville. Zodra ik 't heb, probeer ik 't zo snel mogelijk online te zetten.  ::jaja::

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #83 Gepost op: 16-03-2005, 10:07:28 »
We hebben 't nog niet ontvangen van Julien Ville. Zodra ik 't heb, probeer ik 't zo snel mogelijk online te zetten.  ::jaja::

Thanx Han! :)
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!


Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #85 Gepost op: 18-03-2005, 10:24:25 »
Julien, heel, heel, heel hartelijk bedankt voor je verhaal!!!!!

Ik heb alles met erg veel plezier gelezen.

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Mollius esse quam videri

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #86 Gepost op: 18-03-2005, 10:35:25 »
Ik sluit mij volledig aan bij Dingeling!  ::jaja::

Ontzettend bedankt voor het kijkje in de keuken Julien! Heb het vol interesse en met veel plezier elke keer gelezen! ::bravo::
When God created man, she was only joking!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Julien's verhaal
« Reactie #87 Gepost op: 18-03-2005, 17:58:04 »
Dank, dank, dank!

Ik vond het erg leuk om te lezen, ik heb het seizoen zelf helaas nooit gezien en heb dus geen idee wat er precies op tv te zien is geweest, maar het verhaal heeft me ook een beetje geholpen bij dit seizoen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Julien's verhaal
« Reactie #88 Gepost op: 19-03-2005, 11:35:04 »
jammer dat het alweer afgelopen is!

en wat een vreemde dingen komen er zo boven he... dat chandrika-ron-biecht verhaal bijvoorbeeld..

nouja, bedankt julien!!  ::bravo::

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Julien's verhaal
« Reactie #89 Gepost op: 19-03-2005, 22:20:07 »
Oke Julien, ook het laaste deel heb ik weer met heel veel belangstelling en plezier gelezen.
Ik heb mijn bewondering en waardering voor je verhaal hier al vele malen gemeld en dat doe ik ook nu weer.

Toch,...

Bij de laatste 2 delen en dan vooral het allerlaatste bekruipt mij een beetje een onaangenaam gevoel.
Namelijk een gevoel van grote frustratie en rancune in je terugblik naar je avontuur.

Waar je verhaal in de eerste delen nog puur een verhalend avontuur was begon je gedurende het verhaal steeds meer stelling te nemen tegen de makers van het programma en hun ideeën om er een leuk tv-programma van te maken.
De voorbeelden die je hierbij noemt lijken mij eigenlijk alleen maar logisch verklaarbaar en ik kan me niet voorstellen dat ze voor een gestudeerde man als jij verassend waren.
Dat je als kandidaat inderdaad gewoon een ingehuurde acteur bent is toch wel het uitgangspunt en weet je als je mee gaat doen. In de eerste plaats maken ze een televisieserie die zoveel mogelijk kijkers moet trekken, pas in de tweede plaats spelen ze ook nog een spel.
Ik beschouw mezelf als een grote liefhebber en fan van die formule en ik ben mezelf voor 100% bewust van die verhouding. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou als deelnemer en fan anders is geweest.

Dat je teleurgesteld en gefrustreerd bent afgevallen begrijp ik maar waar je in juni 2003 nog in je eigen quote aan Rougekappje schreef dat je geen voorbeelden ging noemen omdat 'het programma je daarvoor te lief is' doe je dat nu in je verhaal wel, met naam en toenaam nogwel en op een manier die je door de avro en idtv denk ik niet in dank word afgenomen.

Nogmaals, ik ben persoonlijk wel blij met het lezen van je verhaal maar ik vraag me wel af wat er dan met jou in de afgelopen 2 jaar gebeurt moet zijn in de herinnering aan widm 2003, je rancune en frustratie lijken alleen maar toegenomen en je probeert een soort erkenning met terugwerkende kracht te krijgen door nu uit de school te klappen op een manier die de magie van de formule niet ten goede komt.

Mischien dat je het al eerder geschreven hebt met het idee dat het nu toch echt de allerlaatste serie zou zijn maar naar we nu weten komt er toch echt hoogstwaarschijnlijk minimaal nog 1 dus de magie moet er wel blijven hoor!!

Mag ik dus concluderen dat in het 'mollum interbellum', door rancuneuse gevoelens en frustratie, "je liefde voor het programma" behoorlijk is afgenomen?

Over die ingemonteerde verdenking naar Ron van Chandrika bijvoorbeeld, ik wil best geloven dat dit voor haar als een verassing overkwam op tv toen ze het zag maar om daarvoor nou gelijk de behoefte te krijgen om iemand een glas bier in z'n gezicht te gooien begrijp ik niet.

Ik heb je hele verhaal uitgeprint Julien, om het te bewaren en nog af en toe een keer door te lezen bij een volgende widm, het is echt een klein boek geworden en ik kan je er niet anders dan heel erg voor bedanken.
Toch geeft vooral het laatste deel van je verhaal geen beeld van een tevreden kandidaat maar van een advocaat die ergens hoopt toch nog eens z'n gelijk te halen.
Ik wil je niet gelijk van onsportiviteit beschuldigen maar het lijkt er toch een beetje op alsof je een aantal mensen 'een trap na' wil geven.
Ik kan je hierbij alleen maar verwijzen naar het onderschrift dat ik al een hele tijd onder mijn avatar heb staan.
 
Je hebt meegedaan en daarmee was je een benijdenswaardig persoon.

Je bent afgevallen omdat je van alle kandidaten de minste vragen over de identiteit van de mol wist.

face it !!

Keep the magic allive !!


Game on.

« Laatst bewerkt op: 19-03-2005, 22:27:14 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Julien

  • Molkandidaat 2003
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
Re: Julien's verhaal
« Reactie #90 Gepost op: 21-03-2005, 13:09:27 »
Ik vind het jammer dat je nu op basis van de epiloog een beeld hebt alsof ik mijn gelijk wil halen uit rancune. Dat is niet het geval. Tuurlijk is een persoonlijk verslag een subjectief, gekleurd beeld van iemands ervaringen. Hoewel ik mijn best heb gedaan het tot de feiten te beperken kon ik in november 2002 er niet omheen dat ik me echt verloren voelde na de uitschakeling (wie zou dat niet hebben...) en in mei 2003 onthutst was over Chandrika's relaas (op het moment dat zij Boudewijn hierop aansprak had deze een biertje in zijn hand, vandaar  ;) )

Ik heb het verslag echter juist afgesloten met een positief stukje uit 2003, waaruit blijkt welke lessen ik voor mezelf uit de serie heb getrokken. Daarbij realiseerde ik me dat niet zozeer de productie, of anderen mij zand in de ogen hebben gestrooid, maar dat ik het zelf min of meer heb laten afweten. Jouw conclusie dat ik gefrustreerd ben door het programma staat daarom haaks op de conclusie die ik zelf getrokken dacht te hebben... ::schaam::  Niets is minder waar. Met even groot plezier heb ik de afgelopen serie bekeken! 

Mijn voorwoord bij het verslag, zegt wat dat betreft genoeg. Ik ben de programmamakers veel dank verschuldigd.  :-*

Toch is dat gegeven alleen voor mij geen reden om alle kritiek in te slikken. Misschien wordt het programma daar alleen maar beter van.

En dat ik dit verslag nu alsnog 'openbaar maak', heeft niet de bedoeling gehad om de magie te verbreken, maar omdat het gewoon interessante kost voor de echte fan kan zijn. En omdat ik zelf na ruim twee jaar wat meer afstand had genomen van het gebeuren, ging ik graag op het voorstel van deze website in om een bijdrage te leveren...

Ik hoop dat mijn beweegredenen iets duidelijker zijn?  ;)
« Laatst bewerkt op: 21-03-2005, 13:17:47 door Julien »

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #91 Gepost op: 21-03-2005, 13:23:26 »
Hai Julien,

Als je dit topic de afgelopen weken gevolgd heb, zal je gezien hebben dat ik met veel plezier met je verhalen mee gelezen heb.

Wil je daarom ook voor de laatste keer bedanken dat je dit hebt willen delen. Ik vond het hartstikke interessant om een kijkje achter de schermen te krijgen. En al is het af en toe misschien even slikken voor de trouwe molfan als niet alles zo gaat als je te zien krijgt op televisie, ik houd er toch voor het overgrote deel een positief gevoel aan over en vond het geweldig om zo gedetailleerd jouw belevenissen te mogen volgen. :D

Groetjes Ville
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Julien's verhaal
« Reactie #92 Gepost op: 21-03-2005, 13:43:51 »
Dank voor je reactie Julien,
In de eerste plaats wil ik me geheel aansluiten bij de reactie van Ville hoor, en als je de reacties hier gevolgd hebt kan je ook niet zijn ontgaan dat ik je hele verhaal met ontzettend veel plezier heb gevolgd.

Dat ik in mijn laatste reactie wat kritischer was komt omdat er toch een soort bittere smaak aan het eind van je verhaal kleeft.
Wellicht had ik me hier iets genuanceerder moeten uitdrukken want het was beslist niet bedoeld als harde kritiek maar meer een constatering van mijn kant.

Ik ga nu niet meer in op details want je krijgt dan zo'n welles/nietus spelletje. Wellicht zien/spreken we elkaar nog op de fandag op 3-4-5.

 ::zwaai::
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #93 Gepost op: 21-03-2005, 15:30:52 »
Toch ben ik eigenlijk ook wel benieuwd, zoals Lodewijk ook al noemde, of de AVRO je het openbaar maken van je verhaal in dank heeft afgenomen.
Mollius esse quam videri

Offline the_nijn

  • Forumlid
Re: Julien's verhaal
« Reactie #94 Gepost op: 31-03-2005, 07:34:31 »
Julien,
Ik heb na het lezen van het laatste deel van jouw verhaal mijn mol videobanden uit de kast gehaald en te kijken of ik kon ontdekken waar er dan gemanipuleerd zou zijn met Chandrika's verhaal.
Ze doet een uitspraak: ik ben geswitched naar Ron, Ron is de Mol
Is toch heel knap van de produktie om iemand dat te laten zeggen als ie al weet dat Ron de winnaar is..
Voor de goede orde Julien, ik twijfel geen moment aan jouw verhaal hoor, als jij zegt dat er gemanipuleerd is dan is dat zo.
Maar wat ik niet begrijp is dat Chandrika zich deze uitspraken in de mond heb laten leggen. Zal dan toch mijn indruk over haar de juiste zijn geweest? Dat ze bij toeval de finale heeft gehaald? Ze was, zoals Ferdi terecht zei, een kandidaat die weinig initiatief nam. Nee, ik was niet dol op haar, en was blij dat Ron won.

Nu we toch geheimen aan het verklappen zijn wil ik ook nog wat kwijt:
Ik wist na de aflevering waarin het filmpje werd vertoond over de mol dat het Elise was. Freak als ik ben, heb ik de videoband tijdens het afspelen van het filmpje beeldje voor beeldje over mijn scherm laten komen. Op enig moment zag ik duidelijk het gezicht van Elise. Ik schrok ervan, op dat moment had ik geen enkele verdenking tegen haar. Deze gebeurtenis heb ik niet willen delen op het forum, omdat ik dacht dat ik daar andere mensen geen plezier mee zou doen. Wel heb ik gereageerd op een topic, waarin ik aangeef zeker te weten dat Elise de mol is

http://www.wieisdemol.com/topic,4145.msg69380.html#msg69380

De produktie manipuleert niet alleen, ze maken ook fouten!
Zo, dat wilde ik ff kwijt, Julien, prachtig verhaal, bedankt ervoor!

 
« Laatst bewerkt op: 31-03-2005, 08:06:21 door the_nijn »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Julien's verhaal
« Reactie #95 Gepost op: 31-03-2005, 13:51:21 »
Julien, Ik vind het een fantastich verhaal en magie verbroken voor sommigen of niet... Als je logisch nadenkt kun je zelf ook wel bedenken dat er vanalles gemanipuleerd wordt backstage.

Het was toch allang bekend dat Chandrika ook op Elise zat? En dat ze net iets langzamer dan Ron was met de laatste test. Logischerwijs moeten ze iets bedenken want als elke kandidaat zegt dat ze op Elise zitten dan valt er weinig meer uit te zenden van de biechts.
Jammer alleen dat ze gewoon niet eerlijk tegen Chandrika waren geweest, mislukte geluidsopnamen is ook wel een hele zwakke smoes.

Ik kan me de frustraties van Ferdi en Julien heel goed voorstellen. Ik zou er ook behoorlijk opstandig van worden, mezelf kennende.

Wat de magie betreft. Tja ik weet niet of je als ex-molkandidaat een soort familiegevoel hebt. Ik heb meer dan twee jaar voor Disney gewerkt en ik heb er nog steeds moeite mee om dingen aan mensen te vertellen die de magie kunnen verbreken (terwijl het allemaal heel logisch is natuurlijk, iedereen snapt dat Mickey niet echt Mickey is, maar toch) aan de andere kant heb ik er totaal geen moeite mee om Djoser af te kraken! Ik heb nooit een contact getekend over zwijgplicht niet bij Djoser en niet bij the Magic Kingdom, maar bij de mol hebben ze dat tot de laatste uitzending, toch? Daarna mag je zeggen wat je wilt!

Ik heb er niet zoveel moeite mee! En ik vind het ook logisch dat Julien toch niet alles verteld (toch een beetje familiegevoel?) Dit is aan hem om te oordelen en daar vertrouw ik op!





"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Julien's verhaal
« Reactie #96 Gepost op: 2-04-2005, 11:07:54 »
Volgend jaar Marc-Marie's verhaal ::tandpastasmiley::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Julien's verhaal
« Reactie #97 Gepost op: 2-04-2005, 14:52:40 »
Bedankt Julien voor je prachtige verhaal achter de schermen. Je kunt goed schrijven en dingen heel goed verwoorden. Ik heb ervan genoten ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Julien's verhaal
« Reactie #98 Gepost op: 4-04-2005, 11:17:07 »
Keep the magic allive !!

Franse koningen blijven moeite houden met het engels.

Dit zou je toch aan moeten spreken, maar misschien iets te modern:

je déteste vos idées, mais je donnerais ma vie pour que vous puissiez les exprimer.

(Voltaire)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Julien's verhaal
« Reactie #99 Gepost op: 4-04-2005, 11:40:23 »
Dit zou je toch aan moeten spreken, maar misschien iets te modern:

je déteste vos idées, mais je donnerais ma vie pour que vous puissiez les exprimer.

(Voltaire)

Hmmmmm,... ja een 'L'-etje teveel zie ik, kan gebeuren.

ik verafschuw uw ideeën, maar ik zou mijn leven geven opdat u ze kunt uitspreken.


Ik hoef het toch niet persoonlijk op te vatten he??
Of bedoel je het meer in de richting van Julien??


Ik heb het ook wel eens mis,...