Auteur Topic: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s  (gelezen 133953 keer)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #260 Gepost op: 10-02-2005, 13:49:40 »
neej  ::ohno:: helaas

maargoed nu is er wel opheldering over mrs P voor degene die het niet geloofde
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #261 Gepost op: 10-02-2005, 13:53:04 »
idd, en dat was de hele opzet!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline mrs P

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #262 Gepost op: 10-02-2005, 13:56:39 »
Ik ben de enige echte zeer dankbaar   ::bravo::
mijn dag is weer goed.

Gaan we dan nu naar zijn hint kijken? Rookgordijn in morsecode...
Beroerde is dus dat het kan slaan op afl 3 (omdat ik naar aanleiding daarvan gemaild had), afl 4 (omdat zijn PM de dag na afl 4 kwam) of de komende aflevering, want dat heeft ie al eerder gedaan, hint vooraf geven. Maakt het zoeken nogal uitgebreid, maar goed.

Alle idee-en zijn welkom !

 ::tandpastasmiley:: mrs P


Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #263 Gepost op: 10-02-2005, 13:58:03 »
OK mollevangers ::vergroot::,
met deze wijze les in het achterhoofd:
Mrs P liegt niet. (Is dit bewijs genoeg?)

En verder: oud of jong, ervaren of groentje, links of rechts, ik vind dat jullie wat aardiger voor elkaar moeten zijn...

Terug naar het "rookgordijn":

Ceetje, jouw vraag over inhoud van mijn mailtje aan de mol heeft me aan t denken gezet en kon nog wel eens belangrijker zijn dan ik dacht. :-\\

Omdat ik mailtje van de mol zaterdagochtend pas kreeg heb ik het rookgordijn automatisch op de aflevering van vrijdagavond opgevat, maar mijn mail had iets van de strekking:

"pfff, slapeloze nachten na aflevering 3, wat een chaos. Roeland ziek, Gijs weer terug, ik kan het niet meer volgen. Kun je niet een hint geven, zodat ik weer rustig kan slapen?"

tis niet letterlijk, maar zoiets had ik gestuurd.

Nu kan het dus wel degelijk zijn dat het rookgordijn op die aflevering 3 slaat, waarmee mijn verdenking meteen weer naar Gijs gaat (zijn vertrek en terugkomst een rookgordijn?), of misschien zelfs nog wel naar Roeland, mocht die onverwachts weer opduiken (wat me erg sterk lijkt, maar in de mol kun je alles verwachten..).


Ik vind dat met die actie rond Gijs wel iets om op door te gaan. Wat jullie?

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #264 Gepost op: 10-02-2005, 14:15:14 »
Rijkgordijn zou goed op Gijs kunnen slaan. Maar voordat daar ook maar naar gekeken kan worden moet Gijs wel bespreekbaar zijn als mol. Dit is bij lang niet iedereen het geval.

Stel Gijs is de mol:
- Bij de grotopdracht is geld verloren dankzij Gijs.
- De treinopdracht heeft hij hulpmollen ingeschakeld
- Bij WieVanDeDrie was hij aanwezig als zgn mysterieguest.

Het uitvallen van Gijs zou dan het rookgordijn zijn, maar het vertrek van Gijs was dan ook "Remarkable". ;)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #265 Gepost op: 10-02-2005, 14:18:19 »
Uit het topic over de Australische serie begrijp ik dat daar ook een kandidaat kon terugkomen of is teruggekomen. Zouden er parallellen zijn met die serie?

Offline ikkuhbender

  • Winnaar pool ER strijd der titanen 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'm the winner of ERST-pool 2006!!!
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #266 Gepost op: 10-02-2005, 15:43:33 »
to be or not to be, that's the question

Offline mrs P

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #267 Gepost op: 10-02-2005, 15:52:49 »
Uit het topic over de Australische serie begrijp ik dat daar ook een kandidaat kon terugkomen of is teruggekomen. Zouden er parallellen zijn met die serie?

Volgens mij was die kandidaat niet de mol, maar dat hoeft niet te betekenen dat het hier ook niet zo is, natuurlijk.
Eigenlijk is het te opvallend voor de mol om zo in het spel terug te komen.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #268 Gepost op: 10-02-2005, 16:04:11 »
Volgens mij was die kandidaat niet de mol, maar dat hoeft niet te betekenen dat het hier ook niet zo is, natuurlijk.
Eigenlijk is het te opvallend voor de mol om zo in het spel terug te komen.
Dit zou inderdaad een argument kunnen zijn voor de mol/makers om dit niet te doen.
In de prakrijk blijkt nu echter dat Gijs juist op dit moment door velen zelfs niet meer als een mogelijke mol wordt gezien.

Als je ervan uitgaat dat dit te voorzien was (en ik denk dat deze reactie op het afvallen en terugkeren van Gijs voorspelbaar is) dan zorgt deze aktie er juist voor dat de mol minder snel raadbaar wordt.
Rest nog het probleem dat het uiteindelijk voor iedereen geloofwaardig/acceptabel zou moeten zijn dat Gijs als hij de mol zou zijn, afvalt en weer terugkeert.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 16:19:21 door Castor_en_Pollux »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #269 Gepost op: 10-02-2005, 18:17:25 »
Ten eerste excuus aan Mrs P. dat ik jou niet meteen geloofde, ben wat dat betreft wat cynisch...

Anyway, ga nu verder in op het rookgordijn.

In aflevering 3 zocht DeMol 3 HulpMollen. Zou het geen perfecte rookgordijn zijn door jezelf als HulpMol aan te wijzen?

Hierbij denk ik dan aan Yvon, Isabelle, maar vooral weer aan Jim.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ikkuhbender

  • Winnaar pool ER strijd der titanen 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'm the winner of ERST-pool 2006!!!
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #270 Gepost op: 10-02-2005, 18:24:51 »
juist... de echte Mol die zich gaat voor doen als 'hulpmol' niemand die het doorheeft. de perfecte dekmantel, het perfecte rookgordijn! ::tandpastasmiley::

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #271 Gepost op: 10-02-2005, 18:56:23 »
Mrs P liegt niet. (Is dit bewijs genoeg?)

En verder: oud of jong, ervaren of groentje, links of rechts, ik vind dat jullie wat aardiger voor elkaar moeten zijn...


Ben het hier helemaal mee eens, het lijkt zo nu en dan wel een slagveld ipv met ieders eigen bevindingen een mol proberen te ontmaskeren we lijken de kandidaten wel!!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #272 Gepost op: 10-02-2005, 19:22:10 »
He Cosma, KEEP ON SMILING  ::tandpastasmiley:: niet zo gestresst.
Je zoekt te veel in de details.


Beste mrsP en enigeechte,

Ik was idd onaardig en heb er alles aan gedaan om eea in twijfel te trekken, en me zelfs erg onaardig opgesteld tov mrsP en deenigeechte.

Met een reden, gewoon tactiek, in de hoop een reactie uit te lokken (ik heb dat ook aan Han13 ge PM't gisteren omdat het uiteraard niet leuk overkwam wat ik deed, maar ik heb de bedoeling uitgelegd).

Ik ben de laatste om hier onaardig te gaan doen tegen andere users, geloof me, maar ik wilde graag de enigeechte een reactie ontlokken, en dat is gelukt :)

Excuses alsnog, maar soms moet je iets uithalen om een reactie te krijgen. ;)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #273 Gepost op: 10-02-2005, 19:23:59 »
Ben het hier helemaal mee eens, het lijkt zo nu en dan wel een slagveld ipv met ieders eigen bevindingen een mol proberen te ontmaskeren we lijken de kandidaten wel!!

Nu ook niet overdrijven, we mogen hier denk ik best kritisch naar elkaar en elkaars theoriën kijken.
Als je het alleen maar voor jezelf zou doen hoef je helemaal geen forum op.

Mrs.P had het wel even zwaar, maar juist het feit dat ze door deze en gene onder vuur werd genomen heeft tot resultaat gehad dat dankzij deenigeechte uiteindelijk het bewijs boven water is gekomen dus is het toch ergens goed voor geweest.

Maar ook van mijn kant m'n excuses voor m'n berichtje van gisteren Mrs. P.  Hoewel het meer als hart onder je riem dan als pure kritiek was bedoeld.

Game on
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #274 Gepost op: 10-02-2005, 19:43:22 »
Overigens, nav het berichtje van deenigechte valt Jim voor mij direct af als mol.

Uit het bericht spreekt geen zelfverzekerdheid ("is dit bewijs genoeg?") zoals ik die van Jim heb waargenomen, in de serie en in IRL, dus denk ik nu eerder in de richting van bv Sander of Lottie.

Alhoewel Sander als fanatiek volger van dit programma zich mogelijk frequenter zou laten zien op dit forum...hmz nog even over nadenken.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 19:48:59 door Cosma »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #275 Gepost op: 10-02-2005, 19:51:38 »
Beste mrsP en enigeechte,

Ik was idd onaardig en heb er alles aan gedaan om eea in twijfel te trekken, en me zelfs erg onaardig opgesteld tov mrsP en deenigeechte.

Met een reden, gewoon tactiek, in de hoop een reactie uit te lokken (ik heb dat ook aan Han13 ge PM't gisteren omdat het uiteraard niet leuk overkwam wat ik deed, maar ik heb de bedoeling uitgelegd).

Ik ben de laatste om hier onaardig te gaan doen tegen andere users, geloof me, maar ik wilde graag de enigeechte een reactie ontlokken, en dat is gelukt :)

Excuses alsnog, maar soms moet je iets uithalen om een reactie te krijgen. ;)
Mensen, in dit geval Mrs P, misbruiken om een reaktie uit te lokken van "deenigechtemol"
is wat mij betreft beneden nivo. Ik heb het erg vervelend gevonden, zoals je ook aan mijn reaktie heb gemerkt, dat iemand zo werd belaagd.
Als dat nu ook opportunistische redenen gebeurd blijkt te zijn ga je wat mij betreft de grenzen over. ::ohno:: ::niet-ok::

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #276 Gepost op: 10-02-2005, 19:52:25 »
juist wel zelfverzekerdheid: 'is dit bewijs genoeg' is volgens mij sarcastisch bedoelt, zo van nou pff wat zitten jullie nou, ik zeg wel effe dat ze gelijk heeft hoor

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #277 Gepost op: 10-02-2005, 19:59:40 »
Beste mrsP en enigeechte,

Ik was idd onaardig en heb er alles aan gedaan om eea in twijfel te trekken, en me zelfs erg onaardig opgesteld tov mrsP en deenigeechte.

Met een reden, gewoon tactiek, in de hoop een reactie uit te lokken (ik heb dat ook aan Han13 ge PM't gisteren omdat het uiteraard niet leuk overkwam wat ik deed, maar ik heb de bedoeling uitgelegd).

Ik ben de laatste om hier onaardig te gaan doen tegen andere users, geloof me, maar ik wilde graag de enigeechte een reactie ontlokken, en dat is gelukt :)

Excuses alsnog, maar soms moet je iets uithalen om een reactie te krijgen. ;)
Het misbruiken van mensen, in dit geval Mrs P, om informatie te krijgen van "deenigeechtemol" is beneden nivo. Ik heb me al gestoord aan het feit dat Mrs P zo werd belaagd en dat ook aangegeven. Als nu blijkt dat dat om een volstrekt opportunistische reden is gebeurd vind ik dat er grenzen worden overschreden.  ::ohno:: ::niet-ok::
Bovendien zou ik graag willen weten of dit inderdaad in overleg met de moderator is gebeurd. ???
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 20:59:06 door Castor_en_Pollux »

Offline mrs P

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #278 Gepost op: 10-02-2005, 20:06:33 »
Overigens, nav het berichtje van deenigechte valt Jim voor mij direct af als mol.

Uit het bericht spreekt geen zelfverzekerdheid ("is dit bewijs genoeg?") zoals ik die van Jim heb waargenomen, in de serie en in IRL, dus denk ik nu eerder in de richting van bv Sander of Lottie.

ik zou het eerder sarcastisch opvatten en vond het daarom juist wel bij Jim passen (of Victoria). Aan de andere kant vond ik de 2e regel meer bij een vrouw passen dan bij een man. Een zorger... typisch vrouwelijk.

Maar even terug naar het rookgordijn; het meest aansluitend is het vuurtje dat MM aan Pete vroeg, om zo ongezien de koffers (niet) te wisselen. Omdat dit letterlijk en figuurlijk een rookgordijn is(quote MariekeK), vind ik het wel een perfect antwoord op de hint. Beter nog dan de Gijs-terug theorie, wat alleen figuurlijk is.

Ik hoop dat iemand nog betere idee-en heeft, want ik kom er niet verder mee. (misschien dat bij de aflevering van morgen nog een kwartje valt.

PS:
Ben niet echt blij met manier waarop, Cosma, anderen hebben het op een betere manier kritisch bekeken. Maar tis goed, ben blij met de overige reacties.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 20:47:10 door mrs P »

Offline mirni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2005, 20:35:37 »
Afgaande op de introfilmpjes:
Marc-Marie in vliegtuigje, legt hij letterlijk een rookgordijn ? (rook uit het vliegtuigje)
Isabelle bij paintball opdracht, wordt er om het echter te maken rookbommen gegooid?

Zomaar wat gedachten.