Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128153 keer)

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #260 Gepost op: 12-02-2005, 03:01:03 »
Hoe het met die kunstopdracht zit, weet ik niet. Lijkt me lastig mollen eigenlijk.

Toen de waslijn klaar was, wilde Yvon een beetje bloed aan het 'hemd' smeren. Volgens mij deed ze dat middels een prik in haar eigen vinger.
Toch is het zo dat bloed, wanneer het langere tijd aan de buitenlucht wordt blootgesteld, bruin van kleur wordt. Hieraan zou je dus kunnen zien dat het 'vers' bloed betrof. Uiteraard ervanuitgaand dat er geen verf is gebruikt.

Hopen dat iemand rekening houdt met het verschil tussen 'vers' en 'oud' bloed lijkt mij een ultieme mollenstreek!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #261 Gepost op: 12-02-2005, 12:01:23 »
Ik heb een nieuwe theorie bedacht op basis waarvan Yvon de Mol zou zijn. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Aangezien de theorie gebaseerd is op deze aflevering en twee regels uit muzikale hint 2 heb ik mijn theorie ook in het topic aflevering 5 geplaatst.

Muzikale hint 2 bevat twee interessante zinnen:
1. Can’t sing but I’ve got soul
2. The goal is elevation

Ik denk dat beide zinnen op Yvon in deze aflevering slaan. Regel 2 geeft aan dat de Mol in de controlgroep zat. Men moest de Mol bereiken (elevation omdat ze in dat hoge gebouw zat). Wie van de 2 in de controlgroep is dan de Mol? Dat geeft regel 1 aan: degene die niet kon zingen omdat ze in de kunstgroep zat en daar met bezieling zat te werken.
Yvon heeft met dat mooie kunstwerk een slimme actie gezet. De kunstcriticus raadde het niet, maar de rest van de groep ook niet. Als het stuk van MM en Sander was gekozen, had de kunstcriticus het geraden maar de groep ook en had het evenveel geld opgebracht. Intussen is als hulpmol een muzikant gekozen, zodat in een zanggroep met 2 zangers in ieder geval 1 slecht zou zingen. Die opdracht ook mislukt.   ::vergroot::

Maar als dit zou kloppen, moet ik mijn lijstje volkomen omgooien.  ??? :\'(

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2005, 16:23:49 »
Hi all, ik zit al sinds dag 1 op Yvon maar denk dat ze zich nu wel heeeeeel duidelijk profileert als mol met al die telefoontjes die ze wegdrukte.

Kijk ook eens naar die gezichtsuitdrukkingen op stille momenten. Zoals ze het initiatief steeds NET grijpt NA het feit, bijv. Lottie komt erachter dat het een telefoonnummer is en Yvon schreeuwt werkelijk HET IS EEN TELEFOONNUMMER! Zo gaat ze steeds aan de haal met de eer en op verwijten reageert ze door direct terug te kaatsen. Die arme Victoria bijv. toen ze bovenkwam op het Hilton kreeg de wind van voren terwijl het controlcentrum, de ideale plek voor de mol, toch duidelijk de
fouten maakte. Eerder in de serie eiste ze ook al, toen tevergeefs, een
ideale molplek op (stokers).

Toch jammer dat Victoria nu weg is want die was boven elke verdenking
verheven bij mij. Evenals Marc-Marie, ik denk de verliezer van de volgende
ronde, te zien aan de beginbeelden zijn Lottie en Isabelle al zeker van de
volgende ronde. Allemaal absolute non-mollen net als Sander.

Gijs is misschien een beetje verdacht en Jim maakte zich wel enorm verdacht
maar dat is ook vooral zo geregisseerd vind ik. Jim is de winnaar, Lottie de
verliezer en Yvon de MOL.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2005, 19:37:04 »
Ik lees al een tijdje mee met jullie. Inmiddels heb ik eindelijk een idee wie de mol kan zijn en vooral waarom. Yvon dus.
Bij het zingen hoefte ze niets te doen, want ze had haar hulpmol. Bij de kunstopdracht heeft ze niet meer geld laten verdienen dan nodig was, en wekte ze vertrouwen bij de groep. Maar het belangrijkst was de aflevering waarin zij controlfreak was; het begon er al mee dat ze Lottie in de war bracht over de opdracht. Daardoor ging de opdracht ook helemaal niet zoals het hoorde (de links georiënteerde mensen moesten de linker pleinen hebben en de rechts-georiënteerde mensen de twee rechter pleinen), maar zo gebeurt het niet. De opdracht wordt verkeerd uitgevoerd. Elke vorm van communicatie gaat fout. Ze geeft alles verkeerd door, de kaart is te moeilijk voor haar en een telefoon opnemen lukt niet...?!
Ik vond het allemaal erg vaag. Is iemand anders dit ook opgevallen?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2005, 19:53:51 »
Ik wil het wasrek wel kopen op de mfd!  ::trots::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2005, 20:56:28 »
Ik wil het wasrek wel kopen op de mfd!  ::trots::
Ik vraag me af wat daar mee is gebeurd... het gras verdord en de takken worden volgens mij ook slecht... Was wel een cool ontwerp idd!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2005, 21:05:51 »
Kijk ook eens naar die gezichtsuitdrukkingen op stille momenten. Zoals ze het initiatief steeds NET grijpt NA het feit, bijv. Lottie komt erachter dat het een telefoonnummer is en Yvon schreeuwt werkelijk HET IS EEN TELEFOONNUMMER! Zo gaat ze steeds aan de haal met de eer en op verwijten reageert ze door direct terug te kaatsen. Die arme Victoria bijv. toen ze bovenkwam op het Hilton kreeg de wind van voren terwijl het controlcentrum, de ideale plek voor de mol, toch duidelijk de fouten maakte.

 ::jaja:: Helemaal mee eens
De reacties van Yvon lijken heel vaak de uitvergrote reactie van de groep te zijn.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2005, 21:08:18 »
Ik vraag me af wat daar mee is gebeurd... het gras verdord en de takken worden volgens mij ook slecht... Was wel een cool ontwerp idd!
Misschien hebben ze hem voor €2500 aan die kunstcriticus kunnen verkopen? :D
The British are not impressed.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #268 Gepost op: 12-02-2005, 21:15:10 »
Wat hebben Yvon en Isabelle eigelijk met die 100 Australische dollars gedaan, wat takken geplukt, wat gras ergens uit de grond gehaald, wat papier uit de vuilnisbak gevist oh ja waarschijnlijk wat touw gekocht? voor 100 australische dollars!!! hoeveel is eigelijk 1 australische dollar waard. :-X
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 21:17:45 door muldvarp »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #269 Gepost op: 12-02-2005, 21:16:56 »
Ik denk dat wat ze overhielden ze terug moesten geven.
The British are not impressed.

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #270 Gepost op: 12-02-2005, 21:30:06 »
Wat hebben Yvon en Isabelle eigelijk met die 100 Australische dollars gedaan, wat takken geplukt, wat gras ergens uit de grond gehaald, wat papier uit de vuilnisbak gevist oh ja waarschijnlijk wat touw gekocht? voor 100 australische dollars!!! hoeveel is eigelijk 1 australische dollar waard. :-X

100 australische dollar is momenteel 60euro83

Takjes, gras, trouw en papier zal idd niet zo duur zijn geweest.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #271 Gepost op: 12-02-2005, 21:33:52 »
Vergeet niet de taxi kosten...


Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #272 Gepost op: 12-02-2005, 21:37:19 »
Vergeet niet de taxi kosten...



Maar ze moesten er toch materiaal van kopen toch niet een lichtjestour door de stad mee betalen. ::joehoe::

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #273 Gepost op: 12-02-2005, 21:40:40 »
Maar ze moesten er toch materiaal van kopen toch niet een lichtjestour door de stad mee betalen. ::joehoe::
::rofl:: ::rofl::

mnee... maar ik ging er gemakshalve van uit dat de kosten om aan het spul te komen ook van die honderd dollar moest worden betaald, waar anders van?

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #274 Gepost op: 12-02-2005, 22:46:24 »
Eerst stond Yvon bij mij op de eerste plek. Zakt ze e vorige aflevering naar de tweede. Is ze nu al op de derde beland!!!  ::ohno:: Kom op Yvon. Doe eens weer wat molligs. Ok, dat doe je ook wel, maar overtref die anderen eens. Hoop nog steeds stiekem dat jij de mol bent.  :P
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline poink

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2005, 14:36:18 »
het bloed dat Yvon op het hemd smeerde kun je ook opvatten als het achterlaten een vingerafdruk. Ze deed het met ten slotte met haar vinger, en de vlek die ze maakte leek ergens wel op de vingerafdruk in het logo.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2005, 16:17:19 »
Wat het niet in totaal 100 CAD, dus 50 CAD per koppel?
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2005, 19:58:46 »
Door die telefoontjes maakte ze zich voor mij verdacht!
Some light in your eyes...

Offline N4D1N3

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2005, 21:19:02 »

Ja, ze is wel goed, maar niet gek! Het is idd wel een mollenstreeek, niet kunnen kaartlezen en in deze tijd niet weten hoe een mobieltje werkt, maar is het niet té overduidelijk? ik ben er nog steeds niet uit, ik hoop in ieder geval dat ze dr nog even in blijft ::tandpastasmiley:: go Yvon! ::ok::


- be yourself, there are others enough  -

Offline kaesey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2005, 22:06:29 »
Ik denk dat Yvon niet de mol is, maar dat ze Lottie als mol heeft. Toen Lottie zich aanmeldde als control freak en het leek erop dat ging lukken, begon Yvon ook meteen te roepen dat zij dan ook het beste control freak kon zijn. Zij wilde dicht bij haar mol in de buurt zijn, want ze had ook al niets van haar kunnen zien met de eerste opdracht door de verplichte indeling daar.