Auteur Topic: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]  (gelezen 64833 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2004, 12:30:14 »
nou,  valt mee!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #121 Gepost op: 6-04-2004, 12:45:59 »
Nog een lokatiesuggestie??? Of ben ik daar te laat mee (dan dus mooi op tijd voor WIDM6 ::tandpastasmiley::).

Finland -- weer eens een hele ander kant op. En als je de juiste tijd van het jaar uitzoekt, valt het met de klimatologische omstandigheden best mee (voor zover ik geïnformeerd ben, tenminste; ben er nog nooit zelf geweest).

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #122 Gepost op: 6-04-2004, 12:51:05 »
TSJECHIË!!! maar dat is heel persoonlijk natuurlijk
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #123 Gepost op: 9-04-2004, 23:19:20 »
Het is al verschrikkelijk lang geleden dat ik hier op de site ben geweest, maar ik ben blij om meteen ook mijn vraag beantwoord te zien worden: ER ZIJN PLANNEN VOOR EEN NIEUWE MOL, en nog met BN-ers ook!!! (hoewel ik onbekende mensen me toch iets leuker lijkt, daar kijk je lekker onbevooroordeeld tegen aan, en KRIJG je een soort van band mee, met BN-ers is dat van te voren al bepaald. Bovendien is WIDM toch meer dan een program dat kijkers trekt door te showen met BN-ers. Maar goed, een nieuwe WIDM met BN-ers lijkt me ook al super)

Ik zag dat er al ongelofelijk veel reacties met ideeën zijn geplaatst. Maar toch ga ik ook nog even mijn ideeën tussen het woud van alle (blijkbaar) trouwe(re) fans zetten.

Om te beginnen zou ik als locatie iets in Azië kiezen. Eigenlijk elk land in Azië is uiterst geschikt (zolang het een beetje politieke veilige situatie biedt); de taal, het landschap, het weer, de mensen, de cultuur het zijn alle aspecten van Azië waar praktisch alle deelnemers vreemd tegenover zullen staan. Mijn voorkeur gaat uit naar Japan (door zijn grote tegenstellingen: landschap, traditionele cultuur, moderne maatschappij, super drukte, intense rust, Japanse taal, maar toch ook Engels dat ingeburgerd raakt.), ik denk dat daar een prachtige serie geschoten kan worden. Maar ook een land als Rusland biedt enorm veel mogelijkheden. Als ik de afgelopen series vergelijk, zie ik dat het klimaat toch ook erg van belang is voor de sfeer binnen de groep en de sfeer die overkomt op de kijkers. Ik zou dus niet nog een keer kiezen voor een kilklimaat, maar voor warmte, waardoor het meer een ‘vakantie’-uitstraling krijgt, wat de serie toch wel nodig heeft.

Ik vind het wel erg belangrijk dat Wie Is De Mol, weer meer diepgang krijgt (daarom ben ik een beetje schuw voor BN-ers, die kennen elkaar al een beetje, waardoor de onderlinge verhoudingen misschien wat geheimzinnigheid gaat missen, BN-ers hebben in veel gevallen een erg groot ego, wat de sfeer van WIDM kan dwarsbomen). Veel opdrachten die in de serie van 2003 gedaan zijn, misten een dubbele laag. Bijvoorbeeld het schoonmaken in het hotel, het in-line dansen, het hotel zoeken. Er dient nog wel een mix te blijven tussen duidelijk afgebakende ‘spellen’ (bv. Het opgesloten zitten in een fort en dan een soort bevrijdingsactie) en opdrachten voor de voorgang van de serie (bv. Het verkrijgen van je spullen, slaapplekken, aanwijzingen etc)
Veel onderdelen van de serie dienen onder tijdsdruk te gebeuren, dat voor de spanning op, maar een hoog tempo in afzonderlijke spellen, zorgt voor een hoog tempo in de hele serie, waardoor er meer actie in voor komt, ook dat is een kwaliteit die meer naar voren moet komen.
Een pluspunt vind ik ook de opdrachten uit te voeren op zeer afwisselende tijdstippen (overdag, ‘s nachts). Tevens vond ik de aanwijzing in de koker wel een goed idee, maar ook dat kon met nog meer diepgang.

Ik dacht dat ik eigenlijk wel meer ideeën zou hebben, maar dat valt VET tegen. Toen de vorige serie afgelopen was, had ik er zat, maar dat is inmiddels allemaal weer uit mijn hoofd gewist. Misschien dat ik later terug kom, als ik meer ideeën heb.

Veel groetjes (Sorry voor de lap tekst), Eirc ::zwaai::

Oh ja, die BN-ers. Zorg dat het een erg gevarieerd zooitje BN-ers wordt. Die weten waar ze aan beginnen, en die op een bepaalde manier toch strijdlustig blijven (niet alleen maar het vakantie gevoel, maar een duidelijke prijs voor de winnaar).

I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #124 Gepost op: 11-04-2004, 14:48:33 »
Ik heb ook nog eventje gedacht over de BN-ers die mogelijk mee zouden kunnen gaan doen aan een nieuwe serie MOL. Anders dan bij ‘Bobo's In The Bush’ is het niet zozeer gericht op de ‘populairiteit’ van de BN-ers, maar zit de kwaliteit in de opzet van het MOL-spel, en geven de bn-ers daar slechts een invulling aan. Het lijkt me verstandig om te letten op de doelgroep van het programma, Ik denk dat de doelgroep van Bobo’s een ander soort bn-ers verwacht dan de doelgroep van de MOL.
Als wij op zoek zijn naar hippe, hitsige, jonge (commerciële) bn-ers [ ::ohno::], dan stel ik voor:
1.   Katja Schuurman
2.   Robert Jensen
3.   Gerard Joling
4.   Theo van Gogh
5.   Georgina Verbaan
6.   Daan Schuurmans
7.   Patricia Paay (jong????)
8.   Fabienne de Vries
9.   Beau van Erven Dorens
10.   Tatum Dagelet

Zoeken we bekende Nederlanders, die niet in die categorie vallen, dan kunnen we beter kiezen voor mensen die minder populistisch in beeld komen. Ik heb categorieën gezocht om een zeer diverse groep BN-ers te kunnen kiezen (misschien dat daardoor voorkomen wordt dat de deelnemers al reeds contacten hebben gehad met andere deelnemers, uit te sluiten is dit denk ik nooit). Een bekendheid van 100% van alle deelnemers bij alle kijkers is volgend mij ook niet noodzakelijk.
1.   Cabaretiers      Herman van Veen; Bianca van Bennekom
2.   Journalisten      Hans Smit; Iwris Kelly
3.   Radiopresentatoren   Fred Siebelink; Claudia de Breij
4.   Musici         Wibi Soerjadi; Ilse DeLange
5.   Beeldend kunstenaars   Sam Drukker; Gerti Bierenbroodspot
6.   Schrijvers      Arnon Grumberg; Yvonne Kroonenberg
7.   Politici      Jeroen Dijsselbloem; Agnes Kant;
8.   Sporters      Rintje Ritsma; Inge de Bruijn
9.   Acteurs         Han Romer; Elvan Akyildiz;
10.   Presentatoren      Leo de Haas; Yvon Jaspers

I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Pientje

  • Forumlid
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #125 Gepost op: 12-04-2004, 18:04:01 »
Voor het eerst lees ik grondig dot forum. Ik was nieuwsgierig naar de stand van zaken van WIDM. Nu lees ik hier dat er gelukkig wel een nieuwe wie is de mol kom maar dan met bn'ers. Liever niet maar als het dan toch moet ben ik er ook voor geen super bekende Nederlanders toe te laten.
Maar is dit werkelijk de laatste x wie is de mol of heb ik dat verkeerd begrepen?
Verder klopt het inderdaad dat het programma te onbekend is. Toevallig dat twee van mijn vriendinnen het programma kennen maar iemand anders die het programma kent, bijv. op mijn school, heb ik nog niet gevonden. Is het dan raar dat er weinig kijkcijfers zijn?
Zelf ben ik 16 en ik vind het programma super leuk. Dus ook voor mensen van mijn leeftijd kan het leuk zijn, maar dan moet het wel bekend zijn!!!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #126 Gepost op: 21-04-2004, 01:23:16 »
Ik denk dat de doelgroep van Bobo’s een ander soort bn-ers verwacht dan de doelgroep van de MOL. Er zitten vast wel een paar bij die eventueel wel zouden passen in de mol.

1.   Katja Schuurman Liever niet
2.   Robert Jensen Heeft meestal een grote bek en kan lachwekkend zijn. Accepted
3.   Gerard Joling Ja
4.   Theo van Gogh Meschien
5.   Georgina Verbaan Liever Niet
6.   Daan Schuurmans Liever niet,maar als Katja en Georgina en Froukje er niet bij zijn,dan meschien wel.
7.   Patricia Paay (jong????)Meschien
8.   Fabienne de Vries Meschien te gewend aan de warmte en kan heel goed engels,ideaal voor als Mol meschien,maar als kanidaat zou het meschien te simpel worden voor haar.
9.   Beau van Erven Dorens Zorg er voor dat zijn hand niet goed in beeld komt als hij als mol gekozen zou worden,ik herkan zijn hand groote en zijn ring namelijk heel makkelijk.Kan wel makkelijk veranderen van karakter volgens mij.
10.   Tatum Dagelet Liever niet

Een bekendheid van 100% van alle deelnemers bij alle kijkers is volgend mij ook niet noodzakelijk. Mee eens,maar ook niet te onbekend

Rood = Ken ik niet
Groen = Ken ik
Oranje = Vaag/wel is van gehoord/Alleen van naam

1.   Cabaretiers      Herman van Veen; Bianca van Bennekom
2.   Journalisten      Hans Smit; Iwris Kelly
3.   Radiopresentatoren   Fred Siebelink; Claudia de Breij
4.   Musici         Wibi Soerjadi; Ilse DeLange
5.   Beeldend kunstenaars   Sam Drukker; Gerti Bierenbroodspot
6.   Schrijvers      Arnon Grumberg; Yvonne Kroonenberg
7.   Politici      Jeroen Dijsselbloem; Agnes Kant;
8.   Sporters      Rintje Ritsma; Inge de Bruijn
9.   Acteurs         Han Romer; Elvan Akyildiz;
10.   Presentatoren      Leo de Haas; Yvon Jaspers

Wat dacht je van Paul Rosen muller (Groenlinks en strijd lustig) en Kees Drie huis. (Per seconde wijzer.)
« Laatst bewerkt op: 21-04-2004, 01:28:08 door Pierce Brosnan »

Offline Mark_van_Rooijen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #127 Gepost op: 24-04-2004, 00:17:10 »
Volgens mij is het geen goed idee om bekende nederlanders mee te laten doen,want de meeste vinden dit meer een vakantie.
Zij zullen zich niet druk gaan maken

Maar mocht er toch een aflevering komen !!!!.
Laat ze eens (on)bekende sporters nemen.

Boksers,Cricket,Schakers,Honkbal,ijshockey.

 ::zwaai:: ::tandpastasmiley::




Offline maarten87

  • Pixel Prik Award winnaar 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #128 Gepost op: 24-04-2004, 13:15:25 »
Ik ga gewoon proberen op tv te komen ::trots::.. dan ben ik ook beroemd en mag ik mss wel mee doen hha ::)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #129 Gepost op: 9-05-2004, 15:52:47 »
Hm, ik vind het wel een uitdaging mee te denken. Het concept van WIDM is op zichzelf supersterk en er moet niet teveel aan veranderd worden. Nadeel is dat mensen het spel nu te goed kennen waardoor er waarschijnlijk wat regels toegevoegd moeten worden.

mensen gaan nu te weinig voor het geld, als ze er maar in blijven. Oplossing: goede doelen? Met opdrachten naast geld ook bijvoorbeeld punten verdienen voor bij de test, zodat je meer kans hebt dat je erin blijft. Of luxe-artikelen kunnen verdienen zoals een dagje relaxen, iets lekkers. Dit betekent wel dat ze een beetje moeten afzien, anders gaan ze er niet voor. 

Mensen gaan altijd voor de vrijstelling. Oplossing: veel minder vrijstellingen, ik vond het in de laatste WIDM niet leuk meer. Het helpt je niet meer met het zoeken naar de mol.

Opdrachten moeten ingewikkeld zijn met verschillende rollen, zodat je er lekker lang over na kan denken op welke positie de mol het best heeft kunnen mollen enzo.

kandidaten mollen zelf teveel: strafpunten (niet teveel!) bij de test als je geen geld hebt verdiend.

En tenslotte: houd ons niet voor de gek met de montage! Tsss, een beetje net doen alsof Chandrika op Ron stemde in de finale!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

maapie

  • Gast
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #130 Gepost op: 19-05-2004, 17:33:49 »
Hmm ik heb dit topic te laat ontdekt!

Mijn voorlopige lijstje:

Het is denk ik leuk als je mensen hebt uit verschillende groepen en met verschillende karakters (de grappige, de serieuze, de slimme, de handige, de mysterieuze, de dikke enz. enz.)

- Yvon Jaspers (ze is jong en vrolijke uitstraling)
- Kees Driehuis (per seconde wijzer. hij kan heel grappig zijn)
- Robert ten Brink (Ook een grappig iemand)
- Anita Witzier (Spoorloos. Leuk iemand)
- Simone Kleinsma (Ja dit vind ik ook een geweldig iemand die alles kan. Ook mollenvangen?)
- Wouter Bos (Je moet toch ook een politiek iemand hebben, en om balkenende te vragen...)
- Joris Lutz (zit nu in Kaft. Grappig)
- Bert van Leeuwen (oa. familiediner, jong. Leuk om er ook iemand bij te hebben van de eo, hihi)
- Ron Brandsteder (Niet meer zo veel in het nieuws en is toch bekend)
- Die man van de reclame van het telefoonboek (lijkt me ook wel een goed type)
- Carry Slee (Ik denk dat ze wel slim is)
- Chazia Mourali (Kan ze ook zo bazig blijven bij het zoeken naar de mol...?)
- Joris Lindsen (Taxi)
- Plien van Bianca
- Rob de Geus (smaakpolitie)
« Laatst bewerkt op: 19-05-2004, 20:50:11 door Maapie »

Groenenman

  • Gast
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #131 Gepost op: 25-05-2004, 16:19:30 »
Ik hoorde op TMF dat Victoria Koblenko meedoet aan de nieuwe WIDM   ::oink::

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #132 Gepost op: 25-05-2004, 16:23:35 »
Wie is dat?? :-\\
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Groenenman

  • Gast
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #133 Gepost op: 25-05-2004, 17:57:40 »
Volgens mij is dat een of andere actrice uit GTST maar dat weet ik niet zeker ( volg namelijk geen soaps ).

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #134 Gepost op: 25-05-2004, 20:14:09 »
gtst idd, heb even een foto van dr gevonden....zegt mij weinig
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #135 Gepost op: 26-05-2004, 11:39:25 »
Ach als het allemaal van zo'n mensen zijn, is het zo erg nog niet. Dan is het net zoals andere molreeksen, als je de kandi's toch niet kent.

We hebben in België geen GTST namelijk.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #136 Gepost op: 27-05-2004, 11:51:50 »
Is Victoria De Mol?

Zoals we reeds eerder op deze pagina hebben gemeld, beginnen binnenkort de opnames voor de nieuwe editie van het populaire AVRO-programma 'Wie is de Mol?' De intensieve produktie vergt veel tijd, wat er toe leidt dat de serie pas begin 2005 eindelijk weer te zien zal zijn. Er wordt ook een draai aan het concept gegeven door het spel door Bekende Nederlanders te laten spelen. GTST-ster Victoria Koblenko is daarbij de eerste die met name wordt genoemd. Ze onthulde haar deelname zelf aan Sylvie Meis in het TMF-programma 'Babetrap'. Andere namen die in het geruchtencircuit de ronde doen zijn die van Sander de Heer, Yvon Jaspers en Fabienne de Vries.

(Bron: Mediawatchers)

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #137 Gepost op: 27-05-2004, 12:06:55 »
Yvon Jaspers vind ik wel leuk

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #138 Gepost op: 27-05-2004, 16:01:47 »
Sander de Heer? Wie is dat? Een soapie of zo?
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re: Mol 2005 - Makers zoeken feedback! [incl spoilers!!]
« Reactie #139 Gepost op: 28-05-2004, 10:40:44 »
sander de heer zat altijd bij ruud de wild nu heeft hij iig een radio programma op zondag ( de heer zij met u) wel een leuke jongen.
yvon jaspers is zeker leuk, alleen fabien vind ik minder.
ik zal weer ff fotos zoeken.

sander de heer.


(oude foto) Yvon jaspers


en dan fabienne (leuke blouse  ::ok::)



Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje