Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 67953 keer)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #200 Gepost op: 8-05-2006, 23:08:46 »
Voordat Roderick het eerste blok pakt, pakt frederique de enveloppe er tussenuit.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #201 Gepost op: 8-05-2006, 23:37:30 »
Zag je ook dat Frederique helemaal niet gaf om die aanwijzing... Roderick en Milouska gingen hem lezen op die zoutvlakte. Maar Fré ging uitgebreid even dat rode blok op de slee zetten. Beetje vreemd, iedereen wil toch info over de Mol...

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #202 Gepost op: 9-05-2006, 00:23:30 »
Zag je ook dat Frederique helemaal niet gaf om die aanwijzing... Roderick en Milouska gingen hem lezen op die zoutvlakte. Maar Fré ging uitgebreid even dat rode blok op de slee zetten. Beetje vreemd, iedereen wil toch info over de Mol...

behalve de moholl
die weet het al  ;) ;D
Triomf!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #203 Gepost op: 9-05-2006, 02:38:35 »
Ro en Mil waren gewoon hebberig. Fré kwam na het (zware) zoutblok op de slee gelegd te hebben terug en vroeg een beetje geïrriteerd: "en mag ik het misschien ook nog weten?"
The British are not impressed.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #204 Gepost op: 9-05-2006, 16:03:13 »
viel mij toch ook op. Maar ik houd het bij miljouska, dat komt omdat zij veel acties heeft gedaan zonder dat we die hebben teruggezien. Zij heeft veel lopen mollen, opzichtig of niet, maar ook veel tijd lopen trekken. Zij kwam met de boekenkast, zij maakte de fout tijdens de trein, en zij wou zelfs een vlot maken, met de vier tonnen rechtop, maar krijgt dit uiteindelijk niet voor elkaar omdat de groep het overruild. waarom heeft niemand het daarover???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #205 Gepost op: 9-05-2006, 17:36:08 »
Omdat dat allemaal niet in afl 9 was. Ik heb het er zelf ook vaak genoeg op de chat over gehad en al die acties zijn ook de reden dat ik Milouska verdenk.
The British are not impressed.

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #206 Gepost op: 9-05-2006, 18:18:45 »
Behalve die actie van Milouska die ik al eerder genoemd heb (in aflevering 1 of 2 Karel woorden in de mond leggen, terwijl hij iets anders gezegd had - ik wou dat ik nog wist wat), vond ik het ook heel opvallend bij de tango-opvoering van Liz en Roderick dat zij, Milouska dus, zich érg afzijdig hield bij de discussie wíe nu Liz en Roderick zouden zijn. Pas toen er voor een ander, vekeerd, koppel gekozen leek te gaan worden, deed zij haar mond open om die keuze toch érg te stimuleren. Vond ik ook al erg verdacht toen..... 8)
« Laatst bewerkt op: 9-05-2006, 18:20:28 door ik ben het! »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #207 Gepost op: 9-05-2006, 18:30:48 »
het is en blijft too obvious... :(
Als zij de mol is vind ik het jammer dat het zo goed in beeld gebracht is...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #208 Gepost op: 9-05-2006, 18:51:56 »
Ik heb dit keer niet de volledige topic doorgelezen, het kan zijn dat dit al uitgebreid besproken is, maar dat heb ik dan gemist:

Ik er bij de uitleg van het zoutblokken-spel gezegt dat ze die blokken al mee moeten slepen terwijl zij nog verder gaan en pas op de terugweg de blokken te gaan verzamelen. Ze zouden dan veel verder gekomen zijn. En meer geld opgehaald. (Ze hadden nu nog maar 1/3.)

Ik kan me wel herinneren dat ze op een gegeven moment iets dergelijks bespreken, maar ze nemen toch meteen de blokken mee?

Iemand een idee?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #209 Gepost op: 9-05-2006, 18:57:38 »
Dat komt waarschijnlijk omdat de productie gezegd zal hebben:"Nee jullie moeten de blokken van begin af aan één voor één meenemen."

Dit omdat er bij de blokken briefjes lagen met wat er op het volgende blok te vinden viel. Zie ook op widm.nl:
Citaat
Zoutblok 1: Start
Zoutblok 2: Dit blok is goed voor 100 euro. Bij de volgende stapel is 800 euro te verdienen.
Zoutblok 3: Dit blok is goed voor 800 euro. Bij de volgende stapel is 200 euro te vinden en belangrijke informatie over de mol.
Zoutblok 4: Dit blok is goed voor 200 euro. Bij de volgende stapel is 250 euro te verdienen. Bij stapel zes ligt een onomstotelijke molaanwijzing.
Zoutblok 5: Dit blok is goed voor 250 euro.
Zoutblok 6: Hier ligt een envelop met de boodschap ‘niet openmaken’. Bij de volgende stapel is 1400 euro te verdienen.

De opdracht klopte niet als ze vanachter begonnen waren. Dus heeft volgens mij iemand van de productie ingegrepen en gezegd dat ze het zo moeten doen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #210 Gepost op: 9-05-2006, 19:00:54 »
Dat komt waarschijnlijk omdat de productie gezegd zal hebben:"Nee jullie moeten de blokken van begin af aan één voor één meenemen."

Dit omdat er bij de blokken briefjes lagen met wat er op het volgende blok te vinden viel. Zie ook op widm.nl:
De opdracht klopte niet als ze vanachter begonnen waren. Dus heeft volgens mij iemand van de productie ingegrepen en gezegd dat ze het zo moeten doen.
Klink plausibel.

Offline ik ben het!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Het leven is te kort om niet te genieten!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #211 Gepost op: 9-05-2006, 19:09:01 »
Maar toch vraag ik me af waarom ze de briefjes niet bekeken hebben en tóch de blokken pas op de terugweg hebben meegenomen.... Zou het ons als kijkers niet duidelijk gemaakt zijn als ze de blokken meteen móesten meenemen?

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #212 Gepost op: 9-05-2006, 19:11:22 »
Ik heb eventjes het zoutblokkenspel bekeken en geteld hoe lang de klok in beeld verschijnt. Het aantal seconden heb ik omgezet naar letters.

10 --> j
8 --> h
7 --> g
17 --> q
25 --> y
19 --> s
45 --> of de z + s of de d + e
16 --> p
15 --> o
13 --> m
23 --> w
12 --> l
10 --> j

Ik weet niet of het een hint is, maar het viel altijd te proberen natuurlijk. Wat ik hier wel uit kan puzzelen, is het woord MOL. Wie kan hier meer mee?
You think you know....but you have no idea!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #213 Gepost op: 9-05-2006, 19:13:45 »
Het enige wat je uit de tijden kunt halen, is dat Roderick gesaboteerd heeft  ;D

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #214 Gepost op: 9-05-2006, 19:18:32 »
Het enige wat je uit de tijden kunt halen, is dat Roderick gesaboteerd heeft  ;D

Tsja, dat wel. En Roderick is ook mijn molletje, al vanaf aflevering 1  ;D
You think you know....but you have no idea!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #215 Gepost op: 9-05-2006, 22:48:07 »
dat is precies 1 aflevering langer dan bij mij. Hoewel: eigenlijk bij mij ook vanaf het begin, maar toen switchte ik vlak voor sluitingstijd voor de eerste pool.....dom, dom.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #216 Gepost op: 9-05-2006, 23:05:54 »
dat is precies 1 aflevering langer dan bij mij. Hoewel: eigenlijk bij mij ook vanaf het begin, maar toen switchte ik vlak voor sluitingstijd voor de eerste pool.....dom, dom.

Als je toen op Milouska stemde was je niet dom. Dat je daarna juist op Roderick ging zitten: dat was dom... :P ;)
WIDM addicted....

Offline juisie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #217 Gepost op: 10-05-2006, 09:41:02 »
Hoi allemaal, ik weet niet of het al eerder besproken is, maar er is me iets opgevallen tijdens het invullen van de test door de kandidaten. Bij Milouska lag er iets naast de laptop (volgens mij een mollenboekje). Dit lag er bij de andere kandidaten niet en nog opvallender: Milouska nam het ook niet mee toen ze wegliep. Ze liet het bij de computer liggen. Een duidelijke aanwijzing naar de mol, of niet dan? is iemand anders dit ook opgevallen?

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #218 Gepost op: 10-05-2006, 10:08:13 »
Eigenlijk lag bij zowel Milouska als Frédérique het Mollenboekje er wél. Bij Roderick was er in geen velden of wegen een Mollenboekje te bekennen, maar die heb je natuurlijk ook niet nodig als je de Mol bent.   ::jaja:: ::ok::
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #219 Gepost op: 10-05-2006, 11:46:32 »
Wel opvallend inderdaad dat Miloes niet haar mollenboekje meenam