Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 96748 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #100 Gepost op: 11-03-2006, 00:02:47 »
Roderick is de 9e in het introfilmpje... dus hoe je deze 'hint' ook bekijkt, het blijft Roderick  ;)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #101 Gepost op: 11-03-2006, 00:04:23 »
Roderick is de 9e in het introfilmpje... dus hoe je deze 'hint' ook bekijkt, het blijft Roderick  ;)

Nou, das mooi dan ;)

Richard is de mol :)

Offline Ca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Je was een geweldig mens...
Re: Aflevering 1
« Reactie #102 Gepost op: 11-03-2006, 00:13:09 »
Je bedoeld Roderick  ;)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #103 Gepost op: 11-03-2006, 00:14:42 »
Nee, Richard! :P
Tell me what your telescope says

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 1
« Reactie #104 Gepost op: 11-03-2006, 00:16:30 »
Roderick OF Richard denk ik persoonlijk. Vooral door die endeMOL en IBM hint, die laatste merkte ik ook meteen op. Maar Chris en Frederique blijven ook verdacht bij mij!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #105 Gepost op: 11-03-2006, 00:17:14 »
Roderick kwam als negende aan bod bij de introfilmpjes. Het 'Roderick Veelo' fragment was mij in eerste instantie ontgaan, dus heb even teruggekeken.
Hier een opsomming van alle van de intro-fragmenten (een mens moet toch wat  ;) :

1. Toine: Oranje won vanavond met 2 - 0 van Tsjechie
2. Peggy: ik wil jullie alle twee op de boulevard zien, over vijf minuten
3. Mary-Lou: en degenen die onder aan de lijst staan, die gaan...fwieh
4. Chris: Wachten op ..(niet verstaan)..Zijn afspraak is uitgelopen
5. Frederique: Nee sorry, er woont hier geen Anita
6. Richard; Meid, wat voor een werk heb je er weer van gemaakt!
7. Milouska: een leuke avond nog, dag
8. Geert: Je blijft gewoon hier in huis, we kunnen altijd nog vanavond naar de film
9. Roderick: het aandeel Endemol noteert 9 euro
10. Liz: een vrouw volgt haar man in voor- en tegenspoed

Verder blijkt na wat ge-google dat het fragment van Toine zeer, zeer waarschijnlijk dateert van 8 oktober 2005 (wedstrijd nl-tsjechie) en dat van Roderick van eind november (22e als ik me niet vergis...). Dat van Toine, is dus van NET na de WIDM-opnamen in Argentinie?



« Laatst bewerkt op: 11-03-2006, 00:25:54 door Poekie »

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #106 Gepost op: 11-03-2006, 00:20:05 »
De directe uitzending gemist link voor aflevering 1: mms://streams3.omroep.nl/tv/avro/wieisdemol/bb.20060310.asf

Helaas doet ie het nog niet...
Ik ben een Hollander, ooooooover...

Offline Sjinees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #107 Gepost op: 11-03-2006, 00:23:14 »
Milouska is de mol!!!

* Bij de introductiefilmpjes begonnen de presentators hun eerste zin. Maar Milouska (jeugdjournaal) zei 'Dag, tot zien!'. Oftewel ze zegt gedag tegen iedereen die de mol niet is en het programma verlaat.
* (eerder genoemde tip) Zij draait bij memory spel direct 2 maal -1000 om met als excuus dat ze als eerste moet. Dit kan haar net zo goed van te voren zijn ingefluisterd door de makers.
* Als ik het goed herinner zei ze dat haar favoriete kleur zwart was, oftewel kleur van de mol, maar dit weet ik niet meer zeker.

Met name de eerste hint vind ik wel erg molverdacht!

Offline Sjinees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #108 Gepost op: 11-03-2006, 00:25:24 »
Oh ja, Frédérique had op Shiphol een rugzak om waarop stond 'JUST' met daarachter het mollogo. Opvallend, maar lijkt mij eerder toeval.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #109 Gepost op: 11-03-2006, 01:16:49 »
* (eerder genoemde tip) Zij draait bij memory spel direct 2 maal -1000 om met als excuus dat ze als eerste moet. Dit kan haar net zo goed van te voren zijn ingefluisterd door de makers.
Het kan ook dat ze gewoon flinke pech had.. ik vind het niet zo'n sterk agument..

* Als ik het goed herinner zei ze dat haar favoriete kleur zwart was, oftewel kleur van de mol, maar dit weet ik niet meer zeker.
De kleur van de mol is bruin of geel oid...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #110 Gepost op: 11-03-2006, 01:36:58 »
Ik vond de aflevering echt helemaal ::ok:: en Karel doet het echt prima!! ::bravo:: (net pas gekeken, moest invallen op een toernooi vanavond)

De kandidaten zijn echt leuk dit jaar, en tja Peggy... die mag er van mij echt heel lang in blijven hoor!! ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #111 Gepost op: 11-03-2006, 01:41:21 »
Ik vond het ook weer geweldig. Deze eerste aflevering was leuker dan de eerste aflevering vorig jaar. Karel doet het inderdaad erg goed. En Angela die tegenwoordig voor Talpa Air werkt... Leuk!  ::rofl:: Ook de blauwige flashbacks en groepsfoto vind ik mooi.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #112 Gepost op: 11-03-2006, 01:43:35 »
Ook de blauwige flashbacks en groepsfoto vind ik mooi.
Is al 6 jaar zo volgens mij ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #113 Gepost op: 11-03-2006, 01:46:18 »
Nee dat blauwige is nooit geweest. Was voordien altijd zo bruinig.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #114 Gepost op: 11-03-2006, 01:47:11 »
Nee dat blauwige is nooit geweest. Was voordien altijd zo bruinig.
Oh ja je hebt gelijk ::jaja::
Ik vond dat bruine altijd wat mysterieuzer enzo. Maar dit vind ik ook wel mooi

Offline Fraggio

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #115 Gepost op: 11-03-2006, 02:41:50 »
Volgens mij zit er een muzikale hint in de eerste aflevering. Als alle kandidaten zijn voorgesteld met de tv-fragmenten, dan maken ze een ritje met de bus.  Er is dan steeds een soort filmmuziek op de achtergrond. Behalve als Frédérique zegt: "Ik ben echt een soort blije vogel". Direct daarna is er door de filmmuziek heen een heel kort stukje (iets van 2 seconden) van een tango te horen.

Het hoeft niets te betekenen, hoor maar weet iemand de titel van die tango? Misschien is het een verwijzing naar de mol...

:o Oh boy, er is pas 1 aflevering geweest en het De Mol-virus heeft me nu al weer flink te pakken  :o

Offline Wendy!

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #116 Gepost op: 11-03-2006, 04:45:31 »
sinds héél kort hebben ze ook zoiets als zonnebrillen op sterkte  :-*

Het soort zonnebril dat zij droeg was er niet een op sterkte.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1
« Reactie #117 Gepost op: 11-03-2006, 08:20:47 »
En wat te denken van "Aeroparque Jorge"? Is dat een hint of wat?
Ben aan het bijlezen hier ,maar heeft iemand al een go.to adres gevonden :):) ??
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline kissie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #118 Gepost op: 11-03-2006, 08:30:25 »
Geert viel af in aflevering 1. Hij had als Mol verdachten Miloushka en Toine en had 2 jokers ingezet. Aangezien hij afviel MET 2 jokers lijkt het mij dus duidelijk dat Miloushka of Toine de Mol niet kunnen zijn. Niemand anders dan Geert, behalve Peggy want die koos Toine, heeft op deze twee Molverdachten gestemd. De tip van de Avro na het oplossen van de puzzel is een kaart van Amsterdam Centrum. Van alle kandidaten weet je vanuit de Avro bode waar ze geboren zijn maar niet van Roderick en van Richard. Van Richard kom je zijn geboorteplaats te weten via zijn website en dat is niet Amsterdam. Niemand van de kandidaten is in Amsterdam geboren. Alleen van Roderick weten we dat niet, maar hij heeft WEL in Amsterdam gestudeerd. Gezien ook de "mollenhint" dat hij als nieuwslezer de endeMOL aandelen in het nieuws bracht, vermoed ik dat Roderick wel eens de MOL zou kunnen zijn.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #119 Gepost op: 11-03-2006, 10:19:57 »
Geert viel af in aflevering 1. Hij had als Mol verdachten Miloushka en Toine en had 2 jokers ingezet. Aangezien hij afviel MET 2 jokers lijkt het mij dus duidelijk dat Miloushka of Toine de Mol niet kunnen zijn. Niemand anders dan Geert, behalve Peggy want die koos Toine, heeft op deze twee Molverdachten gestemd.

Ja, leuk verzonnen, maar dat gaat niet op. Geert nam het op tegen slechts 7 (of 6) kandidaten. Hij zette weliswaar 2 jokers in, maar de meeste kandidaten zetten meer dan 2 jokers in. We weten niet of hij zijn test gespreid heeft of voor 1 mol gekozen heeft. Zijn antwoorden achteraf doen vermoeden dat hij alles op 1 theorie heeft gezet. In deze omstandigheden valt er dus geen zinnig woord over te zeggen. (Overigens noemden ook Milouska en Peggy Toine als hoofdverdachte, en bij Richard en Mary-Lou was Toine een van de verdachten.)