Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 96585 keer)

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #320 Gepost op: 15-03-2006, 18:44:35 »
hehehe, ik ben op dit moment spaans aan het leren dus weet wel het een en ander...

cero
uno
dos
tres
cuatro
cinco
seis
siete
ocho
nueve

¡hasta luego! tomás
dies

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #321 Gepost op: 15-03-2006, 19:16:49 »
hehehe, ik ben op dit moment spaans aan het leren dus weet wel het een en ander...

cero
uno
dos
tres
cuatro
cinco
seis
siete
ocho
nueve

¡hasta luego! tomás
dies
ja die wisten we dus al...

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #322 Gepost op: 15-03-2006, 20:25:04 »
Ik kon nog verder tellen tot 20: once doce trece quatorce quinze seice diechiseis diechisiete diechiocho diechienueve vingte

alleen denk ik niet dat we er erg veel mee opschieten

Niet dat het veel belang heeft met betrekking tot de zoektocht naar de mol, maar 16 tem 20 is in het Spaans: dieciséis, diecisiete, dieciocho, diecinueve, veinte. Ik vermoed dat jij Spaans verwart met Portugees, Willemson. :)

On topic: misschien zit er wel een hint verborgen in de verwijzing naar 'Terminal'; de moeite om eens te herbekijken alleszins.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #323 Gepost op: 15-03-2006, 20:28:24 »
Niet dat het veel belang heeft met betrekking tot de zoektocht naar de mol, maar 16 tem 20 is in het Spaans: dieciséis, diecisiete, dieciocho, diecinueve, veinte. Ik vermoed dat jij Spaans verwart met Portugees, Willemson. :)

On topic: misschien zit er wel een hint verborgen in de verwijzing naar 'Terminal'; de moeite om eens te herbekijken alleszins.
Nee ik zei het in het spaans, maar ik weet niet hoe je het schrijft ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #324 Gepost op: 15-03-2006, 20:34:53 »
I zal ook even in deze thread melden dat ik denk dat het om "...no a terminar" gaat en niet om een "terminal". Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ben er wel vrij zeker van (nu ik het nog eens een paar keer heb terug geluisterd).

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #325 Gepost op: 15-03-2006, 20:37:44 »
Nee ik zei het in het spaans, maar ik weet niet hoe je het schrijft ;)

Dan heb ik ernstige bedenkingen bij jouw uitspraak, jongeman. :P A la proxima vez!

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #326 Gepost op: 15-03-2006, 20:50:15 »
I zal ook even in deze thread melden dat ik denk dat het om "...no a terminar" gaat en niet om een "terminal". Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ben er wel vrij zeker van (nu ik het nog eens een paar keer heb terug geluisterd).

Hmmm, ja zou ook kunnen, denk 't eigenlijk ook  ;D
Moeten we ons daarmee misschien ons meer op shiften...


Groeten Tom

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #327 Gepost op: 15-03-2006, 21:27:53 »
Het is ...

La vida contigo
No va a terminar


Het leven met jou, gaat niet eindigen (letterlijk).

Cierra/e esta noche los ojos (sluit vannacht je ogen) en blabla,

Spreek wel een woordje Spaans, maar ook niet vloeiend ofzo, zal eens kijken (eh..luisteren  ;)of ik de rest wellicht kan verstaan...
« Laatst bewerkt op: 15-03-2006, 21:34:55 door Poekie »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #328 Gepost op: 15-03-2006, 21:38:52 »
Ah....hier is ie..

Heb even gegoogled en de desbetreffende tekst gevonden, dit is 'm:

Quiero ser el único que te muerda la boca
quiero saber que la vida contigo no va a terminar

Déjame que te cierre esta noche los ojos
y mañana vendré con un cigarro a la cama
porque no tengo más intenciones
que seguir bebiendo de esta copa
que no está tan rota

Komt uit een liedje van Los Rodriguez, genaamd "Sin Documentos"


Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #329 Gepost op: 15-03-2006, 21:47:16 »
Ik weet niet of ik er hier mee terecht kan, het betreft natuurlijk nog wel aflevering 1. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe of wat ik moet denken over het opsplitsen van de groep:
 
- Liz en Roderick die de tango gaan leren dansen;
- de andere acht opdrachten doen met elkaar.

wat is de beste molpositie?
 
Bij de dansers als mol mis je dan wel dagen om je medekandidaten te observeren (als mol zijnde samen met 1 andere kandidaat moet je alles samen doen, je kunt je niet zo goed afzonderen van de andere kandidaat want je bent maar met z'n twee-en in een vreemd land en trekt dan naar elkaar toe tenminste zo voelt het waarschijnlijk voor de niet-mol) als het een beetje meezit kunnen ze in de groep evt. veel geld verdienen, je hebt daar dan totaal geen controle over, je ziet niet (zoals bijv. vorig jaar) of andere kandidaten even voor jou mollen, zodat je je even nog op de achtergrond kan houden, je kunt niets be-invloeden, of zelfs niet de andere kandidaten tegen elkaar opzetten oid.
Van de andere kant wordt je natuurlijk als mol wel op de hoogte gehouden van wat er allemaal gaande is, dit dan weer in tegenstelling van je mede-danser, die wel met je opgescheept zit maar niet op dat moment te weten komt wat de anderen allemaal doen, misschien is dit dan ook wel weer de bedoeling want die heeft tenslotte dagen met de mol doorgebracht.

Het verhaal wordt er niet gemakkelijker op.

Heeft iemand anders dit gevoel ook? Nog niet goed weten wat je er van moet denken?

(of ben ik de enige, ik hoop het niet)  ::ohno::



 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1
« Reactie #330 Gepost op: 15-03-2006, 21:50:55 »
Ah....hier is ie..

Heb even gegoogled en de desbetreffende tekst gevonden, dit is 'm:

Quiero ser el único que te muerda la boca
quiero saber que la vida contigo no va a terminar

Déjame que te cierre esta noche los ojos
y mañana vendré con un cigarro a la cama
porque no tengo más intenciones
que seguir bebiendo de esta copa
que no está tan rota

Komt uit een liedje van Los Rodriguez, genaamd "Sin Documentos"


Op AltaVista Babel Fish Vertaling http://world.altavista.com/ heb ik de tekst via engels in het nederlands vertaald. Het zal dus nog niet helemaal kloppen, maar hopelijk is de essentie van het nummer er uit te halen.

Nederlands:
Ik wil unieke zijn dat het de mond bijt die ik aan u heb willen weten dat het leven met u geen Déjame gaat beëindigen die vanavond de ogen aan u sluit en morgen ik met een sigaret aan het bed zal komen omdat ik meer bedoelingen niet dan heb om het drinken van dit glas voort te zetten dat zo niet gebroken is.

Engels:
I want to be the unique one that it bites the mouth I want to you to know that the life with you is not going to finish Déjame that closes the eyes tonight to you and tomorrow I will come with a cigarette to the bed because I do not have more intentions than to continue drinking of this glass that so is not broken.

Wel onhandig dat de leestekens weg zijn.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #331 Gepost op: 15-03-2006, 22:30:29 »
Ja... probeer ook wel eens via internet dingetjes te laten vertalen, probleem is dat lange teksten meestal niet goed gaan  :-\\

Kom er wel enigszins uit met m'n (nog beperkte) Spaans, maar ook niet helemaal:

Quiero ser el unico que te muerda la boca
Ik wil de enige zijn die in je mond bijt (letterlijk, maar zal wel een uitdrukking zijn)

Quiero saber que la vida contigo no va a terminar
Ik wil weten dat het leven met jou niet gaat eindigen

Déjame que te cierre esta noche los ojos
Oef..snap deze zinsconstructie niet zo  ??? Het zou wellicht kunnen zijn: "vertrouw me toe dat deze nacht je ogen sluit". ..."dejar" (ww waar dejame op slaat)kan van alles betekenen, verlaten, toevertouwen, toelaten, laten.

y mañana vendré con un cigarro a la cama
En morgen zal ik met een sigaar aan bed komen

porque no tengo más intenciones
Want ik heb niet meer bedoelingen (intenties)

que seguir bebiendo de esta copa
Dan te blijven drinken aan dit glas

Que no esta tan rota
Wat niet zo (erg) gebroken is

Een dronkemansliedje dus  ;D


« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 00:54:12 door Poekie »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #332 Gepost op: 16-03-2006, 11:04:36 »
Ik denk dat het heel slim is om als mol de tango te gaan dansen. Je wordt stukken minder verdacht, men ziet je toch niet aan het werk. Waarom moet JIJ tussen de groep zitten, jij hebt niks te ontmaskeren! Je hebt de mogelijkheid om een grote opdracht te saboteren (ook al kun je in de andere groep indd meer doen, ja), de anderen verdenken elkaar natuurlijk heel veel, omdat die elkaar nauwlettend in de gaten houden en bovendien denk ik dat men het toch geen mollenactie vindt om zich van de groep te splitsen. Ik zeg, why not?


Zitten er trouwens overeenkomsten tussen dit liedje en de muzikale hint?
Als in: "and I will leave with you one broken man" en "Que no esta tan rota - Wat niet zo (erg) gebroken is"
???

Ik zeg maar wat :)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2006, 11:15:37 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 1
« Reactie #333 Gepost op: 16-03-2006, 11:20:23 »
Ik geloof echt niet dat de Mol in afl. 1 voor zolang wordt afgezonderd vanwege:
1) Gelijke kansen theorie. De andere tangodanser heeft een enorm voordeel indien hij/zij zou afgezonderd worden met de Mol. Dat is niet eerlijk. Het blijft een spel waarin iedereen zowat gelijke kansen moet krijgen   ::tandpastasmiley::
2) Hij/Zij kan niet Mollen gedurende enkele dagen. Indien de Mol zolang niet kan Mollen is de kerngedachte van het programma totaal waardeloos geworden. Een Mol moet zoveel mogelijk saboteren. Een Mol kickt op sabotage (de beelden van George schieten weer door mijn gedachten)

Ondanks deze, toch wel zware argumenten, zou de Mol nog om één reden wel kunnen afgezonderd worden: hij/zij heeft overeengekomen de Mol rol op zich te nemen, op voorwaarde dat hij/zij tijdens de eerste, toch wel "stressy" dagen, niet het risico loopt om ontmaskerd te worden.
Een andere reden kan ik hoegenaamd niet bedenken, noch geloven.

Een doordenkertje toch dit laatste...
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #334 Gepost op: 16-03-2006, 11:32:50 »
Met 1 persoon op jou gefocussed de hele tijd (omdat het niet anders kan) lijkt me dat niet minder stressy! Je kunt niet opgaan in "de menigte"....
Laten we jabberen.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #335 Gepost op: 16-03-2006, 11:40:48 »
Ik vind het echter wel opvallend dat de kandidaten er zelf ook zonder pardon vanuitgaan dat de mol in de grote groep zit. Iedereen die de test moet maken verdenkt (voorzover we dat te zien krijgen dan..) iemand uit de grote groep. Opvallend vind ik ook dat er in de beichts nauwelijks gespeculeerd wordt over de vraag of de mol we in die groep zit. ???
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Lucci

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #336 Gepost op: 16-03-2006, 12:11:55 »
Ik vind het echter wel opvallend dat de kandidaten er zelf ook zonder pardon vanuitgaan dat de mol in de grote groep zit. Iedereen die de test moet maken verdenkt (voorzover we dat te zien krijgen dan..) iemand uit de grote groep. Opvallend vind ik ook dat er in de beichts nauwelijks gespeculeerd wordt over de vraag of de mol we in die groep zit. ???

Dat vind ik helemaal niet vreemd aangezien de eerste aflevering(en) toch veel gokken is en je dus meer kans hebt dat je de vraag goed beantwoord als je voor de optie kiest met het meeste aantal personen er in. Zou ik ook gedaan hebben   8)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 1
« Reactie #337 Gepost op: 16-03-2006, 15:38:27 »
wanneer komen er de filmpjes en hints van de aflevering online op deze site
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Caramia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #338 Gepost op: 16-03-2006, 16:20:43 »
Ik vind het echter wel opvallend dat de kandidaten er zelf ook zonder pardon vanuitgaan dat de mol in de grote groep zit. Iedereen die de test moet maken verdenkt (voorzover we dat te zien krijgen dan..) iemand uit de grote groep. Opvallend vind ik ook dat er in de beichts nauwelijks gespeculeerd wordt over de vraag of de mol we in die groep zit. ???

Alleen Frédérique maakt er een opmerking over tijdens de biecht! Mollenstreek?  ::jaja::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #339 Gepost op: 16-03-2006, 16:45:58 »
Mary-Lou geeft ook aan dat ze alleen al 'uit principe' de tangoërs verdenkt...