Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 96733 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 1
« Reactie #340 Gepost op: 16-03-2006, 16:48:42 »
Ik denk dat het als mol heel slim is om de tango te gaan leren, dus afgezonderd is van de groep. Ten eerste: Liz stak als eerst haar hand op. Toen gelijk erachter aan kwam Roderick. Zijn argument was: "ik vind 1000 euro wel veel geld..." Als mol zijnde (en ik zie Roderick nu ff als mol) kun je het beste zo'n opmerking maken omdat je dan niet gelijk verdacht wordt. Dus denkt de groep dat de mol zich onder hun groepje bevindt en niet bij de tangodansers. De mol kan ongestoord zijn werk doen door het eigenlijk niet zo goed te doen bij de tangolessen en ziet tijdens het 'rusten etc.' de beelden van alle andere kandi's, wat zij hebben uitgespookt en wie zij verdenken. En tijdens afl. 3 zien wij en de kandi's hoe de tango gaat (moeten ze met elkaar dansen of Liz met partner en Roderick met andere partner????) en hoeveel geld zij daarmee binnenhalen en OF ze een vrijstelling daarmee verdiend hebben. Het is dus nog even afwachten w.b. de tangodansers. En verder lekker genieten van afl. 2. Hopelijk wordt het spectaculair!

 ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #341 Gepost op: 16-03-2006, 18:29:34 »
Bij het herkijken van de aflevering net, viel me op dat Roderick rond minuut 16.50 in een reisgids zit te bladeren. Dat roept toch wel wat vragen op: wisten de kandidaten naar welk land zij zouden vertrekken? En zo ja, neem je dan een reisgids mee? Als kandidaat kan ik me niet voorstellen dat je tijd hebt om de toerist uit te hangen, sterker nog de organisatie zal dit willen voorkomen. Wist Roderich misschien dat hij tijd zou hebben voor wat toeristische bezienswaardigheden?  ???
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Mr Chiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Caras vemos, corazones no sabemos.
Re: Aflevering 1
« Reactie #342 Gepost op: 16-03-2006, 18:40:58 »
Ik denk dat je bij die reisgids niet te veel voorstellingen moet maken. Je bent op schiphol, je moet naar een vliegtuig, land is bekend, mssn hebben ze leuke gidsen bij de ingang naar vliegtuig liggen en je neemt er eentje mee. Kan nooit kwaad. Daarnaast is het soms ook wel lekker of ff iets anders te doen, gewoon 'dom' lezen bijvoorbeeld.
Potverdorie, die gooien goed zeg!

Offline Tanic

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 'Ik was een vuile, vieze, geniepige mol!' (George)
Re: Aflevering 1
« Reactie #343 Gepost op: 16-03-2006, 19:48:31 »
Heey, ik vind het prachtig, dat er over afl. 1 al 18 pagina's bezet kunnen worden. En morgen afl. 2!!! Vergeet de pool niet!!!
Grand me the courage to accept the things I cannot change, change the things I can and the wisdom to know the difference

Offline De_Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • let toch op!
Herhaling(en)
« Reactie #344 Gepost op: 16-03-2006, 20:55:41 »

 Weet iemand ook wanneer de Mol word herhaald?

 Vorige week deden ze het op zaterdag maar deze week kan ik het zo niet vinden.

 Ik neem het ook op op video en dvd(vriend) maar toch wil ik het ook op tv kijken (als het kan)

  ???  ::)  ::bravo::  ::hug::  ???
Doe eens gek pak een Mol.

Offline puk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aangenaam! puk purk
Re: Aflevering 1
« Reactie #345 Gepost op: 16-03-2006, 21:01:56 »
Je kunt de aflevering ook terugkijken op wieisdemol.nl.
Het is dan wel geen t.v, maar je kunt wel kijken wanneer je wilt en hoe vaak je maar wilt.  :D
het leven is als een neus: je moet eruit halen wat erin zit

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #346 Gepost op: 16-03-2006, 21:17:38 »
Aflevering 2 wordt op zondag om 12:05 op Ned 2 herhaald (i.v.m. schaatsen op zaterdag)
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #347 Gepost op: 16-03-2006, 22:29:52 »
Daarnaast is het soms ook wel lekker of ff iets anders te doen, gewoon 'dom' lezen bijvoorbeeld.
Je zit ook nog 14 uur in het vliegtuig, dus is het wel leuk om iets leesbaars bij je te hebben idd.
The British are not impressed.

Offline sue6point7

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #348 Gepost op: 16-03-2006, 22:59:21 »
Aflevering 2 wordt op zondag om 12:05 op Ned 2 herhaald (i.v.m. schaatsen op zaterdag)
Dank je wel Mark!

Hoe ben je erachter gekomen? of heb je de tv-gids doorgespit?

  ::vergroot::

Offline De_Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • let toch op!
Re: Aflevering 1
« Reactie #349 Gepost op: 16-03-2006, 23:01:43 »
Dank je wel Mark!

Hoe ben je erachter gekomen? of heb je de tv-gids doorgespit?

  ::vergroot::
hey ik ben opeens Sue..vreemd
Doe eens gek pak een Mol.

Offline DeMol1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #350 Gepost op: 17-03-2006, 08:57:26 »
Wat mij op viel is(sorry als dit al gezegd is) bij het vragenspel voor het hotel als karel chris naar voren roept om te vragen welke vrouw weet vanaf welke leeftijd hij rookte. Dan geeft hij als antwoord peggy weet dat.
Als peggy dan naar voren moet en dan zie je weer een shot van karel en die geeft een knipoog aan peggy...
het gaat echt heel snel. ongeveer op 10 minuut 26 sec

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 1
« Reactie #351 Gepost op: 17-03-2006, 09:33:38 »
interessant, maar tussen minuut 10 en 11 zitten ze in de bus en krijgt de kijker biechts te zien..

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 1
« Reactie #352 Gepost op: 17-03-2006, 09:39:49 »
ik heb het framgent bekeken (bij mij op 13.45 tot 14.10), maar zie dat karel met beide ogen knippert, dus lijkt het me meer gewoon een tik van karel.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #353 Gepost op: 17-03-2006, 09:47:26 »
Bovendien wist Karel niet wie de mol is dus zegt het niks als het een echte bedoelde knipoog was...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
(Theorie) Introfilmpjes klopt (niet)
« Reactie #354 Gepost op: 17-03-2006, 13:49:41 »
Omdat veel mensen denken dat de theorie over de introfilmpjes HELEMAAL klopt ff dit topic...

Ik zal ff uitleggen:
Er is een grote kans dat ze afgaanvallen...

Degene die kunnen afvallen vanavond is: iedereen behalve de mol

Uitleg:
De introfilmpjes laten stukjes (opdracht) zien van een kandidaat
Chris= op een paard
Frederique= op een fiets
Geert= in de bus
Liz= tango dansen
Mary-Lou= op moltrein (metro) station
Milouska= in auto met map
Peggy= met filmhelm op hoofd
Richard= vanaf de kabelbaan'
Roderick= staat te praten en zwaaien
Toine= op een vlot

Van een paar mensen weet je neit zeker of ze bezig zijn met een opdracht:
Mary-Lou (misschien zijn ze wel op weg naar een andere locatie)
Geert (misschien zijn ze wel op weg naar een andere locatie)
Roderick (misschien zijn ze op weg naar Karel en zegt Roderick dat ze moeten opschieten)

Van een aantal mensen kun je zien dat ze waarschijnlijk met een opdracht bezig zijn:
Chris (je rijdt niet op een paard tussen de opdrachten door)
Fredrique (je fietst niet tussen de opdrachten door)
Liz ( je danst niet de tango tussen de opdrachten door)
Milouska (je rijdt niet in een auto met een map tussen de opdrachten door)
Peggy (je hebt geen camerahelm op tussen de opdrachten door)
Richard (je bent niet aan het abseilen tussen de opdrachten door)
Toine (je zit niet op een vlot tussen de opdrachten door)

Aan de hand van de 'volgende week filmpjes' kun je zien welke opdrachten ze gaan doen. Ze zullen niet een zwaaiende Roderick laten zien, of Mary-Lou op het metro-station of Geert in een bus. Maar misschien laten ze een abseilende Richard ook niet zien.

Dus de conclusie is dat Mensen die waarschijnlijk niet met een opdracht bezig zijn, of met een opdracht besug zijn die volgende week wordt vertoond een grotere kans hebben om eruit te vliegen...

Na verloopt van het spel vervalt deze theorie voor veel kandidaten...

Dus er is een grotere kans dat Chris, Mary-Lou of Toine eruit gaat dan de andere kandidaten
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline jonne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #355 Gepost op: 17-03-2006, 14:30:58 »
Klopt, en dat vind ik jammer, haalt toch al een deel van de spanning weg. Waarom doen ze dit? Ze kunnen toch wel wat "neutrale" stukjes van iedereen uitzenden? Vooral als er nog een stuk of 5-6 over zijn geeft het een goed idee van wie er blijft.
Onnodig.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 1
« Reactie #356 Gepost op: 17-03-2006, 14:34:46 »
Klopt, en dat vind ik jammer, haalt toch al een deel van de spanning weg. Waarom doen ze dit? Ze kunnen toch wel wat "neutrale" stukjes van iedereen uitzenden? Vooral als er nog een stuk of 5-6 over zijn geeft het een goed idee van wie er blijft.
Onnodig.
zoals ik al zei vervalt deze theorie voor sommige kandidaten in de loop van de serie..

Maar voor de eerste paar afleveringen is dit zeker niet leuk
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #357 Gepost op: 17-03-2006, 15:08:48 »
Ik heb het een en ander op te merken over de diverse mollen notities boekjes van de kandidaten.

Ik heb in de live stream van de avro WIDM aflevering 1 teruggekeken en ik heb geprobeerd van iedereen een print screen te krijgen waarop zijn/haar boekje getoond word. Dit is gelukt voor iedereen, behalve voor Liz & Mary Lou

Dit kwam eruit (ik kan helaas jullie de print screens niet tonen, maar als je de aflevering terugkijkt let dan donders goed op tot en met 3 minuut 00 want dan begint de echte intro muziek met shots van de kandidaten in actie bij diverse opdrachten)

Waarom kan ik jullie de screens niet laten zien? Omdat photoshop als wel Windows viewer het vertikken mijn screens te vertonen omdat je daar kennelijk de stream bij nodig hebt gezien het daar vandaan komt. Desalniettemin klopt dit wel en blijven twee mensen buiten beeld waarvan je de boekjes niet krijgt te zien.

Apart van elkaar genomen screens:

Richard: groene kleur
Peggy: overduidelijk groene kleur
Milouska: idem dito
Geert: zijn boekje word getoond maar van hem zie je enkel zijn hand.
Roderick: zijn boekje word op een hoekje belicht door zonlicht waardoor je duidelijk kan zien dat ook zijn mollenboekje groen van kleur is. Deze valt te zien als Roderick zegt dat hij ook eruit zal stappen en dan uitlegt: "in beide gevallen weet je niet wat je te wachten staat plus dat ik 1000 euro veel geld vind"

Te samen op 1 screen:

Frederique: Valt niet te zien of haar boekje nu rood of groen is.
Toine: Idem dito
Chris: Chris zijn boekje toont een overduidelijke kleur: ROOD

Vond ik toch wel opvallend, dat er van twee mensen (Liz & Mary-Lou geen boekje te zien valt, althans qua groene/rode kleur) en dat bij Chris als enige een rode kleur verschijnt. Koppel dit dan aan de theorie van de intro waarin de kandidaten met hun namen worden gepresenteerd en je kan concluderen dat Chris er vanavond uit gaat?
« Laatst bewerkt op: 17-03-2006, 15:12:03 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #358 Gepost op: 17-03-2006, 15:21:44 »
Dan zouden de boekjes door de redactie achteraf zijn ingekleurd, want op het vliegveld in Argentinie was de volgorde van afvallen nog onbekend. Ik denk dat je theorie te ver gezocht is... ::ohno::
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline sue6point7

  • Forumlid
Re: Herhaling(en)
« Reactie #359 Gepost op: 17-03-2006, 15:32:03 »
Weet iemand ook wanneer de Mol word herhaald?

 Vorige week deden ze het op zaterdag maar deze week kan ik het zo niet vinden.

 Ik neem het ook op op video en dvd(vriend) maar toch wil ik het ook op tv kijken (als het kan)

  ???  ::)  ::bravo::  ::hug::  ???

Oh dear, you will have to cancel your date tonight!  What a shame!   >:D

Just for you, 19 Maart - 12:05, Nederland 2. 

Have a drink for me!  I will be thinking of you!   ::rofl::

Sue  ::bravo::   ::hug::

(sorry for the English, been studying Dutch all day and my brain has now stopped working!)