Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 45972 keer)

Re: Aflevering 2
« Reactie #140 Gepost op: 19-03-2006, 21:16:42 »
Deze shot van Toine lijk er idd wel heel erg op... maar volgens mij is de bovenkant van Toine zijn hoofd iets meer naar ons toegekanteld.
en ik kan me ook vaag herinneren dat dat gezicht vorig jaar ook in dat plaatje te zien was.

Maar als het toch een hint is... is Toine dan winnaar of mol?

Dat is idd de vraag ???
hij staat op het vingerafdruk van de mol en kijkt naar het geld. het kan het allebei zijn
...

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #141 Gepost op: 19-03-2006, 22:23:41 »


Het lijkt wel veel op Toine, al weet ik nog niet helemaal zeker of hij het is... Maar sowieso: is dit niet veeeel te makkelijk?  ???
Laten we jabberen.

Re: Aflevering 2
« Reactie #142 Gepost op: 19-03-2006, 22:41:27 »
Ik bedacht me zo pas nog iets over aflevering 2.
We gaan er allemaal vanuit dat het de beste keuze was om de zwaarste persoon te kiezen bij dat rugzakkengedoe. Uiteindelijk is dit ook zo, maar dit had misschien ook wel gunstig voor de mol kunnen zijn. Door de zwaarste te kiezen komt er ook in elk geval 40 kilo extra op het vlot, waardoor de kans (waarschijnlijk) groter wordt dat er een stuk hout af valt. Dit is dan wel niet gebeurt, maar misschien was de mol daar wel op uit.

Ik weet verder ook niet wie hierdoor wel of niet verdacht wordt/is. Maar misschien geeft dit iemand anders een nieuw inzicht en leidt het uiteindelijk tot een verdenking of zo. Vandaar dat ik toch maar even plaats.

Precies! Dit had ik me tijdens de herhaling vandaag ook bedacht. Het had dus ook een mollenstreek kunnen zijn...ware het niet dat peggy de bagage uitermate vakkundig vast heeft gemaakt en chris voor een stevig vlot had gezorgd. Maar het aantal kilo's bagage had kunnen leiden tot minder cash! Belsuit Richard daarom op eigen houtje naast karel te gana staan? Lijkt uiteindelijk een goede beslissing van hem (want iedereen kan zoveel mogelijk van zijn spullen behouden) maar had ook voor een té zwaar vlot kunnen zorgen, waardoor eerder stokken/bagage konden vallen of zinken...
 ::vergroot::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #143 Gepost op: 19-03-2006, 22:47:04 »


Het lijkt wel veel op Toine, al weet ik nog niet helemaal zeker of hij het is... Maar sowieso: is dit niet veeeel te makkelijk?  ???
Ik zal ook maar in deze topic posten wat ik ook in een andere heb gedaan, namelijk: Volgens mij is in het volgende plaatje al hetzelfde gezicht te zien: http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4399.msg89824#msg89824


Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #144 Gepost op: 19-03-2006, 22:52:41 »
Wat ik me nog zat af te vragen (ik kan nog steeds de uitzending niet terug zien op internet), maar welke plekken in amsterdam moeten ze met de paarden precies langs, want het lijkt verdacht veel op een aantal metrostations in amsterdam. Een mol (als een metro onder de grond) heeft misschien wel een route met het paard moeten nemen, zoals de 1 van de metro routes rijdt in amsterdam. Kan iemand me uit de brand helpen?

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #145 Gepost op: 19-03-2006, 22:57:55 »
Ik zal ook maar in deze topic posten wat ik ook in een andere heb gedaan, namelijk: Volgens mij is in het volgende plaatje al hetzelfde gezicht te zien: http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4399.msg89824#msg89824



GEWELDIG ;D

Met andere woorden: loos alarm, leuk bedacht en leuk gevonden, maar helaas :)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #146 Gepost op: 19-03-2006, 22:59:46 »
Team groen (Chris en Mary-Lou) zijn gestart op het Centraal Station en zijn vervolgens naar de Haarlemmerpoort, Stopera en Leidseplein geweest.
Team geel (Toine en Peggy) zijn gestart bij het Olympisch Stadion en zijn vervolgens de RAI geweest (verkeerde locatie, was geld van team rood), toen naar Carré en vervolgens hadden ze het erover dat ze naar Java-eiland moesten. (Of ze er ook zijn geweest weet ik niet.)
Team rood (Richard en Milouska) zijn gestart bij het Tropenmuseum. Zijn bij de RAI geweest en het Rijksmuseum en ze moesten ook nog naar het Anne-Frankhuis.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #147 Gepost op: 19-03-2006, 23:04:56 »
Team groen (Chris en Mary-Lou) zijn gestart op het Centraal Station en zijn vervolgens naar de Haarlemmerpoort, Stopera en Leidseplein geweest.
Team geel (Toine en Peggy) zijn gestart bij het Olympisch Stadion en zijn vervolgens de RAI geweest (verkeerde locatie, was geld van team rood), toen naar Carré en vervolgens hadden ze het erover dat ze naar Java-eiland moesten. (Of ze er ook zijn geweest weet ik niet.)
Team rood (Richard en Milouska) zijn gestart bij het Tropenmuseum. Zijn bij de RAI geweest en het Rijksmuseum en ze moesten ook nog naar het Anne-Frankhuis.

hm jammer volgens mij slaat m'n ingenieuse ideetje dan nergens op, misschien moet ik maar eens bij die redactie gaan werken  ::rofl::

Offline GEA

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #148 Gepost op: 19-03-2006, 23:07:31 »
Dan is het vreemd dat Mary-Lou en Chris nog aan het zoeken zijn naar plaatsen waar pakketjes liggen nadát het al gedeponeerd is?! (waar ze elkaar zijn kwijtgeraakt - als ze weer bij elkaar terugkomen is het van : heb jij nog iets gevonden, nee niets, enz).
Hebben ze het niet goed begrepen? Heeft Mary-Lou Chris bewust erop uit gestuurd om nog verder te zoeken (zoek jij daar dan zoek ik hier) en heeft ze in de tussentijd geld laten verdwijnen?

Verder denk ik dat Frédérique redelijk dichtbij de bank zat in haar hol, bovendien was zij op de hoogte waar iedereen zo'n beetje was en wie er al geld hadden gedeponeerd, dus misschien heeft zij ook nog wel snel iets kunnen wegnemen?

Natuurlijk kan er ook onderweg geld zijn verloren (per ongeluk expres), of domweg geld niet gevonden zijn.

In ieder geval zijn er 3 groene, 1 gele, en 1 rood pakketje uit de kist gekomen. Dit zijn ook de pakketjes waarvan we met zekerheid hebben kunnen zien dat ze erin gestopt zijn.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er pakketjes minder uit de kist zijn gekomen dan dat erin gestopt zijn, want dan had Milouska toch heeeeel erg verdacht moeten worden door iedereen? Zou een mol zo opvallend mollen?


Er zijn minstens vier groene, twee gele en een rode gevonden. Peggy is alleen naar de bank geweest. Zij kan er een paar uit hebben gehaald. Ze had ook al de rode er af gehaald, die niet voor hun was.
Aan de andere kant: Milouska weet van ruime afstand al dat er geen geld meer bij de RAI is. Uitermate vreemd, want ze hadden nog geen andere plaatsen gezien en wisten niet waar het geld was.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #149 Gepost op: 19-03-2006, 23:16:57 »
Er zijn minstens vier groene, twee gele en een rode gevonden. Peggy is alleen naar de bank geweest. Zij kan er een paar uit hebben gehaald. Ze had ook al de rode er af gehaald, die niet voor hun was.
Aan de andere kant: Milouska weet van ruime afstand al dat er geen geld meer bij de RAI is. Uitermate vreemd, want ze hadden nog geen andere plaatsen gezien en wisten niet waar het geld was.
Sommige mensen suggereren dat er ook geld op de startlocatie heeft gehangen, dan kon Milouska dus wel weten dat er geld hoort te hangen.
Aan de andere kant is het dan heel erg raar dat zij en Richard(?) maar 1 pakketje met geld vinden. Ze zeggen namelijk, als ze bijna bij de Dam lijken te zijn, dat ze toch nog naar de bank gaan omdat ze eindelijk geld gevonden hebben. Zo 'n uitspraak kan bijna niet over geld op een startlocatie gaan. Ik vindt het dubieus...

maar aan de andere kant is in deze opdracht heel veel verknipt in de montage. Je hoort Fred namelijk bijna constant, vanaf het begin, zeggen dat de andere kandidaten ofwel naar de bank of zelfs al meteen naar de Dam moeten komen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit echt gedaan heeft, omdat dat te veel zou opvallen bij de andere kandidaten.
Ook vermoet ik dat bij deze opdracht wel eens met tijd geschoven kan zijn, en dat de kandidaten het dus sowieso zouden halen. (Zoals in een opdracht in Juliens(?) verhaal.)
Maar ik kan deze vermoedens helaas niet verder onderbouwen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #150 Gepost op: 19-03-2006, 23:23:08 »
Chris en Mary-Lou hebben op al hun locaties geld gevonden, want ze hadden 4 pakketjes.
Toine en Peggy hebben in ieder gevel geld bij Carré opgehaald (en meteen in het begin had Toine ook al een pakketje in z'n hand).
Richard en Milouska hebben in ieder geval geld opgehaald bij het Rijksmuseum, daar hebben ze dus eindelijk geld gevonden. Dat van de RAI was weggewaaid dankzij Peggy en aan het eind zeggen ze dat ze het geld van het Anne-Frankhuis niet hebben .
Dat maakt dus minstens 7 pakketjes en misschien 8 als Richard en Milouska ook geld op hun startpunt hadden.

En dat er flink in geknipt is ben ik het helemaal mee eens. Daarom is het ook zo moeilijk voor ons kijkers om hier iets zinnigs uit te halen (als de Mol al in deze groep zit  :P ).

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bariloche
« Reactie #151 Gepost op: 20-03-2006, 00:03:26 »
Volgens de kaart aan het begin van elke uitzending is Bariloche waar de grote groep zich nu bevindt 1339km van Buenos Aires. Volgens een door mij gevonden website is dit echter 1621km, een groot verschil!

Ik denk dat je dan het verkeerde Bariloche gevonden hebt. Volgens mij heet de plaats waar ze zitten voluit San Carlos de Bariloche. Dat is inderdaad een plaats aan het meer Nahuel Huapi in Patagonië en de coördinaten komen over met de coördinaten op de kaart van "Amsterdam" die eerder in dit forum geplaatst is. Als in met Google Earth de afstand van San Carlos de Bariloche naar Buenos Aires meet, kom ik uit rond de 1339 km.

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Aflevering 2
« Reactie #152 Gepost op: 20-03-2006, 01:41:42 »
Sommige mensen suggereren dat er ook geld op de startlocatie heeft gehangen, dan kon Milouska dus wel weten dat er geld hoort te hangen.
Aan de andere kant is het dan heel erg raar dat zij en Richard(?) maar 1 pakketje met geld vinden. Ze zeggen namelijk, als ze bijna bij de Dam lijken te zijn, dat ze toch nog naar de bank gaan omdat ze eindelijk geld gevonden hebben. Zo 'n uitspraak kan bijna niet over geld op een startlocatie gaan. Ik vindt het dubieus...

Er zijn minstens vier groene, twee gele en een rode gevonden. Peggy is alleen naar de bank geweest. Zij kan er een paar uit hebben gehaald. Ze had ook al de rode er af gehaald, die niet voor hun was.
Aan de andere kant: Milouska weet van ruime afstand al dat er geen geld meer bij de RAI is. Uitermate vreemd, want ze hadden nog geen andere plaatsen gezien en wisten niet waar het geld was.

Er hangt inderdaad geld bij de startlocaties. Richard en Milouska starten bij het Tropenmuseum en daar hangt geld voor het groene team. Richard en Milouska wisten dus hoe het geld er uit zag en waar het kon hangen. Milouska kon dus meteen zien dat er bij de RAI geen geld hing (het geld ligt volgens mij gewoon in de bosjes maar het is erg moeilijk te zien in de uitzending). Mary-Lou en Chris zijn niet bij het Tropenmuseum geweest (niet in beeld geweest). M.i. zijn er dus geen 4 maar 3 groene gevonden. Daarnaast 1 rode (Rijksmuseum) en 1 gele (Carré) wat een totaal van 5 maakt (€ 1750,-). Richard, Milouska, Toine en Peggy hebben dus niet zo goed hun best gedaan want ze hebben maar 25% van het maximale bedrag binnengehaald. Karel overdrijft dus als hij zegt: "Jullie hebben uitstekend gepresteerd."

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Bariloche
« Reactie #153 Gepost op: 20-03-2006, 08:22:30 »
Ik denk dat je dan het verkeerde Bariloche gevonden hebt. Volgens mij heet de plaats waar ze zitten voluit San Carlos de Bariloche. Dat is inderdaad een plaats aan het meer Nahuel Huapi in Patagonië en de coördinaten komen over met de coördinaten op de kaart van "Amsterdam" die eerder in dit forum geplaatst is. Als in met Google Earth de afstand van San Carlos de Bariloche naar Buenos Aires meet, kom ik uit rond de 1339 km.

ok, misschien gewoon loos alarm :)

nou verder vrienden ik had op pagina 2 ofzo gevraagd naar het vogelgeluid vlak voordat karel voor het eerst in beeld komt (niet meetellend het "vorige week"-stukje)
zo van twiettwitwitwitwiet hoor je daar
hoort iemand daar een mooie morsecode in?
of misschien iets met noten?
zo van ACAB (1312=ML=Mol Liz)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #154 Gepost op: 20-03-2006, 10:37:28 »
Er hangt inderdaad geld bij de startlocaties. Richard en Milouska starten bij het Tropenmuseum en daar hangt geld voor het groene team. Richard en Milouska wisten dus hoe het geld er uit zag en waar het kon hangen. Milouska kon dus meteen zien dat er bij de RAI geen geld hing (het geld ligt volgens mij gewoon in de bosjes maar het is erg moeilijk te zien in de uitzending). Mary-Lou en Chris zijn niet bij het Tropenmuseum geweest (niet in beeld geweest). M.i. zijn er dus geen 4 maar 3 groene gevonden. Daarnaast 1 rode (Rijksmuseum) en 1 gele (Carré) wat een totaal van 5 maakt (€ 1750,-). Richard, Milouska, Toine en Peggy hebben dus niet zo goed hun best gedaan want ze hebben maar 25% van het maximale bedrag binnengehaald. Karel overdrijft dus als hij zegt: "Jullie hebben uitstekend gepresteerd."
Over het geld van Chris en Mary-Lou (het groene team); de eerste keer dat Chris geld bij de bank brengt, heeft hij één pakketje in z'n hand (hij zegt ook "één") en daarna zie je hem nog verder graven in z'n jaszak. De tweede keer dat hij geld brengt, zegt hij "dit zijn de laatste 2". Met deze uitspraak is het duidelijk dat zij hun geld hebben gevonden en dus op alle 4 de locaties zijn geweest.
Dan het geld van het gele team (Toine en Peggy); Toine heeft op hún startlocatie (Olympisch Stadion) meteen ook al geld in z'n hand. Hij vraagt nog aan Peggy of het de bedoeling is dat ze steeds tussendoor naar de Bank gaan. Later vinden ze dus nog geld bij Carré.
Hiermee kom ik dus op 4+2+1 (van rode team)= 7 pakketjes. En dit is het minimale aantal pakketjes. Het kunnen er ook meer zijn geweest, maar er is flink geknipt in deze opdracht, dus er zijn ook hele stukken weg gelaten. 

Oh, en nog iets... hoezo hangt er op het startpunt van Richard en Mary-Lou geld voor het groene team? Komt dat in beeld? De vier locaties van Chris en Mary-Lou zijn volgens mij Centraal Station, Haarlemmerpoort, Stopera en Leidseplein. Dus ze hoefden helemaal niet naar dat andere punt...
« Laatst bewerkt op: 20-03-2006, 10:42:45 door Iris_77 »

Offline WH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #155 Gepost op: 20-03-2006, 11:22:48 »
Trouwens, misschien totaal niet van belang maar zouden Liz en Roderick nu ook hun bagage moeten inleveren of niet? of zouden ze dat in de volgende aflevering afhandelen?

anders kan ik me voorstellen dat de Mol graag gaat dansen omdat ie dan al zijn bagage kan houden :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 2
« Reactie #156 Gepost op: 20-03-2006, 11:30:29 »

Misschien wat het idee: dingen mislukken toch wel, dus de mol in de tangogroep wordt zo niet verdacht... En is het intussen wel!


maar dat is natuurlijk niet de insteek van wie is de mol! en je gaat er natuurlijk noout vanuit dat alles fout gaat... dat doe je alleen maar als je zo'n ** opdracht verzint dat het uberhauot niet te halen is!

Offline Jeweetwel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #157 Gepost op: 20-03-2006, 12:24:52 »
Wat ik in deze discussie mis: hoe weten jullie zo zeker dat er bij elke post 350 eu te halen was?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #158 Gepost op: 20-03-2006, 14:30:34 »
volgens mij waren er bij de verschillende posten verschillende bedragen te halen... Want Karel telt ongelijke bedragen na afloop.
Tell me what your telescope says

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #159 Gepost op: 20-03-2006, 14:35:35 »
Karel telt: "350..700..1050..1400..1750". Ik ben ook geen wiskundige maar 't lijken mij toch allemaal bedragen van €350,-  ;)