Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 45967 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #180 Gepost op: 22-03-2006, 21:17:00 »
had milouska niet als laatste nog wat erin gestopt?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #181 Gepost op: 22-03-2006, 21:49:27 »
maar heb Karel wel alles uit het kistje gehaald????
dan bedoel ik alle geldzakjes
misschien heb hij wel opdracht gekregen om de Mol te helpen,
omdat mijn mol (Roderick) niet bij deze opdrachten kan zijn
en dus gevraagd aan Karel op hem te helpen
oke misschien ver gezocht, maar omdat Karel toen zei in een interview deze WIDM is anders dan de andere WIDM,s.
dus dan kan je toch van alles verwachten

Ja hoor ::)

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #182 Gepost op: 22-03-2006, 22:24:32 »
Dat er maar vijf zijn geloof ik niet. Chris zien we er twee instoppen en later nog eens. Hij zegt dan ook: ,,Dit zijn de laatste twee''. Peggy geeft er 1 aan Chris, Richard en Milouska hebben er één. Dat zijn er vijf en gezien het aantal lokaties op de kaart van Amsterdam kan het bijna niet anders of er moet op minstens een paar beginpunten geld zijn geweest.

Citaat
Wat mij heel erg opvalt, is dat (bijna) iedereen hier ervan overtuigd is dat er met de Amsterdamopodracht geld uit het kistje is gehaald,(bij het kijken van de herhaling kwam ik ook op op zn minst 6 zakjes)maar niemand van de kandidaten schijnt het aantal zakjes raar te vinden. Hoe kan dat?

Ik vermoed dat niemand zich dat meteen na afloop van de opdracht realiseerde. Men was net klaar en het was toch enigszins chaotisch. Op Frédérique na had niemand overzicht. En zelfs aan Frédérique kun je twijfelen. Die zei dat Richard en Milouska geen geld hadden, terwijl dat wel het geval was. Dat hadden ze ook duidelijk gezegd. Chaos was de oorzaak van het gebrek aan overzicht, denk ik.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #183 Gepost op: 23-03-2006, 01:26:14 »
Ik heb net geprobeerd uit te zoeken waar er in opdracht 2 precies geld hangt en voor wie dat geld is. Dit is het resultaat:



Zie ook het betreffende widm.nl-topic: Op de startlocaties hangt wel geld maar van een afwijkende kleur: Centraal Station (rood), Olympisch Stadion (groen) en Tropenmuseum (geel).  Twee locaties worden niet genoemd: de Munt en Artis. Op 1 van deze plekken moet een gele zak gehangen hebben. Dan klopt het met Karels uitleg: 4 locaties met geld voor ieder van de drie teams.

De lijst met locaties komt overigens in beeld op 21:18 maar ik kan hem niet lezen.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2006, 11:38:19 door Erik TKS »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 2
« Reactie #184 Gepost op: 23-03-2006, 08:14:17 »
Kanp werk, Erik.

Toch nog even over het verdwenen geld uit de bank.

Ik heb de indruk dat, wanneer Chris zijn laatste zak met geld in de bank deponeert, er nog geen enkel ander team bij de bank is geweest. Peggy zei dit ook: "Eerst al het geld ophalen en vervolgens naar de bank gaan".

Vermits Chris en Mary-Lou minimaal alle 4 geldzakken hebben gedeponeerd is er dus met grote zekerheid geld gestolen uit de bank, omdat de anderen minimaal 1 geldzak hadden verzameld.

Wat ik me hierbij afvraag is of Crhis en Mary-Lou direct na het deponeren van de laatste geldzak onmiddellijk naar Frédérique zijn gereden.
Indien ja, dan zie ik niet in hoe Frédérique geld uit de bank heeft kunnen laten verdwijnen en ga ik er in dat geval van uit dat Peggy, Toine, Milouska of Richard de Mol is. Vermits ik Milouska (vanwege naar buiten gestuurd in de regen) en Toine (een prototype van een super-gedreven kandidaat) niet echt verdenk, blijven in dat geval maar 2 Mol-achtigen over: Peggy en Richard. Door de muzikale hint verdacht ik Frédérique, maar ik twijfel nu toch weer enorm.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #185 Gepost op: 23-03-2006, 10:20:59 »
Kanp werk, Erik.

Toch nog even over het verdwenen geld uit de bank.

Ik heb de indruk dat, wanneer Chris zijn laatste zak met geld in de bank deponeert, er nog geen enkel ander team bij de bank is geweest. Peggy zei dit ook: "Eerst al het geld ophalen en vervolgens naar de bank gaan".

Vermits Chris en Mary-Lou minimaal alle 4 geldzakken hebben gedeponeerd is er dus met grote zekerheid geld gestolen uit de bank, omdat de anderen minimaal 1 geldzak hadden verzameld.

Wat ik me hierbij afvraag is of Crhis en Mary-Lou direct na het deponeren van de laatste geldzak onmiddellijk naar Frédérique zijn gereden.
Indien ja, dan zie ik niet in hoe Frédérique geld uit de bank heeft kunnen laten verdwijnen en ga ik er in dat geval van uit dat Peggy, Toine, Milouska of Richard de Mol is. Vermits ik Milouska (vanwege naar buiten gestuurd in de regen) en Toine (een prototype van een super-gedreven kandidaat) niet echt verdenk, blijven in dat geval maar 2 Mol-achtigen over: Peggy en Richard. Door de muzikale hint verdacht ik Frédérique, maar ik twijfel nu toch weer enorm.
Hoezo kan Fred dan geen geld uit de pot gehaald hebben? je krijgt in de aflevering toch niet de volle tijd te zien, zijn toch stukjes uitgeknipt...
Keep Watching

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #186 Gepost op: 23-03-2006, 11:43:41 »
was het niet gewoon zo dat peggy en toine er twee hadden, (die door chris in het kluisje werden gestopt), dat chris en mary-lou er twee hadden (die door chris erin werden gestopt), en dat richard en milouska er later nog één bij hebben gedaan?

we weten dat richard en milouska iig maar één ding hadden opgehaald

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 2
« Reactie #187 Gepost op: 23-03-2006, 11:52:58 »
Hoezo kan Fred dan geen geld uit de pot gehaald hebben? je krijgt in de aflevering toch niet de volle tijd te zien, zijn toch stukjes uitgeknipt...

Ik bedoel: wanneer Chris en Mary-Lou hun laatste geldzakje hadden gedeponeerd was er voor de rest nog geen geld in de pot, dus enkel 4 stuks. Indien ze dan onmiddellijk tot brij Frédérique zijn gereden en bij haar gebleven, dan kan Frédérique toch niet ongezien haar put verlaten, naar de bank gaan en daar geld wegnemen toch?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #188 Gepost op: 23-03-2006, 12:16:44 »
Eerst zie je Peggy en Toine met één geel ding, dan haalt Chris één groene uit zijn zak, en hij wekt de indruk dat hij er uit de andere zak nog één haalt (dat is niet te zien maar voglens mij heeft hij er dan wel twee). Die drie stopt hij samen in het kistje. Daarna gaan zij weer weg, en later komt Chris terug en zegt "dit zijn de laatste twee". (Daarmee aangevend dat hij er twee bij doet en waarschijnlijk ook indicerend dat ze ze alle vier hebben opgehaald).

Als laatste doet Milouska er nog één in het kistje (het beeld gaat wel naar de andere kandidaten op het moment dat Milouska in de verte bij het kistje is. Richard is dan al op weg naar de dam volgens mij.

Chris, Mary-Lou en Peggy zijn bij Frederique te zien op de Dam. Toine is er op dat moment nog niet maar die komt er nog aan rijden.

Dus óf Karel heeft niet goed geteld en hij heeft er één gemist, óf Milouska (of heel misschien Toine maar ik denk het niet) heeft één zo'n ding uit het kistje gejat.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 2
« Reactie #189 Gepost op: 23-03-2006, 12:29:31 »
Dus óf Karel heeft niet goed geteld en hij heeft er één gemist, óf Milouska (of heel misschien Toine maar ik denk het niet) heeft één zo'n ding uit het kistje gejat.
Kan het ook niet Peggy of Toine zijn die een zakje (of zelfs meerdere) heeft doen verdwijnen?
Spijtig dat Karel de zakjes niet echt uit de kist haalt, anders hadden we de kleuren kunnen zien die wel nog aanwezig waren.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2
« Reactie #190 Gepost op: 23-03-2006, 17:22:46 »
Al met al snap ik ook nog niet helemaal hoe het zit met het verdiende geld bij het laatste spel.

Dat Fred er geld uit heeft gehaald lijtk me sterk, want tis heel ver lopen en de kans dat ze gesnapt wordt door de andere teams is dan vrij groot.

Maar wat mij opvalt is: WIE HOOUDT DE POT BIJ  ::oink::

Normaal vroeg Angela aan wie ze de pot in bewaring kon geven. Zou Karel dat nu bij zich houden ofzo?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline liefe mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #191 Gepost op: 23-03-2006, 17:38:31 »
jah denk het hij geeft het geld ook niet meer aan een deelnemer.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #192 Gepost op: 23-03-2006, 18:15:04 »
ik weet dat het niet in deze topic hoort, maar hij wordt wel veel gelezen, want ik heb op internet allemaal korte interviewtjes gevonden van de persconferencie, weet ook niet of het al ergens is gemeld, maar erg leuk om te luisteren;

http://www.mediafreak.nl/mediafreak/leesbericht.asp?ID=338

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #193 Gepost op: 23-03-2006, 18:57:19 »
In aflevering 2 (via webstream) is tussen 0:27:21 tot 0:27:23 en tussen 27:31 tot 27:35 rechtsboven in beeld een wijzende vinger te zien. Dit kan natuurlijk gewoon een vinger zijn van een geluidsman (m/v) o.i.d. die wat tegen de cameraman (m/v) vertelt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je weet dat 'ie er is, is het erg opvallend. In elk geval de moeite waard om op het forum te posten IMHO.
Ik ben benieuw wat jullie denken dat het betekend. Je kan het best de webstream bekijken, maar ik heb ook een plaatje bijgevoegd bij deze post en met een rood rondje de vinger omcirceld.

Heeft iemand trouwens enig idee waarom het plaatje van die hint, met een kaartje van Amsterdam over iets GoogleEarth-achtigs, bij opdracht 1 op wieisdemol.nl staat en niet bij opdracht 2?

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #194 Gepost op: 23-03-2006, 19:12:58 »
In aflevering 2 (via webstream) is tussen 0:27:21 tot 0:27:23 en tussen 27:31 tot 27:35 rechtsboven in beeld een wijzende vinger te zien. Dit kan natuurlijk gewoon een vinger zijn van een geluidsman (m/v) o.i.d. die wat tegen de cameraman (m/v) vertelt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Als je weet dat 'ie er is, is het erg opvallend. In elk geval de moeite waard om op het forum te posten IMHO.
Ik ben benieuw wat jullie denken dat het betekend. Je kan het best de webstream bekijken, maar ik heb ook een plaatje bijgevoegd bij deze post en met een rood rondje de vinger omcirceld.

Heeft iemand trouwens enig idee waarom het plaatje van die hint, met een kaartje van Amsterdam over iets GoogleEarth-achtigs, bij opdracht 1 op wieisdemol.nl staat en niet bij opdracht 2?

Die vinger is een vlag van een locatie... die waait in de richting van Richard :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #195 Gepost op: 23-03-2006, 19:55:00 »
Die vinger is een vlag van een locatie... die waait in de richting van Richard :)
Dat kan natuurlijk ook  :-\\
Ik had, het stukje erg veel gekeken, en het is nooit in mij opgekomen dat het een vlag kon zijn...  ::)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2
« Reactie #196 Gepost op: 23-03-2006, 20:11:47 »
Die vinger is een vlag van een locatie... die waait in de richting van Richard :)

Klopt
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Riabee

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #197 Gepost op: 23-03-2006, 22:57:10 »
Kijk eens goed naar het beeld waar Frederique in de kuil staat....Is het iemand opgevallen waar dit 'plaatje' oplijkt?  Op een (letterlijke) mol volgens mij.
Misschien wat vergezocht, maar toch.....
Toen Frederique over de brug gelopen had, zei ze: "en dat met míjn ogen!"  wat bedoelde ze daarmee??? ze mankeert toch niets aan haar ogen, voor zover ik weet. Of bedoelde ze: zo blind als een mol??
Bovendien is haar lievelingskleur zwart, logisch als je een mol bent, dan ken je geen kleuren, behalve zwart! ::regenboog::

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #198 Gepost op: 24-03-2006, 11:36:47 »
Al met al snap ik ook nog niet helemaal hoe het zit met het verdiende geld bij het laatste spel.

Dat Fred er geld uit heeft gehaald lijtk me sterk, want tis heel ver lopen en de kans dat ze gesnapt wordt door de andere teams is dan vrij groot.

Maar wat mij opvalt is: WIE HOOUDT DE POT BIJ  ::oink::

Normaal vroeg Angela aan wie ze de pot in bewaring kon geven. Zou Karel dat nu bij zich houden ofzo?
wie zegt dat Fred de hele tijd zo ver weg zit, het kan toch zijn dat ze tussendoor terwijl het spel bezig is dat ze snel naar die pot rent... je krijgt op beeld niet alles te zien. en de pot word alleen digitaal bijgehouden dus voor ons in beeld, en pas bij de finale komt denk ik het echte geld in beeld.
Keep Watching

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2
« Reactie #199 Gepost op: 24-03-2006, 11:55:35 »
wie zegt dat Fred de hele tijd zo ver weg zit, het kan toch zijn dat ze tussendoor terwijl het spel bezig is dat ze snel naar die pot rent... je krijgt op beeld niet alles te zien. en de pot word alleen digitaal bijgehouden dus voor ons in beeld, en pas bij de finale komt denk ik het echte geld in beeld.

Ja ik snap dat je niet alles ziet. Maar tis een takke end lopen naar die pot. Kijk maar naar het shot als ze Richard en Milouska in de verte zien om het gevonden geld in de pot te doen. Dan wordt je echt wel gezien door een paar andere kandi's want die deden om en om geld in de pot.
Gaat er bij ieder geval niet in.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in