Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 45966 keer)

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #160 Gepost op: 20-03-2006, 14:53:49 »
Die opdracht met de paarden nog eens goed bekeken en ze maken er echt een bende van. Bijna iedereen zou op basis daarvan de mol kunnen zijn:

Frédérique stuurt Chris en Mary-Lou naar links, ze gaan naar rechts en dat blijkt beter. Haar aanwijzingen zijn sowieso vaag (,,Ga naar het Leidseplein''). Chris constateert dat ook na afloop.

Team Groen (Chris en ML) spelen we redelijk goed. Chris dunpt twee keer twee zakjes met geld, zo te zien. De rol van Mary-Lou is wat vaag. Ze doet niet veel.

Team Geel (Toine en Peggy) doen het redelijk, maar weten eerst niet wat ze moeten doen. Peggy laat Toine maar wat rijden. Wat me opviel... Peggy zegt: ,,Ik zie daar een vlag, misschien is die wel van ons.'' Daaruit blijkt dat ze weet dat niet alle vlaggen van hen zijn. Toch trekt ze het geld eraf en hangt het weer terug? Daarna is het geld verdwenen. Peggy zegt ook: ,,Wij zijn kleur groen''. Ook dat klopt niet. Peggy dumpt daarna (via Chris) een zakje geld bij de bank, terwijl we aan moeten nemen dat ze toen al twee zakjes hadden (die van het startpunt en Carré)

Team Rood (Richard en Milouska) beginnen bij Tropenmuseum. Richard krijgt geen contact, geeft vage aanwijzingen (,,ik zie een schuurtje''). Bij de RAI zien ze een rode vlag. Milouska zegt dat tegen Frédérique. Die antwoordt: ,,Alle vlaggen zijn toch rood?'' (hoe weet ze dat vanuit die kuil?). Het geld is dan al weg (dankzij Peggy), maar Frédérique zegt dat niet. Ze had kunnen zeggen dat ze even goed moesten kijken of even aan Peggy kunnen vragen. Even later zegt Milouska: ,,We zien een rode vlag, daar gaan we naar toe''. Frédérique zegt dan: ,,Oké'', terwijl ze even eerder nog terecht constateerde dat ze allemaal rood waren. Dan wil Frédérique ze naar de Dam laten rijden, terwijl ze nog geen geld hebben. Ze gaan echter naar het Rijksmuseum. Daar vinden ze geld. Richard begint met Milouska te kibbelen: ,,Ik zeg het tegen haar, zodat ze me niet naar het Anne Frankhuis brengt.'' Hoe weet hij dat het Anne Frankhuis een voor hen goede lokatie is?

Kortom: zowel Frédérique, Peggy, Richard als Milouska maken er een grote bende van.

Offline mrg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #161 Gepost op: 20-03-2006, 15:04:05 »
Hallo mensen!

kan iemand mij helpen??
ik heb vrijdag de aflevering maar met een half oog kunnen kijken en zondag in de herhaling helemaal niet.
Helaas staat-ie nu nog steeds niet op de site (ook niet op uitzendinggemist.nl) :(
om al jullie gevonden verborgen hints te snappen zou ik dus graag de afl nog eens willen bekijken.

dus als iemand weet dat-ie erop staat: laat t ff weten!!!

superthanks,
Margo
Is-ie dan?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #162 Gepost op: 20-03-2006, 16:02:15 »
Hallo mensen!

kan iemand mij helpen??
ik heb vrijdag de aflevering maar met een half oog kunnen kijken en zondag in de herhaling helemaal niet.
Helaas staat-ie nu nog steeds niet op de site (ook niet op uitzendinggemist.nl) :(
om al jullie gevonden verborgen hints te snappen zou ik dus graag de afl nog eens willen bekijken.

dus als iemand weet dat-ie erop staat: laat t ff weten!!!

superthanks,
Margo

de low quality versie (voor langzaam internet) is in WinMediaplayer wel beschikbaar

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #163 Gepost op: 20-03-2006, 18:40:05 »
Hallo mensen!

kan iemand mij helpen??
ik heb vrijdag de aflevering maar met een half oog kunnen kijken en zondag in de herhaling helemaal niet.
Helaas staat-ie nu nog steeds niet op de site (ook niet op uitzendinggemist.nl) :(
om al jullie gevonden verborgen hints te snappen zou ik dus graag de afl nog eens willen bekijken.

dus als iemand weet dat-ie erop staat: laat t ff weten!!!

superthanks,
Margo
Heb je deze topic al gezien (http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22973.msg638060.html#msg638060) daar is de uitzending ook te downloaden.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #164 Gepost op: 20-03-2006, 19:19:29 »
'K zat nog eens te denken he... eigenlijk kunnen we er gewoon niets van zeggen totdat de groep weer bij elkaar is. Als het zo is dat de mol in de tangogroep zit dan kan de andere groep wel heel veel geld verdienen intussen. Daar begint het ook naar uit te zien. Dat kan toch nooit de bedoeling van de mol zijn? Tenzij .... al dat geld in de loop van de afleveringen weer verloren kan worden. In aflevering twee zaten geen opdrachten waarbij geld verloren kon worden. Eens kijken hoe dat volgende week is!
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #165 Gepost op: 21-03-2006, 10:33:06 »
Bij het startpunt heeft Toine een groene zak geld in zijn handen die hij meeneemt. Als ze er later achter komen dat ze team geel zijn laten ze niet meer zien wat hij met die groene zak gedaan heeft.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #166 Gepost op: 21-03-2006, 16:30:52 »
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie helemaal geen geld bij de startpunten. zal vanvond nog eens terugkijken..Ik denk wel dat er iets gebeurt met de geldzakken als Milouska alleen naar de bank gaat, omdat dat beeld zo abrupt wordt geknipt door de redactie, zodat je net niet ziet wat ze doet..

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #167 Gepost op: 21-03-2006, 18:40:35 »
ik weet het dat het hier weleens gezegd is maar niemand heb echt nog een verklaring voor gegeven;

waarom krijgt niemand de controle over het geld?
je ziet wel in beeld het bedrag maar niet het geld!
wat zal hier de reden van zijn?
blijft karel dit beheren net zolang dat roderick en liz
terug komen
of doen ze dit dat er misschien een hint inzit
weet niet welke
maar ja met de programma WIDM kan je alles verwachten
dus wat kan de reden zijn?

please schiet me niet af omdat ik dit vraagt of plaatst
 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 21-03-2006, 18:43:22 door valentino »

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #168 Gepost op: 21-03-2006, 20:14:08 »
Is het niemand opgevallen? (of heb ik eroverheen gelezen)(of is het het zo graag willen zien van aanwijzingen?) dat peggy een shirt aan heeft met DEPT erin? Dept=diepte de mol zit onder de grond? of zoek ik te ver?

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Aflevering 2
« Reactie #169 Gepost op: 21-03-2006, 21:28:00 »
Ik vrees van wel, DEPT is gewoon een merk  ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2006, 16:21:14 door Sjarrel »
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #170 Gepost op: 22-03-2006, 02:13:03 »
Diepte is trouwens depth. Dept is een afkorting van department.
The British are not impressed.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #171 Gepost op: 22-03-2006, 11:11:56 »
ik weet het dat het hier weleens gezegd is maar niemand heb echt nog een verklaring voor gegeven;

waarom krijgt niemand de controle over het geld?
je ziet wel in beeld het bedrag maar niet het geld!
wat zal hier de reden van zijn?
blijft karel dit beheren net zolang dat roderick en liz
terug komen
of doen ze dit dat er misschien een hint inzit
weet niet welke
maar ja met de programma WIDM kan je alles verwachten
dus wat kan de reden zijn?

please schiet me niet af omdat ik dit vraagt of plaatst
 ::zwaai::

het geld komt denk ik terug in de groep als iedereen bij elkaar is (zodat Roderick er mee kan gaan beleggen  ;) ) Maar zo kan er dan ook werkelijk geld verloren worden en uit de pot verdwijnen. En als dat gebeurt is iedereen hier getuige van en niet alleen de mensen in de groep. (anders krijgen ze wel heel erg veel aanwijzingen)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #172 Gepost op: 22-03-2006, 13:45:11 »
In het telefoontje van *wiedanook* naar Chris lijkt er niet echt interactie te zijn. Het is niet dat Chris iets vraagt, er een antwoord wordt gegeven, Chris weer wat zegt of ze beiden 'dag lijken te zeggen'. Het is nogal vlak en eenzijdig lijkt wel. Ik kan het niet goed uitduiden, maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: wat als het een bandje is? En de mol aanwezig was in de ruimte, terwijl er een telefoontje kwam van de mol zelf? Mss iets opmerkelijk(er)s aan de anderen in de ruimte gezien?

Wat me weer op het volgende brengt: wie wilt Milouska verdacht maken? De mol. Wie stuurt Milouska naar buiten? Toine. Was het misschien de stem van Toine, wellicht vervormd, die zich voordeed als Roderick? Om zo in één keer, twee man verdacht te maken?
((Overigens hoor je later in het spel, bij de onderhandeling over jokers van Chris en Toine, is de stem van Toine duidelijk vervormd als hij op het laatst 'Jokers' oid zegt.))

Misschien een tikkeltje ::)(ahem) vergezocht, maar toch...
« Laatst bewerkt op: 22-03-2006, 14:27:37 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #173 Gepost op: 22-03-2006, 14:50:13 »
Het zou inderdaad heel goed een bandje kunnen zijn.. Wie dat dan ingesproken heeft is de grote vraag

Offline zimonh

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #174 Gepost op: 22-03-2006, 15:23:18 »
ik weet wie de mol is Richard Groenendijk wand bijde liedjes stonden op de achtste plek van het album en als je naar de site gaat van www.wieisdemol.nl en dan kandidaten 3x rade wie nummer 8 is

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #175 Gepost op: 22-03-2006, 19:00:19 »
Wat mij heel erg opvalt, is dat (bijna) iedereen hier ervan overtuigd is dat er met de Amsterdamopodracht geld uit het kistje is gehaald,(bij het kijken van de herhaling kwam ik ook op op zn minst 6 zakjes)maar niemand van de kandidaten schijnt het aantal zakjes raar te vinden. Hoe kan dat? Zien wij het dan toch allemaal verkeerd of wordt de discussie misschien wel gevoerd, maar buiten beeld? Het lijkt mij dat je toch minstens aan elkaar vraagt hoeveel zakjes iedereen heeft ingeleverd ???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #176 Gepost op: 22-03-2006, 19:02:00 »
Wat mij heel erg opvalt, is dat (bijna) iedereen hier ervan overtuigd is dat er met de Amsterdamopodracht geld uit het kistje is gehaald,(bij het kijken van de herhaling kwam ik ook op op zn minst 6 zakjes)maar niemand van de kandidaten schijnt het aantal zakjes raar te vinden. Hoe kan dat? Zien wij het dan toch allemaal verkeerd of wordt de discussie misschien wel gevoerd, maar buiten beeld? Het lijkt mij dat je toch minstens aan elkaar vraagt hoeveel zakjes iedereen heeft ingeleverd ???
Ik vond de 1.750 euro ook erg mager ja.. Maar de kandidaten keken niet raar op

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #177 Gepost op: 22-03-2006, 20:08:43 »
maar heb Karel wel alles uit het kistje gehaald????
dan bedoel ik alle geldzakjes
misschien heb hij wel opdracht gekregen om de Mol te helpen,
omdat mijn mol (Roderick) niet bij deze opdrachten kan zijn
en dus gevraagd aan Karel op hem te helpen
oke misschien ver gezocht, maar omdat Karel toen zei in een interview deze WIDM is anders dan de andere WIDM,s.
dus dan kan je toch van alles verwachten

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #178 Gepost op: 22-03-2006, 20:48:16 »
Dat kan natuurlijk nóóit!
Laten we jabberen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #179 Gepost op: 22-03-2006, 21:15:54 »
Volgens mij is het wel Karels bedoeling om in elk geval niet alle zakjes te laten zien (al ga ik er vanuit dat hij wel gewoon alles telt... anders maak je de regiseur gewoon de mol.  :-\\ ) de kandidaten weten daarom volgens mij niet welke kleur zakjes er in het kistje zaten... maar als Chris 4 zakjes in het kistje zou hebben gestopt, zou hij toch een vermoeden moeten hebben gehad dat het niet klopt dat er 5 in zitten.

Maar goed... de opdracht is zwaar verknipt dus het zou natuurlijk kunnen dat ze in totaal maar 5 zakjes hebben gevonden.  ::ohno::