Ik heb net even de laatste aflevering gekeken, en alle kandidaten zitten dus op Frédérique.
Peggy zegt tijdens de biecht: "Als er iemand deze vrijstelling verdient, dan is het Frédérique. Het is haar van harte gegund ook al weet ik dat je het niet nodig hebt Fré want je bent de mol."
Milouska zegt tijdens de biecht: "Als het je niet zozeer om het geld gaat maar om de prestatie, dan doe je dat misschien wel als mol."
Roderick zegt tijdens de biecht: "Het was puur prestige denk ik, van mijn mol, om de eindstreep te halen. Die heeft zich daar, voor meer dan 200% ingezet. En heeft misschien daar zelf niet eens aan gedacht dat zij de mol was."
Nou wisten we al dat Peggy, Milouska maar ook Toine op Frédérique zaten. Ook Roderick zit wel degelijk op Frédérique. Dat was nog niet helemaal duidelijk, maar uit zijn biecht blijkt dat wel. "om de eindstreep te halen" Niemand haalt de eindstreep, Frédérique vecht door.
Dus, alle theorieën waarin gezegd wordt dat Frédérique niet de mol kan zijn omdat Toine op haar zat en eruit ging, en omdat Peggy op Frédérique zat en eruit ging, kunnen de prullenbak in. Iedereen zit (deels) op Frédérique.
Tijdens het lezen in de molboekjes leest Frédérique in die van Roderick. Peggy vraagt of ze kan zien wie de eerste verdachte is.
Frédérique antwoordt: Jij bent in ieder geval nummer 2.
Hierbij zijn twee mogelijkheden te bedenken:
1. Frédérique liegt, Peggy staat niet op nummer 2. Dit liegen maakt haar verdacht. Waarom zou ze liegen?
2. Frédérique spreekt de waarheid, Peggy staat op nummer 2. Dit maakt Frédérique ook weer verdacht, omdat het dan wel zeker is dat Frédérique op nummer 1 staat bij Roderick. (Milouska werd immers niet verdacht door hem.) De nummer 1 van Roderick kan ze zogenaamd niet vinden.
En dit bewijst maar weer dat alle kandidaten op Frédérique zitten dus dat ze niet vrijgesproken kan worden van het molschap.
en nogmaals: KAREL WIST NIET WIE DE MOL WAS