Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118578 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2007, 20:28:28 »
Ja en hij zij het LETTERLIJK, tuurlijk kan hij dan wel algemene vragen goed hebben gehad, maar het meerendeel fout omdat alles invulde op Renate, voor mij weer een plus dat het misschien toch een man is dit jaar. 

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2007, 22:44:07 »
Puur op gevoel denk ik dat Renate de mol is. Waarom? Ik weet het niet... noem het vrouwelijke intuitie ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 8-01-2007, 10:48:02 »
Filmpje van Renate bij opdracht 2 heeft Alicia Keys (If I ain't got you - some people live for the fortune, some people live just for the fame) als 'soundtrack' - de mol doet het niet voor de 'fortune' maar voor de 'fame' !

Heel veel wijst verdorie naar Renate, en ik dacht dat deze mol een man zou zijn ;)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

WorldExpress

  • Gast
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 8-01-2007, 15:26:36 »
Filmpje van Renate bij opdracht 2 heeft Alicia Keys (If I ain't got you - some people live for the fortune, some people live just for the fame) als 'soundtrack' - de mol doet het niet voor de 'fortune' maar voor de 'fame' !

Heel veel wijst verdorie naar Renate, en ik dacht dat deze mol een man zou zijn ;)

Nouja, je hoort alleen het intro van het liedje, je hoort Alicia Keys dat regeltje niet zingen. Lijkt me niet dus!

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 8-01-2007, 16:16:46 »
Op de video die je kan kijken ( cq downloaden ;)) op widm.nl hoor je dat wel...
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 8-01-2007, 17:43:59 »
Na de herhaling te hebben bekeken is Renate voor mij verdachte nummer één geworden. En dit op basis van zowel haar gedrag in de opdrachten en als op haar lichaamstaal.

Bij de opdrachten:
- Geeft nagenoeg niets van haar spullen af op de luchthaven. Resultaat; weinig geld in de pot.
- Haar gehaktballenverhaal verwart zeven kandidaten in de filmpjes-proef. Toevallig? Ik denk het niet.
- Om de verdenking op haar wat te milderen behaalt ze in diezelfde proef €2500 in de pot en zes jokers. In deze proef weet Inge bij zowat elk filmpje een logische verklaring te geven waarom ze juist zat. Dit in tegenstelling tot Renate. Na deze opdracht zegt ze ook bijna letterlijk: "Ik heb wel weinig spullen gegeven op de luchthaven maar dat heb ik nu weer goedgemaakt met deze opdracht." Een normale kandidaat zou dit volgens mij niet zeggen, want die heeft er alleen maar belang bij om verdacht over te komen; een mol natuurlijk wel. 
- Ze neemt niet zoveel initiatief maar probeert indien mogelijk de foute inschattingen van haar medekandidaten te versterken. Ik geef twee voorbeelden: ze steunt Eva bij de links-rechts verwarring bij de dieselmotor en bij de vrijstelling-discussie houdt ze zich eerst op de achtergrond maar uiteindelijk (wanneer ze merkt dat er een meerderheid is voor één klapje) steunt ze de verkeerde beslissing van de groep.

Lichaamstaal:
- Nadat Karel de woorden "Alex Klaasen, de mol houd wel van list en bedrog" uitspreekt draait Renate zich om en lacht naar Alex.
- Renate is helemaal niet nerveus tijdens de executie.
- Haar reacties komen mij vaak heel gespeeld over (cf. Yvon en Milouska)
- Ze glimlacht ook nogal vaak mysterieus vind ik. Dit klinkt misschien heel vaag, maar je moet er eens goed op letten.
- Bij de vrijstelling-discussie hebben haar ogen haar hier mijns inziens verraden. Ook dit is heel moeilijk om uit te leggen, maar als je deze scène herbekijkt zul je zien dat ze heel nerveus kijkt op het moment dat ze een beslissing moet nemen bij deze discussie. 


Hoe raar het ook mag overkomen: ik hoop eigenlijk dat ik het helemaal verkeerd voor heb. Indien ik gelijk heb dan zou het immers niet alleen de vierde opeenvolgende vrouwelijke mol zijn, maar ook nog eens exact hetzelfde type mol: vrouwelijk, jong, onschuldig ogend en allesbehalve subtiel. Mocht dit het geval zijn dan overweeg ik zelfs om niet meer te kijken naar een (eventuele) volgende reeks. Zouden de makers van dit programma echt zo weinig inventief zijn om jaar na jaar hetzelfde type mol te kiezen? Ik mag hopen van niet. Dus: laat het wat mij betreft graag een subtiele (en als het even kan :)) mannelijke mol zijn.   

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 8-01-2007, 17:53:50 »
Kom op zeg niet zo kinderachtig, dan kijk ik niet meer :-\\ maarja boeie als zij de mol is!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 8-01-2007, 18:04:32 »
Hallo Cosmic Fool

Zouden de makers van dit programma echt zo weinig inventief zijn om jaar na jaar hetzelfde type mol te kiezen?

Daarom lijkt Renate mij juist niet de mol. De makers kunnen molstreken nu nog goed weglaten waarom zouden ze die uitzenden? Bij elke deelnemer is wel iets verdachts te vinden dus waarom zouden ze nu al zoveel van de mol laten zien als zij de mol is?
Nee voor mij is Renate niet de mol.
Uiteraard kan ik het ook mis hebben. Ik vind t heel moeilijk allemaal maar de zin van Karel zet mij in de richting van Alex:
 "Alex Klaasen, de mol houd wel van list en bedrog"
 "Alex Klaasen, de mol, houd wel van list en bedrog"
Tis maar één komma verschil

Het lijkt alsof Karel dat tegen Alex zegt maar is dat ook zo?

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 8-01-2007, 18:21:28 »
Karel weet toch niet wie de mol is....!!
Hij wil t ook niet weten dus dingen die Karel zegt zeer kleine kans dat dat iets te maken heeft met wie de mol is!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2007, 18:34:02 »
Daar heb je gelijk in maar ik denk toch wel dat zulke zinnen al ergens in een script staan hij hoeft t alleen maar op te lezen. Ik weet t ook niet maar houd dit wel in mijn gedachten.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2007, 18:41:41 »
Kom op zeg niet zo kinderachtig, dan kijk ik niet meer :-\\ maarja boeie als zij de mol is!

Ik begrijp best dat dit wat kinderachtig overkomt, maar vorig jaar had ik net hetzelfde gevoel over Milouska. Maar ik dacht bij mezelf ik geef ze nog één kans. Daarom dat ik nu een beetje een dejà-vu gevoel heb.

@ Marlie: Ik vond de woordspeling van Karel ivm Alex ook verdacht in eerste instantie. In de herhaling heb ik echter wel gehoord dat hij tussen de woorden 'Alex' en 'de Mol' een korte spatie laat, wat het geheel in mijn ogen een stuk aannemelijker doet klinken. Als het toch een tip zou zijn dan vind ik het een hele leuke 8).

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 8-01-2007, 19:00:02 »
Na de herhaling te hebben bekeken is Renate voor mij verdachte nummer één geworden. En dit op basis van zowel haar gedrag in de opdrachten en als op haar lichaamstaal.

  

 ::ok::Mooie analyse !! Alles klopt inderdaad. Helaas weer een vrouw....
Carpe Diem

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 8-01-2007, 19:12:02 »
Op de video die je kan kijken ( cq downloaden ;)) op widm.nl hoor je dat wel...

Wil iemand me vertellen hoe ik het filmpje kan downloaden ???

Thanks !  ::ok::
Carpe Diem

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 8-01-2007, 19:22:17 »
Misschien leggen de makers juist de nadruk op zo'n persoon als Milouschka en Yvon, om ons op het verkeerde been te zetten. Veel in beeld brengen, etc. etc.

Ik zal het niet erg vinden als Renate de mol is, des te meer ik kan blijven genieten van het vrouwelijke schoon. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 8-01-2007, 19:42:38 »
voor mij zou het ook een gigantische afknapper zijn als het weer een vrouw zou zijn, en dan zo één. daarom weiger ik het ook gewoon te geloven en zet ik mijn geld in op paul.  ::tandpastasmiley::

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 8-01-2007, 20:09:05 »
Ik wil even een puntje hier zeggen idd. Wat mij het meeste opviel is tijdens de links-rechts opdracht zien ze op een gegeven moment het boordje laat hier een kandidaat achter. Je hoort eva o kut jongens we zitten verkeerd. Hierop zegt renate doodleuk : ""Hoe kan dat nou?!?!", maar dan moet je opletten ze loopt weg met haar rug naar de kandidaten en de camera's ze lacht hier je ziet het gewoon.

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 8-01-2007, 20:25:27 »
beetje flauw om het programma nu al een beetje af te katten op iets wat niet eens zeker is en ook nog es niet terecht is, je kunt zeggen wat je wil maar ze kiezen de mollen heel goed vind ik want zoals vorig jaar tuinde iedereen er in en dat is de kracht van widm, geniet van het programma, de spanning en de echtheid van de mensen en kijk niet naar fouten die er wellicht niet eens zijn........

laat ons gewoon leuk en actief bezig zijn met het zoeken naar den mol!!!!

wat renate betreft? wat mij betreft mag het de mol zijn alleen ik denk niet dat ze het is, waarom niet? noem dat ook maar vrouwlijke intuitie ::rofl::
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 8-01-2007, 20:56:26 »
ik zat net even op wieisdemol.nl te kijken en meteen viel mij iets op aan de groepsfoto kijk eens boven het hoofd van renate, wel een heel rare wolk, is dit iets of draai ik door??  ::rofl:: ik kan de foto helaas niet plakken maar kijk ff op de .nl site: 



lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline pietervderwoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 8-01-2007, 21:34:53 »
die chinesetekens staan daar al. dat heb je kunnen zien bij de aflevering. die tempel waar ze voor staan is in beel dgeweest. toen stonden die tekens er ook al.. lijkt me een beetje sterk om zover te gaan in je hints.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 8-01-2007, 21:54:03 »
beetje flauw om het programma nu al een beetje af te katten op iets wat niet eens zeker is en ook nog es niet terecht is, je kunt zeggen wat je wil maar ze kiezen de mollen heel goed vind ik want zoals vorig jaar tuinde iedereen er in en dat is de kracht van widm, geniet van het programma, de spanning en de echtheid van de mensen en kijk niet naar fouten die er wellicht niet eens zijn........

laat ons gewoon leuk en actief bezig zijn met het zoeken naar den mol!!!!

wat renate betreft? wat mij betreft mag het de mol zijn alleen ik denk niet dat ze het is, waarom niet? noem dat ook maar vrouwlijke intuitie ::rofl::

Dat is nu net wat mij dwarszit. Na George kiezen ze juist slechte mollen vind ik. Elise was dan nog de minst slechte, maar Yvon en Milouska :\'(. Het pleit nog enigszins voor Milouska dat haar medekandidaten in haar 'ik mol niet want ik ben gewoon zo onnozel' act getuind zijn, maar als kijker had je er niets aan. Ik dacht toen net hetzelfde als ik nu met Renate heb:"Please laat haar de mol niet zijn, want dan is het zooo obvious!" En dit prachtige programma verdient een schitterende, subtiele, tactische en psychologisch door de wol geverfde bedrieger als mol en geen weliswaar mooi ogende juffrouwtjes die voortdurend aan iedereen die het horen en zien wil duidelijk maakt dat zij en niemand anders de mol is. Ik kan er nog enigszins in komen dat dit voor de medekandidaten leuk en verrassend is, maar voor ons doorwinterde molspeurders is dit ondertussen echt wel een afgezaagd stukje amateurtoneel. En drie keer is nog steeds scheepsrecht! Enfin, ik hoop nog steeds dat ik spoken zie, maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer de puzzelstukjes in elkaar lijken te vallen. Dat het maar rap donderdag is...   
« Laatst bewerkt op: 8-01-2007, 21:55:46 door Cosmic Fool »