Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 82115 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 9-02-2007, 23:01:56 »
ik heb even geen zin om het 1 en ander terug te kijken, maar volgens mij haal je wat verdiepingen en nummers doorelkaar, uit mijn hoofd zag dick nadja op de 14e en eva inderdaad op de 9e, moet maar even goed worden nagekeken. Staat het niet in het lijstje van opaweethetbeter?

Ik heb het al nagekeken hoor. Heb de hele opdracht uitgeschreven en weet de nummers van de verdiepingen zeker.
En het gaat er niet om wie op welke verdieping wie ziet (Dick zag trouwens Renate op de 14e verdieping), het gaat er om dat de 9e verdieping die Nadja ziet, anders is dan de 9e verdieping die Inge ziet. Net zoals de 3e verdieping er bij Eva en Renate anders uit ziet.

(Helaas ben ik geen held in screenshotjes maken, anders had ik het wat duidelijker kunnen maken.  :( )

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Aflevering 6
« Reactie #161 Gepost op: 9-02-2007, 23:40:16 »
Echt waar? Ik meende het toch echt zeker te weten toen we te zien kregen hoe Paul de opdracht kreeg van Karel om de boekjes te stelen. Maar ik ben ook een beetje in de war omdat mijn mol er gisteren uit ging.... :-[

Aww  ::hug::. Succes met het vinden van een nieuwe mol dan.

Zie redenering van de vorige reply op je  ;), dat dus. We hebben het niet gezien, wel gehoord. Het blijft WIDM, dus ik geloof `t pas als ik `t zie en dan nog  ::rofl:: (maar ik ben dan ook erg molparanoïde dus sja, wie ben ik...)
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2007, 02:25:02 »
leuke aflevering!
na de liftopdracht dacht ik "wat doen ze nu? ik kan straks gewoon op het forum gaan lezen wie de mol is, want via eleminatie kom je er toch?" niet dus :D
ik ben wel heel wat wijzer geworden:
1. de mol is OPNIEUW een VROUW! PAUL kan het NIET zijn want als hij geen 4 molboekjes kan pakken of niemand stemt hem terug, dan moet de mol naar nederland en dat kan niet. bovendien had hij een rood scherm
2. dick stond op 3 op de mollenlijst (hij was zo 'onmollig' dat hij verdacht werd :D), uit vorige aflevering is duidelijk dat hij vol voor renate ging op de test, dus RENATE IS NIET DE MOL
3. nadja is too obvious, zou ik echt geen goeie mol vinden, en is het ook niet. je ziet ook dat de kandidaten ervan af stappen, andere namen worden genoemd.
4. inge keek in een spiegel: dit kan zeker een hint zijn! maar er zijn 2 mensen die inge hadden en was er niet 1 iemand die zeker een fout maakte? kan dit niet uitgeklaard worden? ik denk trouwens echt wel dat als je een fout maakt, je iemand anders te zien krijgt! want karel zegt: "bij deze opdracht viel trouwens ook geld te verdienen, maar hoeveel, dat weten we pas later". als de mol nu ook bij mensen stond die een fout maakten, dan krijgen die tóch geld??? nee, als je het juist hebt staat de mol er, anders staat de mol er niet! en dan kan inge de mol niet zijn dacht ik - nog even checken
5. ook nog even checken of de vragen goed waren voor diegene die eva had. eva blijft op 1 staan als mol - maar zij zorgt wel voor het geld in de pot (maar kan wellicht moeilijk anders, er is al zo weinig, en het was echt wel duidelijk na een tijdje)

kan er echt niemand nog wat meer duidelijkheid scheppen omtrent alle vragen (al dan niet correct) & mss een lijst met wie naar welke etages ging, daar zit mss een code achter

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2007, 02:30:12 »
Het gaat er bij mij niet in dat een mol geld in de pot brengt omdat het anders zo zielig is. Dan had de mol geen mol moeten zijn.
En volgens mij was 'die spiegel' er bij iedereen.
The British are not impressed.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #164 Gepost op: 10-02-2007, 02:33:06 »
de mol is blijkbaar niet zo goed in spelling ...
Paranoïde wordt je sowieso van dit spel, maar al helemaal als je denkt dat íedereen je  in de gaten houdt.

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 6
« Reactie #165 Gepost op: 10-02-2007, 10:46:44 »
Wat betekend de M onder het liftknopje 3 als Renate het in mag drukken??
huh?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #166 Gepost op: 10-02-2007, 10:49:10 »
Wat betekend de M onder het liftknopje 3 als Renate het in mag drukken??

'Main Floor' ;)

Offline moljanne

  • Forumlid
  • U mag doorrijden naar het volgende raam!
Re: Aflevering 6
« Reactie #167 Gepost op: 10-02-2007, 10:55:26 »
waarom wordt er bij haar net op ingezoomed?
huh?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #168 Gepost op: 10-02-2007, 11:14:34 »
Ik zit me nu net iets te bedenken i.v.m. die meet the mole opdracht:

Zijn er kandidaten die langs verdieping 4 en 5 gekomen zijn? Om daarna "de mol" te zien. Ik wil dit even weten omdat ik terugdacht aan WIDM 5, Australië. Daar had je de foto opdracht, kandidaten op een rij, Yvon onder nummer 6. 4+5 = D+E = DE, de. Yvon daarnaast onder 6, ofwel de (4+5=) mol (6). Misschien hebben ze deze hint wel weer gebruikt maar nu bij de verdiepingen.

Dus dat je verdieping 4 zag, das de D, verdieping 5 zag, een E, en daarna een shot van een kandidaat die dan de mol is.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2007, 11:18:30 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #169 Gepost op: 10-02-2007, 12:53:08 »
Wacht eens, er is gezegd dat je de mol ZEKER zou zien als je ALLES juist had, er is niet gezegd dat je de mol niet zou zien als je niet alles juist had?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #170 Gepost op: 10-02-2007, 12:54:34 »
Er is alleen gezegd dat je ALLE vragen goed hebt, dat je dan de Mol ziet.
Maar het kan ook zijn dat je de Mol ziet als je alle vragen fout hebt, maar het wil niet zeggen dat je alle vragen fout hebt, en degene die je dan ziet dat dat dan NIET de Mol is.

Offline mirjam66

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • shit happens
Re: Aflevering 6
« Reactie #171 Gepost op: 10-02-2007, 12:57:32 »
Aww  ::hug::. Succes met het vinden van een nieuwe mol dan.

Zie redenering van de vorige reply op je  ;), dat dus. We hebben het niet gezien, wel gehoord. Het blijft WIDM, dus ik geloof `t pas als ik `t zie en dan nog  ::rofl:: (maar ik ben dan ook erg molparanoïde dus sja, wie ben ik...)

OK jullie hebben me overtuigd! Wat erg dat ik er echt van overtuigd ben dat ik het gezien heb. Niets is wat het lijkt ;-)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #172 Gepost op: 10-02-2007, 14:47:32 »
Mag ik jullie nog even wijzen op deze regels uit het dagboek van de mol:

Toen die klok begon te lopen, wist ik dat ik het had gehaald. Ze zouden er vast niet achterkomen wat de oplossing zou zijn. En dat terwijl de aanwijzing niet zo heel moeilijk was.

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!


De bovenste zin gaat over het mislukken van de opdracht met de keien en de juiste personen erbij. De Mol heeft het over 'ik had het gehaald', met andere woorden: 'opdracht mislukt, ik heb het goed gedaan'. In de onderste zin spreekt de Mol over de foto opdracht als een 'heel ander verhaal', waarbij de Mol aangeeft 'niet anders te kunnen doen dan wat ze deed'. Met andere woorden: de Mol KON niet anders dan deze opdracht te laten slagen. Dit argument geldt het meest voor Eva, want zij heeft ervoor gezorgd dat de opdracht gelukt is. Ze kon ook echt niet anders, want alle andere kandidaten hadden echt wel door dat Nadja degene was die de foto's maakte (ze deelden dit uit voorzichtigheid niet met de groep, waarschijnlijk omdat ze dachten een aanwijzing te hebben gevonden naar Nadja als Mol). En houd er rekening mee dat de Mol niet alleen voor de overige kandidaten haar geloofwaardheid moet bewaren, maar ook tegenover de camera die alles feilloos registreert.
Als Eva Nadja niet had gefotografeerd had ze zichzelf verraden.

Ik zat eerst niet op Eva, maar deze opmerking heeft me op het juiste spoor gezet. Ik vind haar in haar rol ook het meest geloofwaardig.

Dat de tweede regel alleen op Eva kan slaan, is niet waar. De tweede regel kan op iedereen slaan, behalve op Eva!
Waarom? De Mol wil de opdracht laten mislukken en zal zich dus ook laten fotograferen.

Stel dat Paul de Mol is, dan is het zijn taak zich zo snel mogelijk te laten fotograferen. Daarna kan hij het verloop van de opdracht niet meer beïnvloeden; hij moet afwachten of het Nadja lukt iedereen te fotograferen. "Ik kon niet anders dan doen wat ik deed." Als hij ook nog eens wist dat Nadja de fotograaf was, dan bespoedigde hij de opdracht door in haar buurt te blijven, zodat hij sneller 'verrast' zou worden. Deze redenatie geldt ook voor Inge en Renate (en Dick). 

Stel dat Nadja de Mol is. Hoe kon ze voorkomen dat er geld in de pot kwam? Door iedereen te fotograferen. Dat lukte echter niet bij Eva. Had ze te weinig tijd over? Pakte ze het onhandig aan? Werd Eva achterdochtig? Feit is dat Eva haar ontmaskerde, waardoor de opdracht was geslaagd. Nadja de Mol had haar best gedaan en schreef: "Ik kon niet anders dan doen wat ik deed."

Stel dat Eva de Mol is. Hoe kon ze voorkomen dat er geld in de pot kwam? Door zich (desnoods als laatste) te laten fotograferen. En daarna te zeggen dat ze wel vermoedens had, maar toch... Ze hoefde Nadja helemaal niet te fotograferen, ze kon zich (net als de anderen) laten verrassen. "Ik kon niet anders dan doen wat ik deed" slaat dus niet op Eva, want ze kon wél anders. Ook als alle andere kandidaten inmiddels wisten dat Nadja de fotograaf was, betekent dit niet dat Eva het ook wel wist. Er was toch geen contact tussen de afgevallen kandidaten en de overgebleven kandidaten? Als je vindt dat Eva de Mol haar geloofwaardigheid moet bewaren voor de camera, had ze zich gewoon door Nadja moeten laten verrassen!
Goede jacht!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #173 Gepost op: 10-02-2007, 15:34:11 »
leuke aflevering!

4. inge keek in een spiegel
Citaat

 ::ohno:: dat was Nadja op de eerste verdieping


Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #174 Gepost op: 10-02-2007, 17:17:58 »
Dat de tweede regel alleen op Eva kan slaan, is niet waar. De tweede regel kan op iedereen slaan, behalve op Eva!
...
Goeie redenatie Ruud.  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #175 Gepost op: 10-02-2007, 17:22:11 »
Goeie redenatie Ruud.  ::ok::

Volgens mij is Ruud goed in het ontkrachten van argumenten  ::joehoe::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #176 Gepost op: 10-02-2007, 17:30:59 »

Dat de tweede regel alleen op Eva kan slaan, is niet waar. De tweede regel kan op iedereen slaan, behalve op Eva!
Waarom? De Mol wil de opdracht laten mislukken en zal zich dus ook laten fotograferen.


kan wel slaan op Eva

Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

niet anders doen dan doen wat ik deed: ==> fanatiek zijn en nadja de 3 jokers niet gunnen)
dat doen wat ik doe ==> fanatiek meedoen
net zo goed blijft gaan als ik tot nu toe deed: sudoku (was wel wat snel), abseilen (george actie), mastermind verkeerd uitleggen (klokje tikte maar door), nu dan wel geld maar er zat toch niet zoveel geld in en nadja maak ik er weer extra verdacht mee



Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #177 Gepost op: 10-02-2007, 17:34:54 »
Als argumenten ontkracht kunnen worden, dan waren dat dus geen goede argumenten...  ;)
Goede jacht!

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #178 Gepost op: 10-02-2007, 18:30:16 »
ik denk trouwens echt wel dat als je een fout maakt, je iemand anders te zien krijgt! want karel zegt: "bij deze opdracht viel trouwens ook geld te verdienen, maar hoeveel, dat weten we pas later". als de mol nu ook bij mensen stond die een fout maakten, dan krijgen die tóch geld??? nee, als je het juist hebt staat de mol er, anders staat de mol er niet! en dan kan inge de mol niet zijn dacht ik - nog even checken


Dit vind ik dan wel weer een heel sterk argument. Ik neig toch heel erg naar Eva nu (niet zo zeer door dit argument, maar in het algemeen). Renate kan het niet zijn want eigenlijk verliest die niet zo veel geld en Dick stemde op haar en ging er uit. En je maakt mij niet wijs dat Dick meer vragen fout had dan mensen die niet op Renate stemden. Eva moet het zijn. Ook met haar slechte toneelspel tijdens de executie. Ook niet bepaald aantrekkelijk trouwens :p

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #179 Gepost op: 10-02-2007, 18:41:14 »
En je maakt mij niet wijs dat Dick meer vragen fout had dan mensen die niet op Renate stemden.
En je maakt mij niet wijs dat alle biechten en verdachtmakingen kloppen. Daarbij kan het ook nog Nadja zijn.
The British are not impressed.