Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 82036 keer)

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #180 Gepost op: 10-02-2007, 19:09:38 »
kan wel slaan op Eva

niet anders doen dan doen wat ik deed: ==> fanatiek zijn en nadja de 3 jokers niet gunnen)
dat doen wat ik doe ==> fanatiek meedoen
net zo goed blijft gaan als ik tot nu toe deed: sudoku (was wel wat snel), abseilen (george actie), mastermind verkeerd uitleggen (klokje tikte maar door), nu dan wel geld maar er zat toch niet zoveel geld in en nadja maak ik er weer extra verdacht mee 

Eva fanatiek? In het vliegtuigje bij de buggy-hunt? Bij het blokken stapelen? Op het vlot met Nadja? Bij de Ken-uw-plaats opdracht?
En een mol die zorgt dat er 5.000 euro in de pot komt omdat er toch niet zoveel in zat? Dat is een compleet nieuwe theorie!
Waarom pakte ze dan haar ton niet? Toen was de pot helemaal leeg...
Goede jacht!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #181 Gepost op: 10-02-2007, 19:48:24 »
 omdat dit haar meer credits geeft! het slagen of mislukken van de fotoopdracht hing af van haar, en zij red hem ! meer credits kun je niet verdienen, nietwaar ?
en de tonnenopdracht , tsja, daar was ook nog ene nadja hupscher aanwezig. die stond voorop het vlot en doet niets anders dan de opdrachten verkloten, veel was daar voor eva niet aan te redden !
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #182 Gepost op: 10-02-2007, 19:55:40 »
omdat dit haar meer credits geeft! het slagen of mislukken van de fotoopdracht hing af van haar, en zij red hem ! meer credits kun je niet verdienen, nietwaar ?
Nou... Wel als er daarna een voor de kandi's onverwachte wending uit de mouw was gekomen waardoor er weer geld uit de pot zou zijn gegaan. Als mol moet je wel credits verdienen, als dat dan wel weer een zogenaamd onverwacht nadeel met zich meebrengt.
The British are not impressed.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #183 Gepost op: 10-02-2007, 19:59:01 »
Nou... Wel als er daarna een voor de kandi's onverwachte wending uit de mouw was gekomen waardoor er weer geld uit de pot zou zijn gegaan. Als mol moet je wel credits verdienen, als dat dan wel weer een zogenaamd onverwacht nadeel met zich meebrengt.
nu kan ze de volgende aflevering weer naar hartelust mollen, ze heeft zich nu even minder verdacht gemaakt
t kan ook zijn dat nadja eva verdenkt en dacht 'laat me eens redelijk opvallend een foto proberen te nemen, hoe zou eva daarop reageren?', en dan kon eva ook moeilijk anders dan haar gezicht verbergen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #184 Gepost op: 10-02-2007, 20:01:19 »
[koppig]
Nee, het gaat er niet in, Eva is níet de mol.
[/koppig]
The British are not impressed.

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #185 Gepost op: 10-02-2007, 20:08:29 »
[koppig]
Nee, het gaat er niet in, Eva is níet de mol.
[/koppig]
* ze is actrice
* belgische mol op tv
* zorgt dat de eerste opdracht met alex mislukt
* 'ik had het alex zo gegund'+traantjes, en mss was dat wel écht!
* heroïsche afdaling (abseilen) maar wist dat de opdracht toch zou mislukken
* biedt op het luxehotel
* maakt een scene als paul haar dagboek heeft gepakt
* maakt veel lawaai bij de mastermind opdracht, maar er zit geen systeem in
* loopt bij de tempelopdracht recht op het mannetje af
en er zullen wel nog een pak argumenten zijn ;)

jammer dat er nog geen milouskamoment in zit (eerste aflevering), waarbij ze bij het memoryspel onmiddellijk 1000 euro uit de pot haalt (statistisch gezien quasi onmogelijk om in 1x te doen)
of heb ik er over gezien?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #186 Gepost op: 10-02-2007, 20:13:13 »
Ik heb met pen en papier allen vragen eens opgeschreven van the lift opdracht. En bijgehouden wie wie zag. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat we er weinig aan gaan hebben (wellicht hadden anderen dat allang door maar soms kan ik vrij overtuigd zijn van mijn eigen speurwerk  ;D).

allereerst heeft elke kandidaat een vraag waarop wij (en waarschijnlijk ook zij) het antwoord moeten gokken. Ik heb hier de gok vragen even onder elkaar gezet met hun antwoord.

Dick (zag Renate): hoe lang was de route in China Town? --> 3km
Eva (zag Paul): aantal kruispunten op parcours buggy opdracht? --> 9
Nadja (zag Eva): hoe oud is de olifant die takelde? --> 48 jaar
Inge (zag Nadja): hoe hoog waren de kisten? --> 130 cm
Renate (zag Inge): 2e straat rechts in China Town? --> Sum What (of zoiets  ;D)
Paul (zag Inge): hoe lang makkelijke route in jungle? --> 800 meter

En ook al zouden we weten dat iemand ze alledrie goed had wisten we nog niet heel veel eigenlijk. Stel dat Renate de mol zou zijn en zij alle 3 haar vragen goed had. Wie ziet ze dan? Niemand zag zichzelf. Ik zie bij Nadja trouwens geen spiegel, waar eerder in dit topic is gerefereerd.

Daarnaast heeft het ook weinig zin om na te gaan wie sowieso 1 fout heeft. Er is namelijk gezegd dat als je alledrie vragen goed had je de mol zou zien. Alleen wat als je 1 fout had? Dan zie je misschien alsnog de mol wel. Dus je schiet er niets mee op. De mol is in ieder geval wel gezien. Dat schrijft hij in zijn dagboek en daarnaast is ook elke kandidaat voor de lift verschenen behalve Dick, maar ja. Die zit allang thuis bij zijn Harry.

Wat me verder opviel is dat je alleen bij Renate de M ziet. Dit zal ongetwijfeld de M van Main Room zijn. Maar ook bij Dick zou je deze kunnen zien, mits hij niet snel zijn hand ervoor schuift. Express zo gemonteerd?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2007, 20:18:47 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #187 Gepost op: 10-02-2007, 20:23:31 »
Daarnaast heeft het ook weinig zin om na te gaan wie sowieso 1 fout heeft. Er is namelijk gezegd dat als je alledrie vragen goed had je de mol zou zien. Alleen wat als je 1 fout had? Dan zie je misschien alsnog de mol wel. Dus je schiet er niets mee op. De mol is in ieder geval wel gezien. Dat schrijft hij in zijn dagboek en daarnaast is ook elke kandidaat voor de lift verschenen behalve Dick, maar ja. Die zit allang thuis bij zijn Harry.
Citaat van: roelc op Vandaag om 02:25:02
ik denk trouwens echt wel dat als je een fout maakt, je iemand anders te zien krijgt! want karel zegt: "bij deze opdracht viel trouwens ook geld te verdienen, maar hoeveel, dat weten we pas later". als de mol nu ook bij mensen stond die een fout maakten, dan krijgen die tóch geld??? nee, als je het juist hebt staat de mol er, anders staat de mol er niet! en dan kan inge de mol niet zijn dacht ik - nog even checken



Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #188 Gepost op: 10-02-2007, 20:35:41 »

En ook al zouden we weten dat iemand ze alledrie goed had wisten we nog niet heel veel eigenlijk. Stel dat Renate de mol zou zijn en zij alle 3 haar vragen goed had. Wie ziet ze dan? Niemand zag zichzelf. Ik zie bij Nadja trouwens geen spiegel, waar eerder in dit topic is gerefereerd.


Vorig jaar in de tempel gaf Milouska ook een foutief antwoord, met daarin juist een hint naar haar als De MOL! (antw : 1973 ipv 1972 en 1973 was haar geboortejaar) Dus dat de iemand zichzelf zou zien, nee....de Mol gaf naar mijn idee zeker een fout antwoord.
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #189 Gepost op: 10-02-2007, 20:42:44 »
Ik vind het shot van inge zo vreemd, wanneer zij naar de mol (nadja) kijkt. Bijna bij iedere kandidaat zie een stukje lichaam/schaduw en dan hoe ze naar de mol kijken of andersom. Bij Inge zie je alleen Inge en daarna in een apart shot Nadja..
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #190 Gepost op: 10-02-2007, 22:01:07 »
Volgens mij is Inge wel de mol. Renate in elk geval niet want dat heeft Dick op Schiffers.fm gezegd. Ik verdenk Inge omdat ze bij Nadja in de groep wilde bij de ontdek-de-fotograaf opdracht (zo kon ze snel gefotografeerd worden) en omdat ze tegen Nadja zei (toen die plots Paul fotografeerde) :"Niet doen joh, dat heeft geen zin". Dit deed ze volgens mij omdat ze niet wilde dat Nadja foto's maakte en er is op de beelden duidelijk te zien dat ze hierna moet lachen. En wat ik ook verdacht vond: tijdens de letteropdracht in de stad, dat ze toen met die telefoon van Alex zogenaamd de slappe lach kreeg. Nou ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2007, 23:17:34 »
Wat hints die je uit de liftopdracht kunt halen:



Als je bezochte verdiepingen opschrijft in tabelvorm dan staat rechtsboven het patroon 9-14-7-5. Als je dat omzet in letters dan krijg je I-N-G-E.

Van het .nl-forum: het motto van deze opdracht is: ENIG speurwerk opent deuren. Als je de letters van het eerste woord in een andere volgorde zet dan krijg je weer INGE.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2007, 23:32:16 »
Wat hints die je uit de liftopdracht kunt halen:



Als je bezochte verdiepingen opschrijft in tabelvorm dan staat rechtsboven het patroon 9-14-7-5. Als je dat omzet in letters dan krijg je I-N-G-E.

Van het .nl-forum: het motto van deze opdracht is: ENIG speurwerk opent deuren. Als je de letters van het eerste woord in een andere volgorde zet dan krijg je weer INGE.

Potverdie zeg! Die laatste vind ik wel steengoed!
Zo kan je trouwens ook die hint tijdens de vlotten tocht ombuigenL

Karel heeft
het voor
elkaar

Neem steeds elke 4e letter, en je krijgt EVA.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #193 Gepost op: 11-02-2007, 00:58:09 »
Wat hints die je uit de liftopdracht kunt halen:



Als je bezochte verdiepingen opschrijft in tabelvorm dan staat rechtsboven het patroon 9-14-7-5. Als je dat omzet in letters dan krijg je I-N-G-E.

Van het .nl-forum: het motto van deze opdracht is: ENIG speurwerk opent deuren. Als je de letters van het eerste woord in een andere volgorde zet dan krijg je weer INGE.

Mocht Inge de MOL zijn, en ze zoeken nog een geheime aanwijzing, dan is dit er absoluut 1. Geniaal gevonden! ::vergroot:: ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #194 Gepost op: 11-02-2007, 01:02:37 »
Mocht Inge de MOL zijn, en ze zoeken nog een geheime aanwijzing, dan is dit er absoluut 1. Geniaal gevonden! ::vergroot:: ::ok::
na de foto van EnigInge tijdens de veiling (die met haar arm en hand als het woord "mol" was ik al enigzins voor inge als mol, maar na deze hint ben ik zeker!!

Ik geef deze hint bij deze op voor "HINT VAN DE WEEK!"

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #195 Gepost op: 11-02-2007, 01:28:45 »
Wat hints die je uit de liftopdracht kunt halen:



Als je bezochte verdiepingen opschrijft in tabelvorm dan staat rechtsboven het patroon 9-14-7-5. Als je dat omzet in letters dan krijg je I-N-G-E.

Van het .nl-forum: het motto van deze opdracht is: ENIG speurwerk opent deuren. Als je de letters van het eerste woord in een andere volgorde zet dan krijg je weer INGE.
ik vind het niet echt zo'n superhint: het is niet abnormaal dat je ergens de naam van inge kan vormen
heb het even helemaal omgezet:

DGN
AEI
GCL
KID
LBI
CFK

dus je kan er zelfs "dag inge" van maken met een beetje verbeelding. ;)
de kans was even groot dat de naam van dick erin stond, en jawel, dicks naam kan je eigenlijk ook vormen, dus een beetje té vergezocht vrees ik

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #196 Gepost op: 11-02-2007, 01:49:26 »
En dan zijn de verdiepingen ook nog eens bepaald door de antwoorden van de kandi's (nemen we dan maar even aan). Ander antwoord zou een andere verdieping zijn geworden en dus een andere letter.
The British are not impressed.

Offline calvinetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #197 Gepost op: 11-02-2007, 10:57:35 »
Ten eerste heb ik een theorie over die getallen: Inge krijgt eerst vraag over LOMED vervolgens gaat ze naar 11 en 9e verdieping. 11 = k,  9 = I.   LOMED K I omgedraaid IK DE MOL en ten tweede staat ze zelf als mol op de 9e en de 11e verdieping. Grote kans dat of renate of paul drie vragen geod hebben of een van de twee iig.

En nog iets: Als je de aflevering(en) terugkijkt dan moet je eens puur op Inge gaan letten en dan zmoet je vooral opletten aan het begin en aan het einde van opdrachten.

MOlacties:  In de aflevering waar ze moesten abseilen moest Inge huilen om het abseilen enzo , vervolgens accepteert ze de opdracht van Karel, volgens mij ten eerste mollentranen en ten tweede krijgt ze het wel voor elkaar dat er niks in de pot komt.

MOLactie:  Ze wil niet met Dick in een team, zogenaamd omdat ze niet met hem kan opschieten, maar waarschijnlijk omdat hij zo fanatiek is en waar zij dus geen enkele kans maakt om iets te doen.

MOLactie: Inge wijst Menno en Dick aan om de vrijstelling te verloten, terwijl ze maar een min hebben en met het risico dat ze de boel saboteren (wat ze later ook vertelt).

MOlactie: Bij de tempelopdracht komt Inge niet verder dan Renate, ???

MOLactie: In de laatste aflevering zit Inge gelijk bij Nadja in het groepje en staat ze dus ook snel op de foto en als je hoort wat ze zegt als ze samen met dick etc zit te wachten tot het einde van de opdracht. Erg verdacht!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #198 Gepost op: 11-02-2007, 11:01:27 »
Ik weet niet of het al gevonden is.

Maar bij de foto-opdracht zijn die foto's van Dick en Renate hetzelfde als die van WIDM.nl:

->

->

Alleen het plaatje van Nadja is anders:

->

Offline calvinetje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2007, 11:04:22 »
Van Nadja niet hoor...